Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 13 november 2002, 11:27
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
En een ring voor om je Clie!

Op Palmgear staan trouwens wel wat trouwen geretaleerde programmatjes. Veel checklists enzo.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 13 november 2002, 11:29
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Thnx, ik zal eens gaan kijken... maar nu weer ontopic, de originele vraag wordt zo wel weer uit het oog verloren...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #43  
Oud 13 november 2002, 13:18
degged degged is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 november 2002
Locatie: leiden
Berichten: 56
de twijfel wordt bij mij steeds groter. ik heb namelijk ook gezien dat er haast nergens een goede "case" te krijgen is voor een sj-30. en dat is op zich ook wel belangrijk denk. ben anders bang dat mijn dure aankoop er heel snel aan gaat.
Met citaat reageren
  #44  
Oud 13 november 2002, 13:20
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door degged
de twijfel wordt bij mij steeds groter. ik heb namelijk ook gezien dat er haast nergens een goede "case" te krijgen is voor een sj-30. en dat is op zich ook wel belangrijk denk. ben anders bang dat mijn dure aankoop er heel snel aan gaat.
Och... dat valt best mee hoor, als je er normaal veel omspringt. Ik heb zelf ook ruim een half jaar zonder case gedaan, en mijn Clié leeft nog steeds, paar krasjes op de achterkant, maar niet iets om me serieus druk over te maken.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #45  
Oud 13 november 2002, 13:22
degged degged is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 november 2002
Locatie: leiden
Berichten: 56
als hij in ieder geval maar niet zo snel kapot kan gaan vind ik het al best. misschien zo even naar een palm 505 kijken voor 200 €uro. met cradle en case erbij ene de originele cd's enzo. misschien ook nog interessant.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 13 november 2002, 13:28
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Zo'n apparaat kan nog best wat hebben hoor!

En als je goedkoop een m505 kan vinden, dat is ook een mogelijkheid, je moet dan alleen wel rekening houden met minder geheugen (8Mb ipv 16Mb) en een kwalitatief veel minder beeldscherm dan de sony. Niet alleen vanwege de resolutie, maar voornamelijk omdat het zonder backlight niet goed af te lezen valt. Daarom is Palm toendertijd ook zo snel al met een opvolger gekomen, de m515, omdat er erg veel klachten kwamen over dit scherm, de m515 heeft nog steeds ook een lage resolutie, 160x160, maar is kwalitatief een stuk beter als de m505.

Maar, je maakt ons nu wel erg nieuwsgierig wat het gaat worden... volgens mij zijn alle types met PalmOS en kleur nu langs gekomen in deze thread...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #47  
Oud 13 november 2002, 13:41
degged degged is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 november 2002
Locatie: leiden
Berichten: 56
ik geloof ook dat alle types met kleur langsgekomen zijn ja. zo zie je maar dat het moeilijk blijft voor mij.

ga zo nog even in de softwarehoek snuffelen dan kan ik kijken wat voor extra software er is waar ik veel gebruik van zal maken.

misschien helpt dat ook nog in de keuze.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 13 november 2002, 13:45
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Misschien dat deze thread dan iets voor je is?

Min of meer wordt deze software ook bij de SJ30 geleverd...

http://palmclub.nl/reviews/sony/clie770c/software/

Alleen dus niet de dingen die met audio en video te maken hebben, en daarnaast wordt de SJ30 ook standaard geleverd met Documents To Go.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #49  
Oud 13 november 2002, 13:52
degged degged is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 november 2002
Locatie: leiden
Berichten: 56
ik heb hem even gelezen en er komt aardig wat software bij. ook bruikbaar voor mijzelf. het enige dat ik zoek is een planeten programma en sterrenbeelden programma. ik heb al de quotes voor de fun en een database programma om dingen die andere mensen hebben gemaakt te laden. bijvoorbeeld belangrijke data en wat er allemaal op bepaalde data is gebeurd. dit is allemaal voor de fun. zijn er nog dingen waar ik echt naar m oet kijken volgens jullie?? ik heb de top 10 doorgekeken en veel bruikbare dingen gezien. maar er kan als ik besluit die sony te halen behoorlijk wat software op. vandaar deze extra vraag die ook meegaat in het beslissen van de aanschaf.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 13 november 2002, 13:58
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ben ik weer

De Clié heeft PalmOS, dus alles wat op een Palm draait, draait ook op de Sony. Sim-pel

Voor wat betreft astrologie programmatuur, zelf heeft dat niet zo mijn interesse, maar www.palmgear.com moet je zeker verder kunnen helpen. Wat een leuk planeten programma is, is Orrery. Dit is te vinden op www.astro-metrics.com. Mocht je jupiter interessant vinden, dan is Jovian van dezelfde makers ook leuk!

Alleen een ding begreep ik niet uit je vorige post, wat gaat er nou precies ook mee in het kiezen van een handheld?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?

Laatst gewijzigd door GJHartog; 13 november 2002 om 14:01.
Met citaat reageren
  #51  
Oud 13 november 2002, 14:02
degged degged is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 november 2002
Locatie: leiden
Berichten: 56
ben er ook weer

wat er precies meegaat is of die software voor kleur is of voor monochroom. en natuurlijk of ik er veel aan heb dat ik dan een hoge resolutie heb. als dat bij al die software niet het geval is dan is dat weer een minpuntje.

ik heb even naar die link van je gekeken (bedankt daarvoor trouwens) ziet er goed uit. misschien interessant om er toch bij te nemen. ben nu echt aan de twijfel. het is veel geld, maar ik heb er denk wel veel aan (clie bedoel ik hiermee) krijg van de twijfel gewoon pijn in mijn hoofd
Met citaat reageren
  #52  
Oud 13 november 2002, 14:13
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Software komt steeds meer in kleur, en ook steeds meer in Highres, toen ik mijn Clié kocht, was er nog bijna niks in Highres, als ik nu kijk wat ik geinstalleerd staat, is dat toch al ruim 60%! Zeker nu Palm dus met de Tungsten ook naar HighRes is gegaan, en Sony er (uiteraard) niet vanaf stapt, zullen software makers er nu en in de toekomst steeds meer rekening mee gaan houden dat gebruikers ook de highres kwaliteit op hun scherm willen zien.

Eén van de programma's die lange tijd niet in Highres (maar wel in kleur) was, was Worldmate. Ik gebruik dit programma regelmatig, en sinds kort is versie 9.0 daarvan uitgebracht, en nu dus ook in Highres.

Ik zou me daar dus niet druk om maken, reken er maar op dat alle grote softwaremakers vroeg of laat, of ze leveren het al, met highres uitvoeringen komen. En kleur is eigenlijk overal al algemeen ingevoerd en geaccepteerd...

OT: Voor hoofdpijn moet je eens zoeken op Palmgear, als zoekwoord Headache. Ze hebben in ieder geval software genoeg daarvoor
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #53  
Oud 13 november 2002, 14:18
degged degged is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 november 2002
Locatie: leiden
Berichten: 56
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog

OT: Voor hoofdpijn moet je eens zoeken op Palmgear, als zoekwoord Headache. Ze hebben in ieder geval software genoeg daarvoor
ik heb gevraagd bij de apotheek of ze iets hadden tegen clietwijfel? daarna kwamen er allemaal mannen met witte jassen.

maar OT. als ik jou zo hoor zou die clie volgens jou zijn geld dubbel en dwars waard zijn??
Met citaat reageren
  #54  
Oud 13 november 2002, 14:21
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
als ik jou zo hoor zou die clie volgens jou zijn geld dubbel en dwars waard zijn??
Disclaimer : Ik heb een Clié, dus mijn mening is wel enigszins gekleurd, en er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Maar verder, ja! In zijn prijsklasse is er geen handheld te vinden die dezelfde mogelijkheden en kwaliteit biedt. Ik denk zelf, als ik de thread zo nog eens nalees, dat je er heel blij zult zijn, en er geen spijt van zal krijgen.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #55  
Oud 13 november 2002, 14:23
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Sterrenkaarten is ook weer zo'n toepassing die met hoge resolutie een stuk beter wordt. Vroeger op de Palm Vx draaide ik dat al, maar ik vond het niet echt een success. Op de Clie is Panetarium in hoge resolutie. Echt super mooi.

Ik heb weer even een voorbeeldje gemaakt op mijn siteje. Het verschil is echt heel groot.


Op CliePlanet staat ook een overzicht van programma's die high res ondersteunen. Vreemd genoeg staat Planetarium daar niet op aangevinkt, maar ja het zal ook wel een hoop werk zijn om dat bij te houden.

Laatst gewijzigd door patrickl; 13 november 2002 om 14:32.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 13 november 2002, 14:25
degged degged is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 november 2002
Locatie: leiden
Berichten: 56
de twijfel is er nog steeds, maar hij wordt minder. het probleem is echt het geld dat ik ervoor nee moet leggen. het is zo zonde als ik er niet veel gebruik van zou gaan maken. dan kan je net zo goed voor een monochrome gaan, maar dat is het em juist. ik ben bang dat als ik een monochrome koop dat ik dan over een maand alsnog een kleuren wil. ander probleem is dat je er geen goede bescherming voor kan kopen. heb nu een oude palm III met een harde cover en dat werkt perfect in mijn jaszak. alleen is die palm ook maar met 2 mb en geen uitbreidingsmogelijkheid. en palm os 3.0 en niet te vergeten dat deze een kilo of 6 weegt.

.... denk.......denk...au!>.......denk.....
Met citaat reageren
  #57  
Oud 13 november 2002, 14:41
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Tja... da's toch echt een keus die je zelf moet maken, ik kan niet in je portomonnee kijken... Nogmaals, het is net als een vaatwasmachine, als je hem niet hebt, mis je hem ook niet. Maar als je hem hebt, wil je niet meer zonder, en ik denk dat dat ook voor kleur, al dan niet Highres, op een Palm geldt.

Spijt van de aankoop van een kleurenpalm zal je denk ik niet hebben, hoogstens wat pijn in je portomonnee, maar da's altijd nog beter als hoofdpijn
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #58  
Oud 13 november 2002, 14:45
degged degged is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 november 2002
Locatie: leiden
Berichten: 56
Talking

haha. dat is zeker beter dan hoofdpijn.

het probleem is niet eens zozeer het geld. mijn motto is. geld moet rollen. alleen kan het misschien ook naar andere kanten rollen en dat is dan daarna even niet mogelijk. aan de andere kant. ik werk fulltime en woon op het moment weer even bij mijn ouders. geld heb ik dus binnen een week of zo weer terug verdiend. maar dan nog. wie weet weet ik het vandaag al en anders zeer binnenkort. ik begin die palm III toch echt zat te worden. veel te zwaar. heel slecht beeld. zoemend geluid bij backlite en oude software. en er kan helemaal niets bij. heb maar 2 mb. moet dus echt een ander komen. maar ja... na de voorgaande 100 berichtjes snapten jullie dat vast al.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 13 november 2002, 14:48
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Er is nu misschien nog geen case voor, maar die komen vaak pas een tijd later uit. De SJ30 is nog behoorlijk nieuw, dus dat er nu nog geen case is wil nog niet zeggen dat die er over 3 maanden niet wel is. Maar ja dat is weer $30 a $40 extra
Met citaat reageren
  #60  
Oud 13 november 2002, 16:01
degged degged is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 november 2002
Locatie: leiden
Berichten: 56
ik denk dat het probleem van de case nog een twijfel is. als ik hem in een volle jaszak stop. biedt de flipover dan voldoende bescherming voor het scherm?? ik zat te denken dat als ik er een hoes omheen doe dat hij dan weer groter en zwaarder wordt en dat wilde ik juist niet. hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023