Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Heb jij problemen met de bluetooth gps-muis van TomTom
Ja 15 62,50%
Nee 9 37,50%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 april 2004, 18:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
TomTom bt gps-muis, problemen of niet?

De mensen die geen problemen hebben hoor je over het algemeen nooit en die met een probleem wel. Dus ik ben wel benieuwd of het met deze poll een beetje mogelijk is de echte verhouding - probleemgevallen/probleemlozen - te vinden.
Deze poll gaat dus puur over de bluetooth gps-muis, die bij het gps-pakket van TomTom voor de Tungsten|T3 geleverd wordt. Het gaat dan vooral om dit probleem. Het zou trouwens leuk zijn als je je antwoord nog even motiveert .
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 april 2004, 21:45
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
Nou heb ik geen TomTom muis maar ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen van anderen. Natuurlijk wil ik de resultaten van de Poll niet vervuilen en maak dus geen keuze. Maar hoe weet ik dan wat de resultaten van de Poll zijn?
Kan er een derde antwoord bij komen: 'Ik heb geen TomTom muis', of zoiets? Of is er een andere manier waarop ik kan zien hoe er gestemd is?

Edit:

:HUH: Dom dom dom; staat er gewoon bij als mogelijkheid. Sorry!

Laatst gewijzigd door Kees; 12 april 2004 om 21:48.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 april 2004, 21:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Maar hoe weet ik dan wat de resultaten van de Poll zijn?
Linkje "View results" naast het stemmen-knopje van de poll.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 april 2004, 22:07
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik gebruik die muis nu al enige tijd, en heb de beschreven problemen zelf niet meegemaakt. Dus maar een Nee ingevuld
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 april 2004, 22:45
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik zag een paar dagen terug een vergelijkbare thread/poll op Pocket GPS World Bij 40% is de BT ontvanger reeds gesneuveld.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 april 2004, 23:03
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Op 13-04-2004, om 22:45 heeft patrickl dit gezegd in bericht #5
Ik zag een paar dagen terug een vergelijkbare thread/poll op Pocket GPS World Bij 40% is de BT ontvanger reeds gesneuveld.
Echt gesneuveld, of na een frisse lading weer gewoon bruikbaar? Anders is het uitvalpercentage wel heel erg hoog...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 april 2004, 23:15
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als je het precies wilt weten moet je die thread even lezen, maar volgens mij waren ze echt stuk. Ik schrok daar ook nogal van.

Overigens ben ik op het PPC forum ook verscheidene threads van deze strekking tegen gekomen (een lange over TomTom BT en eentje over de Emtac) Volgens mij was er iemand die al aan zijn 3e of 4e TomTom muis toe was.

Het lijkt wel een beetje het probleem dat Palm een paar keer had met dat de universal connector het zo nu en dan begaf op bepaalde apparaten (M515 ofzo?)

Misschien hebben ze een BT module zonder ESD (statische ontlading) bescherming gekozen en gaat deze stuk als je een keer een vonk krijgt. Ik gok ook maar wat, maar mijn idee was dat de consensus wel een beetje was dat als de BT GPS op de stroom bleef staan (dus niet steeds aan en af koppelen) dat deze dan (bijna) niet stuk ging.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 april 2004, 01:51
stigt
Guest
 
Berichten: n/a
Ook maar eens een positief geluid laten horen over mijn tom tom bluetooth, na alle misere die ik op de verschillende forums aantrof. Ik gebruik mijn systeem nu een dag of 14 en ben er erg enthousiast over. In het begin wel wat problemen gehad met de voeding via de aansteker, ik denk dat dat vaak de oorzaak is van veel problemen. Sinds ik de muis thuis via het stopcontact iedere avond oplaad en in de auto eerst de pda bluetooth aanzet en daarna de muis, heb ik geen enkel probleem meer gehad, en werkt de navigatie snel en vlekkeloos. Dat mocht ook wel eens gezegd worden....
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 april 2004, 11:58
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ja, ik heb de threads op de PPC-club gisteren ook maar eens doorgenomen. In de handleiding van de gps-muis staat als invoervoltage 5V DC waar 10% schommeling in mag zitten. Zouden we daar het probleem te pakken hebben? Heb je tijdens starten een te hoge piek? Of sowieso tijdens het rijden.
Duidelijk is in ieder geval wel dat de TomTom-muis geen beveiliging heeft tegen overbelasting en de sigarettenaansteker blijkbaar ook niet.

Ik ben in ieder geval benieuwd. Ik heb namelijk ook net de TomTom bt-gps set besteld omdat ik wat wil hobby'en met gps op m'n palm.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 april 2004, 13:13
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou wat ik ervan begreep zat hem daar het probleem niet in. Mensen die hun GPS gewoon in de cradle laten zitten hebben eigenlijk vrijwel geen problemen. Althans dat was mijn impressie.

Ik zat zelf meer te denken aan dat als je de GPS in de cradle stopt terwijl het contact aanstaat dat je dan een stroomstoot krijgt. Misschien zou het helpen als je de GPS erin doet voordat je het contact aanzet?

Wat ik ook wel een sterke vond is dat een bedrijf (ik geloof dat het PDAshop was en dat het de Emtac GPS betrof) in een antal gevallen de AC laders heeft terug geroepen. Die gaven per ongeluk teveel spanning.

Ik krijg van een klant als cadeautje een BT GPS en ik moest zelf even aangeven welke dan. Die TomTom GPS leek me wel wat, want die is inclusief software zowat nog goedkoper dan een Emtac (alleen de BT range van <10 meter en het gebrek aan WAAS/EGNOS deden me nog twijfelen). Toen ik op internet ging zoeken schrok ik alleen wel even van de schier eindeloze rij van ellende verhalen die ik op de engelse PocktGPS site tegenkwam (en op het PPC forum ook trouwens).

Misschien off-topic, maar GPS Passion heeft een leuke Bluetooth GPS shootout waar ze een bult verschillende modellen vergelijken. De conclusie is wat raar, want de beste "overall performer" zou volgens mij de Emtac zijn, maar die noemen ze niet eens.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 april 2004, 13:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Nou wat ik ervan begreep zat hem daar het probleem niet in. Mensen die hun GPS gewoon in de cradle laten zitten hebben eigenlijk vrijwel geen problemen. Althans dat was mijn impressie.
Waren dat niet de mensen die de cradle op permanente voeding hadden draaien?

Vooral dat verhaal van PocketGPSWorld is wel interessant. Daaruit blijkt eigenlijk dat vroeg of laat praktisch iedereen wel met problemen komt te zitten en inderdaad dat de TomTom-muis het meest storingsgevoelig is. Jammer was wel dat lang niet iedereen in die thread aangaf hoe de gps-muis aan z'n einde kwam. Het was in ieder geval niet alleen door toedoen van de sigarettenaansteker zodat het verhaal over de spanningspieken alweer enigszins afgeserveerd kan worden.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 april 2004, 14:15
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 14-04-2004, om 13:51 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #11 Waren dat niet de mensen die de cradle op permanente voeding hadden draaien?
Oh ja, dat ook inderdaad.

De Emtac's hadden volgens mij ook relatief vaak problemen. Irritant genoeg precies de twee modellen die ik overwoog Het verwarrende is een beetje dat die "Dave" beweert dat de Emtac/Socket nooit stuk gaat terwijl er 4 Emtac defecten (plus hun pre-productie testmodel) worden gemeld. Dat is misschien minder vaak dan de TomTom apparaten, maar toch ook nog wel een hoop.

Het verontrustende is inderdaad dat het net lijkt of zo'n BT GPS maximaal een half jaar ofzo meegaat (in ieder geval die TT en in mindere mate ook de Emtacs). Afgezien nog van:
- alle storingen die je soms met een reset of het leeglopen van de accu kunt oplossen
- alle ellende met wegvallende verbindingen enzo ...
- dat het opzetten van de BT verbinding meer werk is dan het inpluggen van een kabeltje

Een car cradle met GPS aansluiting klinkt toch een stuk eenvoudiger. Alleen moet je dat eigenlijk weer laten inbouwen (voor het nette).
Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 april 2004, 14:57
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Dat is misschien minder vaak dan de TomTom apparaten, maar toch ook nog wel een hoop.
Waarbij ook nog eens komt dat de TomTom muizen veel meer verkocht worden, tenminste dat neem ik aan. Hoeveel mensen krijgen wel niet een gps-pakket van de zaak? Het is aannemelijker dat dat gewoon een compleet TomTom-pakket (met houder, muis e.d.) is dan een door het bedrijf samengesteld pakket is met de (TomTom-)software, een Emtac muis en weer een andere houder.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 april 2004, 02:17
Emiel
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down de tomtom bluetooth muis

Hoi,

(ik heb net op JA gestemd vanwege mijn ellende met die gps ontvanger)

Heb sinds gisteren tomtom voor mijn tungsten T3.

Na 5 minuten had ik het ding draaien en werkte alles ook goed.
Gps ontvanger werd meteen gevonden door mijn palm.
Rit van half uur ook zonder problemen afgelegd.
(was in een peugeot partner)

Vandaag in een opel corsa.
Duurde wel 10 minuten voordat mijn palm de gps ontvanger wilde zien.
Toen ie hem eenmaal had ging het goed voor ongeveer een half uur.
Daarna met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.
Gps ontvanger proberen uit te zetten, maar dat lukt dus niet.
Van alles geprobeerd. Palm uit, aan, gps knop lang in drukken, kort enzenz. na een half uur- 3 kwartier krijg ik weer connectie.
tot 500 meter voor mijn bestemming werkte het o.k.

Op de terugweg duurde het ook weer een half uur voordat ik hem
aan de gang had.

-

Ik zie het blauwe lampje knipperen. In tomtom kun je de gps status opvragen. Daar zie je dat hij een verbinding wil maken, dan komt er te staan dat er geen gps apparaat is.
Blijft dus verbinding maken, geen apparaat, verbinding maken, geen apparaat.
Op een gegeven moment liep mijn palm vast toen ik in de bluetooth manager naar apparaten ging zoeken. Soft reset , na tig keer proberen ging de gps ontvanger ook uit. Toen alles weer aan, weet helaas niet meer de volgorde na al dit gekloot. En toen werkte het.....
Tot 1 km voor mijn thuis adres.
Nu weet ik gelukkig nog waar ik woon en als ik er bijna ben vind ik echt mijn weg naar huis wel weer
Maar ik begin het na 3 ritten toch wel vrij vervelend te vinden.

Die tomtom gps ontvanger met draad, zitten daar 2 draden aan of 1 ?
(1 draad voor antenne + 1 voor voeding, of 1 combi draad ?)

Als het redelijk netjes weg te werken is denk ik dat ik hem probeer om te ruilen voor een 'gewone' .


Laatst gewijzigd door Emiel; 16 april 2004 om 09:24.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 16 april 2004, 16:21
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Misschien is de spanning die op de muis komt te staan in de Opel Corsa hoger is dan in de Peugeot Partner. En dan wel zoveel te hoog dat de muis het allemaal niet zo leuk meer vindt?

Je zou ook nog wat kunt expirimenteren met rijden zonder dat de muis oplaadt. Dan zou je 6 uur moeten kunnen rijden, een aardig stukje lijkt me.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 april 2004, 17:00
Emiel
Guest
 
Berichten: n/a
stja, dat zou natuurlijk kunnen.
Ik dacht dat ik hem ook een keer zonder snoer had geprobeerd.

Wat ik zowiezo niet begrijp, ik druk op de power knop (kan ook niet missen als er maar 1 knop op zit en daar reageert hij ook niet echt lekker op.
Ik hou die knop ingedrukt, druk hem kort in, probeer van alles,
maar hij wil niet uitgaan.

Vandaag weer in mijn peugeot gehad, duurde toch een tijd voordat ik er iets mee kon.

Als die gps ontvanger eenmaal aanstaat en die blauwe led gaat knipperen, dan lijkt het het beste te gaan.
Palm aanzetten, ff wachten, of hij verbindt gelijk of niet.
Als hij niet verbind maak ik de bluetooth connectie opnieuw en
dan blijft hij aan......

Ik vertrouw het ding nog niet echt helemaal. Ik houd het de komende dagen in de gaten.

Heeft iemand eigenlijk een idee waar het aan kan liggen ?
en zijn er eigenlijk problemen met een bekabelde gps ontvanger gemeld ?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 16 april 2004, 17:24
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Heb je ook al de update voor TomTom Navigator geinstalleerd? daarmee moeten volgens de beschrijving Bluetooth problemen mee worden opgelost.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 16 april 2004, 17:25
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ziehier voor een handleiding van de gps. Erg nuttig zo te merken .

Met de draadmuis zijn alhier op het forum nog geen problemen gemeld. Maar de techniek die daarin gebruikt wordt is natuurlijk een stuk minder complex.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 16 april 2004, 19:18
Emiel
Guest
 
Berichten: n/a
ik had die update nog niet gezien,
heb hem gedownload en ga hem straks ff installeren.

ik meld de bevindingen wel weer.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 17 april 2004, 10:14
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
In de poll hebben nu al vier mensen gezegd dat ze problemen hebben - tegen vijf probleemlozen, maar er staat slechts een reactie van een probleemgevalmuisbezitter in deze thread. Dus mensen, laat u horen. Aan alleen de stemmen hebben we niks.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023