Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11 april 2003, 14:45
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Nee dank je, ik heb al een case Een van de mooie dingen van een WiFi SD-kaartje is natuurlijk de omvang: klein! De lelijke case op de foto voldoet daar niet aan. En bij de leverancier staat "Coming soon", dus ook dat schiet niet op.

In het verhaal staat dat Socket geen drivers voor PalmOS zal leveren. Als dit waar is, is het een flinke tegenvaller. Ik zal eens bij eXpansys informeren wat zij ervan weten. Ik heb bij eXpansys een pre-order lopen voor een Socket kaartje. De informatie van eXpansys geeft aan dat PalmOS ondersteund zal worden vanaf OS4.
  #22  
Oud 11 april 2003, 14:55
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
Of toch maar even wachten (deze maand?) op de Tungsten C, die een beter scherm heeft, 64 mb, een snellere processor en 2 dagen Wifi draait op een volle accu
__________________
Woerdman
  #23  
Oud 11 april 2003, 20:21
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 11-04-2003, om 15:55 heeft jwoerdma dit gezegd in bericht #22
en 2 dagen Wifi draait op een volle accu
Weet je nog waar je dat gelezen hebt?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #24  
Oud 14 april 2003, 21:09
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Citaat:
Op 11-04-2003, om 15:45 schreef ik het volgende in bericht #21
...
In het verhaal staat dat Socket geen drivers voor PalmOS zal leveren. Als dit waar is, is het een flinke tegenvaller. Ik zal eens bij eXpansys informeren wat zij ervan weten. Ik heb bij eXpansys een pre-order lopen voor een Socket kaartje. De informatie van eXpansys geeft aan dat PalmOS ondersteund zal worden vanaf OS4.
Ik kreeg antwoord van eXpansys op mijn vraag of de Socket Wireless LAN SD-card ook PalmOS ondersteuning zal krijgen. Het duidelijke antwoord was:

Citaat:
Dear Arent,

You are correct and your order has been cancelled. Sandisk is planning to release a version that will work with the Palm OS.

Hope this helps

Regards Technical Support
Ik wacht dus maar op het Sandisk kaartje of op een mogelijke Tungsten-C met ingebouwde Wireless LAN. Of misschien ga ik op zoek naar een geheel ander alternatief...

Laatst gewijzigd door Arent; 14 april 2003 om 21:13.
  #25  
Oud 10 juni 2003, 23:39
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Op de Sandisk website staat weer een aankondiging van SD Wi-Fi kaartjes.

http://www.sandisk.com/consumer/sdwifi.asp

Voor Pocket PC's in juli 2003.

Voor Palm OS 4.1 en 5.x in de herfst van 2003.

SD Wi-Fi kaartjes met 256 MB opslagruimte in kwartaal 4 van 2003.

Ik heb zelf inmiddels een tungsten|C met ingebouwde Wi-Fi-radio en VPN-client. De Tungsten|T heb ik nog niet weggedaan en VPN-clients komen er ook voor Palm OS5. Dus ik twijfel weer.
  #26  
Oud 11 juni 2003, 08:48
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Citaat:
Dus ik twijfel weer.
Waartussen twijfel je dan ?

Als de Tungsten C Bluetooth had gehad was ik al overgestapt
  #27  
Oud 11 juni 2003, 16:31
rem_art
Guest
 
Berichten: n/a
Vol verwachting klopt mijn hart, maarre... heeft iemand een idee wat een dergelijk SD kaartje zal gaan kosten?

Remmert
  #28  
Oud 11 juni 2003, 21:08
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Citaat:
Waartussen twijfel je dan ?

Als de Tungsten C Bluetooth had gehad was ik al overgestapt
Even een twijfel-lijstje voor zover het draadloze verbindingsmogelijkheden betreft.
Lijstje later aagepast, omdat GPRS via Infrarood inmiddels toch werkt op de Tungsten|C. Zie onderaan dit bericht.

Code:
            Tungsten|T    Tungsten|C
Bluetooth       ja            nee
Infrarood       ja            ja
      GSM       ja            ja
     GPRS       ja            ja (aangepast)
     WLAN      2003           ja
      VPN      2003??         ja
Als verbindingsmogelijkheden niet belangrijk waren zou ik niet twijfelen. Dan is de Tungsten|C de topper vanwege OS 5.2.1, Wi-Fi, VPN, toetsenbord, Graffiti2, schrijven op het scherm, ontbreken Graffiti gebied, processor, geheugen, scherm, uitvoering (geen geschuif) en zo meer. Daar komt over een tijdje Voice-over-IP bij, maar ik weet nog niet of ik daar op zit te wachten. De Tungsten|C is in ieder geval op bijna alle gebieden de Palm-topper, dus zoveel twijfel heb ik ook weer niet. Maar ja, geen Bluetooth en geen draadloos GPRS.

Mijn twijfel zal minimaal worden als iemand mij vertelt hoe je met de Tungsten|C draadloos een GPRS-verbinding kunt leggen met een GPRS-telefoon. Met de nadruk op draadloos (Infrarood dus), want met een kabeltje zal het waarschijnlijk wel lukken, maar dan ga ik een jaar of drie terug in de tijd. De Tungsten|C heeft namelijk (nog??) niet de Phone-mogelijkheden van de Tungsten|T.
Dit geldt niet meer. Ik heb het inmiddels toch aan de praat gekregen.

Ik zal waarschijnlijk moeten wachten op een Tungsten|C met goede Phone-mogelijkhen en Bluetooth.


Wijziging:
Ik heb GPRS met de Tungsten|C toch aan de praat gekregen via Infrarood. Er zit alleen een raar foutje in: moet twee keer connecten. Zie bericht verderop. Ik heb het wijfel lijstje aangepast. Ik twijfel dus niet meer. Het enige dat ik nu nog wens is een Tungsten|C waaraan Bluetooth is toegevoegd.

Laatst gewijzigd door Arent; 13 juni 2003 om 14:34.
  #29  
Oud 11 juni 2003, 21:29
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
De uitleg is duidelijk, alleen snap ik niet wat de optie GPRS is ?
OK, GPRS snap ik maar als optie
Mijn Tungsten T kan alleen via Bluetooth communiceren met mijn telefoon, of mis ik iets ?
  #30  
Oud 12 juni 2003, 09:15
Basten
Guest
 
Berichten: n/a
Cool

Arent,

ben jij geen kandidaat voor een Tungsten W wanneer die in NL op de markt komt?

Basten
  #31  
Oud 13 juni 2003, 14:22
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Nee, een Tungsten|W wil ik absoluut niet. Geen Wi-Fi, geen Bluetooth, geen Palm OS 5.x, geen snelle processor en nog zo wat bezwaren. Maar... de twee belangrijkste bezwaren zijn voor mij wel dat de telefoon in de Palm is gebouwd en telefoneren alleen met een headset werkt. Daar moet ik niets van hebben.

En voor Joep.
Ik weet niet wat je bedoelt met "GPRS als optie", maar ik bedoel dat ik GPRS van mijn GPRS-telefoon wil kunnen gebruiken op mijn Palm, in plaats van GSM. Dit kreeg ik niet aan de praat met de Tungsten|C via Infrarood. De Tungsten|C heeft geen Bluetooth zoals je weet. Inmiddels is het toch gelukt, maar er zit op een of andere manier een vreemde fout in. Ik moet twee keer "connecten". Dus connect -> disconnect -> connect en dan pas is de GPRS-verbinding gelegd. Dus er blijft uiteindelijk toch maar één wens over: een Tungsten|C met Bluetooth.
  #32  
Oud 22 juli 2003, 19:21
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
De PocketPC versie komt er nu snel aan. Palm Os 4.1 ondersteuning wordt in oktober, en OS5-ondersteuning wordt in november verwacht. Lees hier meer.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #33  
Oud 22 augustus 2003, 11:30
T.T.
Guest
 
Berichten: n/a
zag dit vandaag staan:

Citaat:
SanDisk Drops Plans for Palm OS 4.x Support for Wi-Fi SD Card
SanDisk will soon release its much-delayed Wi-Fi SD card but initially this will only work with handhelds running Microsoft's Windows Mobile 2003. The hardware is compatible with devices running the Palm OS but drivers need to be written. Unfortunately, the company has recently dropped plans to produce a driver that will allow this card to be used with Palm OS 4 devices. However, it says one for Palm OS 5 devices will be available this Fall.

This card will fit in the handheld's SD slot and allow it to access Wi-Fi (802.11b) wireless networks. The Pocket PC version will cost $129 and is expected to be available August 23. More information is available on the SanDisk web site.
  #34  
Oud 22 augustus 2003, 17:14
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Da's jammer. maar een TT3 met sd-kaart zit er dus nog wel in. Maar wie weet, blazen ze dat ook af.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #35  
Oud 16 oktober 2003, 17:43
Hans Keesom Hans Keesom is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 77
Re: ?

Citaat:
Op 16-02-2003, om 19:59 heeft Roelof dit gezegd in bericht #7
WiFi en BT zijn compleet andere dingen. Bt is bedoeld voor short-range communicatie waarbij weinig bandbreedte wordt gebruikt, zoals communicatie tussen een gsm en pda, of voor draadloze muizen/toetsenborden. WiFi is voor langere afstanden en meer bedoeld voor netwerken met meer dataverkeer. Hierdoor gebruikt WiFi ook meer stroom dan BT.

En een antwoord op de vraag, volgens mij is het nog niet bekend wanneer dit kaartje komt.
Laat Nokia nou komen met GPRS-telefoons die ook wifi hebben. Nu maar hopen dat je van je Palm met bluetooth naar die telefoon kan die dan zelf kiest of ie via wifi of gprs het internet opgaat.

Stel je voor, in je linkerbroekzak je nokia, aan je oor een bluetooth headset, in je rechterbroekzak een bluetooth gps en in je handen je palm, waarmee je je nokia laat bellen om ze thuis door te geven waar je precies (GPS) bent en of ze je kunnen ophalen

Of thuis via wifi nieuwe kaarten voor de GPS functie op je palm inladen en onderweg nog een enkele extra kaart via GPRS voor als je toch een omweg wilt maken
  #36  
Oud 18 oktober 2003, 08:47
Ruudje's schermafbeelding
Ruudje Ruudje is offline
Moleculair genetisch lid
Voornaam: Ruud
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Castricum
Berichten: 38
Zou dit product van Possio een oplossing kunnen zijn? Geen SD slot kwijt, geen extra accessiores in je hand of aan je (BT-enabled) palm .... Schijnt wel wel ca $1000 te kosten
Dus toch maar een SD-slotje opofferen of......
__________________
Ruud
====================
"Success is getting what you want.
Happyness is liking what you get."
  #37  
Oud 18 oktober 2003, 10:25
Hans Keesom Hans Keesom is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 19 januari 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 77
Citaat:
Op 18-10-2003, om 09:47 heeft Ruudje dit gezegd in bericht #36
Zou dit product van Possio een oplossing kunnen zijn? Geen SD slot kwijt, geen extra accessiores in je hand of aan je (BT-enabled) palm .... Schijnt wel wel ca $1000 te kosten
Dus toch maar een SD-slotje opofferen of......
1126 euro op http://nl.expansys.us/product.asp?code=PX20

Als het nou 120 euro kosten dan zie ik het nut wel in. Maar dan zou het bluetooth zowel naar wifi als gprs moeten kunnen vertalen. Nokia komt binnenkort met gsm's met wifi en gprs maar of je die met bluetooth kunt aanspreken, of desnoods infrarood...

Dit produkt is m.i. ten dode opgeschreven. Niemand die voor zo'n bedrag het persoonlijk gebruikt en met meerdere mensen op kantoor denk ik dat je dan net zo goed een wifi kaartje voor iedereen kan kopen
  #38  
Oud 26 januari 2004, 20:34
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Goh, wat een verassing: SanDisk belooft nu dat de OS5-drivers in het tweede kwartaal van dit jaar beschikbaar zullen zijn.
Als je het mij vraagt sterft dit SDIO-kaartje een stille dood, de Palm OS-versie althans. Hoewel de PPC'ers die dit kaartje al wel kunnen gebruiken ook niet echt positief zijn vanwege het hoge batterijverbruik. SyChip, ook de maker van deze kaart, heeft inmiddels alweer een nieuwere versie aangekondigd die minder energie verbruikt en misschien naast een WiFi functie ook nog wat geheugen heeft.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023