Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 oktober 2010, 17:19
buis buis is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juli 2008
Berichten: 37
Thumbs up Pre 2 unlocked zonder contract

Zo te zien is de Pre 2 in Frankrijk nu €400 simlockvrij en zonder contract. Ze versturen niet naar Nederland. Ze zijn wel AZERTY en ik heb geen idee of ze ook "geactiveerd" moeten worden, laat staan of de provider SFR winkels heeft waar je'm gewoon zou kunnen kopen.

Wie gaat er één halen?
of: wie gaat er mee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 oktober 2010, 19:32
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Klinkt heel verleidelijk, maar ik wacht toch nog even op een UK Prē 2 of liever een NL Prē 2
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 oktober 2010, 20:31
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb in ieder geval heeeeeeeeel veel zin. Heb al gezocht op hun site, maar kan nergens vinden waar ze eventueel in het echt te koop zijn.....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 oktober 2010, 21:22
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
Voor ons, Belgen, is die Azerty bij de buren uiteraard mooi!
Maar hoe zit dat weer met die activatie?
Stel dat ik in een Franse winkel zo'n simlockvrije Pre2 kan kopen. Kan ik daar onmiddellijk mijn Belgische simkaart insteken?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 oktober 2010, 22:27
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Interessant dat hij nu al (naar ik veronderstel) officieel simlockvrij beschikbaar is. Ik was aan het overwegen om mijn huidige combinatie van (bijna niet gebruikte en nagenoeg defecte) GSM en Palm TX te vervangen door een Palm Pre of Pre 2. Wel valt het inderdaad af te wachten of die dan nog geactiveerd moeten worden. En voor Azerty pas ik toch wel. Belg of niet, typen doe ik toch in Qwerty. En feitelijk zou ik hem het liefst toch eerst even uitproberen, maar met zo'n beperkte release lijkt dat natuurlijk onmogelijk. Het zou ridicuul zijn om 400 euro voor een smartphone neer te leggen als later blijkt dat ik toch niet met het toetsenbord overweg kan. :]

Verder vind ik buiten een aankondiging dat de Pre 2 "er aan komt" niets van Palm terug op de site van SFR. Qua belabberde promotie kan dat tellen...

Correctie: Hij blijkt er toch op te staan, maar erg in het oog springt hij niet. De "nieuwe" Blackberry is blijkbaar belangrijker dan een exclusieve deal voor de Pre 2.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 oktober 2010, 11:59
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
mensen, eerst voldoende informeren ; ik zal dus even helpen...


SFR had het al op de website gezet, waarna deze gewist werd omdat er geen enkele promo gevoerd is omtrent de Pre 2.
Nu is alles terug te vinden op de SFR pagina, meer hierover op: SFR posts Pre 2 details (again); 99€ on contract, 449€ off-contract; Update: page taken down | PreCentral.net


Ivm het kopen: DOEN!
alleen: activeren MOET je in Frankrijk doen met een sim-kaart van SFR met data connectie!
Ik wou dat zelf ook doen, alleen kon ik geen info vinden over pre-paid kaarten met data verbruik.. Daarom ging ik naar Duitsland, omdat dat daar wel kan voor weinig geld (15euro pre paid kaart + 15euro data + bel verbruik als ik me niet vergis)



Je MOET gewoon zorgen dat waar je de Pre koopt je hem ook activeert met de provider van dat land; reden: je app catalogus!
Indien je dit niet doet heb je enkel de gratis apps in je catalogus; die je dan soms ook niet kan downloaden omdat je vast zit aan land restricties...
Bij mijn eerst pre deed ik de activatie op mobistar, na een tijd ging ik me (net zoals zoveel anderen) gaan ergeren aan de app catalgus.
Bij mijn tweede pre ging ik een dagje op en af naar Duitsland voor de activatie. De gsm kocht ik overigens wel via Ebay (Duitsland), voor zeer weinig geld



en quertz went snel hoor!
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 oktober 2010, 13:32
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Eerst voldoende informeren

Dat maakt dat ik eerst een prepaid kaartje moet kopen, het toestel activeren in de winkel.
Thuis gekomen kan ik mijn base-kaartje erin stoppen en klaar is kees. Geen abonnementen via SFR, en ik kan alles instellen? Ook updates worden allemaal doorgevoerd?
Is het zo simpel of zie ik iets over het hoofd?

Is dit dan hetzelfde als ik een toestel koop bij pdashop? Kan ik dan onmiddellijk aan de slag? Hoe zit het met de updates?

Trouwens alvast bedankt voor de vorige info.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 oktober 2010, 15:29
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Ik sluit me aan bij de vragen van huplahoi. Ik heb gelezen dat voor de Palm Pre activatie een one-time deal was, dus als je dat niet correct deed (in een land dat de Pre heeft + met een SIM van dat land) je nooit paid apps kon kopen. Is het dan ook zo dat als je om een of andere reden je Pre 2 moet resetten dat je hem dan NIET opnieuw moet activeren?

Hoe zit het overigens met de warranty als je een Pre 2 in een ander land koopt? Moet je hem dan (verzekerd) opsturen naar een service center in Engeland of Frankrijk ofzo?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 oktober 2010, 16:00
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De eerste activatie telt. Daarna weer (her)activeren maakt niet uit.

Mijn Pre is (onder garantie) gerepareerd door Palm (in Engeland neem ik aan), waarbij ik het apparaat gewoon naar Mobile Tech Center heb gestuurd. Ik was dus alleen de verzendkosten in Nederland kwijt.

Gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 oktober 2010, 20:33
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
Dat Franse SFR pre-paid kaartje dat nodig is voor de eerste activatie, mag dat een doodgewoon pre-paid kaartje zijn (gsm+text) of dient dat ook mobiel data verkeer mogelijk te maken?
Loopt de activatie via gsm of via data?
Op de SFR site vind ik zo'n pre-paid kaartjes voor 9,90 eur, maar lukt het met deze?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 23 oktober 2010, 21:17
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Vanaf 3 november beschikbaar voor het grote publiek...
http://www.sfr.com/liens/actualites/actualite/article/sfr-propose-a-ses-c.html?tx_ttnews[urlReturn]=http%3A%2F%2Fwww.sfr.com%2F&tx_ttnews[backPid]=1&cHash=b4d2978166
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 oktober 2010, 10:32
CWdV's schermafbeelding
CWdV CWdV is offline
Palmprutser
Voornaam: CW
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 327
Ce qui est écrit là-bas?

20/10/10
SFR biedt haar klanten de nieuwe Palm Pre 2 preview

SFR zal verkopen 22 oktober preview op de online winkel SFR (http://www.sfr.fr/boutiqueenligne) en de online winkel SFR Business Team (http://boutique.sfrbusinessteam.fr) de nieuwe Palm Pre 2. Het zal ook beschikbaar zijn in alle gebieden SFR van 3 november.

Palm Pre 2 HP is de eerste om te draaien op HP webphone webOS 2.0, de meest significante update van het besturingssysteem sinds zijn lancering in 2009. SFR klanten vinden toepassingen als SFR SFR WiFi (meer dan 3 miljoen WiFi-hotspots), SFR en SFR tv Mijn account.

Palm Pre 2 zal beschikbaar zijn voor consumenten en zakelijke klanten vanaf 1 € 5 met een pakket Illimythics Webphone of Illimythics Webphone 5 Pro (99 € minder dan 98 € bieden terugbetaling als onderdeel van het aanbod Multi- pack SFR). Het zal ook beschikbaar zijn vanaf 129 € HT aan zakelijke klanten van SFR Business Team, onder voorbehoud van acceptatie optie of Business Mail & Surf-tarief plan omvat de optie.

Eerste operator die zijn begonnen met de onbeperkte plannen, de ontwikkelaar van het internet met mobiele pc's en mini-toets 3G combineert het beste van vaste en mobiele netwerk met een krachtige en kleinbedrijf derhalve SFR zet haar strategie van opening met het maximum aantal partners om de beste webphone markt met op maat gesneden pakketten aanbieden.

(Met excuses voor de vertaling, die niet van mij is, en als troost een betere doorklik: http://www.sfr.fr/mobile/telephone-p...e-2?vue=000agv )
__________________
Met vriendelijke groet, CW

Laatst gewijzigd door CWdV; 24 oktober 2010 om 10:53. Reden: vertaling
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 oktober 2010, 10:46
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CWdV Bekijk bericht
Ce qui est écrit là-bas?
Frans is onze tweede taal hé .

Van taal gesproken trouwens... kan je een Duitse pre in een andere taal zetten? Is dit iets zoals bij de vroegere palms?

Laatst gewijzigd door huplahoi; 24 oktober 2010 om 10:58.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 oktober 2010, 13:29
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Van taal gesproken trouwens... kan je een Duitse pre in een andere taal zetten? Is dit iets zoals bij de vroegere palms?
Ja, dit kan. De Palm start opnieuw op en klaar. Geen hard reset e.d. meer nodig zoals vroeger.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 24 oktober 2010, 13:49
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Grrrrrrrrrrrrr.
De kriebels beginnen nu echt meer en meer te groeien....
Ik vrees dat ik het binnenkort niet zal kunnen laten, ben momenteel al een paar op Duitse ebay aan het volgen. Iemand goede of minder goede ervaringen hiermee?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 24 oktober 2010, 18:20
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Het wachten zal lang zijn, maar ik zal er toch nog maar wat tijd over laten gaan. Hopelijk houdt mijn ondertussen al vijf jaar oude GSM het nog wat langer uit. =p

Het zou fantastisch zijn moest de Pre 2 ook in Nederland uitkomen, vermits ik op ongeveer 2 kilometer van de Nederlands-Belgische grens zit. ^^
Met citaat reageren
  #17  
Oud 25 oktober 2010, 10:48
buis buis is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juli 2008
Berichten: 37
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vadigor Bekijk bericht
IEn voor Azerty pas ik toch wel. Belg of niet, typen doe ik toch in Qwerty.
Was het niet zo dat het relatief makkelijk was om de toetsenbordinstelling op qwerty te zetten? Dan zou je blind moeten tikken, maar dat gaat wel denk ik.

De pre 2 staat nog steeds unlocked te koop op PALM PRE 2, Téléphone portable : Les mobiles avec les offres SFR
Probleem: het is alleen bezorgen op een adres in Frankrijk, dus zo te zien niet in een winkel te krijgen. Activeren met een prepaid simkaartje moet niet zo'n punt zijn; als we er 10 kopen, dan gebruiken we dat ene kaartje om ze allemaal te activeren, toch?

Wie heeft er een adres in Noord-Noordfrankrijk?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 25 oktober 2010, 10:52
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik woon op 5 km van de Franse grens, moest ik nu nog een sfr winkel ergens weten...
Met citaat reageren
  #19  
Oud 25 oktober 2010, 11:22
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
vanaf 3 november zouden ze ook in hun boetieks te koop zijn.
zie: eerder bericht: "Il sera également disponible dans tous les espaces SFR à partir du 3 novembre."

Die SFR winkels kan je hier opsnorren.
Tik departement 59 in (Nord Pas de Calais) en geef een straal van 50 km in, en je ziet alle SFR-boetieks in de buurt van de grens.

Laatst gewijzigd door jandc; 25 oktober 2010 om 11:34.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 25 oktober 2010, 11:47
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buis Bekijk bericht
Was het niet zo dat het relatief makkelijk was om de toetsenbordinstelling op qwerty te zetten? Dan zou je blind moeten tikken, maar dat gaat wel denk ik.
Ik zal sowieso moeten wennen aan een smartphone toetsenbord, en hoewel ik vrijwel elk soort toetsenbord kan gebruiken en er binnen een week blind op kan werken wil ik wel een correct klavier als ik 400 euro neerleg voor zo'n Pre.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023