Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2005, 19:22
wvdvegte
Guest
 
Berichten: n/a
VersaMail - berichten komen vaak niet door

Op haar LifeDrive heeft mijn vrouw in VersaMail het account dat ze heeft bij de gratis provider gmx.net ingesteld. Ze heeft problemen met het verzenden van e-mail via SMTP, met name als er attachments (JPG's) aan vast zitten. Mailtjes zonder attachments gaan meestal goed, maar komen soms helemaal niet aan; mailtjes met attachment komen óf helemaal niet aan, óf het attachment is afwezig dan wel onzichtbaar bij de ontvanger (terwijl de data of een deel daarvan wel aankomen, maar niet als bestand herkend worden), óf -in het beste geval tot nu toe- ongeveer 1/3 van het plaatje is zichtbaar en komt aan. De provider heeft geen beperkingen qua bestandsgrootte en mailtjes versturen vanaf een gewone computer gaat zonder problemen. De LifeDrive is via WiFi verbonden met het thuisnetwerk, dat op ADSL aangesloten is.
Weet iemand waarom het hier steeds misgaat? Controleert VersaMail niet of alle bytes wel verstuurd worden?

Alvast bedankt voor suggesties,
Wilfred.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juli 2005, 20:18
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik ken alternatieve mailprogramma's niet uit eigen ervaring, maar van andere gebruikers hoor ik goede verhalen over Snappermail en ChatterEmail . Een gratis testperiode is altijd mogelijk.

En ik weet niet of je zelf een pda hebt, maar zou je anders de LifeDrive als model in je profiel kunnen opgeven?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2005, 07:33
wvdvegte
Guest
 
Berichten: n/a
Roel, bedankt voor je antwoord. Misschien moet ze dat maar uitproberen. Wellicht kan het trouwens ook via webmail.
Ik heb zelf een Palm V (de oerversie met 2MB), dus wat moet ik in m'n profiel zetten? Over mijn eigen Palm heb ik eigenlijk nooit vragen ....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2005, 07:42
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Je kan natuurlijk je eigen profiel gebruiken voor je eigen Palm V (de eerste met een echt mooie vormgeving!) en je vrouw haar eigen profiel laten aanmaken.

Het idee van het opgeven van een model is dat we dan gerichter kunnen antwoorden, ervan uitgaande dat de vraag meestal betrekking heeft op het vermelde type pda.

Groeten, Roel.

P.S. Wellicht dat VersaMail de gevraagde functionaliteit ook heeft, maar daarvoor ben ik een te basic gebruiker van dat pakket om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2005, 08:11
wvdvegte
Guest
 
Berichten: n/a
OK, ik heb de Palm V in mijn profiel gezet. Ik vind het sowieso een goed gebruik om het model en de software te vermelden als je met een vraag komt; als ik iets over die LifeDrive vraag, zet ik dat er wel bij.
VersaMail heeft wel degelijk de functionaliteit om attachments te versturen, maar blijkbaar werkt het niet altijd goed. Ik heb het vermoeden er bij versturen via VersaMail niet wordt gecheckt of alle data wel door de WiFi-verbinding heenkomen (parity check heet dat, geloof if ik, maar ik ben geen informaticus).
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juli 2005, 09:38
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Voor de standaard VersaMail op de Tungsten|W was er ook een probleem met attachments en daar was toen een update voor op de Palm support website.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 juli 2005, 09:45
wvdvegte
Guest
 
Berichten: n/a
Gerard, bedankt. Inmiddels blijkt het versturen van attachments met SnapperMail wel te werken - dat wijst erop dat er met het programma VersaMail inderdaad iets mis is.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 juli 2005, 09:59
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Je zou even kunnen kijken of de Versamailversie die jij hebt de meest recente is. Kijk even op http://euro.palmone.com/europe/en/su...lifedrive.html en klik dan op de link naar Versamail in het Support-kadertje. Daar wordt ook gesproken over missende links en attachements.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 juli 2005, 10:12
wvdvegte
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
... link naar Versamail in het Support-kadertje. Daar wordt ook gesproken over missende links en attachements.
Ja, daar staat iets over te grote attachments - meer dan 5 MB - maar zo groot waren ze echt niet. Zo te zien is er (nog) geen update voor VersaMail voor de LifeDrive beschikbaar.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 juli 2005, 10:21
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Misschien werkt de combinatie van Versamail en Gmx ook wel niet lekker. Wellicht zou je het ook nog even kunnen proberen met een andere mailprovider.
En een update voor Versamail kan ook in een algemene LifeDrive update verpakt zitten dus die zou je dan ook in de gaten moeten houden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023