Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2003, 12:34
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
ThinkDB vs HanDBase

Hoi,

Zelf ben ik een zeer frequent gebruiker van ThinkDB (Smart List to Go, zoals het tegenwoordig heet). Toch zit ik te denken om ook eens HanDBase te gaan proberen.
ThinkDB is voor mij wel zeer goed bruikbaar. Alleen zitten er enkele bugs in die niet worden gerepareerd. Updates zijn er de laatste tijd sowieso niet geweest.
Ik vraag me dus af of HanDBase niet veel beter is; dat er vaker wordt geupdate;

Met andere woorden: welke van de twee databaseprogramma's is nu beter en waarom?

Groet,

Peter B
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2003, 10:59
Cybermage Cybermage is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2001
Locatie: Puttershoek
Berichten: 43
Stuur een bericht via ICQ naar Cybermage
peter,

Ben zelf HanDbase gebruiker. Vooral de snelheid en vooral dat je in 1 oog opslag weet hoe iets te maken. Verder heeft ook bij met het feit dat je op de palm/desktop een database kan maken heeft bij mij de doorslag gegeven en dat kan synchroniseren.
Tja maak zelf niet zulke ingewikkelde database verder als boodschappen lijstjes enzo kom ik niet maar mogelijkheden zijn er wel ook door de odbc koppellingen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2003, 11:33
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Op dit moment gebruik ik ThinkDB (Smart List to Go). Ben daar opzich best tevreden mee, maar kent nogal wat bugs waar niets aan wordt gedaan. Daarnaast ondersteunt het geen HiRes. Daarom zit ik te denken over te stappen naar HanDBase, want dat wordt wel veelvuldig geupdate?

Zelf heb ik wel enkele ingewikkelde databases. Zo heb ik een many-to-many-adressenbestand. In ThinkDB loopt dit retetraag.
Verder heb ik nog een planningsdatabase met vele ingewikkelde velden. Echter, dan loop je al snel tegen de beperkingen van het programma aan en moet je via omwegen proberen het gewenste resultaat te bereiken. Dan kan vele extra velden gaan kosten.
De desktopvariant van ThinkDB stelt niet veel voor. Synchroniseren met Access kan wel, maar is nogal gevoelig voor veranderingen in velden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 februari 2003, 12:59
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Ik ben ook een gebruiker van SmartListToGo. Maar toch eventjes aan het kijken naar HAndbase.

Ziet er goed verzorgt uit, Forms aanmaker heeft op het eerste gezicht betere functionaliteiten.
Highresolution ken ik(nog)niet over mee spreken. Kan er iemand misschien een screendumpje maken van een HIRES form?

En nu nog een convertie tool tussen beiden en dan zal ik handbase zeker overwegen,nu nog wat aankijken en proberen.
__________________
aawa
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 februari 2003, 13:02
Cybermage Cybermage is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2001
Locatie: Puttershoek
Berichten: 43
Stuur een bericht via ICQ naar Cybermage
Van HanDbase is een shareware versie te downloaden die een maand geldig is. Zeker omdat je met ingewikkelde databases werkt is misschien wel zaak om eerste even daarmee uit te proberen voeld het lekker aan gewoon over te stappen.
Zelf geen spijt van gehad.

Laatst gewijzigd door Cybermage; 23 februari 2003 om 13:05.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 februari 2003, 13:12
Cybermage Cybermage is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2001
Locatie: Puttershoek
Berichten: 43
Stuur een bericht via ICQ naar Cybermage
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarts
Ik ben ook een gebruiker van SmartListToGo. Maar toch eventjes aan het kijken naar HAndbase.

Ziet er goed verzorgt uit, Forms aanmaker heeft op het eerste gezicht betere functionaliteiten.
Highresolution ken ik(nog)niet over mee spreken. Kan er iemand misschien een screendumpje maken van een HIRES form?

Helaas kan ik je daar niet aan helpen. Voorlopig vervang ik mijn Palm Vx nog niet.

En nu nog een convertie tool tussen beiden en dan zal ik handbase zeker overwegen,nu nog wat aankijken en proberen.
[/quote]

Weet niet of ThinkDb iets naar Dbase formaat om kan zetten of odbc koppellingen aanspreekt? Zo ja kun je wel omzetten want met die formaten kan HanDbase omgaan.

Laatst gewijzigd door Cybermage; 23 februari 2003 om 16:59.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 februari 2003, 14:08
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Bij Sony HiRes krijg je naast meer tekst in beeld, ook nog de mogelijkheid om de virtuele graffitiruimte te minimaliseren en te gebruiken voor het programma.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023