Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #81  
Oud 03 december 2006, 15:43
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Even een vraagje: ik heb even een IPAQ smartphone te leen gehad en deze werkte prima met mijn parrot bluetooth carkit. Echter na twee minuten ging deze automatisch op stand-by. Hij sprong weer aan als ik gebeld werd maar tussentijds was de verbinding met mijn carkit verbroken. Hoe zit dit met de 650/680? Blijft de bluetooth verbinding bestaan ook al staat het apparaat in standby? Of blijft hij altijd aan als de telefoon online is?
Met citaat reageren
  #82  
Oud 03 december 2006, 19:26
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik heb zojuist de lijst met programma's geupdate aan de hand van jullie ervaringen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #83  
Oud 03 december 2006, 19:30
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
Mijn batterij ervaring: 100% geleden, adaptor eruit, 20 minuten lezen (Adobe) en 20 minuten GPRS/surfen en 5 minuten prutsen. Power: 90%. Teleurstellend. Nog afwachten wat het voor mij in de praktijk, of ik ooit echt zonder kom te zitten. (Lijkt er wel op, want ik ben een heavy user.)
Dat wil dus zeggen dat hij 10% doet over 45minuten gebruik... Maakt 450 minuten voor 100% ofte wel 7,5 uur...
Niet slecht toch?
Met citaat reageren
  #84  
Oud 03 december 2006, 19:33
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ik heb zojuist de lijst met programma's geupdate aan de hand van jullie ervaringen.
Iemand die weet of Smart list to go werkt op T680?
Met citaat reageren
  #85  
Oud 03 december 2006, 19:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Dat wil dus zeggen dat hij 10% doet over 45minuten gebruik... Maakt 450 minuten voor 100% ofte wel 7,5 uur...
Niet slecht toch?
Het verval is non-lineair. Op alle PDA's die ik heb gehad gaat het veel sneller van 30% naar 20% dan 100% naar 90%.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #86  
Oud 03 december 2006, 19:53
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
even wiskundig

Logaritmisch dan...
Of beter nog

f(spanning) = 1/tijd + 35
Met citaat reageren
  #87  
Oud 03 december 2006, 20:06
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Okee, de batterij is niet optimaal (hoewel ik ergens gelezen heb dat ze na een aantal keer opladen wat "rustiger" worden en dan pas aan de max van hun vermogen komen), maar dat is op te lossen met een extra batterij.
Maar verder: wat een ongelofelijk stabiel apparaat. Mijn Treo 650 gaf altijd gedoe, de Lifedrive resette minstens 1x per 3 dagen spontaan, ik kon er de klok op gelijk zetten dat als ik random een aantal apps had geopend en weer verlaten de boel op tilt zou slaan. Alleen mijn eerste Palm, een TT, gaf zelden problemen. En de 680 lijkt er erg op, in dat opzicht. Ik ben gewoon erg blij weer een all-in-one apparaat te hebben dat lijkt te doen wat het moet doen, zonder dat ik constant onder de motorkap moet kijken.
Met citaat reageren
  #88  
Oud 03 december 2006, 20:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul

VERZOEK
Beste bartveld, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!


Algemene opmerking: zouden de gebruikers die nu al een Treo 680 hebben ook hun profiel willen aanpassen?
Met citaat reageren
  #89  
Oud 03 december 2006, 20:51
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Pas op voor het programma IconsPlus 2.1 van Palmosters. Dit programma deed het erg goed op mijn TX maar op de 680 is het, ondanks toezeggingen van de makers op de site van Palmgear, een regelrechte RAMP!!!!!!

De 680 kwam in een eindeloze resetloop terecht en de enige weg eruit was middels een echte hard reset . Wees gewaarschuwd.

(de makers hebben inmiddels een mailtje met een gedetailleerde beschrijving ontvangen)
Met citaat reageren
  #90  
Oud 03 december 2006, 20:54
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Toegevoegd aan de "Black list"
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #91  
Oud 03 december 2006, 21:27
Theodoor Theodoor is offline
Lid
Voornaam: Mathé
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 maart 2005
Berichten: 34
Batterij heeft in mijn geval hooguit 30% levensduur van wat mijn 650 presteerde. Na een rustig dagje (zondag) staat het batterij-icoontje om 21:30 al in het rood! En dat terwijl ik Tomtom nog niet gebruikt heb, die normaal het meeste stroom vreet.
Ook vandaag al een soft reset moeten toepassen na een vastloper tijdens een wisselgesprek en nogmaals bij het wegvallen van de GSM-ontvangst.
Iemand al een adresje voor die 2400 Hrz batterijen??
Met citaat reageren
  #92  
Oud 03 december 2006, 22:03
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Spontane softe reset bij FBTV: kies vanuit het overzichtsscherm een programma om meer info te lezen en ga van daaruit terug met de homebutton (ik gebruik wel Initiate, moet nog even testen zonder....). Gereproduceerd dus niet random.
Update: het gebeurt niet vanuit de standaard launcher en ook niet als Initiate niet geactiveerd is om als standaard launcher te fungeren.....
Met citaat reageren
  #93  
Oud 04 december 2006, 02:15
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Logaritmisch dan...
Of beter nog
f(spanning) = 1/tijd + 35
Batterijen ontladen volgens een curve, waar geen eenvoudige wiskundige formule op te plakken valt. De spanning wordt gemeten en daar wordt dan bij benadering de resterende energie in % van afgeleid.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif image007.gif‎ (4,4 KB, 17x gelezen)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #94  
Oud 04 december 2006, 08:06
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Spontane softe reset bij FBTV: kies vanuit het overzichtsscherm een programma om meer info te lezen en ga van daaruit terug met de homebutton (ik gebruik wel Initiate, moet nog even testen zonder....). Gereproduceerd dus niet random.
FBTV crashte altijd als je vanuit een sub-scherm via een hard-key (home) een andere applicatie probeerde op te starten. Ik heb daarvoor een workaround gemaakt door bij het indrukken van een hard-key eerst FBTV terug te laten gaan naar het hoofdscherm en pas dan FBTV te verlaten. In de meeste gevallen? was dit afdoende, maar nu blijkbaar dus niet meer

Ik zal nog eens kijken of ik het probleem kan oplossen. Tot zover: als je in een sub-scherm zit eerst even (met de hand) naar het hoofdscherm gaan voordat je FBTV verlaat.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #95  
Oud 04 december 2006, 08:47
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
@BlueVoice: ZLauncher had je niet aan je lijstje toegevoegd.

@Jean-Paul: Ik zal m'n profiel aanpassen als jij dat graag wilt, al wilde ik dat eigenlijk pas doen als ik echt overtuigd ben.

Batterij: Als ik moest gokken, zou ik zeggen dat de batterijduur ongeveer de helft is van mijn 650. (De batterij is ook half zo dik, dus zo gek is dat niet.) Het is wel beter geworden op den duur, en misschien 'leert' de batterij nog wat bij de komende tijd; Dat werkt nu eenmaal zo.

Nou ja, hij laadt ook op met de meegeleverde USB kabel, dus hang ik hem wel regelmatig daaraan om hem op te laden.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #96  
Oud 04 december 2006, 10:03
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ Mendrix: Nu wel

Ook deze Treo is uitgerust met autocorrectie (verandert wel in we'll). Ik vraag me af of het bestand: HsExtensions2.0_enUS.650ROW.none.prc nog wel werkt. FF testen dus.

EDIT: werkt niet, je komt in een oneindige reset loop terecht.
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 04 december 2006 om 11:09.
Met citaat reageren
  #97  
Oud 04 december 2006, 10:13
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik vind het nogal dom van Palm om eerst te lopen zaniken over dat Wifi niet op een smartphone kan vanwege de batterijduur en dan vervolgens met een smartphone zonder wifi te komen die ook niet eens de dag doorkomt.
Ik blijf denk ik bij mijn Treo 650.

Een warme batterij terwijl je de telefoon niet eens oplaadt lijkt me trouwens niet goed.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #98  
Oud 04 december 2006, 10:59
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Ik vind het nogal dom van Palm om eerst te lopen zaniken over dat Wifi niet op een smartphone kan vanwege de batterijduur en dan vervolgens met een smartphone zonder wifi te komen die ook niet eens de dag doorkomt.
Ik blijf denk ik bij mijn Treo 650.

Een warme batterij terwijl je de telefoon niet eens oplaadt lijkt me trouwens niet goed.
Mee eens, ik denk dat ik dat ook ga doen..doorlopig...totdat de Seide batterij uit is. Mijn toestel is nu 3 uur van de lader af. Ik heb een paar korte telefoontjes gehad en kort BT gebruikt en ik zit nu al tussen de 60 - 70%. Verder is het een prima toestel. De ontvangst is inderdaad beter.
Met citaat reageren
  #99  
Oud 04 december 2006, 11:32
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Batterijen ontladen volgens een curve, waar geen eenvoudige wiskundige formule op te plakken valt. De spanning wordt gemeten en daar wordt dan bij benadering de resterende energie in % van afgeleid.
Bedankt voor de deskundige uitleg.
Met citaat reageren
  #100  
Oud 04 december 2006, 11:41
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Nederlandstalig OS

Ik heb van Palm begrepen dat het Nederlandstalige OS (Ditch PiLoc) op de Treo 650 niet meer werkt omdat met de 1,20 update een aantal "lekken" in het OS gedicht zijn die PiLoc gebruikte om het OS te benaderen. Volgens Palm moet iemand met voldoende PalmOS programmeer ervaring PiLoc wel kunnen aanpassen zodat het opnieuw werkt. Durft iemand de uitdaging aan om dit programma opnieuw te laten werken en het ook geschikt te maken voor de Treo 680?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023