Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #101  
Oud 01 november 2005, 18:55
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maasq
Alleen bij FBTV en na de update naar versie 2.0.0

Die error 40 etc. ook na de update, ik ga nog even wat uittesten in de instellingen van Blazer, dat is echt het enige wat er veranderd is sinds een hele tijd...

EDIT
Nee hoor, echt geen idee wat er aan de hand is, ik zal het nog eens over gprs proberen....gedaan, maakt ook niks uit...updaten zit er niet meer in


Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 01 november 2005 om 19:52.
Met citaat reageren
  #102  
Oud 02 november 2005, 00:04
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr op 01-11-05, 11:45 in bericht #93
1. klopt: ik laat programma's die bezig zijn en binnen een kwartier gaan beginnen zien op omgekeerde volgorde van begintijd. Je bent immers niet geinteresseerd in programma's die al bijna afgelopen zijn....
Maar mijn hoogste prioriteit is nu ook weer niet om te weten wat precies over een kwartier begint.

De eerste keer dat ik het menu van de nieuwe versie openvouwde, zag ik onder het nieuwe menupunt 'lijstjes' het fel verlangde 'per kategorie' en het nieuwe 'nu en straks'. Bij dat laatste dacht ik aan teletekst waar je afwisselend twee lijstjes krijgt: eentje met programma's die nu lopen en een met de programma's die erna komen. Toen de lijst zich toonde zocht ik naar een knop of zo voor de alternatieve selektie, maar er was maar 1 lijstje. De programma's stonden op het eerste zicht door mekaar, hoe was de lijst opgebouwd? De zendervolgorde kwam niet overeen met het overzichtsscherm. Toen werd het duidelijk dat er een sortering was op het tijdveld, die begon op een arbitrair moment en dan afliep naar de huidige tijd.

Als ik het lijstje nu gebruik, scroll ik tot helemaal beneden en begin dan van onder naar boven te lezen. Niet echt handig en op die manier brengt het niet zoveel meer bij tov het overzichtsscherm, waar je ook in een oogopslag ziet wat er bezig is en wat er nog komt, alleen zijn de titels niet kompleet te lezen.

Nu ik er verder over na denk zouden twee lijstjes wel het handigst zijn. Eentje van 'nu bezig' en eentje voor 'straks begint'. De sortering zou gewoon in de zendervolgorde van het overzichtscherm kunnen zijn ofwel op tijd.
Als het met tijdsortering is, is het straks lijstje alleszins met oplopende starttijd. Je ziet dan de programma's in volgorde van wat dadelijk gaat beginnen tot wat er na pakweg een uur begint.
Voor het lijstje met de lopende programma's denk ik eerder aan een sortering op aflopende eindtijd. Dit sorteert de programma's op overblijvende tijdsduur. Het lopende programma waar je nog het langst van kan genieten staat dan bovenaan en dat waar de aftiteling reeds van loopt helemaal onderaan.

Blijft het 1 lijstje, zou ik toch de sortering van de begintijd oplopend willen zien. Eventueel kan een aanduiding gemaakt worden van nu en straks door de tijd in een andere kleur te tonen of door ergens een scheiding (rode lijn, lege regel) te maken.
Citaat:
3. klopt. ik laat hier dcomplete database zien. een selectie maken kost teveel tijd.
Nou, 20 string compares per programma regel kan mijn DragonBall er nog wel bijnemen hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speijk op 01-11-05, 13:37 in bericht #94
Bij "Nu op TV" pas je de selectie wel toe (voorzover ik kan zien). Wat is het verschil?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #103  
Oud 03 november 2005, 08:56
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Allereerst voor FBTV!
Maar toch even een bugmelding: als ik een uitzending aanklik, daarna op "Set Alarm" en daarna op de hardbutton klik om naar agenda te gaan, krijg ik een softreset.
Ik heb een Palm T|X en FBTV 2.0.5.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #104  
Oud 03 november 2005, 17:08
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
als ik een uitzending aanklik, daarna op "Set Alarm" en daarna op de hardbutton klik om naar agenda te gaan, krijg ik een softreset.
Heb ik ook op mijn Tungsten T|2
Met citaat reageren
  #105  
Oud 03 november 2005, 22:10
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Beste Rob (notgo), Apple-gebruikers kunnen de conduit niet downloaden. Is het ook mogelijk dat je de conduit anders "verpakt"?
Met citaat reageren
  #106  
Oud 04 november 2005, 07:10
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar
Beste Rob (notgo), Apple-gebruikers kunnen de conduit niet downloaden. Is het ook mogelijk dat je de conduit anders "verpakt"?
Beste Henk,

Ik kan de conduit best anders verpakken maar ik gok dat je er niet veel aan hebt. De conduit is namelijk een windows dll.

Ik weet niet precies hoe hotsyncen gaat op een Apple maar ik gok dat je wellicht met een scriptje (die wget aanroept) de bestanden op zou moeten kunnen halen en dan in de install directory zetten. Als je dan hotsynct, installeert hij ze ook. Dat kan zo fancy als je zelf wilt.

Groet,

Rob
Met citaat reageren
  #107  
Oud 05 november 2005, 00:22
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Nog even een update over de voorkeuren en hun kleurinstellingen.
Zoals eerder gemeld is er een probleem als je van RGB overschakelt naar Palette, dat niet de geselekteerde kleur in Palette wordt getoond. De eerste keer is dit wit. Schakel je terug naar RGB dan wordt de kleur wel overgenomen en vervangt de originele kleur, die je dan kwijt bent.
Ik heb nu gemerkt dat als je, vooraleer naar Palette te gaan, de slider een stapje opschuift en dadelijk weer terug zet, en dan pas naar palette gaat, de geselekteerde kleur ook in palette wordt overgenomen.
Is dit een initialisatie probleem of een bug bij de standaard kleurdialoog?

Ik ben ook eens gaan kijken naar een ander programma met kleurdialoog: Colorize. Hier werkt de overgang tussen RGB en Palette zonder probleem. Misschien omdat ze als eerste keuze Palette hebben ipv van RGB?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #108  
Oud 05 november 2005, 13:19
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Ik ben ook eens gaan kijken naar een ander programma met kleurdialoog: Colorize. Hier werkt de overgang tussen RGB en Palette zonder probleem. Misschien omdat ze als eerste keuze Palette hebben ipv van RGB?
Zoals al eerder gezegd is dit absoluut geen bug. 3x256 kleuren (sliders) kunnen niet (zonder meer) gemapd worden naar 256 kleuren (palette) maar omgekeerd kan wel, dus inderdaad: Laat je eerst de palette zien dan werkt het wel, zoals bij Colorize. Maar ik wil eerst de sliders laten zien omdat je dan meer keuze hebt dus ....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #109  
Oud 05 november 2005, 20:44
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr op 05-11-05, 14:19 in bericht #108
Zoals al eerder gezegd is dit absoluut geen bug.
Ik heb de definitie van de kleurendialoog er eens bijgehaald en wat blijkt: als je hem opstart, moet je en de kleurRGB en de kleurindex opgeven, als je de twee kleurinstellingen (RGB en pallette) wil bekomen. Omdat ik denk dat jij alleen de RGB waarde bewaart, heb je bij de eerste aanroep waarschijnlijk voor de kleurindex 1 ingevuld en daarna de teruggegeven waarde gebruikt?
Moet je nu ook de kleurindex gaan opslagen? Nee, er is een funktie om de RGB-waarde om te zetten naar kleurindex, nl: WinRGBToIndex.
Citaat:
3x256 kleuren (sliders) kunnen niet (zonder meer) gemapd worden naar 256 kleuren (palette) maar omgekeerd kan wel, dus inderdaad: Laat je eerst de palette zien dan werkt het wel, zoals bij Colorize. Maar ik wil eerst de sliders laten zien omdat je dan meer keuze hebt dus ....
Je hebt wel meer keuze met de sliders, maar toch niet zoveel als jij voorstelt. 3 x 256 kleuren veronderstelt full 24 bit colour of 16.777.216 kleuren. Er is geen enkele Palm met een LCD scherm van meer dan 65.536 kleuren.
Bij mij gaan de sliders trouwens in stapjes en zijn niet traploos in te stellen. Er zijn 16 stapjes (00, 11, 22, ..., FF), wat uitkomt op maar 4096 kleuren.
Met het pallet zijn 6x6x6 = 216 kleuren in te stellen en 9 grijstinten. (De andere 31 zijn vrij definieerbare kleuren of zo.)
In de sliders is ieder derde streepje anders gemerkt, deze instellingen komen overeen met een kleur uit het palet. Wanneer je op een tussenliggend streepje instelt en je gaat naar palette, wordt je kleur afgerond naar de dichtsbijzijnde uit het palet en deze wordt dan geselekteerd. Keer je weer terug naar RGB, dan zie je dat de sliders ook opgeschoven zijn naar het dichtsbijgelegen dikke streepje.
Veel kleuren is allemaal goed en wel, maar als je onderscheidende kleuren wil voor de 15 programmasoorten, moet je toch kleuren kiezen die ver uit mekaar liggen.
Alhoewel een mooi effekt helpt de gradient hier niet echt bij. Hij doet de kleuren verwateren, waardoor het onderscheidend vermogen weer daalt.
Ik vind het makkelijkst kleuren te kiezen uit het pallet, omdat je daar alle kleuren naast mekaar ziet, alsook het kontrast van de gekozen kleur met alle andere. En dan is het vervelend als de kleur niet van in het begin meekomt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #110  
Oud 06 november 2005, 11:28
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
...op maar 4096 kleuren.
Met het pallet zijn 6x6x6 = 216 kleuren in te stellen en 9 grijstinten. (De andere 31 zijn vrij definieerbare kleuren of zo.)...
Om deze zinloze discussie af te sluiten: stel ik heb de keuze uit 3 kleuren in een palette (rood, geel, blauw) en 6 kleuren die ik met sliders kan instellen. Hoe map ik oranje dan in die palette? geel of rood? Probeer dus niet van iets dat geen bug is een bug te maken. Het liefst gebruik ik helemaal geen palette, maar helaas zit hij in het standaard kleurenkeuzescherm en ik heb geen zin er zelf een te maken.
Citaat:
Alhoewel een mooi effekt helpt de gradient hier niet echt bij. Hij doet de kleuren verwateren, waardoor het onderscheidend vermogen weer daalt.
het staat je volkomen vrij versie 1 nog te gebruiken. Die heeft de harde kleuren en een zwarte rand om de teksten. Als je dat prettiger lezen vindt...
Citaat:
Ik vind het makkelijkst kleuren te kiezen uit het pallet, omdat je daar alle kleuren naast mekaar ziet, alsook het kontrast van de gekozen kleur met alle andere. En dan is het vervelend als de kleur niet van in het begin meekomt.
Ik niet.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #111  
Oud 06 november 2005, 14:41
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr op 06-11-05, 12:28 in bericht #110
Om deze zinloze discussie af te sluiten: stel ik heb de keuze uit 3 kleuren in een palette (rood, geel, blauw) en 6 kleuren die ik met sliders kan instellen. Hoe map ik oranje dan in die palette? geel of rood?
Dat is het probleem niet en hoef je ook niet te doen: de dialoog doet dat voor jou. Als je de sliders verschuift en je gaat naar pallette, vind ie altijd een nabijgelegen kleur.
Citaat:
Probeer dus niet van iets dat geen bug is een bug te maken.
Dat doe ik ook niet.
Ik stel alleen maar vast dat er een probleem is bij het kleurkeuzescherm: Als je zonder de sliders te beroeren, overschakelt van RGB naar palette, is je kleur niet geselekteerd in het palet.
In post #107, vroeg ik mij af of dat kon komen door een initialisatie probleem bij het starten van de kleurdialoog of er in de kleurdialoog een bug zat. Nu ben ik meer en meer overtuigd van het eerste.
Citaat:
Het liefst gebruik ik helemaal geen palette, maar helaas zit hij in het standaard kleurenkeuzescherm en ik heb geen zin er zelf een te maken.
Dat hoeft ook niet.
Ik denk, dat om het probleem weg te werken, het voldoende is om bij de aanroep van de kleurdialoog (UIPickColor?) een juiste waarde voor de kleurindex aan te leveren welke kan berekend worden uit de RGB met WinRGBToIndex.
Citaat:
het staat je volkomen vrij versie 1 nog te gebruiken. Die heeft de harde kleuren en een zwarte rand om de teksten. Als je dat prettiger lezen vindt...
bouw je het user selectable in versie 2?
Citaat:
Ik niet.
Maar ik ben wel blij dat het voor mensen zoals ik, er in zit.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #112  
Oud 06 november 2005, 14:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb de kleuren het liefst ook zonder gradient eigenlijk....

En Frans, waarom maak je FBTV niet donateware of postcardware?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #113  
Oud 06 november 2005, 16:31
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
En Frans, waarom maak je FBTV niet donateware
Bij deze: donaties kunnen naar: rek.no. 74.05.41.943 tgv. F. Breukelman, Sleen ovv. FBTV. Ik ben benieuwd!
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #114  
Oud 06 november 2005, 21:54
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Helaas treedt bij de Garmin Ique 3600 nog steeds de foutmelding 33 op: Unsupported bitmap
Met citaat reageren
  #115  
Oud 06 november 2005, 23:02
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Waarom krijg is steeds een Fatal Alert als ik probeer programmagegevens te bekijken ? FBTV werkt prima, tot ik op een programma druk om de omschrijving te lezen, dan crasht mijn T|3. De melding is :"Datamgr.c, Line 7399, DmWritemWriteCheck failed" Kan iemand mij uitleggen wat ik hier aan kan doen, want ik vind dit programma geweldig !

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #116  
Oud 07 november 2005, 07:34
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Helaas treedt bij de Garmin Ique 3600 nog steeds de foutmelding 33 op: Unsupported bitmap
Wat ik begrepen heb heeft de Garmin een beetje een "eigenzinnige" manier van werken met bitmaps. Ik zal de nieuwsgroepen hier nog eens over napluizen...

@buggeroff: Gebruik je Datebook ook? Of heb je misschien iets op de achtergrond draaien wat met de Datbook te maken heeft?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #117  
Oud 07 november 2005, 08:00
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Leuk, die discussie over kleuren, en daar kan best wat aan veranderen (of dat altijd verbeteringen zijn weet ik niet). Ik zit echter met een ander probleem. Ik kan al weken niet via mijn telefoon updates downloaden. Inmiddels heb ik versie 2.0.5 en krijg nu DNS errors, soms zelfs een soft reset . Wat kan dat zijn?
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #118  
Oud 07 november 2005, 09:35
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Leo, je hebt de reactie van Frans eerder in deze thread op een vraag van Maasq gelezen? Waarom zou jouw probleem anders zijn?
Met citaat reageren
  #119  
Oud 07 november 2005, 10:15
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Sorry, metck, ik had inderdaad de (toen nog) 116 posts niet allemaal gelezen.......... Nu na bijna een half uur wel en zie dat FransBr inderdaad heeft gereageerd; met 1 regel dat het een niet reproduceerbare fout lijkt. Daar schiet ik dus niet veel mee op.

Ik verder nog wel een paar andere vragen over de werking van het programma (platform: T5 met Garnet):
1. als ik mijn zenderkeuze verander en terugkeer naar het hoofdscherm blijft het programmadeel blanco. Zendernamen, tijbalk e.d. staan er wel, ook de rode tijdlijn. Pas na een andere actie worden de programma's ook weer getoond.
2. de file FBTV_LR zou ook de HR versie bevatten. Waar kan ik dat instellen?
3. het scherm Voorkeuren wordt op een 480*320 scherm eigenlijk als 320*320 scherm getoond. Alleen de Opslaan knop staat helemaal onderin. Bij scrollen verdwijnt de Cancel knop.

Overigens voel ik mij wat ongemakkelijk in deze discussie. Er komt best wel veel "feed-back" los (oftewel kritiek), terwijl FransBr een fantastisch programma heeft gemaakt. De donateware optie is dus zeer terecht.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference

Laatst gewijzigd door fransbr; 22 februari 2006 om 09:56. Reden: FBTV_LR.prc is nu FBTV.prc
Met citaat reageren
  #120  
Oud 07 november 2005, 10:27
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Sorry, metck, ik had inderdaad de (toen nog) 116 posts niet allemaal gelezen.......... Nu na bijna een half uur wel en zie dat FransBr inderdaad heeft gereageerd; met 1 regel dat het een niet reproduceerbare fout lijkt. Daar schiet ik dus niet veel mee op.
Feit blijft dat de opmerking reeds aan bod was gekomen. En vandaar ook mijn vraag waarom jouw fout af zou wijken van die van Maasq.
Citaat:
Overigens voel ik mij wat ongemakkelijk in deze discussie. Er komt best wel veel "feed-back" los (oftewel kritiek), terwijl FransBr een fantastisch programma heeft gemaakt. De donateware optie is dus zeer terecht.
FBTV is inderdaad een fantastisch programma
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023