Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23 oktober 2001, 09:13
wvdburgh
Guest
 
Berichten: n/a
Een kleine Null modem

Hallo luitjes,
Ik heb een paar weken geleden bij www.pawgo.com in de VS een heel klein nullmodem gekocht. Je betaalt $19,- via PayPal of anderszins en het ding wordt vanwege de lage kosten zonder invoerrechten via de PTT bezorgd. Door de ellende van 11 september kreeg mijn zending wel wat vertraging. Het modem schuif je in het Palm-slot en vervolgens knoop je je GPS, of wat dan ook, direct aan het modempje. De 9pinszijde is male dus alle GPS, en seriele, kabeltjes passen als op je PC. De afmetingen van het modem in gemonteerde toestand: hoogte x breedte x diepte = 24mm x 30mm x 15mm
Met citaat reageren
  #22  
Oud 23 oktober 2001, 09:51
BartS
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Palm III nullmodem

Bedankt voor de tip! Zoiets zocht ik inderdaad. Wat ik me wel afvroeg is of je zo niet een lange, kwetsbare 'staart' aan je Palm hebt hangen? Trek je je verbinding niet heel makkelijk eruit?

Ik dacht er nog even over om een oproep te doen om meer tegelijk te bestellen en zo op de verzendkosten te besparen, maar dan kom je boven de douanevrijstelling uit: dus dat schiet ook niet op
Bart
Met citaat reageren
  #23  
Oud 23 oktober 2001, 10:07
wvdburgh
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Het trekken...

Hallo BartS,
Helaas is de trekkracht nodig om het modem uit het Palm-slot te krijgen relatief gering. Er zitten op het modem wel een tweetal veertjes terzijde van de 'connector' maar dat heeft niet erg veel om het lijf. Mijn GPS-kabel is wat zwaar uitgevallen maar als ik de hele zaak optil, de Palm met het slot omlaag, en er wat mee schud blijft de zaak wel zitten. Hard schudden maakt het modem los. Oplossing: twee dunne ijzerdraadjes, beschermd met plastic, achter de 'modemschroefjes' zetten en om de Palmtop buigen of in het groefje van de batterijdeur bevestigen of er de uitsparingen in de kast van de Palm voor gebruiken. Ook mogelijk: een stukje tape over de achterzijde van het modem en je Palm plakken. Kortom hier is best een bruikbare oplossing voor te vinden.
Groetjes Willem van der Burgh
Met citaat reageren
  #24  
Oud 23 oktober 2001, 13:29
BartS
Guest
 
Berichten: n/a
... en het schudden.

Ik was ter al bang voor dat het niet zo vast zou zitten.

Ik heb hier op de forums ook een goede tip gezien voor dit soort perikelen: 2 stukjes klittenband op de connector en de palm, en dieze dan aan elkaar 'plakken' met een strookje ander klittenband. (Tja, duidelijker kan ik het niet uitleggen... )

Bart
Met citaat reageren
  #25  
Oud 23 oktober 2001, 13:34
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Maar datzelfde probleem heb je toch ook als je de hotsync kabel gebruikt? Mijn Vx hotsync kabel zit redelijk stevig vast. Die schud je er echt niet zomaar uit. Is dat bij de Palm III anders dan?

Bij de M50x serie zou dat probleem zeker minder moeten zijn. Die hebben wel een echte bevestiging op de connector (begreep ik)
Met citaat reageren
  #26  
Oud 23 oktober 2001, 13:55
BartS
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb er nu ook wel last van, maar dan hangt er ook 2m Garmin-kabel, een zelfgemaakt nullmodempje en 80 cm hotsync-kabel aan...
Dat wil nog wel 's losraken als je door het struikgewas sluipt
M'n ideale oplossing zou dan ook een ingekorte hotsync-kabel met een Garmin-stekkertje zijn (waarvoor ik nog steeds op zoek ben naar een 2e hands Palm III hotsync kabel).
Groeten, Bart
Met citaat reageren
  #27  
Oud 23 oktober 2001, 14:08
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Of toch maar gewoon een "clip-on" gps

Ik ben zelf de andere kant opgegaan. Ik heb een connector gemaakt aan mijn Rand McNally Palm Vx GPS.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 23 oktober 2001, 19:20
wvdburgh
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Wie koopt er een Pawgo null modem?

Hallo luitjes,
Door een ommissie ben ik nu in het bezit van twee Pawgo null modems. Dat is er ééen te veel. Ik kan er één terugsturen maar ik kan er ook één door verkopen en Pawgo het geld toesturen. Voor $19,- heb je het Pawgo Null Modem! Wie doet het???
Met citaat reageren
  #29  
Oud 05 november 2001, 16:30
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Thumbs up Re: Wie koopt er een Pawgo null modem?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvdburgh
Hallo luitjes,
Door een ommissie ben ik nu in het bezit van twee Pawgo null modems. Dat is er ééen te veel. Ik kan er één terugsturen maar ik kan er ook één door verkopen en Pawgo het geld toesturen. Voor $19,- heb je het Pawgo Null Modem! Wie doet het???
Is verkocht! (aan mij).
Echte een aanrader! Ook voor mobieltjes e.d.



Ik heb m'n hele kabelkluwen is een doos gegooid. Niet meer nodig met een apparaatje van 2 bij 1 cm!

Laatst gewijzigd door dirk; 07 november 2001 om 12:37.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023