Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18 november 2002, 13:59
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Wat vond je er niet handig aan?
Onder andere het feit dat veel dingen weer op een andere manier ingevoerd / ingesteld moeten worden. Op mij pc zit ik daar vaka genoeg mee te klooien, en ben ik supernieuwsgierig naar nieuwe applicaties, ook om te kijken of het bevalt etc. Echter, mijn agenda op mijn Palm is zo ongeveer de belangrijkste applicatie, en daar zal ik dus ook weinig aan veranderen, om er zo snel mogelijk mee te kunnen werken. Met Datebk kan ik lezen en schrijven, en bevalt me uitstekend. Kijk ik dan naar Agendus, dan biedt het mij geen voordelen (oke, die contactpersnen dan..) maar wel veel dingen opnieuw instellen etc. En daar heb ik dus geen behoefte aan met de Agenda. Overigens, andere applicaties interesseren me niet zo veel, maar mijn agenda is 'heilig'.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #22  
Oud 23 november 2002, 14:51
lope
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Men heeft het telkens over het grote pluspunt van Agandus; namelijk het kunnen koppelen van contacts aan afspraken. Deze functie zit ook in DateBk5 en werkt perfect!!! Overigens had mijn vorige (zeer oude organiser) Sharp Zaurus uit 1994 dit al, dus ik was maar wat blij dat DateBk5 dit ondersteunde. Samen met Views de 'killer' van DateBk5. Ik zie dus geen reden om over te stappen (ook de kleurtjes/fonts) kun je aanpassen.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 23 november 2002, 15:11
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het grote voordeel van Agendus is dat je er gewoon mee kan werken zonder dat je eerst een maand bezig bent om uit te zoeken waar alle opties verstopt zitten. Agendus is voor mensen die een doordachte interface willen en Datebk5 is voor mensen die elke ooit verzonnen optie in hun agenda willen hebben en er geen moeite mee hebben om dat allemaal uit te zoeken.

Je zult met Datebk5 vast een hoop kunnen ik heb het alleen nooit kunnen vinden. met Agendus kon ik zo aan de slag en de belangrijke functies zijn direct vanaf het invoer scherm beschikbaar. Je hoeft dus bijvoorbeeld niet eerst een scherm te starten om het lettertype in te stellen om zo een kleur te kunnen geven aan een afspraak. Terwijl het instellen van de tijdzone weer wel direct op het invoerscherm staat.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 23 november 2002, 17:44
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Mee eens. Als nieuwe gebruiker ben ik gelijk gevallen voor Agendus. Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met de concurent maar het feit dat ik niet meer iets anders wil zegt genoeg )want ik ben best kritisch!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 23 november 2002, 17:46
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murena
Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met de concurent maar het feit dat ik niet meer iets anders wil zegt genoeg )want ik ben best kritisch!
Dat is dan een tegenstelling in je bewering, want als je kritisch bent kijk en test je ook de software van de concurrentie zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.

- jp
Met citaat reageren
  #26  
Oud 23 november 2002, 18:05
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
En als je kritisch bent kies je eerder voor een applicatie die de nooddruftige gorilla ondersteunt (DateBk5) dan voor een applicatie die zijn naam moest veranderen van Action Names in Agendus omdat die naam bezoedeld was geraakt na de domeinkaping van DateBk5 door Iambic (=de huidige maker van Agendus).
Met citaat reageren
  #27  
Oud 23 november 2002, 18:43
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Ho Ho, niet zo snel. Ik heb mij wel degelijk goed voorbereid op de keuze en aanschaf van Agendus. Via het Internet en dit soort forums is immer heel veel info verkrijgbaar; en gelukkig maar want ik heb niet altijd zin om eerst overal demo's van te installeren en uit te testen.

De strijd tussen deze twee applicaties zal wel voort blijven duren denk ik. Overigens vind ik het heel nobel van DateBk5 om hun inkomsten af te dragen aan gorilla's. Maar om Iambic nou eeuwig af te blijven zeiken om een hack van een domeinnaam lijkt mij ook niet fair.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 23 november 2002, 20:58
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het lijkt me ook goed dat er twee applicaties zijn. Zo kunnen ze ook steeds weer van elkaar leren en drijven ze elkaar op om een beter product te maken.

Dat van die domeinnaam vond ik persoonlijk wel dat een goede grap. Maar goed, ik wordt ook altijd een beetje onpasselijk als commerciele organisaties zich gaan profileren als "goede doelen". Ik zou mijn keuze voor de software er ook absoluut niet van laten afhangen.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 02 januari 2003, 12:27
rmohlmann
Guest
 
Berichten: n/a
Misschien een wat late reactie (ik lees deze thread nu pas), maar wat vinden jullie van de performance van Agendus? Ik ervaar het opkomen van de dagen in de calendar als trager dan DateBk5!
Met citaat reageren
  #30  
Oud 17 januari 2003, 13:09
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Er is nu een versie 6.0 van Agendus uit.

Nieuw:
- Today scherm
- achtergrond plaatjes
- aangepaste views
- eenvoudiger kiezen van views
- verbeterde high res ondersteuning (Clie en OS5)
- integratie met Office applicaties (met extra plug-ins)
- etc etc etc

Zie iambic site voor het hele verhaal
Met citaat reageren
  #31  
Oud 17 januari 2003, 16:31
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Zitten alleen nog best wat bugs in. Wat mij meteen opviel was dat in de 'Annual Events' list de datum blijft staan als je verder scrollt. En als je dan een afsrpaak bekijkt met zo'n verkeerde datum dan wordt die datum nog overgenomen ook.

Toen maar eens gaan kijken op het forum en dat stond best wel vol met bugmeldingen!
Met citaat reageren
  #32  
Oud 17 januari 2003, 20:12
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Ik heb mijn Agendus ge-updated naar 6.0. Als je ná 1-10-2002 een versie 5.x hebt aangeschaft, is de update gratis. Anders $9,95.

Nu een vraag aan medegebruikers: Ik krijg geen wallpaper geďnstalleerd (gif vanaf memory-stick) Ik doe het volgens de handleiding maar zie geen beeld??

Of is het een bekende bug?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 17 januari 2003, 20:33
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Ik heb een demo gedownload en kreeg steeds een error
Misschien omwille van een ander prog
Dus even hard resetten en dan enkel actionname demo installeren
Krijg steeds error dat gif is corrupt of een tekort aan geheugen???
Meerdere gifs geprobeert en te weinigf memory op een lege palm???
__________________
aawa
Met citaat reageren
  #34  
Oud 17 januari 2003, 21:09
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Die agendus.prc wordt wel met de dag groter. Al bijna een half MB! Ik heb nog niet zoveel last van bugs.

Het ziet er wel mooi uit. Die today view is best een aardige uitbreiding. Ook wel slim dat het kiezen van de (sub)view nu meteen bij het knopje van de (algemene) view zit. Maar dat had ik van de beta al eens gezien.

Achtergrond plaatjes zit ik nou niet echt op te wachten in een agenda. Daar wordt het vast alleen maar trager en minder goed leesbaar van.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 17 januari 2003, 21:45
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Natuurlijk even een trial geprobeerd (had ik vroeger al eens eerder gedaan met ActionNames) van Agendus. De HiRes-instelling op mijn TT geeft (ook in larger of bold font) te kleine letters. Moeilijk leesbaar dus.
Evenals GJHartog, en ik vermoed vele anderen, is de agenda voor mij het belangrijkste. Al jaren gebruik ik DateBk tot volle tevredenheid. Het instellen daarvan aan mijn persoonlijke wensen is een fluitje van een cent. Voor mij soms zelfs een leuk tijdverdrijf...
Standaard gebruik ik de ListView. In alle views, maar ook in ListView is duidelijk dag en datum te lezen. En dat valt me in Agendus wat tegen. Dat "This Day" -gedoe irriteert me, en de datum staat rechts wel in een erg klein font, terwijl ik die dus juist erg belangrijk vind. De menubalk onderin vind ik bij Agendus wat onrustig.
Het verplaatsen of verlengen van een afspraak gaat ook in DateBk erg makkelijk. Met Agendus wellicht wat 'interactiever' met zijn gekleurde tijdbalk. En met Patrick kan ik het eens zijn, dat ik niet op achtergrondplaatjes zit te wachten (maar ik kan dat met mijn TT niet controleren). Daar is mijn agenda me te serieus voor.
Het oproepen van adressen gaat bij Agendus eenvoudiger. Bij DateBk moet je daarvoor eerst naar de DayView.

Nogmaals, eenmaal ingesteld naar je persoonlijke wensen is DateBk voor mij nummer één!
Met citaat reageren
  #36  
Oud 18 januari 2003, 13:29
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Ik ga toch maar eens serieus naar Datebk kijken. Ben al jaren tevreden ActionNames / Agendus gebruiker. Heb Datebk er wel eens opgehad maar toch er steeds weer afgehaald. Misschien mezelf maar eens een weekje dwingen, om het een goede kans te geven.

Ik ben best een beetje teleurgesteld in die nieuwe agendus. Er missen toch wat dingen tov de vorige versie. Een heel groot gebrek is wel de 'go to...' optie waarmee je snel naar een dag kon springen door gewoon op de kalender te zoeken. Is er gewoon opeens uitgehaald!
Met citaat reageren
  #37  
Oud 18 januari 2003, 16:11
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boss
Een heel groot gebrek is wel de 'go to...' optie waarmee je snel naar een dag kon springen door gewoon op de kalender te zoeken. Is er gewoon opeens uitgehaald!
Staat nu bij opties in menubalk bij dag/week/maandview (dat kleine pijltje omhoog). Ik denk dat ze ruimte nodig hadden voor de emailoptie; maar daar zat ik niet op te wachten
Met citaat reageren
  #38  
Oud 19 januari 2003, 10:35
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Nieuwsgierig geworden door jullie ervaringen heb ik de laatste demo van Agendus er voor een tweede keer opgezet......en na 1 uur weer (voor altijd) afgegooid. Ik werd op mysterieuze wijze to-do's kwijt. Wat blijkt nu....wanneer je normaliter in een programma op de centerknop van de navigatiebutton drukt sluit het programma en kom je terug in de launcher. Agendus doet dit ook. Echter, wanneer je dit in het to-do gedeelte van Agendus doet worden, voordat het programma afgeloten wordt, eerste alle aanwezig to-do's in rap tempo afgevinkt!!! en in mijn geval verdwenen ze daarmee tevens uit beeld aangezien ik mijn to-do lijst zo ingesteld heb dat afgevinkte items niet in beeld komen.

Wanneer je overigens nadat alle to-do's verdwenen zijn nogmaals op de centerknop drukt neemt Agendus afscheid met een vette crash.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 19 januari 2003, 11:19
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
En ik heb na een uurtje met datebk spelen het er toch weer afgehaald.

Blijkt toch allemaal erg persoonlijk te zijn, die keuze!

Voor mij blijft Agendus #1, zeker met de goede listviews in 6! Als ze de bugs er allemaal uithalen in 6.01 (en hopelijk snel 6.02) en de 5-weg knop wat beter gaan ondersteunen ben ik helemaal blij.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 19 januari 2003, 11:24
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Wat blijkt nu....wanneer je normaliter in een programma op de centerknop van de navigatiebutton drukt sluit het programma en kom je terug in de launcher.

Mijn Clie doet dit niet, is dat iets van Palm?
Anyway, Ik moet ook even wennen aan een paar veranderingen in de versie 6.01 (ja er is al een update) van Agendus. Maar om nu het hele programma af te gaan katten lijkt mij wat overdreven. En die geconstateerde bugs zullen er toch wel uitgehaald worden.
Voor mij blijft de HiRes en kleur ondersteuning door heel het programma heen een lust voor het oog en ook de gebruikervriendelijkheid is top bij deze applicatie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023