Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 maart 2007, 20:57
r.dunning@planet.nl
Guest
 
Berichten: n/a
E-mail instellingen Planet

Ondanks werkend internet krijg ik de mail niet aan de gang. Heel vreemd want bij automatische cofiguratie worden wel dezelfde gegevens opgehaald als op mijn eigen computer maar er komt niks binnen. Bij Planet wordt niks qua Palm Treo 750 ondersteund vandaar de vraag hier gesteld. Dank alvast.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 maart 2007, 22:16
waffles
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Welke provider gebruik je?
Via Vodafone is de access point name: live.vodafone.com, de user name en password beide: vodafone. Of is dat niet wat je bedoelt?

Groeten,

Waffles
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 maart 2007, 23:20
r.dunning@planet.nl
Guest
 
Berichten: n/a
zit inderdaad bij Vodafone. Van Vodafone krijg ik een heel verhaal over aanmaken van Vodafonemailadres en dan alles maar doorsturen vanaf mijn planetadres maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 maart 2007, 13:34
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Heb zelf ook een planet account en geen van de problemen zijn voor mij herkenbaar. Kun je aangeven of je pushmail gebruikt? zoja heb je bij het toestel een gebruiksaanwijzing gekregen waarin stap voor stap staat uitgelegd hoe je te werk moet gaan. In mijn geval, en later ook het toestel van mijn vrouw, gaf dat geen enkle probleem. Zie ook mijn thread elders op het forum.

Kun je stap voor stap aangeven wat je doet dat maakt het wat makkelijker om te analyseren waar het misgaat en hoe je wel te werk moet gaan.

Michel
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 maart 2007, 14:41
r.dunning@planet.nl
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Michel,
Dank voor je snelle reactie. Inmiddels is het probleempje iets kleiner; kan nu wel alleen mail ontvangen, maar verzenden lukt niet. Zelfs bij repley op onvangen mail krijg ik de melding dat het een 'invalid recipetent' is aan wie ik iets stuur terwijl mailadres zeker klopt.
Over mijn instellingsstappen; heb gewoon via ' new acount' mijn e-mailadres,gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd en toe automatisch geconfigureerd als inc mail pop.planet.nl en outcoing mail mail.planet.nl
Lijkt me niks geks aan maar werkt dus niet volledig.
Dank voor je moeite alvast.
Robert
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 maart 2007, 14:52
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Kies bij verzenden de volgende instellingen:
je uitgaande sever van je provider: mail.planet.nl en kies dan voor de optie met wachtwoord en login van je provider.
Dit werkt altijd.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 maart 2007, 15:10
r.dunning@planet.nl
Guest
 
Berichten: n/a
peter,
dank voor snelle reactie. Ik neem aan dat je bedoelt bij w-mail setup 2/4 (staat al zo ingeseld). Of bedoel je onde options 2/3, daar heb ik nu alleen outgoing mail requiers..enz aangevinkt.
Hoor graag wat oplossing is want wordt er echt een beetje kriegelig van.

THX
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 maart 2007, 15:48
jurgen32's schermafbeelding
jurgen32 jurgen32 is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 juni 2005
Locatie: Tilburg
Berichten: 64
Hoi
Het is bij Planet internet niet mogelijk om Email te verzenden via een ander internet provider (bv je GSM provider)
Het ontvangen geeft geen problemen (pop.planet.nl)
Voor het versturen kan men de mailserver gebruiken van je GSM provider (indien aanwezig) of gmail.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 maart 2007, 22:31
Lambert
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,

ik heb hetzelfde probleem, heb een mailadress bij vodafone, mail komt wel netjes binnen maar bij het versturen krijg ik ook 'invalid recipetent' terwijl de outgoing mail naar "authsmtp.vodafone.nl (dat wordt automatisc ingevuld als ik de instellingen opvraag...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 maart 2007, 11:28
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Robert et all,

Datgene wat Athropos aangeeft werkt in geval van Vodafone NIET. Dit heb ik zelf ondervonden bij mijn treo 650.
Je zult, als je geen gebruik maakt van Vodafonepushmail, wel degelijk gebruik moeten maken van een vodafone mailaccount. Dit is overigens gratis.
Dan inderdaad de vodafone gegevens invoeren waar het VERZENDEN betreft. tevens in je mailbox configuratie aangeven "reply to" jouwnaam@planet.nl.
Dit werkte in mijn geval prima.

Wel zul je van tijd tot tijd even op de vodafone site moeten inloggen om je mailbox leeg te maken.

Op de vodafone site via volgende link, Instellingen - MMS en Mobiel Internet?, stap voor stap de handelingen. Even je merk en telefoon selcteren en voila.
Let wel, bij inkomende mail kun je gewoon je planet gegevens invoeren. Het uitgaande stuk is hier het belangrijkste!.

Hopelijk is het hiermee verholpen.

als alternatief kun je Pushmail overwegen. Dit was zeer makkelijk te configureren en werkt als een zonnetje.

Michel
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 maart 2007, 11:58
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Je moet bij vodafone eenmail account aanmaken en de bij vodafone dan bekende username/wachtwoord gebruiken voor de authenticatie. verzin het maar eens
__________________
Vodafone, Sim-Lock vrij, FW01.71, SW Treo650-1.20-ENA
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023