Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 27 juni 2002, 10:39
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Geeft niet hoor. Maar ik koop liever in een echte "winkel". Al is het alleen maar omdat ze daar meer verkopen dan een handvol modellen.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 01 juli 2002, 16:41
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou, ik heb de boel binnen. Volgens mij is er wel nog wat mis gegaan met de verzendkosten, maar dat zal ik nog wel even navragen. Ik moest 177,51 betalen voor een GM-82 plus een antenne met 2 meter kabel (zouden inlcusief BTW resp 125 en 26 euro moeten kosten).

Wat is die GM-82 waanzinnig klein trouwens zeg. Het is een printje van 4 bij 5 cm en daar zit dus een hele GPS op.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 07 april 2003, 22:19
sjak
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 15-06-2002, om 19:05 heeft patrickl dit gezegd in bericht #2
Heb je wel eens geprobeerd of je op die site wat kon bestellen? Ik ben wel geinteresseerd in zo'n Holux GM-82 module (voor inbouw in mijn auto).

Ik heb op deze http://www.ibfnet.de/ site een GM-210s + kabel voor mijn Palm M130 gekocht en het de bestelling verliep super.
Totale kosten € 168,35 e.e.a. overgemaakt via internet.
Bestelling verliep via e-mail en wel op mijn aangeven in het Engels. (Duits ligt me helemaal niet)
Kortom een bestelling doen bij http://www.ibfnet.de/ gaat ook zonder probleemen en stukken goedkoper dan in Nederlang !
Doe hier je voordeel mee.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 08 april 2003, 07:56
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
Ik kan me hierbij aansluiten. IBF gaf super service, weinig verzendkosten en lage prijzen. Alleen moet je via een zogenaamd Easypay formulier betalen. Als je via internet bankiert kan dat ook daar.
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #25  
Oud 08 april 2003, 19:34
sjak
Guest
 
Berichten: n/a
Aanvulling op mijn reactie.

Bij het totale bedrag moet nog € 8.00 bijgeteld worden, is namelijk vandaag afgeboekt.
Deze manier van verzendkosten berekenen via buitenland was mij ook niet bekent. Ik dacht dat de kosten bij de totale rekening werden opgeteld maar dit is niet het geval.
Deze worden namelijk berekent over een gehele maand.
Maar goed eea is altijd nog €33.65 goedkoper.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 25 april 2003, 18:29
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Hoi prijsverschil klinkt bekent. In DL is alles minimaal 25% to 30% goedkoper. In de meeste gevallen bleek dat de importeur de prijs omhoog schroeft, de winkelier kan er niets aan doen. Hij mag namelijk niet zelf uit DL importeren. Dat alleenrecht is aaan de nederlandse importeur verleend en die weet wel wat je met een monpolie positie kunt doen (en jullie weten dat nu ook )
Met citaat reageren
  #27  
Oud 25 april 2003, 20:09
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het bedrif waar hier zo op gefoeterd wordt is inderdaad de importeur.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 25 april 2003, 20:47
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Goed aan de schandpaal dan maar
Met citaat reageren
  #29  
Oud 25 april 2003, 23:37
F.Liauw
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb nog niemand over de GPS-antenne van pc-mobile (zit in hongkong) horen reppen. Welnu: als je niet bang bent voor SARS via de post dan kan ik deze gps-antenne aanbevelen. Hij kost $29,95 + $5,00 verzendkosten. Omdat ik dacht dat mijn Holux-antenne voor de GM251+ kapot was heb ik bij pc-mobile, http://www.pc-mobile.net/gpsant.htm, een antenne besteld (dit was overigens nog voor de SARS-hysterie). Omdat deze antenne ook een MCX-connnector heeft is hij zonder meer aan te sluiten op de GM251+. Uiteindelijk bleek de Holux-antenne helemaal niet kapot te zijn maar presteert hij alleen heel slecht als je hem achter de ruitenwisser plaatst . Ik heb de prestaties van beide antennes dus kunnen vergelijken. Ik heb het idee dat de antenne van pc-mobile vaak meer satellieten ziet en minder snel een fix verliest bij straten met hoge gebouwen. Misschien is dit slechts inbeelding van mij maar in dat geval presteert de pc-mobile minstens zo goed. Verder heeft de pc-mobile antenne 3 meter snoer (holux-antenne: 2 meter) en een heel sterke magneetvoet.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 26 april 2003, 08:42
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat is inderdaad een goede tip. PC-Mobile is sowieso een hele goede zaak.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 26 april 2003, 12:03
sjak
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 26-04-2003, om 00:37 heeft F.Liauw dit gezegd in bericht #29
Ik heb nog niemand over de GPS-antenne van pc-mobile (zit in hongkong) horen reppen. Welnu: als je niet bang bent voor SARS via de post dan kan ik deze gps-antenne aanbevelen. Hij kost $29,95 + $5,00 verzendkosten. Omdat ik dacht dat mijn Holux-antenne voor de GM251+ kapot was heb ik bij pc-mobile, http://www.pc-mobile.net/gpsant.htm, een antenne besteld (dit was overigens nog voor de SARS-hysterie). Omdat deze antenne ook een MCX-connnector heeft is hij zonder meer aan te sluiten op de GM251+. Uiteindelijk bleek de Holux-antenne helemaal niet kapot te zijn maar presteert hij alleen heel slecht als je hem achter de ruitenwisser plaatst . Ik heb de prestaties van beide antennes dus kunnen vergelijken. Ik heb het idee dat de antenne van pc-mobile vaak meer satellieten ziet en minder snel een fix verliest bij straten met hoge gebouwen. Misschien is dit slechts inbeelding van mij maar in dat geval presteert de pc-mobile minstens zo goed. Verder heeft de pc-mobile antenne 3 meter snoer (holux-antenne: 2 meter) en een heel sterke magneetvoet.
Ik ben sinds 2 maanden eigennaar van een GM-210 die ik onder het dashboard van mijn Opel Astra Sport heb gewrongen. (Gewoon bij het handschoenenkastje ergens tussen geklemt bij iets wat de auto bij elkaar houdt denk ik)
Nu heb ik de software van Cetus http://www.cetusgps.dk/download/index.html (Freeware) op mijn Palm M-130 geplaats en met deze software kun je zien met hoeveel satallieten je verbonden bent enz.
Wat blijkt dit zijn er 5, 8 en het komt zelfs regelmatig voor met 11 satalieten tegelijk. Dus een slechte ontvangst omdat er alleen een ruitenwisser voor zit lijkt me sterk. Overegens was ik ook verbaasd van deze resultaten.
Nog even dit als ik uit een tunnel kom het ik in enkele seconden weer direct een fix te pakken.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 26 april 2003, 12:34
F.Liauw
Guest
 
Berichten: n/a
Ik meen me te herinneren dat een thread over GPS-ontvangst met externe antennes al eens eerder is gevoerd... Maar ook op http://www.palmrouter.de/support/gm251_empfang.htm wordt als tip gegeven een GPS-antenne niet direct achter het glas of achter de ruitenwisser te plaatsen.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 26 april 2003, 12:49
sjak
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had eigenlijk wel zo'n reactie verwacht over wat betreft het aangehaalde onderwerp en waar we nu op uitkomen.
Maar zo gaat dat in een (gesprek) toch ?
Goed de reactie van mij is mijn persoonlijke ervaring die eigenlijk best bijzonder is als ik zo hier en daar lees in de thread's.
Vandaar ook mijn verbazing over de ontvangst na plaatsing van de muis-antenne op een behoorlijke afgeschermde plaats.
Maar goed het zoals het is, doe er je voordeel mee.
Einde bericht !
Met citaat reageren
  #34  
Oud 26 april 2003, 17:59
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
kunnen we weer een beetje ontopic gaan?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023