Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 augustus 2002, 21:53
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Actieve gps antenne

Hallo iedereen , (patrickl??)
wie heeft er meer info over externe antennes voor mijn holux 251+, gebruik in de wagen. Geeft dit een betere ontvangst ook achter de voorruit?? of moet dat ding op het dak?

Kost??
Wie wat waar??

Txs

Was ik zaterdag naar de ardennen gereden, perfect de gps tot afslag 11 in malmedy, dan de snelweg verlaten, en 500meter verder de fix kwijt in de citymaps, net toen ik aan de kleine wegen moets beginnen richting lodomez, een geheucht met 1 straatje. BALEN... hoop dat een extra antenne aan verbetering geeft.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 augustus 2002, 23:47
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Ik heb zelf geen 251, maar weet nog wel uit mijn testen met die uitvoering dat je de antenne HORIZONTAAL moet hebben.

Nu is de 251 bij gebruik in de auto wel een compromis. Want je wilt de antenne ver naar voren onder de voorruit hebben, en je wilt de Palm ongeveer naast de km-teller hebben. In ieder geval dicht genoeg bij om alles goed af te kunnen lezen.
Een actieve antenne kun je wel plaatsen waar die hoort, terwijl de Palm ergonomisch verantwoord gemonteerd kan worden. De antenne hoeft niet op het dak. De ontvangst is sterk genoeg. Zelf heb ik mijn GPS-muis geheel vóór bij de voorruit. Er is daar een kunststof raamomlijsting. Omdat de GPS-muis een magnetisch voetje heeft, heb ik op die omlijsting een metalen ring geplakt, waar de muis dan weer op klikt. Later bedacht ik me dat ik de muis natuurlijk ook gewoon ONDER die lijst kon monteren. De signalen komen daar wel doorheen.


Dat je plots in de Ardennen niets meer ontving is gek. Maar was er nog wel veel lucht te zien? Ik merkte deze week toen we wegens de bekende file voor de tunnel over de Gotthartpas stoeven, dat ook daar soms de ontvangst wegviel.

Zoek zo'n antenne op internet. Ik dacht dat elders in dit forum een interessante prijsvergelijking stond.

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 augustus 2002, 11:25
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb de antenne nog op het dashboard liggen, maar ik zal toch ook eens proberen om hem eronder te verstoppen.

In zwitserland heb ik inderdaad ook wel eens last gehad van bergen. Daar was de ontvangst toen we de berg afreden ook knap slecht. Kreeg ik meestal hooguit een 2D fix. Die wegen liggen vaak vlak langs de bergwand. Ik dacht dat dat in de ardennen wel mee viel toch?

Prijzen dus rond de 45 euro (incl verzend) in duitsland www.palmrouter.de en www.ibfnet.de of tegen de 85 euro bij dsh. Maar daar staat elders wel meer over ja.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 augustus 2002, 19:52
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Ik heb de antenne gelijk aangeschaft bij de GM251+ bij
www.palmrouter.de.
Koste 38 euro excl verzendkosten

Ik merk wel verschil tussen achter de voorruit en op het dak.

In de korte test periode die ik gedaan heb scheelde dat 2 sattelitieten.
Het is trouwens wel een warmte werende voorruit, dit heeft namelijk veel invloed.

Succes

Danny
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 augustus 2002, 20:28
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Hoi Danny,

Merk jij verschil tussen met en zonder extra antenne?? ik heb geen warmtewerende voorruit, maar verlies toch regelmatig mijn fix , als er nog maar een boom in de buurt komt.
Ik zou de externe antenne eventueel wel voor de voorruit, op het gedeelte waar de ruitenwissers zich terugtrekken kunnen plaatsen. Dat zal wel idealer zijn denk ik.
Ps, welke soft gebruik jij??
Groeten
Rudy
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 augustus 2002, 21:01
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Hoi Rudy,

Ja ik merk wel degelijk verschil met name als je kijkt naar de hoeveelheid sateliteiten en de sterkte.

Met de antenne op het dak ben ik mijn fix nog niet kwijtgeraakt, zelfs met veel bomen en hoge gebouwen behoudt hij zijn fix.

Het aantal sats en sterkte bepaal ik met Cetus GPS en GPS meter.

Met name met cetus met de actieve antenne op dak altijd 3d fix in de auto achter de voorruit 2d.

Voor navigatie gebruik ik TomTom, maar ben van plan over te stappen naar digimap 2000.

Danny
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 augustus 2002, 21:20
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Dank je voor de info,
Dat is wat ik wilde horen, een extra antenne is dus wel echt nodig wil je een beetje zekerheid op een fix in de stad en zo. Want wat is er nou leuk aan een gps die niet werkt als je in de stad . Om een snelweg te rijden hoef ik dat ding niet echt hé (zelfs daar is geen garantie op fix achter de voorruit.
En die digisoft, trouwens versie 2002 nu hé, die koop ik me als de hele handel naar behoren werkt. Wat tot nu niet het geval is. Ik ben zelfs blij dat tomtom bij het verliezen van een fix, nog wat verder "simuleert" op basis van de toch nog voorhande zijnde sats. Anders was het wel helemaal troep.
Alleen die prijs van die digisoft nog rechtvaardigen hé, ik zou graag de europaversei, maar 250€ is wel héél veel, dus veel verder dan de benelux zal ik wel niet geraken....met gps althans. En voor de weinige keren dat ik dan buiten de benelux kom, zal het met tomtom zijn.
Nog een vraagje, ik veronderstel dat je een renault rijd, ( warmtewerende voorruit), hoe bevestig jij de hele installatie? Ik heb de dicota keeper, maar dat trilt nogal een beetje.
Groeten
Rudy
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 augustus 2002, 21:34
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Graag gedaan.

Ik heb de bevestigings steun ook bij palmrouter.de gekocht.

Werkt goed, trilt klein beetje maar verder heel stabiel en muurvast met een zuignap aan de voorruit. Klik het snel vast en los en alle aansluitingen zijn vrij. Je plakt namelijk een houder achterop de GPS unit.

Als mij wat meer vrijetijd rest schrijf ik nog wel keer een review.

Helaas de auto heb je verkeerd gegokt het is een opel astra CDX.
De ruit zit erin als je airco hebt.

Digimap is duur maar schijnt heel plezierig te rijden.
Geen twee systemen
Draait mee met de rijrichting
Geeft apart richtingspijlen
In de nieuwe versie zouden signaaltjes moeten zitten bij het veranderen van rijrichting

Wat is dan nog veel???

Een cd voor VDO in de auto kost ook 150 euro per land.

Groet,

Danny
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 augustus 2002, 22:01
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Aj, fout dus met die auto, och volgende keer beter.
gelijk heb je met die prijs van die cds voor andere systemen, maar, ik beschouw dit systeem nog steeds als een cheap-oplossing voor gps in de auto/wandelingen.
Rudy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023