Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 april 2007, 21:54
Nortonracer
Guest
 
Berichten: n/a
Palm Treo 750V Tomtom 6 en Tomtom wireless

Ik heb sind een tijdje mijn Treo 750, en ben tevreden hiermee, nu wilde ik hiermee ook gaan navigeren.

Dus ik heb Tomtom 6 Navigator en een Tomtom Wireless GPS MkIII aangeschaft en geinstalleerd, installeren op Secure Digitalkaart was niet het probleem. En is goed en redelijk snel gelukt.

Maar daarna Tomtom Wireless GPS MkIII gepaard met Treo hij vindt deze vrijsnel en ik sla hem op.

Echter als je dan het programma start blijft hij melding maken van geen GPS apparaat,

Heeft hier iemand ervaring mee , doe ik iets fout?

Ik heb bijv al een ander Bluetooth apparaat verwijderd, maar dit heeft ook niet gewerkt,
ook het paren een aantal keren uitgevoerd, verder heb ik al redelijk veel gezocht op internet , echter de oplossing voor dit probleem heb ik nog niet
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 april 2007, 22:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Welkom op de Palmclub

Ik verplaats je bericht even naar de Windows Mobile sectie

//verplaatst
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 april 2007, 11:57
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Heb je al by Start, Settings, System, GPS aangegeven welke COM poort er moet worden gebruikt?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 april 2007, 20:05
Nortonracer
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
Heb je al by Start, Settings, System, GPS aangegeven welke COM poort er moet worden gebruikt?
Heb ik gedaan, zelfs meerdere geprobeerd,
Vandaag weer vanalles geprobeerd , echter de oplossing nog niet gevonden,
Ook nog met ander Bluetooth GPS van leadtek geprobeerd contact te maken , echter dit lukt ook niet. Systeem blijft aangeven geen GPS apparaat.

?????
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 april 2007, 11:19
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Volgens mij moet je voor de originele TomTom GPS COM6 hebben. Wel eerst een "outgoing port" aanmaken.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 april 2007, 11:50
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
bij mij precies hetzelfde. wat ik gedaan heb is een nieuwe 'outgoing' poort aangemaakt, com8, en binnen tomtom heb ik dat aangegeven als andere bluetooth gps muis met verbinding naar com8. als ik dan tomtom opstart, dan zegt hij ook geen gps apparaat, maar na enkele seconden is deze dan wel beschikbaar, hij moet namelijk eerst verbinding leggen met de gps muis, en dat kost even tijd.

Wat ik nu graag zou willen is dat hij ook mijn bedrade gps ontvanger die in de auto zit wordt herkend door de treo/tomtom... want wat ik ook probeer, die doet het niet. terwijl hij wel echt werkt, mijn oude treo 650 pakt hem feiloos op.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?

Laatst gewijzigd door GJHartog; 11 april 2007 om 11:56.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 april 2007, 15:04
Nortonracer
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog Bekijk bericht
bij mij precies hetzelfde. wat ik gedaan heb is een nieuwe 'outgoing' poort aangemaakt, com8, en binnen tomtom heb ik dat aangegeven als andere bluetooth gps muis met verbinding naar com8. als ik dan tomtom opstart, dan zegt hij ook geen gps apparaat, maar na enkele seconden is deze dan wel beschikbaar, hij moet namelijk eerst verbinding leggen met de gps muis, en dat kost even tijd.

Wat ik nu graag zou willen is dat hij ook mijn bedrade gps ontvanger die in de auto zit wordt herkend door de treo/tomtom... want wat ik ook probeer, die doet het niet. terwijl hij wel echt werkt, mijn oude treo 650 pakt hem feiloos op.
Ik heb zojuist de poort Com 8 aangemaakt binnen Tom en andere muis, tot nu geen verbetering maar ik wacht even af.

Maar ik heb een vraag, heb jij een Originele Tomtom Wireless GPS MKIII.

Zo ja los van de Palm treo, schakel je de Tomtom GPS in , knippert dan na verloop van tijd het groene lampje dat hij een signaal ontvangt. ??

Bij mij knippert er na een uur nog niks ????
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 april 2007, 15:37
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Com8 moet je aanmaken bij het bluetooth gedeelte in de Treo, niet in Tomtom voor zover ik weet. Ik heb wel een originele Tomtom GPS, maar da's al eentje van een paar jaar oud, dus geen MKIII. Overigens knippert die inderdaad groen als ik ontvangst heb. heb je geen ontvangst binnen, of heb je hem in de openlucht al geprobeerd? Anders lijkt het toch verdacht veel op een defecte muis...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 april 2007, 10:25
HJR
Guest
 
Berichten: n/a
Zelfde probleem

Ik heb een TReo 750V en een Route66 bluetooth mini GPS ontvanger. Geinstalleerd TOMTOM 6.020
Zelfde probleem. Ongeveer alles al geprobeerd, vrijwel alle compoorten al uitgeprobeerd.
Op de Treo herkent een ander programma, nl GPS-viewer de GPS ontvanger wel.

Mijn stelling: TOMTOM is de boosdoener!!!!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 april 2007, 11:06
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Probeer even het volgende:

Verwijder eerst alle eerder gemaakte verbindingen en com ports.

1. Pairen met telefoon (Settings -->Bluetooth -->Devices-->New Partnership)
2. Serial niet aanvinken tijdens het "pairen"
3. COM ports --> New Outgoing Port (Port 0 kiezen)
4. Binnen TomTom --> Wijzig voorkeuren --> Toon GPS status --> Stel in --> Andere Bluetooth GPS-ontvanger
5. Port 0 kiezen

Laat even weten of het hiermee lukt.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 april 2007, 20:57
Nortonracer
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Probeer even het volgende:

Verwijder eerst alle eerder gemaakte verbindingen en com ports.

1. Pairen met telefoon (Settings -->Bluetooth -->Devices-->New Partnership)
2. Serial niet aanvinken tijdens het "pairen"
3. COM ports --> New Outgoing Port (Port 0 kiezen)
4. Binnen TomTom --> Wijzig voorkeuren --> Toon GPS status --> Stel in --> Andere Bluetooth GPS-ontvanger
5. Port 0 kiezen

Laat even weten of het hiermee lukt.

Uitgevoerd zoals hierboven beschreven, in eerste instantie kon ik COM O niet aanmaken, deze was voor in de Palm, het hoofdstuk GPS (Start Settings System GPS) zoals ook hierboven door MA de Beer beschreven.
deze dus verwijderd en op none gezet.

daarna opnieuw bovenstaand verhaal uitgevoerd, echter geeft weer aan geen GPS apparaat (vluchtmodus)

Ik zou echter heel graag weten van iemand die ook een Tomtom Wireless GPS MKII heeft, als je deze aanzet of hij dan ook gaat knipperen ,
Bij mij blijft het lampje continu groen,??????
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 april 2007, 21:01
HJR
Guest
 
Berichten: n/a
Geduld is een schone zaak


Vanmiddag na het posten in dit forum nog maar eens alle compoorten bij langs geweest. Bij com0 gaat het nu wel goed. Het duurt gewoon langer dan ik verwacht had.

IK zal andere compoorten ook nog eens proberen, maar mijn voorzichtige conclusie is nu dat je gewoon geduld moet hebben. In TomTOM duurt het gauw 30 seconden voor hij mn GPS ontvanger heeft gevonden. Dat is iedere keer het geval. Ik ben meestak niet zo geduldig en schakel dan weer terug om het probleem elders te zoeken........

Conclusie: geduld is een schone zaak. Meer onderzoeks resultaten volgen......
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 april 2007, 21:01
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ Nortonracer: Staat je telefoon uit dat hij "vluchtmodus" aangeeft? De MKIII moet knipperen als je een fix hebt.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #14  
Oud 13 april 2007, 09:00
Nortonracer
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk bericht

Vanmiddag na het posten in dit forum nog maar eens alle compoorten bij langs geweest. Bij com0 gaat het nu wel goed. Het duurt gewoon langer dan ik verwacht had.

IK zal andere compoorten ook nog eens proberen, maar mijn voorzichtige conclusie is nu dat je gewoon geduld moet hebben. In TomTOM duurt het gauw 30 seconden voor hij mn GPS ontvanger heeft gevonden. Dat is iedere keer het geval. Ik ben meestak niet zo geduldig en schakel dan weer terug om het probleem elders te zoeken........

Conclusie: geduld is een schone zaak. Meer onderzoeks resultaten volgen......

Ik wist dat het wat langer kan duren, maar ik heb hem al een paar keer meegenomen in de auto om proberen iets te laten vinden , maar dan heb je na 1 a 1,5 uur nog niets ???
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 april 2007, 09:05
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Kijk volgende keer in het sattelietenscherm of de atoomklok (zwart/geel rondje - rechts boven in het scherm) draait. Als de atoomklok draait heb je verbinding met de GPS. Als deze vervolgens (binnen een paar minuten) geen verbinding met de sattelieten krijgt zou het kunnen betekenen dat de GPS ontvanger stuk is.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #16  
Oud 13 april 2007, 09:09
Nortonracer
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
@ Nortonracer: Staat je telefoon uit dat hij "vluchtmodus" aangeeft? De MKIII moet knipperen als je een fix hebt.

De telefoon staat dan inderdaad uit (dan geeft hij vluchtmodus)

ik neem aan dat je bedoelt als je de MKII aanzet dat hij gaat knipperen als hij verbinding met sateliet heeft.

Bij mij doet blijft hij alleen maar groen branden. (Ben ondertussen ook met TomTom bezig) daar ik een ernstig verdenking heb dat het apparaat defect is. ???

Graag hoorde ik nog even hoe jullie je instelling hebben van de COM poorten
Hoe staat hij Start-Settings -Systems-GPS - GPS program port ???
GPS hardware port ???? -Acces heb k op automatically staan

En dan onder Bluetooth heb ik nu Tom Tom Wireless GPS MKII ( COM ??
Incoming port ( COM ??
New outgoing Port

En in Tomtom zelf heb onder wijzig voorkeuren GPS status stel in Andere GPS- welke Com dan.

In principe zou ik hem hier toch op de standaard Tomtom Bluetooth ontvanger moeten kunnen instellen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 13 april 2007, 09:19
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Je moet de telefoon in ieder geval aanzetten, TomTom wil graag dat de telefoon aanstaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nortonracer
Hoe staat hij Start-Settings -Systems-GPS - GPS program port ??? GPS hardware port ????
Hij staat bij beide op (None) - je moet daar niet naar kijken dat is instelling voor een Kabel GPS ontvanger, niet voor een BT GPS.

Probeer het volgende voor de MKII:

1. Telefoon aan
2. Bluetooth aan
3. Pairen met telefoon (Settings -->Bluetooth -->Devices-->New Partnership)
2. Serial aanvinken tijdens het "pairen"
3. COM ports --> New Outgoing Port - Port 6 kiezen
4. Binnen TomTom --> Wijzig voorkeuren --> Toon GPS status --> Stel in --> TomTOM GPS-ontvanger --> Port 6 kiezen (indien gevraagd)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nortonracer
ik neem aan dat je bedoelt als je de MKII aanzet dat hij gaat knipperen als hij verbinding met sateliet heeft.
Ja, dat bedoel ik.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #18  
Oud 16 april 2007, 14:00
Nortonracer
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,
Allemaal degene die gereageerd hebben, Tomtom Wireless GPS MKII is terug naar Tomtom, ik zal in ieder geval hier posten als ik hem terug heb en werkend heb ??
Met citaat reageren
  #19  
Oud 18 april 2007, 20:44
Nortonracer
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb zojuist een nieuwe Tomtom Wireless Bluetooth GPS MKII ontvangen, opgeladen en daarna gepaard met Palm.
Binnen enkele tellen had ik het systeem werkend en aan de gang, alleen de gesproken tekst doet het nog even niet als Palm in houder in de auto staat, maar dat vind ik nog wel uit

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp die geboden is bij het oplossen van dit probleem
Met citaat reageren
  #20  
Oud 18 april 2007, 20:46
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Werkt het bij jou via COM 6 of COM 0?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023