Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 30 september 2006, 20:39
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
In TomTom 6 wordt de T|X niet ondersteund. Zie onder andere dit bericht.
Raar maar waar.
Met citaat reageren
  #62  
Oud 02 oktober 2006, 21:44
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Misschien is het dan toch beter even wachten op meer ervaringen van anderen met TT6. Want als deze stukken trager loopt op een Treo 650 dan TT5, dan ga ik me ook wel eerst even twee keer bedenken.
De ondersteuning van TT5 blijft in elk geval (nog) bestaan. Zie het onderstaande antwoord van TomTom:

Citaat:
Wij streven er naar kwalitatieve producten te leveren die voorop staan in deze snelgroeiende markt. Om dit waar te kunnen maken is de commerciële beslissing genomen de nieuwe versie van TomTom NAVIGATOR ondersteuning te bieden voor nieuwe functies. In vergelijking met onze eerdere producten vergt het nieuwe programma meer processorkracht en geheugencapaciteit. Hierdoor is het slechts voor een beperkte groep MOBILE en NAVIGATOR gebruikers mogelijk om NAVIGATOR 6 te gebruiken op hun bestaande apparaat. Om deze reden zijn wij niet in de mogelijkheid een volledig upgradeprogramma aan te bieden voor alle MOBILE 5 en NAVIGATOR 5 gebruikers.

Alle bestaande gebruikers van MOBILE 5 en NAVIGATOR 5 kunnen op dezelfde manier gebruik maken van de software die zij momenteel bezitten. In de toekomst zullen we ook de mogelijkheid bieden het kaartmateriaal voor deze versies te vernieuwen.

Gebruikers van apparaten die geschikt zijn voor TomTom NAVIGATOR 6 kunnen een miniSD-kaart* aanschaffen van de Benelux inclusief de hoofdwegen van Europa voor slechts € 99.

Andere pakketten waarin de softwareversie van TomTom NAVIGATOR 6 zal worden aangeboden:

• Een voorgeïnstalleerde miniSD-kaart* met de gedetailleerde kaart van West Europa voor € 159,-

• Een DVD met de volledige gedetailleerde kaarten van West Europa voor € 129,-

* Bij een MiniSD-kaart wordt standaard een adapter meegeleverd waardoor die als SD-kaart te gebruiken is.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 02 oktober 2006, 21:50
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Misschien is het dan toch beter even wachten op meer ervaringen van anderen met TT6. Want als deze stukken trager loopt op een Treo 650 dan TT5, dan ga ik me ook wel eerst even twee keer bedenken.
Dat TT6 trager loopt dan TT5 op een Treo 650 is een feit!
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #64  
Oud 02 oktober 2006, 22:42
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh
Zoals ik zei, ik ga het proberen, en ik zal het resultaat hier posten, maar daarna is het heel rap weer terug naar TT5
Het uitschakelen van straatnamen is niet handig in de praktijk, en is dus voor mij ook geen optie.

Voor mij geen TT6, ik blijf bij TT5! Deze loopt veel soepeler en vloeiender op mijn Treo 650, en de minimale verbeteringen in de interface vind ik niet de moeite waard om te upgraden.
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #65  
Oud 05 oktober 2006, 14:15
deboopi deboopi is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Locatie: Mechelen (België)
Berichten: 30
Tomtom 6 (PDA) updates 6.0.1.0 etcetra

Blijkbaar zijn er toch al nieuwere versies van Tomtom 6 uit.
De problemen die er zijn tussen de Palm T|X en Tomtom 6.0.0 zijn niet opgelost met versie 6.0.1.0. Is er ook al een nieuwere versie voor Palm?
Misschien lost die iets op.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 05 oktober 2006, 14:27
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Om informatieversnippering tegen te gaan deboopi zijn posts hier bij deze thread gevoegd.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #67  
Oud 06 oktober 2006, 19:48
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag (6 okt) TomTom 6 binnengekregen voor mn Treo 650. Ik was te gretig om op het upgrade programma te wachten, die 129 euro vielen nog wel mee. Installeren gaat fantastisch makkelijk met TomTom Home, dat ging op een Mac altijd waardeloos. De snelheid was even schrikken, het ging behoorlijk traag. Dat ligt aan de grootte van de kaart. Als je in Nedeland gewoon de Benelux kaart gebruikt dan gaat TT6 op een Treo 650 als een speer, zeker zo snel als TT5. Na een halve dag wil ik al niet meer terug naar TT5. Traffic werkt aanzienlijk sneller, ook de flitspalen wordne netje geupdate. De blauwe borden zijn erg makkelijk en de maximum snelheid is ook erg prettig. Alle nieuwtjes zijn voorbeeldig in de menu's opgenomen. Navigeer naar ed. zijn ook weer wat verfijnt met de POI's. Echt een prima update.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 22 oktober 2006, 20:11
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsraggers
Vandaag (6 okt) TomTom 6 binnengekregen voor mn Treo 650. Ik was te gretig om op het upgrade programma te wachten, die 129 euro vielen nog wel mee. ...... Echt een prima update.
Wat bedoel je met update?? Je hebt een nieuwe versie gekocht, overigens om begrijpelijk gretige redenen.

Maar TomTom wordt langzamerhand de duurste software, zelfs duurder dan de kampioenen tot nu toe: de virusscanners
ter vergelijking: windows XP euro 100 / 4 jaar
virus++ 4*50 /4 jaar
tomtom 4*150 (europa)

Wordt het geen tijd dat wij als trouwe klanten een betere deal krijgen?
En wordt het geen tijd dat wij als eerste een upgrade krijgen?
Met citaat reageren
  #69  
Oud 29 oktober 2006, 17:17
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Te weinig DBCache

Voor hen die te (regelmatig) te maken hebben met de te weinig DB cache geheugen na het starten van TomTom: SoftReset. Klein, gratis en eenvoudig in het gebruik. Scheelt weer gedoe als je in de auto het batterijklepje van de Treo moet verwijderen om te resetten als TomTom weer eens niet "wil"...
Maar eigenlijk zou TomTom dit in de toekomst moeten oppakken.....
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #70  
Oud 29 oktober 2006, 19:25
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka
Voor hen die te (regelmatig) te maken hebben met de te weinig DB cache geheugen na het starten van TomTom: SoftReset. Klein, gratis en eenvoudig in het gebruik. Scheelt weer gedoe als je in de auto het batterijklepje van de Treo moet verwijderen om te resetten als TomTom weer eens niet "wil"...
Maar eigenlijk zou TomTom dit in de toekomst moeten oppakken.....
Dan is DB Cache Tool toch handiger, je hoeft niet te resetten . 's Nachts maakt BackupMan een backup en bij het afsluiten doet DB Cache Tool zijn kunstje, nooit problemen met tomtom.

http://www.jade.dti.ne.jp/~imazeki/palm/DBcT/
Met citaat reageren
  #71  
Oud 30 oktober 2006, 12:57
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Nog eenvoudiger is het om even Quick Tour op te staren op je Treo. Dan is het cacheprobleem ook opgelost.

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #72  
Oud 30 oktober 2006, 15:10
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik heb DB Cache Tool ook mijn Treo staan, maar merk nooit dat dat programma iets doet (Ik geef toe dat ik daar ook niet al teveel van snap). Ondanks DB Cache Tool heb ik nog steeds last van de genoemde problemen met TomTom, vooral als ik daarvoor een backup heb gemaakt met BackupMan.
@Gijs: Hoe maak je dan 's-nachts een backup? Ik heb een SD-kaartje voor die backups en standaard zit er bij mij altijd een kaart in met documenten en andere zaken. Ik maak zo nu en dan handmatig een backup met BackupMan. Misschien wil je me jouw werkwijze en de gebruikte instellingen van DB Cachetool eens uitleggen, mag natuurlijk ook via een p.m. anders wordt het waarschijnlijk een beetje off topic bij deze thread...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #73  
Oud 30 oktober 2006, 15:24
deboopi deboopi is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Locatie: Mechelen (België)
Berichten: 30
Blijkbaar is er nu een versie 6.100 uitgekomen voor PDA's.
Is er iemand die al over deze versie beschikt, werkt het nu al beter op een Palm TX of is er daar geen verbering merkbaar?
Met citaat reageren
  #74  
Oud 11 november 2006, 11:16
TomTomT3
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
TomTom 6 werkt prima op een Sony Clié TH55. Beter nog dan op de nieuwere NVSF devices omdat je geen "DBCache" problemen hebt. TT6 is iets stabieler op niet NVFS devices (getest op o.a. een Palm Tungsten T3, Tapwave Zodiac 2 en Sony Clié TH55).
Dus als ik het goed begrijp zou ik kunnen updaten en dan ben ik weer bij met mijn kaarten ?
Met citaat reageren
  #75  
Oud 11 november 2006, 11:21
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Herstel: op TH55 en de Tapwave Zodiac werkt TT6 niet (je krijgt een crash gelijk na het activeren van de kaart gerelateerd aan een audio library) maar wel op wel op de Tungsten T3.

Omdat jij een Tungsten T3 hebt kun je dus upgraden tot TomTom 6 en de nieuwste v6.5 kaarten.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #76  
Oud 17 november 2006, 21:54
cyberbob
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

damm ik ben drie dagen bezig geweest maar krijg de TT6 niet werkend op me tungsten T5
Krijg iedere keer memory heap fout zelfs als die helemaal leeg is heb udmh ook getest maar helpt niet misschien weet iemand hoe ik die moet instellen :P
Met citaat reageren
  #77  
Oud 17 november 2006, 22:02
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik heb toch eerder al gezegd dat het op de T5 en TX niet gaat werken vanwege te weinig memory heap. Zie http://www.palmclub.nl/forums/nieuws...tml#post164475
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #78  
Oud 18 november 2006, 00:15
cyberbob
Guest
 
Berichten: n/a
oh dan heb ik het verkeerd gezien sorry dacht dat ik al een paar keer had zien staan
dat T5 wel werkte na UMDH te hebben gebruikt
zal wel verkeerd hebben gelezen ben er veel te lang mee bezig ga maar weer naar TT5

Toch bedankt :P
Met citaat reageren
  #79  
Oud 18 november 2006, 12:10
deboopi deboopi is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Locatie: Mechelen (België)
Berichten: 30
Klopt niet hoor. Ik draai d benelux map op een tX zonder udmh. Dat lukt dus wel
Met citaat reageren
  #80  
Oud 18 november 2006, 12:16
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
TT5 met een TomTom versie <= 6.51111 map (kleiner dan of gelijk aan 6.51111) lukt wel maar heb je ook TT6 werkend gekregen? En dan langer dan 1/2 uur zonder resets navigeren?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023