Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 juni 2004, 13:17
bagheera
Guest
 
Berichten: n/a
door het bomen het bos kwijt...

Beste allemaal,

Ik ben door de bomen het bos een beetje kwijt. Ik heb zelf een Palm IIIxe en gebruik die nog steeds met veel plezier. Ik wil echter een andere gaan aanschaffen, dit omdat ik er toch iets meer mee wil gaan doen dan alleen maar als agenda gebruiken. Ik heb de site vele malen doorgespit en allerlei vergelijkende onderzoeken doorgenomen maar ben een beetje het bos kwijt over wat voor mij een goed nieuwe alternatief zou zijn.

Een beetje mijn wensen en gebruiksdoelen: kleuren display (liefst een beetje kwalitatief), niet te langzaam, beetje redelijke opslag capaciteit, bewerken van word / excel documenten, e-mail / internet, wellicht wat spelletjes. Zaken als een digitale camera en/of mp3 speler zal ik toch niet gaan gebruiken. Wel wil ik het liefste een oplaadbare accu met een beetje speelruimte (dus niet na twee dagen leeg). Ook zou ik tzt de PDA willen koppelen aan een GPS... Een uitbreidingsslot voor meer geheugen lijkt mij ook wel wat. Ook wil ik het liefst geen 500 euro gaan spenderen

Kan iemand wat meer licht werpen op de bomen en mij een aantal simpele handrijkingen doen over welke PDA's voro mij geschikt zouden zijn en welke niet?

Alvast ontzettend bedankt!!!

Johan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juni 2004, 13:54
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Welke o welke?

Aangezien ik vrij weinig weet van de Sony-modellen, beperk ik me maar tot Palm. Gezien wat je er mee wilt, komen er in 1e instantie een aantal in aanmerking:
- Tungsten E (ongeveer €215)
- Zire 31 (ongeveer €155)
- Zire 72 (ongeveer €290)
Als je een MOOI kleurenscherm wil dan zijn de Zire 72 en Tungsten E het beste, want zij hebben een schermresolutie van 320x320. De Zire 31 heeft 160x160. Bij alle genoemde modellen kun je het geheugen uitbreiden met een geheugenkaartje. De Zire 31 valt echter weer af vanwege je GPS-plannen. Is momenteel nog geen GPS-ontvanger voor verkrijgbaar. De zire 72 valt daarna af, want je wil geen camera/mp3.
Blijft de Tungsten E over (heb je toch mp3-opties, maar dat moet je dan maar voor lief nemen). Tweedehands gezien, zou je natuurlijk ook nog kunnen kijken naar een Tungsten T of Tungsten T2.

Zeg, ben jij toevallig de drummer van die band....uh.....
Bagheera?

Groeten,

Paul
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juni 2004, 14:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Pal heeft al goed advies gegeven - ik zou daar nog de Sony TJ35 aan willen toevoegen om het rijtje compleet te maken.

Misschien is het handig om ons te vertellen welke modellen je *zelf* al op het oog hebt, en waarom je nog twijfelt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 juni 2004, 14:45
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
TJ35 kan ik ik je inderdaad aanraden. De TJ25/27 vallen af aangezien deze geen audiomogelijkheden hebben en dat is met GPS toch echt onmisbaar.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 juni 2004, 15:33
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Re: Welke o welke?

Citaat:
De Zire 31 valt echter weer af vanwege je GPS-plannen.
Ik dacht dat de GPS-keuze voor de T|E ook nogal beperkt was (vanwege de connector)?
Ik zou gaan voor een 2e hands T|T of een Sony.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 juni 2004, 15:47
Kaz's schermafbeelding
Kaz Kaz is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kasper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: Zeist
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Kaz
Re: Re: Welke o welke?

Citaat:
Op 30-06-2004, om 16:33 heeft fransbr dit gezegd in bericht #5
Ik dacht dat de GPS-keuze voor de T|E ook nogal beperkt was (vanwege de connector)?
Ik zou gaan voor een 2e hands T|T of een Sony.


Is ook zo.. maar er is een manier gevonden om het toch te gebruiken.. ben alleen de naam even kwijt
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 juni 2004, 15:59
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Re: Re: Welke o welke?

Citaat:
Op 30-06-2004, om 16:47 heeft Kaz dit gezegd in bericht #6
Is ook zo.. maar er is een manier gevonden om het toch te gebruiken.. ben alleen de naam even kwijt
Kirrio
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 juli 2004, 07:40
bagheera
Guest
 
Berichten: n/a
Beste allemaal, Dank voor alle adviezen tot nu toe. Ikzelf heb eigenlijk alleen nog maar naar Palm's gekeken, nog weinig ervaring met andere merken. Ik zat zelf oorspronkelijk aan Tungsten E of Zire 72 te denken, hoewel de laatste een digicamera heeft waar ik toch niets mee ga doen. En dan spreekt mijn hollandse zunigheid weer een beetje. Welke een mogelijkheid hebben tot GPS wist/weet ik niet, daarbij hoop ik op jullie antwoord. Maar als jullie een Sony aanraden dan hou ik me ook van harte aanbevolen...

Of moet ik toch maar op zoek nmaar een 2e handse T2 of maar wat emer in de buidel tasten en een T3 kopen...

Nog een aanvullende vraag daaraan vast gekoppeld: hoe zit het met de meegeleverde assecoires? Ik had bij mijn IIIxe een cradle erbij en ben daar erg op gesteld, hebben de bovenstaande modellen dat ook? En de TJ35 bijv. kan mp3 / memorystick. Betekent dat ik die erbij moet kopen of zit er standaard een stick bij geleverd? En hoe zit dat bij de andere modellen?

En hoe zit het met de mogelijkheden (softwarematig) om office documenten te bekijken / bewerken op de verschillende modellen, zit dat er standaard bijgeleverd?

Groetjes Johan

die inmiddels het eerste stukje bos heeft teruggevonden...

Laatst gewijzigd door bagheera; 01 juli 2004 om 08:31.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 juli 2004, 09:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Nog een aanvullende vraag daaraan vast gekoppeld: hoe zit het met de meegeleverde assecoires? Ik had bij mijn IIIxe een cradle erbij en ben daar erg op gesteld, hebben de bovenstaande modellen dat ook? En de TJ35 bijv. kan mp3 / memorystick. Betekent dat ik die erbij moet kopen of zit er standaard een stick bij geleverd? En hoe zit dat bij de andere modellen?
Ho ho! Op http://www.pdashop.nl , http://www.palmone.com/nl , http://www.clieplaza.com kun je perfect nalezen welke accssoires er meegeleverd worden. Ook is een goeie methode. Als je wil zien welke bomen het bos maken moet je uiteraard zelf wel eerst richting de bomen kijken....

Voor GPS kun je beter een model kopen met universal connector, dus niet de USB aansluitingen die de Tungsten E en Zire72 hebben. Óf een model met de Sony standaard connector: elk model dat de Sony nu op de markt heeft, heeft de standaard connector op de UX50 na. GPS ontvangers die voor PDA's geschikt zijn, zijn met de juiste kabel op elke PDA aan te sluiten.

Als Documents to Go is meegeleverd, kun je Office documenten bewerken.

En als laatste tip: uiteindelijk moet *jij* zelf beslissen wat je gaat nemen, dat kunnen wij niet voor je doen. Dus je zult de knoop zelf moeten doorhakken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023