Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 juli 2004, 14:28
gatsc's schermafbeelding
gatsc gatsc is offline
Lid
Voornaam: Geralt
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Locatie: NewFun
Berichten: 16
Question Mac sync probleem iCal met meerdere accounts

Hallo allemaal.

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom (ondanks uitgebreid googelen en zoeken).
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Palm. Ik een m515 en zij een m505.

Ik heb palm desktop geïnstalleerd op mijn 17" iMac 1GHz met OS 10.2.8.

Wij houden er beiden een afzonderlijke agenda op na; mijn vrouw hoeft mijn tevens zakelijke afspraken niet in te zien en ook mijn zakelijke contacten zijn niet interessant.

Nu heb ik eerst mijn m515 gesynct met palm desktop en daarna haar m505.
Hierna heb ik iSync geactiveerd (hiervoor moest ik eerst een afzonderlijke applicatie starten om te zorgen dat het via iSync mogelijk was).

Bij iedere synchronisatie werden mijn afspraken nu niet meer in Palm Desktop zichtbaar maar in iCal en Adresboek.

De m505 van mijn vrouw had ik nog niet met iCal en Adresboek gesynchroniseerd.

Hierna is de m505 van mijn vrouw flink gecrasht. Althans; hoewel de m505 in de lader stond was hij geheel leeg. Alle programma's eraf en ook alle afspraken eruit.

Ik dacht door mijn computer de m505 te laten overschrijven alle gegevens, programma's en afspraken weer terug te kunnen zetten. Dit lukt wel voor de programma's maar niet voor de afspraken en adresgegevens. In de conduit van Palm Desktop is het niet meer mogelijk via de Palm Desktop adresgegevens en afspraken te syncen. Alleen de afspraken in iCal en adresbook kunnen worden gesynct maar daar stonden haar gegevens niet in: die stonden nog in Palm Desktop.

Concreet: weet iemand of en hoe ik twee verschillende Palm's (de m515 en 505) afzonderlijk met respectievelijk iCal/Adresboek en Palm Desktop kan syncen?

Of: Hoe krijg ik de gegevens van de m505 die nu in Palm Desktop staan op het account van mijn vrouw in iCal/Adresboek en kunnen onze Palmpjes dan afzonderlijk worden gesynct? Kunnen er in iCal/Adresboek sowieso wel meerdere accounts worden aangemaakt?

Als dit allemaal onmogelijk blijkt: hoe zorg ik ervoor dat de syncmogelijkheid met iCal/Adresboek teniet wordt gedaan zodat ik met mijn m515 weer gewoon met Palm Desktop kan syncen?

Alvast veel dank!
__________________
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 juli 2004, 18:53
gatsc's schermafbeelding
gatsc gatsc is offline
Lid
Voornaam: Geralt
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Locatie: NewFun
Berichten: 16
Ik ben er uit!

Ik had voor de zekerheid dezelfde vraag ook maar op macfreak.org gezet.

Als je iCal voor meerdere gebruikers wil toepassen kan dat alleen als iedere gebruiker afzonderlijk inlogt. Dat is dan weer onhandig (in mijn geval) als je in elkaars agenda moet kunnen kijken.

Het handigste voor mij is toch maar iCal en Adresboek niet meer te gebruiken door de Apple-conduit uit de Conduit-map te halen en de Datebook-, ToDo- en Address-conduit uit de Disabled Conduits-map te halen en deze terug te plaatsen in de Conduit-map.

Misschien dat iemand in de toekomst nog iets aan dit draadje heeft.......
__________________
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 juli 2004, 19:14
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Bedankt! Is zeker nuttige informatie!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2005, 03:38
Sookie
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Ja zeer nuttig! Zelfs in 2005 blij dat dit op het forum staat.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 januari 2005, 10:56
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Op 23-01-2005, om 04:38 heeft Sookie dit gezegd in bericht #4
Zelfs in 2005 blij dat dit op het forum staat.
Deze zin begrijp ik niet, Sookie.

Zelfde probleem had ik trouwens ook. Ik ben maar gewoon weer teruggegaan naar de conduits van Palm zelf. Gebruik iSync, iCal en Adresboek ook niet meer.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 januari 2005, 20:22
cel
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 01-07-2004, om 19:53 heeft gatsc dit gezegd in bericht #2
Als je iCal voor meerdere gebruikers wil toepassen kan dat alleen als iedere gebruiker afzonderlijk inlogt. Dat is dan weer onhandig (in mijn geval) als je in elkaars agenda moet kunnen kijken.
.
Ik begrijp niet waarom het onhandig zou zijn. iCal is toch veel krachitger dan de Palmdesktop agenda? Je kunt toch perfect jouw agenda "publishen" en jou vrouw doet hetzelfde met de hare? Dan zijn jullie steeds op de hoogte van wat de een aan de andere kwijt wil...
User switchen op dezelfde computer is bovendien maar een kwestie van enkele seconden met de power switch.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 januari 2005, 23:21
Sookie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 23-01-2005, om 11:56 heeft Henk Vrieselaar dit gezegd in bericht #5


Deze zin begrijp ik niet, Sookie.
Wel, ik ben blij dat die info op dit forum staat. Het bericht was geplaatst in 2004. Het is nu 2005. En ik vond het nuttige info.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023