Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 juni 2007, 17:37
rrustema
Guest
 
Berichten: n/a
is mijn scherm kapot? donker, maar wel beeld

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven op basis van ervaring aan de hand van deze symptomen:

Mijn Treo 650 scherm is op donker gegaan, geeft geen licht meer. Maar werkt verder wel normaal, met veel omgevingslicht kan je het scherm wel lezen. Het lijkt erop dat het lampje erin doorgebrand en op is. Niet gek, want alweer twee jaar oud.

Maar het gekke is dat als ik een soft reset doe het scherm wel normaal licht geeft! Tot na het Palm logo en ik op het home scherm kom. Dan weer donker.

Het is spontaan begonnen, na een telefoongesprek waarbij ik nog wel normaal licht had, maar een uurtje later bleef het scherm op donker.

Ik zou kunnen gaan uitzoeken hoe ik het TL-buisje erin (neem ik aan) kan kopen en vervangen, misschien kan ik het ergens laten doen, maar anderzijds doet het lampje het nog wel.

Mogelijk is het een software issue en op te lossen met een harde reset ? Maar dat is zo'n gedoe. Dan hoor ik liever eerst van jullie op grond van ervaring dat dat het zou kunnen oplossen.

Dank alvast!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juni 2007, 21:27
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Waarschijnlijk te voor de hand liggend, maar heb je al gekeken naar de brightness instelling (Prefs -> Power)?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juni 2007, 00:04
rrustema
Guest
 
Berichten: n/a
hi Frank,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk bericht
de brightness instelling (Prefs -> Power)?
In de Treo 650 zie ik onder Prefs -> Power alleen de opties 'Auto-off after...' en 'Beam Receive' staan. Daar had ik ook al gezocht...

Maar! Ik heb even opgezocht in de manual hoe de brightness dan wel aangepast moet worden (gek genoeg nog nooit gedaan) en dat moet met een toetsenbord combinatie. Kennelijk is de combinatie optie en p ingedrukt geraakt in mijn broekzak want ik kon het weer terugzetten zo!

Thanks. Inderdaad, het was iets heel erg obvious. In al die jaren is het zonnetje boven de p me nooit opgevallen...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023