Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 maart 2006, 20:56
dickieboy's schermafbeelding
dickieboy dickieboy is offline
Lid
Voornaam: Dick
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 juni 2003
Locatie: Sterrebeek (België)
Berichten: 16
Question Tungsten T/X met oude Desktop software op Mac

Ben enige maanden geleden overgestapt van een Tungsten T naar een Palm T/X maar heb de desktop software toen niet ge-update (zag geen directe reden). Ik werk op een iMac met de desktop versie 4.2.1. De nieuwste versie voor de T/X zou 4.1.4E zijn (die - nog? - niet te downloaden is overigens).
Van tijd tot tijd levert dat echter kleine probleempjes op. Eerst met de voicememo's van de T die op de T/X niet meer bestaan maar waar naar gevraagd werd in de synchronisatie (HotSync daarvoor uitgezet). Daarna met Versamail (kan accounts niet verwijderen wel veranderen).
Technical support schreef mij:

Looking at your original mail it would appear that the account deletion cannot be completed without first HotSyncing your handheld. The problem being of course that the VersaMail HotSync conduits are for Windows PC's only. Have you tried editing an unused, existing account to configure the new email settings you need? You can install new software over the existing software however, we do recommend that if problems do arise, you completely uninstall and reinstall the latest version. The most up to date version available for your handheld, is included on the TX cd-rom.

Verontrusten is de opmerking dat "VersaMail hotsync conduits are for Windows PC's only" terwijl ik op een Mac werkt!!

Nu blijkt dat er ook synchronisatie problemen zijn met een nieuwe versie van Docs to Go. De leverancier zegt natuurlijk dat ik de nieuwste versie van de desktop van de installatie-CD erop moet zetten. Er wordt OOK bij gezegd dat ik eerst een backup van de data moet maken en de oude desktop moet uninstallen.

Ik vind dat maar raar en ben er niet zo happig op om dat te doen. Ik ben eerder begonnen met een M100 op Windows, dan Tungsten T op Windows en daarmee naar de iMac en altijd zonder problemen voor de desktop software, dus waarom veranderen?

Heeft iemand ervaring met het "overschrijven" of compleet herinstalleren van de desktop software? En wat gebeurd er met data en niet-Palm software (van bekende merken zoals Docs to Go)?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 maart 2006, 22:10
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Waarom zou je de Palm Desktop niet durven te updaten? Dat zou alle problemen waarschijnljk gewoon verhelpen. Je zal je extra programma's, zoals DocsToGo soms ook opnieuw moeten installeren als die niet terug komen in de HotSync conduitlijst. Je backupmap zal je zelf veilig moeten stellen bij een complete herinstallatie.

Oudere HotSync versies kunnen simpelweg niet overweg met nieuwere pda's zoals de T|X, bijvoorbeeld omdat programma's als je agenda en contactenlijst veranderd zijn. De nieuwste versie van HotSync is overigens minstens 6.0.

Overigens, het syncen van e-mail met je Mac desktop is dacht ik inderdaad niet mogelijk d.m.v. Versamail. Dat werkt enkel onder Windows voor zover ik weet.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 maart 2006, 21:27
dickieboy's schermafbeelding
dickieboy dickieboy is offline
Lid
Voornaam: Dick
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 juni 2003
Locatie: Sterrebeek (België)
Berichten: 16
OK, ik ga een rustig moment zoeken en het proberen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023