Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 oktober 2002, 20:47
rverhaag
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Teletekst via AvantGo

Hi,

Om teletekst pagina's wat netter in je Palm te krijgen dan hoe de NOS ze standaard aanbiedt (de text-only versie) heb ik een scriptje geschreven dat de pagina's stript tot alleen de informatie die je ook op je TV zou krijgen (dus geen extra links of banners etc):

http://www.verhaag.com/teletekst.asp

Wat je op bovenstaande link in het blauwe tekstvak te zien krijgt, is wat uiteindelijk als channel wordt toegevoegd aan AvantGo nadat je op het subscribe-ikoon hebt geklikt.

Verder is het mogelijk om in plaats van 1 pagina per channel een rubriek als geheel toe te voegen als channel, zodat je bv de gehele nieuws-sectie kunt toevoegen. De lijst categoriën staan onder de link 'NOS Teletekst' in het blauwe kader.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 oktober 2002, 13:06
westrikr
Guest
 
Berichten: n/a
Wat is het verschil met de manier zoals ze via de palmclub channels worden aangeboden?

Ik zal het zeker even proberen volgende week.
Wat bij de palmclub txt channels mis is een nette uitlijning voor de tabellen bij pagina's zoals 704 (weer vooruitzichten) en de mogelijkheid om alleen een specifieke subpagina de synchroniseren (bijvoorbeeld subpagina 3 van 544).

Groeten Remko
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 oktober 2002, 01:14
rverhaag
Guest
 
Berichten: n/a
Het verschil zit 'm in het volledig strippen van alle overbodige tekst/links/banners, om de pagina's zo compact en leesbaar mogelijk te maken voor gebruik op een handheld.

Nette uitlijning van tabellen is lastig omdat voor de uitlijning gebruik gemaakt wordt van het feit dat elk karakter een vaste breedte heeft. Standaard maakt AvantGo gebruik van proportionele fonts, zodat de uitlijning verloren gaat.

Je suggestie van de subpagina's is interessant; als ik tijd heb zal ik een poging wagen...

Verder is nu ook de teletekst van TV1 (België) beschikbaar.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 oktober 2002, 13:29
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Hartelijk bedankt
De TV1 teletekts werkt goed

Als je op de palmbijeenkomst bent, tracteer ik er 1

En maar hopen dat er ECHT bier is daar
__________________
aawa
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 oktober 2002, 22:07
rverhaag
Guest
 
Berichten: n/a
Subpagina's

Nou vooruit, subpagina's zijn vanaf nu ook mogelijk.

Wanneer een pagina uit bv 6 subpagina's bestaat waarvan je alleen pagina 5 op je Palm wilt hebben, kun je nu de gewenste subpagina aanklikken of invoeren en op 'AvantGo subscribe' klikken.

Wanneer als subpagina '0' wordt geselecteerd, zullen alle subpagina's worden getoond (default).
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2003, 01:10
rverhaag
Guest
 
Berichten: n/a
NOS TT vernieuwd

Omdat NOS de teletekst-site heeft aangepast, is ook de AvantGo versie op http://www.verhaag.com/teletekst.asp aangepast.

De pagina's zijn ook nog compacter gemaakt, zodat nu ongeveer volledig teletekst in minder dan 200K past! Probeer bv eens pagina 100 te subscriben en pas de link-depth aan naar 4. Ik kom op 638 gedownloade pagina's wat slechts 189K in beslag neemt...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 januari 2003, 11:50
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Zo, dat is een hoop info. Dat zal ik n's testen!
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 januari 2003, 13:18
rverhaag
Guest
 
Berichten: n/a
Teletekst met dialer

Als laatste (?) toevoeging heb ik een teletekst 'dialer' gemaakt, waarmee je net als op je TV de pagina kan 'intoetsen' in plaats van allerlei linkjes in de teletekst pagina's zelf te moeten volgen.

Eerst met een form en submit button geprobeerd, maar daar kan AvantGo offline niets mee, dus nu als 'dialer', waarbij je door links aan te klikken aangeeft welke pagina je wilt opvragen.

Ik houd me aanbevolen voor evt suggesties

De URL:
http://www.verhaag.com/teletekst/dialer.asp

of klik op subscribe op
http://www.verhaag.com/teletekst.asp
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 januari 2003, 13:23
westrikr
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Een groot nadeel van de verhaag teletekst pagina's vind ik dat de linebreaks ontbreken. Daardoor komt de informatie die in een leuk tabelletje staat als 1 lange brij op de palm. Daar wordt de informatie slecht leesbaar door.

Voorbeelden zijn bv pagina 544 en 704.

De teletekst avantgo channel van Palmclub/PDAclub heeft hier geen last van.

Misschien iets om even naar te kijken?

Groeten Remko
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 januari 2003, 14:52
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Ik zie dat ons teletekst-channel ook defect is geraakt door de verandering van de teletekst-site. Ik ga hier vandaag nog wat aan doen. Het verhaag-channel is echter ook een uitstekende dienst. Mijn complimenten!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 januari 2003, 19:00
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
De Palmclub-versie werkt nu ook weer.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 januari 2003, 20:38
rverhaag
Guest
 
Berichten: n/a
De reden waarom ik het script dat aangeboden wordt door Palmclub niet gebruik is voornamelijk dat in een aaneengesloten alinea regelmatig 'enters' voorkomen, waardoor de tekst steeds verspringt. Dit geldt voornamelijk voor grote stukken tekst (zoals nieuwsberichten).

Verder werkt het pagina-selectie mechanisme niet als je offline bent (AvantGo reageert dan met 'Your submission has been recorded and will be sent during the next Synchronization.'). Als je de pagina-dialer (http://www.verhaag.com/teletekst/dialer.asp) als AvantGo channel toevoegt en een link diepte van tenminste 3 aangeeft heb je zelfs offline de mogelijkheid pagina's te selecteren.

M'n laatste punt (jaja, ik ben een zeikerd) is de overhead van de melding die onderaan elke pagina staat ('Deze pagina biedt regelmatig ververste links naar...'). Dit zorgt ervoor dat pagina's onnodig groot worden.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 januari 2003, 22:31
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Teletext werkt prima op de palm. Alleen een hotsync met Avantgo duurt
nu echt GRUWELIJK lang. Ik weet niet of dat aan mijn slome serial
verbinding ligt, want voordat dit een channel was ging het best wel
snel vond ik.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #14  
Oud 14 januari 2003, 23:17
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rverhaag
De reden waarom ik het script dat aangeboden wordt door Palmclub niet gebruik is voornamelijk dat in een aaneengesloten alinea regelmatig 'enters' voorkomen, waardoor de tekst steeds verspringt. Dit geldt voornamelijk voor grote stukken tekst (zoals nieuwsberichten).
Daar heb je wel gelijk in ja, jij doet het iets mooier... misschien wil je vertellen hoe je dat doet?

Citaat:
Verder werkt het pagina-selectie mechanisme niet als je offline bent (AvantGo reageert dan met 'Your submission has been recorded and will be sent during the next Synchronization.'). Als je de pagina-dialer (http://www.verhaag.com/teletekst/dialer.asp) als AvantGo channel toevoegt en een link diepte van tenminste 3 aangeeft heb je zelfs offline de mogelijkheid pagina's te selecteren.
Inderdaad. Jouw 'dialer' is een mooie oplossing.
Citaat:
M'n laatste punt (jaja, ik ben een zeikerd) is de overhead van de melding die onderaan elke pagina staat ('Deze pagina biedt regelmatig ververste links naar...'). Dit zorgt ervoor dat pagina's onnodig groot worden.
Melding is bij deze verwijderd.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 15 januari 2003, 22:32
rverhaag
Guest
 
Berichten: n/a
Het synchroniseren van 1000+ pagina's kan inderdaad wel eens lang duren met 128kbit upstream

Die dialer is inderdaad alleen leuk als je geduld genoeg kan opbrengen om compleet teletekst te syncen, als je slechts in enkele pagina's geïnteresseerd bent kun je beter bv pagina 101 met een link depth van 2 instellen.

De opmaak van de pagina's beperkt zich eigenlijk tot het vervangen van line-feeds (#10) door spaties en het strippen van overbodige zaken als font-tags en asterisks...
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 januari 2003, 09:24
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rverhaag
Het synchroniseren van 1000+ pagina's kan inderdaad wel eens lang duren
met 128kbit upstream
Ligt het daaraan dan? En niet aan mijn serial connectie??
Ik hang hier aan een ADSL lijntje en die moet toch snel genoeg zijn.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #17  
Oud 16 januari 2003, 12:43
westrikr
Guest
 
Berichten: n/a
Fjodor,

Hoe kun je subpagina's instellen met de huidige palmclub teletekst channels?

Ik heb even wat zitten pielen maar krijg het niet voorelkaar.
Bv subpagina 3 van pagina 544.

Groeten Remko
Met citaat reageren
  #18  
Oud 16 januari 2003, 15:18
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Als een pagina sub-pagina's heeft komt er een linkje '>>' onderaan die pagina... daar kan je op klikken.
Pas evt. de linkdiepte aan om te zorgen dat de sub-pagina's ook meegenomen worden bij de synchronisatie.
Oops: ik bedenk me net dat als een pagina 4 subpagina's heeft je de link diepte wel erg fors moet verhogen. Ik zal alle subpagina's als linkje op de eerste pagina gaan weergeven... (doe ik dit weekend)
Met citaat reageren
  #19  
Oud 16 januari 2003, 23:48
rverhaag
Guest
 
Berichten: n/a
https://my.avantgo.com/account/edit_...ages=0&links=0
Met citaat reageren
  #20  
Oud 17 januari 2003, 11:26
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Bij de Verhaag-link heb ik dat probleem ook. Heb ik bijvoorbeeld Teletekstpagina 372 erop staan. Echter, krijg ik alleen pagina 1 ervan, terwijl er in totaal toch 6 zijn. (Maar is per dag variabel.)
Moet je dan elke subpagina apart linken of kun je doorbladeren op een of andere manier?

Groet,

Peter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023