Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 19 januari 2005, 10:33
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Da's een lastige, want ik heb juist een hekel aan voice-recording. Bij mijn vorige palm (Zire 72) zat er zo'n knopje, en iedere keer als ik in de auto zat en mijn palm recht in de houder wilde drukken drukte ik per ongeluk op dat voice-recording knopje, met als gevolg dat ik aan het knoeien was om m'n gps-progje weer draaiend te krijgen.
Van mij mag die knop weg blijven

-Hans
Met citaat reageren
  #42  
Oud 19 januari 2005, 11:09
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 19-01-2005, om 10:33 heeft h4ns dit gezegd in bericht #41
Da's een lastige, want ik heb juist een hekel aan voice-recording. Bij mijn vorige palm (Zire 72) zat er zo'n knopje, en iedere keer als ik in de auto zat en mijn palm recht in de houder wilde drukken drukte ik per ongeluk op dat voice-recording knopje, met als gevolg dat ik aan het knoeien was om m'n gps-progje weer draaiend te krijgen.
Van mij mag die knop weg blijven

-Hans
Je hebt geen hekel aan voice-recording, maar aan het knopje En dat knopje is volgens mij gewoon uit te schakelen met software.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #43  
Oud 19 januari 2005, 11:24
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Nou ja, ik heb het in 7 jaar nog nooit gebruikt...

Back to topic: zelfs op mijn (nieuwe) T5 heb ik oa bij Digi-Map vaak dat ik iets boven hetgene wat ik aan wil wijzen moet drukken, want anders zit ik er volgens Digi-Map naast, terwijl alle andere applicaties wel goed reageren. Opnieuw calibreren heeft dan ook geen zin, aangezien het blijkbaar ook programma-afhankelijk mis kan zijn.

-Hans
Met citaat reageren
  #44  
Oud 19 januari 2005, 11:54
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Bij mij was de off set oplopend naar ca 8 mm. Na de reparatie en het terugzetten v/d backup was dit volledig hersteld. m.i. is het digitizer probleem danook absoluut een hardware probleem. Met wat truken kun je het probleem verkleinen maar dit is geen permanente oplossing. Ik heb door alle horror verhalen heel lang gewacht met opsturen maar uiteindelijk was er bijna niet meer mee te werken en leverde het alleen maar frustraties op. Reparatie was top en snel. Kreeg mijn eigen T3 terug en het apparaat was onzichtbaar gerepareerd, dus geen krassen o.i.d.
Wellicht dat het geholpen heeft dat ik op de T3 een sticker had geplakt (zodanig dat ik geen schroeven afdekte) met de volgende informatie:
Faulty digitizer
RMA nr
Naam
Zelf vroeger veel reparatie werk gedaan en het grootste probleem was altijd dat de klant wel duidelijk aangaf wat de storing was maar dat als het apparaat bij de monteur kwam was dat altijd verdwenen e/o omgezet in defect of iets anders onnozels.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 19 januari 2005, 13:49
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 19-01-2005, om 11:24 heeft h4ns dit gezegd in bericht #43
Back to topic: zelfs op mijn (nieuwe) T5 heb ik oa bij Digi-Map vaak dat ik iets boven hetgene wat ik aan wil wijzen moet drukken, want anders zit ik er volgens Digi-Map naast, terwijl alle andere applicaties wel goed reageren. Opnieuw calibreren heeft dan ook geen zin, aangezien het blijkbaar ook programma-afhankelijk mis kan zijn.
-Hans
Dat is dus kennelijk software-afhankelijk ; 't makkelijkste is het te checken in notepad (liefst na hardreset ; kan je gelijk je restore procedure testen) en een paar lijnen over je scherm te trekken. Dan zie je precies of er ergens op het scherm een afwijking is.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #46  
Oud 19 januari 2005, 14:11
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
ONEENS, is niet software afhankelijk. Echter door de digitizer calibratie te trucen is het mogenlijk om soms een deel of volledig te compenseren totdat uiteindelijk niet meer gaat. Bewijs daarvoor is tevens dat ik na ontvangst de backup terug gezet heb en dat de palm nu weer als nieuw is.
Trouwens met digitest kun je ook het volledige scherm nalopen, werkt erg leuk.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 19 januari 2005, 14:15
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 19-01-2005, om 14:11 heeft edwin2003 dit gezegd in bericht #46
ONEENS, is niet software afhankelijk. Echter door de digitizer calibratie te trucen is het mogenlijk om soms een deel of volledig te compenseren totdat uiteindelijk niet meer gaat. Bewijs daarvoor is tevens dat ik na ontvangst de backup terug gezet heb en dat de palm nu weer als nieuw is.
Trouwens met digitest kun je ook het volledige scherm nalopen, werkt erg leuk.
Edwin, iets beter lezen, ik had 't niet over jouw geval Dat van H4ns lijkt wel degelijk op een softwarematige afwijking (als hij tenminste de notepad test glansrijk doorstaat)
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #48  
Oud 19 januari 2005, 14:17
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Oeps te snel dus. Quote gemist.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 19 januari 2005, 15:48
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
In notepad volgt de digitizer exact, echt tot op een 10de milimeter. Ik heb geen hard-reset gegeven, want om _nog_ een keer dat ding te installeren...
Ik denk inderdaad dat het bij mij een digi-map-feature is.

-Hans
Met citaat reageren
  #50  
Oud 19 januari 2005, 16:19
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
H4ns, da's mooi, en een hard-rest lijkt me dan overbodig, maar onderschat niet de waarde van een goede backup. Met een fullbackup via bv Backupman op SD-card staat binnen 5 minuten je Palm weer terug als voor de hardreset... Eens zal je 't nodig hebben (als Murphy nog steeds de dienst uitmaakt )
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #51  
Oud 19 januari 2005, 22:16
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Kan ik alleen maar beamen. Backupman heeft mij in zeker één situatie gered waarbij ik per ongeluk een complete categorie uit de to-do lijst had verwijderd en echt nergensd meer kon herstellen. Via backupman terug gezet en voila, werken. Ook bij opsturen palm weer erg handig.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 05 februari 2005, 21:03
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Heb ik dat?

De Tungsten T2 van mijn vrouw vertoont sinds kort hetzelfde probleem. Deze Tungsten is pas een half jaar oud en heb ik gekocht bij www.pdashop.nl. Ik heb dus het advies van Bram en Rudyheidenis opgevolgd en de klacht bij de pdashop neergelegd in plaats van de Palm op te sturen naar PalmOne.

Citaat:
Op 19-08-2004, om 16:08 heeft Bram dit gezegd in bericht #3

Hij is net nog geen jaar uit, dus garantie heeft hij nog zeker. Doe dit echt bij de winkel, en niet bij Palm zelf, want dat bespaart je veel ellende.
Citaat:
Op 16-12-2004, om 16:04 heeft rudyheidenis dit gezegd in bericht #25
Jongens, waarom het advies om het via de winkel te spelen niet opgevolgd? Dan had je nu minimaal je geld al terug gehad....
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 06 februari 2005, 12:16
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Hm, zoals gemeld heb ik mijn T3 via palmone aangemeld en met een week had ik mijn eigen palm terug voorzien van een nieuw scherm en werkt alles weer perfect (zie pagina 2 18-01-2005). Als toegift ook een nieuw flapje gekregen toen ik opmerkte dat ik de grijze verf wel erg snel vond loslaten om over gescheurd leer aan de binnenzijde maar te zwijgen. Kortom ik was, na alle negatieve recensies van andere, zeer positief verrast met de service en snelheid van PalmOne.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 06 februari 2005, 22:51
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
goede service pda-shop

Eind januari had ik mijn T|T3 een jaar in bezit. Gekocht bij PDA-shop via internet. Omdat ik een afwijking onderaan het opengeschoven scherm had van 5mm (vooral hinderlijk als je het toetsenbordje wilt gebruiken) ben ik ermee teruggegaan.

Probleem uitgelegd, er werd een rapport opgesteld, apparaat werd ingenomen en opgestuurd naar leverancier.

Twee weken later kreeg ik een mailtje dat het apparaat weer naar mij onderweg was. Volgende dag keurig per TNT-post ontvangen. Ik heb een geheel nieuw exemplaar retour ontvangen. Mijn probleem is (voor een jaar?....) opgelost.

Prima service van PDA-shop!
Met citaat reageren
  #55  
Oud 05 maart 2005, 08:48
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Op 05-02-2005, om 21:03 heeft fazwarts dit gezegd in bericht #52
Heb ik dat?

De Tungsten T2 van mijn vrouw vertoont sinds kort hetzelfde probleem. Deze Tungsten is pas een half jaar oud en heb ik gekocht bij www.pdashop.nl. Ik heb dus het advies van Bram en Rudyheidenis opgevolgd en de klacht bij de pdashop neergelegd in plaats van de Palm op te sturen naar PalmOne.




Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Gisteren de T2 gerepareerd teruggekregen van de PDAshop. Hij werkt weer als een zonnetje. Prima service van de PDAshop
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023