Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 februari 2006, 22:17
spieke
Guest
 
Berichten: n/a
Wireless op de Tu/e

Heej, heb sinds 3 dagen een t|x en wil natuurlijk ook mijn internet op de tu gebruiken. Iemand die daar studeert en het gelukt is om een verbinding met het netwerk te maken?
Heb mijn macadress al geregistreerd bij Notebook Service Center. Die zeiden dat het misschien nodig was om de palm de inlog naam van school met een p er achter te maken. Moet ik dan gewoon de username vernaderen? Kom maandag pas weer daar om dat te testen. Maar zou fijn zijn als iemand precies weet hoe alle instellingen horen te zijn!

Nu al verslaafd aan dat ding! Palm is slecht voor de studie!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 februari 2006, 22:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dan heb ik slecht nieuws want het Wifi netwerk op de TU/e is dichtgespijkert met allemaal Windows encryptie dingen. Een jaar geleden toen ik nog een Wifi Clie had kwam ik er ook niet op. Misschien kun je even iets met VPN software voor de Palm doen, zoek met de zoekfunctie of even naar VPN software. Laat even weten hoe je zoektocht verloopt!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 februari 2006, 22:31
spieke
Guest
 
Berichten: n/a
Das wel raar want bij NSC hebbe ze het macadres op het s-nr met een p erachter geregistreerd, omdat er al vaker mensen hun pda hebben geregistreerd. Op de T|X zit al een vpn progje. Maar om vpn te maken heb je toch eerst een verbinding nodig? Ik ga het maadag ns proberen. Dan heb ik ook de naam van m'n palm verandert. Hopen dan maar! En hopen dat er misschien andere mensen op dit forum zijn die dit wel is gelukt!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 februari 2006, 22:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Misschien dat ze bij het NSC het verschil niet kennen tussen pda's met Windows Mobile (die volgens mij wel werken) en Palm OS pda's.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 februari 2006, 22:36
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Misschien dat ze bij het NSC het verschil niet kennen tussen pda's met Windows Mobile (die volgens mij wel werken) en Palm OS pda's.
Bij het NSC kennen ze het verschil tussen een USB Stick en Microsoft Word niet eens.

Zo, dat lucht op om dat even te zeggen.

Even serieus: dat is denk ik het probleem. Windows PDA's komen moeiteloos het netwerk op.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 februari 2006, 22:41
spieke
Guest
 
Berichten: n/a
Lol, had het niet beter kunnen zeggen. Hoop maar dat het niet waar is wat jullie zeggen! Wil wel graag op internet kunnen met m'n nieuwe gadget!
De webcams in de wachtruimte zijn trouwens nog fouter

Ben trouwens ook nog bij stack binnen geweest, maar daar werkte niemand met pda's.

Weten jullie wel hou ik mijn wireless van m'n laptop met mijn pda zou kunnen sharen? De laptop zit verder gewoon aan een netwerkkabel.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 februari 2006, 22:42
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dat kan met internet delen. Maar daar kun je ontzettend veel over vinden met de zoekfunctie en in de Tipssectie.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 februari 2006, 08:37
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Is de TUe zo afhankelijk van sponsoring van MS dat er geen andere clients op het netwerk meer mogen?

Ik zou helemaal gek worden als ze dat niet willen laten werken! Succes ermee.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 februari 2006, 08:43
spieke
Guest
 
Berichten: n/a
Eigenlijk helemaal niet, alle mensen die er werken werken op linux systemen of dual boots en er zijn een heleboel mensen die met een mac rondlopen. Maar de laptops die je via zo'n project van de tu kunt kopen lopen allemaal op windows. Waarschijnlijk omdat ze anders ook niet zo goed zouden verkopen! Maar met die mensen met mac en linux gebruiken volgens mij ook gewoon wireless. Dus dacht dat het met de palm ook wel moest lukken. Maandag even de nieuwe instellingen gaan proberen!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 februari 2006, 11:35
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Volgens mij werkt zelfs Windows 2000 niet... Officieel niet in ieder geval, want de beveiligingsmethode (protocol, whatever ook) PEAP wordt enkel ondersteunt door Windows XP. Overigens, als je verbinding een keer de soep in gaat ben je sowieso de sjaak. Het makkelijkste is een Mac kopen: s-nummer en wachtwoord invullen en het werkt. Altijd. Haha, kan ik sponsorgeld innen, Apple? Maar ze zijn niet blij met Macs, al is het even de zure blikken negeren

Trouwens, in deze thread begonnen door Gazpacho zijn de problemen helderder uitgelegd.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 februari 2006, 11:59
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Is het misschien niet zo dat Windows qua (draadloze) netwerken de meest recente beveiligingstechnieken heeft vergeleken met Mac en Linux?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 februari 2006, 12:14
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Is het misschien niet zo dat Windows qua (draadloze) netwerken de meest recente beveiligingstechnieken heeft vergeleken met Mac en Linux?
Helemaal niet.

Wat eventueel wel kan is dat de "drivers" van je wirelesskaart op Windows de meest recente beveiligingstechnieken ondersteunen (dat is het probleem bij Linux, kaart kan het wel, maar er bestaat niet altijd een driver voor).

Voorts zijn Maccers zeker niet benadeeld, die ondersteunen ook zo goed als alle encryptietechnieken out-of-the-box...
Met citaat reageren
  #13  
Oud 10 februari 2006, 12:21
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ByteWarrior
Helemaal niet.

Wat eventueel wel kan ....

... zo goed als alle encryptietechnieken out-of-the-box...
Dus het kan wel
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 10 februari 2006, 19:19
spieke
Guest
 
Berichten: n/a
Bedoelen jullie nu dat het misschien wel mogelijk is om met m'n palm op internet te gaan?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 10 februari 2006, 19:24
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spieke
Bedoelen jullie nu dat het misschien wel mogelijk is om met m'n palm op internet te gaan?
Volgens mij niet.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 13 februari 2006, 16:15
spieke
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag NCS geweest, alleen op netwerk met PEAP geen enkele andere oplossing. Oftwel: BALEN! Misschien dat we bij palm kunnen gaan klagen. Zei claimen dat je heel makkelijk op bijna alle netwerken terecht kunt! PEAP is volgens mij best veel voorkomend, dus dan regelen ze dat ook maar ns Als jullie nog een oplossing vinden zou ik dat graag horen!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 13 februari 2006, 20:41
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spieke
Misschien dat we bij palm kunnen gaan klagen. Zei [sic!] claimen dat je heel makkelijk op bijna alle netwerken terecht kunt! PEAP is volgens mij best veel voorkomend, dus dan regelen ze dat ook maar ns Als jullie nog een oplossing vinden zou ik dat graag horen!
succes met claimen (is natuurlijk wel kansloos ). Ik weet wel zeker dat er voor nu geen oplossing is voor wat betreft wifi op je palm en PEAP. Je zult dus moeten wachten totdat Palm met iets beters komt.
Ik denk dat je dan ook beter de TU het vuur aan de schenen kunt gaan leggen dan Palm.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 13 februari 2006, 20:45
spieke
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, maar het zal de tu niet zo veel uitmaken of jij nu met je palm op hun netwerk kunt toch? Ik neem inderdaad aan dat zeuren bij palm ook niet zo veel zal helpen. Maar als er meer mensen dit probleem tegenkomen en dat allemaal aan palm vertellen dan willen ze er misschien wel een keer werk van gaan maken!
Met citaat reageren
  #19  
Oud 13 februari 2006, 21:01
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Neem van mij aan dat Palm echt geen boodschap heeft aan wat Nederlandse palmgebruikers die toevallig niet op hun universiteitsnetwerk kunnen. Dit bedoel ik niet lullig, maar anders ga je al snel lijken op Don Quichotte; die vocht ook tegen molens.
Citaat:
Ja, maar het zal de tu niet zo veel uitmaken of jij nu met je palm op hun netwerk kunt toch?
Precies, en misschien kunnen zij met wat simpele handelingen jouw probleem verhelpen. Je zult in ieder geval meer kans maken bij hen dan bij Palm.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 13 februari 2006, 21:05
spieke
Guest
 
Berichten: n/a
Ben vandaag dus bij NSC langs geweest om te vertellen dat de palm geen mogelijkheid heeft tot PEAP en wordt vervolgens weggestuurd met de opmerking: "dan heb je pech"!!!!!! Denk dat me maar gewoon moeten afwachten tot er PEAP voor de palm is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023