Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 januari 2006, 19:33
DavidDB DavidDB is offline
Senior lid
Voornaam: David
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Gavere (België)
Berichten: 52
Stuur een bericht via MSN naar DavidDB Stuur een bericht via Skype™ naar DavidDB
LD <->bluetooth<-> PC LiveDrive Manager

Hallo iedereen,

Ik zou heel graag de LiveDrive Manager gebruiken zonder mijn LD is aangesloten met de kabel dus via bluetooth,
heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen ??

Alvast bedankt,
groetjes David en zijn LifeDrive.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2006, 22:49
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Wat wil je precies doen? Synchroniseren moet wel lukken toch? Als je dat aanvinkt bij Hotsync (rechter muisklik en Bluetooth bovenin aanvinken). De setup op je LifeDrive zal wel lukken denk ik.

Lees anders deze uitleg eens. Mocht je iets anders willen, leg dat dan even uit
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 januari 2006, 16:33
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Ik weet niet of het met de LD veel anders is dan met de T|X (die heb ik zelf), maar dat kan ik me niet voorstellen.

Ik moest op m'n PC een virtuele COM poort aanmaken. Als het goed is kan de software van je USB Bluetooth dongle je hier mee helpen.

Vervolgens slecteer je die COM poort in HotSync Manager en vink je Local aan (Bluetooth optie heeft HotSync op mijn PC niet eens).

Op de Palm maak je een verbinding PC via Bluetooth aan, en dan zou je in principe moeten kunnen HotSyncen. En als dat kan, moet de LD manager toch ook werken lijkt mij.
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 januari 2006, 16:55
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Het gaat hier niet over synchroniseren, maar over de LifeDrive Manager: oftewel de mogelijkheid om de harde schijf van de LifeDrive zichtbaar te maken in WindowsXP. Zie ook deze tip.

David: je zou kunnen bekijken of het kan met Softick Blue Files
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 januari 2006, 18:19
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Daar zul je inderdaad een 3rd party programma voor moeten zoeken. Als het ubehaupt al kan. Volgens mij bestaat er namelijk niet een Bluetooth profiel om een extern volume te verbinden. Bestandsuitwisseling via Bluetooth gaat bij mijn weten alleen maar met OBEX of een virtuele seriele poort.
__________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 februari 2006, 23:33
Pakhuis
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb het ook niet gevonden. Bluetooth werkt prima voor synchroniseren omdat het meestal relatief kleine hoeveelheden data zijn: vooral wijzigingen en toevoegingen aan al bestaande data, wederzijds. Om de harde schijf van de LD in Windows zichtbaar te maken lijkt bluetooth me toch veel te langzaam.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 februari 2006, 09:25
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakhuis
Om de harde schijf van de LD in Windows zichtbaar te maken lijkt bluetooth me toch veel te langzaam.
Inderdaad. De bandbreedte van Bluetooth is 721 Kbps. Da's ongeveer de helft van USB 1 (1,5 Mbps). En een 4 GB harde schijf met USB 1 volpompen is al niet leuk...
__________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023