Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #741  
Oud 15 februari 2007, 09:32
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Deze ervaring heb ik ook en google maps staat ook op mijn treo, maar of het door google maps komt?
Heb je google maps dan ook gebruikt voordat de treo leeg liep?
Mijn treo is op dit moment weer stabiel, tijd voor een testje dus.
Met citaat reageren
  #742  
Oud 15 februari 2007, 11:50
wcjager wcjager is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolfY Bekijk bericht
Deze ervaring heb ik ook en google maps staat ook op mijn treo, maar of het door google maps komt?
Heb je google maps dan ook gebruikt voordat de treo leeg liep?
Mijn treo is op dit moment weer stabiel, tijd voor een testje dus.
Beide keren, dus dat kan geen toeval zijn. Ik denk dat de treo na het gebruik van google maps de dataverbinding open houdt waardoor de batterij sneller leeg loopt!
Maar is dat nou een bug in google maps of ligt dat aan de treo (ik heb het gevoel dat het laatste het geval is)
Met citaat reageren
  #743  
Oud 15 februari 2007, 12:07
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wcjager Bekijk bericht
Beide keren, dus dat kan geen toeval zijn. Ik denk dat de treo na het gebruik van google maps de dataverbinding open houdt waardoor de batterij sneller leeg loopt!
Maar is dat nou een bug in google maps of ligt dat aan de treo (ik heb het gevoel dat het laatste het geval is)
ik denk dat je sowiso uw dataverbinding moet uitzetten, ik doe dat steeds (doordat ik ook gn onbeperkt gebruik heb). Volgens mij ligt het nt aan google. Ik heb het ook op mijn 680 staan, voor de baterij update en erna. En sinds het probleem van de camera 'opgeslost' is geen probleem meer..

alhoewel..
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #744  
Oud 15 februari 2007, 20:17
wcjager wcjager is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d age Bekijk bericht
ik denk dat je sowiso uw dataverbinding moet uitzetten, ik doe dat steeds (doordat ik ook gn onbeperkt gebruik heb). Volgens mij ligt het nt aan google. Ik heb het ook op mijn 680 staan, voor de baterij update en erna. En sinds het probleem van de camera 'opgeslost' is geen probleem meer..

alhoewel..
Ja, inderdaad. Weer wat geleerd. Het raadsel is opgelost. Het ligt gelukkig niet aan de Treo. Als je GoogleMaps hebt gebruikt, blijft daarna de dataverbinding open staan. Dit kan je zien in je telefoon- of email applicatie aan de 2 groene pijltjes boven het symbool wat de sterkte van de signaalontvangst weergeeft. Oplossing: na het gebruiken van GoogleMaps even je telefoon uit- en weer aanzetten en je hebt er geen last meer van.
Met citaat reageren
  #745  
Oud 15 februari 2007, 20:44
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wcjager Bekijk bericht
Ja, inderdaad. Weer wat geleerd. Het raadsel is opgelost. Het ligt gelukkig niet aan de Treo. Als je GoogleMaps hebt gebruikt, blijft daarna de dataverbinding open staan. Dit kan je zien in je telefoon- of email applicatie aan de 2 groene pijltjes boven het symbool wat de sterkte van de signaalontvangst weergeeft. Oplossing: na het gebruiken van GoogleMaps even je telefoon uit- en weer aanzetten en je hebt er geen last meer van.
Het openstaan van de GPRS dataverbinding wil niet zeggen dat er continue data verzonden wordt. Daarnaast heb ik met mijn Treo, tijdens een van de schaarse momenten waarop de batterij het goed deed, bijna anderhalve dag met 1 batterijlading kunnen werken, inclusief de GPRS verbinding continue aan en elk uur de mail checken en desgewenst downloaden. Om vast te stellen of Googlemaps de oorzaak van het batterij probleem is zou je moeten kijken hoeveel data er gedurende de dag verzonden wordt.....en de groene pijltjes geven hierin geen inzicht.
Met citaat reageren
  #746  
Oud 15 februari 2007, 20:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Een openstaande GPRS-verbinding, ook al wordt er geen data verzonden, vergt meer van de batterij dan geen openstaande GPRS-verbinding. Maar hoe dan ook: dit zou makkelijk meer dan een dag vol gehouden moeten kunnen worden door welke Treo dan ook.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #747  
Oud 15 februari 2007, 21:33
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
TomTom 6 update

Mijn eerste ervaringen na de TomTom 6.030 update is dat deze veeeeel traaaaagggeeerrr is dan de zelf gepatchte versie 6.010. Het zit hem voornamelijk in het data.chk bestand waar de geluiden in zijn opgeslagen. Echt jammer .
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #748  
Oud 15 februari 2007, 23:04
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Mijn eerste ervaringen na de TomTom 6.030 update is dat deze veeeeel traaaaagggeeerrr is dan de zelf gepatchte versie 6.010. Het zit hem voornamelijk in het data.chk bestand waar de geluiden in zijn opgeslagen. Echt jammer .
dan ben ik ontzettend blij dat ik dat dus nt gedaan heb..
ik hou het dus op de zelf gepatchte versie!

ondertussen begin ik steeds minder en minder tevreden te geraken van mijn aankoop...
daarstraks kreeg ik gn geluid IN en UIT mijn telefoon, alle instellingen stonden op een schappelijk geluidsniveau, ik had er niets mee gedaan (nog qua instelling, nog qua gebruik) Zelfs na twee maal een reset uit te voeren geen verandering...
En plots, geluid!

zo viel mijn foon ook al enkele malen uit, en voerde hij vanzelf een reset uit...
mensen horen mij nt aan de andere kant van de lijn
...


leuk is anders!
zeer betreurenswaardig...
wat me vooral doet schrikken, is het feit dat deze zaken nu naar bovenkomen (uit het niets) na enkele malen gebruik...
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #749  
Oud 15 februari 2007, 23:11
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Mijn eerste ervaringen na de TomTom 6.030 update is dat deze veeeeel traaaaagggeeerrr is dan de zelf gepatchte versie 6.010. Het zit hem voornamelijk in het data.chk bestand waar de geluiden in zijn opgeslagen. Echt jammer .
Zei ik dat hier al niet?!
Was al verdrietig dat ik geen reacties zag of hoorde.
Vroeg me af of ik gek was...
NIET dus!

Maar nu weet ik tenminste waar ik moet zoeken (lees: denken)... Opnieuw installeren dus... PPPffffff
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]
Met citaat reageren
  #750  
Oud 15 februari 2007, 23:51
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Jawel dat heb je wel gezegd en ik had het ook gelezen . Was meer een bevestiging van de bevindingen. Ik ga ook terug naar 6.010.

Overigens valt het mij ook op dat TomTom niet opnieuw aangaat als je een telefoontje krijgt tijdens het navigeren. Bij TomTom versie 5.201 samen met de Treo 650 werkte het wel prima. Tomtom moet echt snel met een goede update komen vind ik.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #751  
Oud 16 februari 2007, 08:57
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Overigens valt het mij ook op dat TomTom niet opnieuw aangaat als je een telefoontje krijgt tijdens het navigeren. Bij TomTom versie 5.201 samen met de Treo 650 werkte het wel prima. Tomtom moet echt snel met een goede update komen vind ik.
Daar ga ik dan eens naar kijken, want komt me niet bekend voor. Ik heb een BT oortje (Motorola HS850) en krijg gesprekken binnen en die kan ik zover ik me herinner gewoon aannemen en dan komt ie terug in TT... Maar eerst terug naar 6.010!
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]
Met citaat reageren
  #752  
Oud 17 februari 2007, 19:06
Jozz Jozz is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 06 oktober 2006
Berichten: 120
Momenteel ben ik in het bezit van een mobiel (Motorola SLVR L7) en een PDA (Sony Clié TH55). Ik heb de Clié slechts een paar maanden in bezit. Hij bevalt wel, maar ik merk wel dat het niet handig is om twee dingen mee te zeulen. De Clié heb ik dan ook bijna nooit bij me. De invoer van gegevens vind ik ook niet heel erg handig. Komt denk ik ook door de inschuifbare stylis van de Clié.

Mijn idee was dus om beiden (de Motorola en de Clié) te verkopen en een Treo 680 aan te schaffen. Gezien de problemen die er blijkbaar nog steeds zijn wacht ik er nog maar mee.
Met citaat reageren
  #753  
Oud 17 februari 2007, 21:34
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Om deze berichten wat te nuanceren: ik heb een 680 gekocht na bijna een jaar gezeur te hebben gehad met een 650.

Ik ben helemaal blij met mijn 680. Batterijgebruik is niet storend (wel de procedure op Treonauts religieus gevolgd), de telefoon blijft gewoon werken tijdens een gesprek (de 650 resette regelmatig tijdens een gesprek) en ik kan de speakerphone gebruiken (was nutteloos op mijn 650). Ik krijg geen klachten meer dat ik kraak en ruis. Eindelijk kan ik tegelijkertijd mijn BT GPS en BT carkit gebruiken. Deze telefoon is _bruikbaar_. Dat kon ik van mijn 650 niet met droge ogen beweren (vandaar dat ik het geen jaar heb volgehouden).
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #754  
Oud 18 februari 2007, 14:31
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
De duitse site nexave.de is een echte aanrader.
Er blijken nog 2 updates te komen voor het battery probleem.
Ik heb inmiddels een nieuwe maar het batterij probleem is niet opgelost
wel het volume probleem.
Ik wacht dus nog maar even op een batterij update en zal ook de nieuwe 2400 mah batterij kopen. mijn treo is ook mijn ipod zeg maar
Met citaat reageren
  #755  
Oud 18 februari 2007, 14:42
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ pivete_menno: Het is wel even interessant om een link te plaatsen naar het gedeelte van het Duitse forum waarin dat vermeld wordt en ook even te vertellen hoe je jouw volumeprobleem hebt opgelost, dan kun je misschien ook andere gebruikers met deze kennis helpen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #756  
Oud 19 februari 2007, 08:49
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
's morgens-platte-batterij-probleem-opgelost?

Twee dagen na elkaar 's morgens een platte batterij, nadat hij 's avonds nog 89% had.

Leg hem op mijn bureau om hem op te laten en floep, het scherm slaat aan. Documents to go (het cirkeltje draait). Toestel uitgeduwd. Floep toestel vlieg terug aan (met de keylock onderaan). Toestel terug uitgeduwd. Floep terug aan. Terug uitgeduwd, floep terug aan. Doe dat een hele nacht, en je batterij is plat denk ik.

Zoeken naar ondersteunde formaten uitgezet bij preferences. Even kijken of het beter wordt.
Met citaat reageren
  #757  
Oud 19 februari 2007, 09:35
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Dat is een veelvoorkomend probleem o.a. bij gebruik Documents 2 Go. Ik had het ook op de 650 en op andere toestellen. Documents 2 Go blijft zoeken naar ondersteunde bestanden en het programma blijft op de achtergrond draaien. Je kunt 2 dingen doen:

1. Binnen D2G ga je naar Options --> Preferences --> en je vinkt de volgende optie uit "Always search for supported files when opening Documents 2 Go"
2. Je drukt op de "Home" knop en je verlaat het programma, waardoor het scherm niet meer aangaat.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #758  
Oud 19 februari 2007, 17:44
Apoc@
Guest
 
Berichten: n/a
Nou vandaag mijn andere Treo gekregen nadat ik de mijne had opgestuurd met een SRO nummer.

Geheel uit het plaatsje Kladno in de Czech Republic is mijn "nieuwe" Treo afkomstig, nou hij werkt in ieder geval weer zoals het moet dus ben tot nu toe erg tevreden. Hoop dat deze het langer dan de vorige mee gaat.

Voor de rest mooie service van Palm, alleen ja 2 weken met mijn oude gsm moeten rondlopen dat viel zwaar tegen als je een Treo hebt gehad.
Met citaat reageren
  #759  
Oud 19 februari 2007, 18:34
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Ik heb het al eens gepost (andere post), maar zonder antwoord toen...
Mss dat hier en nu wel iemand kan antwoord?!

Ik ben het dus nt meer gewoon om gn afleveringsberichten meer te krijgen van mijn provider. een afleveringsbericht krijg je bij elk verzonden smsje. Hierin staat vermeld of het al dan nt is afgeleveerd..

Hopelijk kan er hier iemand helpen om deze toch te ontvangen?
Waar ligt dit aan? Instellingen bij palm? zou het lukken met een extra software prog.?


Thx in advance!
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #760  
Oud 19 februari 2007, 18:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Misschien gebruiken providers met afleverings-SMS'jes wel dezelfde truc als de postbank.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023