Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05 januari 2010, 00:01
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Lightbulb Vodafone NL Particulier Data werkt!

De mannen van Precentral hebben het voor elkaar gekregen om data aan het werk te krijgen voor Vodafone NL Particulier op WebOS versie 1.3.1 / 1.3.5 . De methode werkt ook voor andere providers waarbij de handmatige instellingen geen soelaas bieden.

De aanpak is hier beschreven.

Het komt er op neer dat handmatig het preferences bestand /etc/ppp/options-gsm moet worden aangepast (toevoegen van de gebruikersnaam en het wachtwoord).
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #22  
Oud 05 januari 2010, 14:01
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
De Sony P-reeks hou ik inderdaad ook in het oog, goed voor in de hotelkamer... maar
1.het blijft een vrij groot iets om in je zak te steken (en ik moet die altijd bijhebben!)
2.het opstarten blijft een zaak van 'tijd'
3.ik zou dan nog steeds apart een Palm PDA op zak moeten hebben om in een oogopslag bv. een (metro)route te kunnen raadplegen, treinvertrekuren enz... (voordeel Palm)
Vandaar toch de voorkeur om een Palm TX te blijven gebruiken, naast een TEL... en laat het bij voorkeur OOK een Palm wezen... afwachten nog wat !
Ik, net als vele anderen waarschijnlijk, kijk wel uit naar jouw ervaringen/review in het algemeen maar zeker ook qua gebruik hier in Belgium...
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 05 januari 2010, 21:49
palme_pre_lover palme_pre_lover is offline
Junior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 05 januari 2010
Berichten: 1
Mobile Vikings en palm pre

Idd doet het toestel met de apn settings prima; Edge is niet super snell maar toch gewoon goed,
genieten ervaan
Met citaat reageren
  #24  
Oud 09 januari 2010, 20:46
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Vandaag Palm Pre ontvangen en volgens de aanwijzigingen van Wim geupdate naar versie 1.3.1. Daarna zonder problemen kunnen activeren met een T-Mobile simkaart na invoeren van de juiste APN settings. Prachtig.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 12 januari 2010, 09:35
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmcool Bekijk bericht
De Sony P-reeks hou ik inderdaad ook in het oog, goed voor in de hotelkamer... maar
1.het blijft een vrij groot iets om in je zak te steken (en ik moet die altijd bijhebben!)
2.het opstarten blijft een zaak van 'tijd'
3.ik zou dan nog steeds apart een Palm PDA op zak moeten hebben om in een oogopslag bv. een (metro)route te kunnen raadplegen, treinvertrekuren enz... (voordeel Palm)
Vandaar toch de voorkeur om een Palm TX te blijven gebruiken, naast een TEL... en laat het bij voorkeur OOK een Palm wezen... afwachten nog wat !
Ik, net als vele anderen waarschijnlijk, kijk wel uit naar jouw ervaringen/review in het algemeen maar zeker ook qua gebruik hier in Belgium...
Good points. En een Palm is natuurlijk ook veiliger. iPhones, Blackberry's, HTC's etc zijn allemaal wel bekend en worden door iedereen geoogd, goede of slechte bedoelingen. Van zodra mensen zien dat de mijne een Palm is zijn de reacties anders:
- ofwel denken ze dat het een oud ding is dat er toch nog goed uitziet (Palm bestaat toch niet meer?).
- ofwel denken ze dat het een gewone telefoon is (Palm... allicht een klein obscuur merk?)
- ofwel zijn ze oprecht geïnteresseerd en spreken ze me erover aan. Kleine demo en ze zijn gecharmeerd door het toestel en WebOS.

Moest Palm de Pre effectief in België verkopen, zouden meerdere van m'n vrienden/collega's (in de laatste categorie) de Pre overwegen. Maar ze zien de manipulaties die ik moest doen om 'm in gang te krijgen niet zitten...

Wim
Met citaat reageren
  #26  
Oud 12 januari 2010, 12:17
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Hoi Wim,

Die manipulaties neem IK er wel bij, gezien het bijna uitgesloten is dat hij in Belgiëland uitkomt... Frankrijk in april ziet men bij Palm Inc. blijkbaar wel nog zitten... spijtig dat ze ons als BENELUX over het hoofd zien... en enkel NL en D tot hiertoe...
Wat me voorlopig nog niet tot een aankoop aanzet is:
1. qwertZ, ... daar zie ik liever qwertY, of eventueel AZerty
2. welke provider kiezen die de VOLLEDIGE functionaliteit garandeert in Belgium en daarbuiten ?
3. geen eenduidig antwoord op de verschillende forums te vinden ivm het gebruik van apps (bv. apps a/die het typen van Japans mogelijk maken, b/het lezen van Japanse emails of SMS zonder fouten mogelijk maken...) Wanneer iemand me kan verzekeren dat "via via" welke nieuwe app de oude Palm OS progjes op de Pre kunnen draaien... dan ben ik van de partij (ik werk nu op de TX met CJKOS om Japans te typen, PAdict als JP database en KingKanji om flashcards aan te maken en te gebruiken in het Japans)
4. spijtig is tevens dat de Palmclub.nl het "Pre"-luik in het forum niet uitgebreider maakt... zoals voor de andere hardware... Het blijft ook wachten op een degelijke review over hard-/software DOOR een PALMCLUB GEBRUIKER ... dit lijkt me niet.."OK", om het zo uit te drukken. Op zijn minst HEEL VREEMD... Misschien moeten wij als Vlamingen daar eens aan die kar duwen, jij met je Pre ... en ik met dit berichtje ! Komaan mensen, graag wat reaktie !
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #27  
Oud 12 januari 2010, 13:19
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmcool Bekijk bericht
Hoi Wim,

Die manipulaties neem IK er wel bij, gezien het bijna uitgesloten is dat hij in Belgiëland uitkomt... Frankrijk in april ziet men bij Palm Inc. blijkbaar wel nog zitten... spijtig dat ze ons als BENELUX over het hoofd zien... en enkel NL en D tot hiertoe...
Wat me voorlopig nog niet tot een aankoop aanzet is:
1. qwertZ, ... daar zie ik liever qwertY, of eventueel AZerty
Vind ik minder een probleem. Je tikt op zo'n klein toetsenbord toch anders, lees: meer bewust. Ik ondervond nog niet echt hinder van de andere toetsenbord-schikking; tikken gaat erg vlot (met de nagels).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmcool Bekijk bericht
2. welke provider kiezen die de VOLLEDIGE functionaliteit garandeert in Belgium en daarbuiten ?
Hangt ervan af wat je bedoelt met volledig. Als je voldoende data in je abo hebt lijkt er me geen probleem. Mijn werkgever blokkeert dat (tenzij ik akkoord ben er zelf voor te betalen, maar da's niet interessant vermits het geen data-geoptimiseerd abo is), maar met de pre-paid kaart die ik gebruikte voor de activatie werkte alles piekfijn. 't Zelfde geldt voor toegang via Wifi.

Bedoel je volledige beschikbaarheid van de app cataloog, dan is 't natuurlijk iets heel anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmcool Bekijk bericht
3. geen eenduidig antwoord op de verschillende forums te vinden ivm het gebruik van apps (bv. apps a/die het typen van Japans mogelijk maken, b/het lezen van Japanse emails of SMS zonder fouten mogelijk maken...) Wanneer iemand me kan verzekeren dat "via via" welke nieuwe app de oude Palm OS progjes op de Pre kunnen draaien... dan ben ik van de partij (ik werk nu op de TX met CJKOS om Japans te typen, PAdict als JP database en KingKanji om flashcards aan te maken en te gebruiken in het Japans)
In principe moet je met deze app alle oude Palm OS apps kunnen draaien:
Classic Emulator | PreCentral.net

In de nieuwe app catalog vind ik niet direct apps die een alternatief bieden tov jouw Palm OS apps.

Jammer genoeg is ook de Classic Emulator deel van de officiële app catalog, dus momenteel niet beschikbaar (tenzij via een manipulatie waar ik vooralsnog niet aan begin).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmcool Bekijk bericht
4. spijtig is tevens dat de Palmclub.nl het "Pre"-luik in het forum niet uitgebreider maakt... zoals voor de andere hardware... Het blijft ook wachten op een degelijke review over hard-/software DOOR een PALMCLUB GEBRUIKER ... dit lijkt me niet.."OK", om het zo uit te drukken. Op zijn minst HEEL VREEMD... Misschien moeten wij als Vlamingen daar eens aan die kar duwen, jij met je Pre ... en ik met dit berichtje ! Komaan mensen, graag wat reaktie !
Een reviewke plaatsen doe ik mss wel ooit eens, maar niet echt veel tijd daarvoor momenteel. Ik moet overigens nog altijd een review schrijven van m'n laatste camera (Pentax K-7) en die heb ik intss al weer een half jaar. In dezelfde wachtrij staan nog enkele foto-accessoires die ik sindsdien kocht ook...

Je kan echter wel rekenen op mijn activiteit in dit forumonderdeel. Zeker als ik wat vooruitgang boek in het apps departement...

Wim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023