Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 17 juli 2002, 20:10
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Voor se metro en de tram is er al software beschikbaar, met o.a. rotterdam en amsterdam. het heet 'metro'

Ken ik wel maar vind ik niet zo goed. Zit volgens mij ook zeker niet de "echte" dienstregeling in zoals wij die hebben.

Misschien moet je dan ook de nadruk leggen op busverbindingen, omdat die nog nergens terug te vinden zijn (ook niet in metro).

Als we die richting opgaan, watvoor busverbindingen zouden we dan moeten opnemen? Het lijkt me moeilijk om een selectie te maken die voor een groot publiek zinvol is. Alles is veel te groot voor die arme Palmpjes. Hoe groot die geheugenkaartjes ook zijn die je er in propt, op het moment van de waarheid hebben we alles in het hoofdgeheugen nodig.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #62  
Oud 17 juli 2002, 22:53
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Misschien is dit ook gewoon een tekortkoming van de palm. (teweinig ruimte)

Trouwens van die bus: ik vraag mij alleen af wat de behoefte is van de klant. Is er wel behoefte aan bus-spul. Metro in a'dam en r'dam en tram is denk ik nog wel te doen zonder al te veel data toe te voegen (Zal wel 1 meg worden maar ok, palmwijzer is toch eigenlijk voor minimaal 8 mb palmos dingen geschikt gezien de grootte).

Dit is misschien vloeken in de kerk, maar miscshien moet je je palmwijzer ook porten naar de pocket pc. Het levert in ieder geval weer een nieuwe markt op. (niet schieten, niet schieten!). Het enige wat eigenlijk in de weg staat om voor de ppc te gaan schrijven is je geweten.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 18 juli 2002, 09:07
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Misschien is dit ook gewoon een tekortkoming van de palm.
(teweinig ruimte)


Ik vind het niet echt een tekortkoming hoor. In ruil krijg je een kleine, lichte, betrouwbare en functionele machine. De relatieve eenvoud van de hele omgeving maakt dat je als ontwikkelaar niet snel al te wilde dingen gaat doen. Je wordt als vanzelf in een richting geduwd die een relatief eenvoudig, makkelijk te bedienen stukje software oplevert. Soms zijn de beperkingen jammer, maar het houdt het product erg functioneel.

Is er wel behoefte aan bus-spul.

Ja, die is er wel merken we.

Metro in a'dam en r'dam en tram is denk ik nog wel te doen zonder al te veel data toe te voegen

Nou dat valt wel tegen. Vergeet niet dat we letterlijk iedere rit en elke variatie in de dienstregeling opnemen.

(Zal wel 1 meg worden maar ok, palmwijzer is toch eigenlijk voor minimaal 8 mb palmos dingen geschikt gezien de grootte).

We hebben tevreden gebruikers met een machine met maar 1 Mb. En vergeet niet dat een behoorlijk aantal mensen hun Palm alleen maar gebruiken als adresboek en agenda. Dan blijft er al gauw genoeg ruimte over voor een PalmWijzer.

Het enige wat eigenlijk in de weg staat om voor de ppc te gaan schrijven is je geweten.

Meer de opbrengsten. We denken er wel over maar doen het alleen als we er nog een client voor vinden. Het ontwikkelen en dan hopen dat je het terugverdient is niet realistisch zoals we met de Palm hebben gemerkt.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #64  
Oud 18 juli 2002, 13:03
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Ik vind het niet echt een tekortkoming hoor. In ruil krijg je een kleine, lichte, betrouwbare en functionele machine. De relatieve eenvoud van de hele omgeving maakt dat je als ontwikkelaar niet snel al te wilde dingen gaat doen. Je wordt als vanzelf in een richting geduwd die een relatief eenvoudig, makkelijk te bedienen stukje software oplevert. Soms zijn de beperkingen jammer, maar het houdt het product erg functioneel.

Daar ben ik het wel weer erg mee eens. Het functionaliteitsverhaal was ook mijn persoonlijke keuze om mijn vx aan te schaffen en niet zo'n ppc ding. (nog afgezien van gewetensbezwaren , maar we raken wat offtopic.


We hebben tevreden gebruikers met een machine met maar 1 Mb. En vergeet niet dat een behoorlijk aantal mensen hun Palm alleen maar gebruiken als adresboek en agenda. Dan blijft er al gauw genoeg ruimte over voor een PalmWijzer.


Grappig, ik bedenk me net dat ik eigenlijk zelf ook zo'n gebruiker ben. Alleen het NRC via plucker zou niet lukken, maar eigenlijk klopt dit ook wel, touché.


over ppc:

meer de opbrengsten. We denken er wel over maar doen het alleen als we er nog een client voor vinden. Het ontwikkelen en dan hopen dat je het terugverdient is niet realistisch zoals we met de Palm hebben gemerkt.


Ik begrijp dat 9292 alleen de informatie geeft over de dienstverlening, maar dat jij/jullie verder er zelf maar voor moeten zorgen dat het ook wat oplevert. Het is meer een soort hobby project geworden las ik ergens eerder. Nou ben ik niet vies van marktwerking, maar wil de NS of een ander bedrijf ook niet een kleine bijdrage leveren (sponsoring ofzo).?

p.s. over die app 'metro', het klopt dat er geen echte dienstregeling in zit, wel de haltes enzo, maar niet de tijden. Palmwijzer heeft hier een kans. kunnen jullie niet in dat NS-blad 'Rails' terecht komen met een artikel of advertentie?

Laatst gewijzigd door T.N.; 18 juli 2002 om 13:20.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 18 juli 2002, 13:15
Palmfanatic's schermafbeelding
Palmfanatic Palmfanatic is offline
Forumbikkel
Voornaam: Steven
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 25 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
T.N. en palmwijzer, misschien de volgende keer ff de Quote functie van dit forum gebruiken?
__________________
-Steven
Palm Tungsten|T, Palm m505, Palm V and a Palm m100

Laatst gewijzigd door Palmfanatic; 18 juli 2002 om 13:21.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 18 juli 2002, 13:20
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmfanatic
T.N., misschien de volgende keer ff de Quote functie van dit forum gebruiken?
Zo?
Met citaat reageren
  #67  
Oud 18 juli 2002, 13:21
Palmfanatic's schermafbeelding
Palmfanatic Palmfanatic is offline
Forumbikkel
Voornaam: Steven
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 25 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Jep
__________________
-Steven
Palm Tungsten|T, Palm m505, Palm V and a Palm m100
Met citaat reageren
  #68  
Oud 18 juli 2002, 13:34
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Beetje off-topic, maar bij een quote krijg je de hele tekst in 1 blok. Bij het gebruik door Palmwijzer en T.N. heb je steeds 1 stukje tekst met daarbij een reactie. Dat is omslachtiger dan een quote, maar houdt het wel overzichtelijk. Dus het is maar net wat je wil bereiken.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #69  
Oud 18 juli 2002, 13:49
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T.N.
Ik begrijp dat 9292 alleen de informatie geeft over de dienstverlening, maar dat jij/jullie verder er zelf maar voor moeten zorgen dat het ook wat oplevert.

Niet helemaal. 9292 verzorgt ook de publiciteit en marketing. Zo een artikel in de Metro is helemaal hun werk. En natuurlijk ook de 9292 website met banners en berichten etc. 9292 levert ons de dienstregelingsgegevens aan die wij dan net zo lang mishandelen tot het in de Palm past. We verzorgen ook de orderafhandeling, webstore en distributie (lang leve breedband). Een deel van de opbrengsten dragen we af aan OVR.

Het is meer een soort hobby project geworden las ik ergens eerder.

Zo noemen we het maar, anders gaat de boekhouder zo triest kijken. De ontwikkeling van de PalmWijzer software hebben we vorig jaar maar afgeschreven.

Nou ben ik niet vies van marktwerking, maar wil de NS of een ander bedrijf ook niet een kleine bijdrage leveren (sponsoring ofzo).?

NS heeft haar eigen reisinformatie-kanalen en producten en ik denk niet dat ze veel interesse hebben. We hebben overigens wel NSers als klant. En ik heb wel eens gehoord dat er verdacht veel kopietjes rondzwerven bij NS.
Sponsoring door andere bedrijven zijn we altijd voor in (Hessing, de Rolls Royce importeur lijkt me wel een goede). Maar ik zou zo snel niet weten welk bedrijf dat nou zou zien zitten.

wel de haltes enzo

Zitten alle haltes in Metro?

kunnen jullie niet in dat NS-blad 'Rails' terecht komen met een artikel of advertentie?

Ik zal 9292 eens vragen. Misschien eind dit jaar als de nieuwe dienstregeling er is en de nieuwe versies op de markt komen.

PalmWijzer
Met citaat reageren
  #70  
Oud 18 juli 2002, 13:50
Palmfanatic's schermafbeelding
Palmfanatic Palmfanatic is offline
Forumbikkel
Voornaam: Steven
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 25 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Roel, wat heb je dan liever.....de manier van palmwijzer of de quote manier?
__________________
-Steven
Palm Tungsten|T, Palm m505, Palm V and a Palm m100

Laatst gewijzigd door Palmfanatic; 18 juli 2002 om 13:56.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 18 juli 2002, 13:52
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Maar wat heb je dan liever.....de manier van palmwijzer of de quote manier? Zie het bericht van Palmwijzer voor jouw post: dit werkt dus prettig voor mij. 1 vraag met daarbij 1 antwoord.

Groeten, Roel.

__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #72  
Oud 18 juli 2002, 14:24
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PalmWijzer
Zitten alle haltes in Metro?

Dat duft ik niet te zeggen, maar als ik wil weten hoe ik het snelste bij tusinsky (wat de spelling ook mag zijn) kom om ffies een filmpje te pakken geeft ie netjes aan welke lijn(en) ik moet nemen om daar te komen. Tijden krijg je niet. Hij geeft wel aan hoe lang een rit duurt. Ik gebruik metro niet echt vaak. Soms nog wel eens om in combinatie met palmwijzer te plannen met welke metro ik een bepaalde trein kan pakken.


p.s.
Aardig om te horen hoe het in elkaar steekt trouwens. Ik wens jullie succes.
Met citaat reageren
  #73  
Oud 07 september 2002, 18:52
Oliver
Guest
 
Berichten: n/a
Selectie ?

Wat me ook nog een optie lijkt voor mensen met minder geheugen (en iets waar ik een tijdje geleden al aan dacht) is een soort van custom database te kunnen klussen op de PC, dus dat je een selectie kan maken van steden die je wilt hebben uit een grote database, en dat je die kleinere database op je palm zet ...
Met citaat reageren
  #74  
Oud 08 september 2002, 18:57
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Re: Selectie ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oliver
Wat me ook nog een optie lijkt voor mensen met minder geheugen (en iets waar ik een tijdje geleden al aan dacht) is een soort van custom database te kunnen klussen op de PC
Om de database klein te kunnen houden en het zoeken naar reizen relatief snel en efficient te kunnen doen, hebben we een behoorlijk ingewikkelde en geoptimaliseerde opslagstructuur moeten ontwerpen. Het nadeel daarvan is dat het niet mogelijk is om naderhand stukken weg te halen of toe te voegen.

We denken er wel serieus over om bij de volgende echte release (december) ook een versie met meer gegevens aan te bieden naast de "standaard" versie. En als daar vraag naar is is ook een "uitgeklede" versie wel mogelijk (alleen NS en geen extra bussen scheelt zo maar 100 Kb). Door "speciale" varianten alleen in de webstore aan te bieden is het voor ons logistiek nog te doen.

PalmWijzer (die weer geconcentreerd naar al weer een nieuwe dienstregeling van NS zit te turen......)
Met citaat reageren
  #75  
Oud 08 september 2002, 20:26
ÐWizzy
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zie wel wat in die 'custom database' op die manier dat ik de dienstregeling van alle treinen op mijn dagelijkse traject + een buslijn of 6 in mijn palm heb zitten en verder niets... maar dat is technisch ondoenlijk?
Met citaat reageren
  #76  
Oud 08 september 2002, 21:05
PalmWijzer's schermafbeelding
PalmWijzer PalmWijzer is offline
Ontwikkelend lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 22 februari 2002
Berichten: 76
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ÐWizzy
Ik zie wel wat in die 'custom database' op die manier dat ik de dienstregeling van alle treinen op mijn dagelijkse traject + een buslijn of 6 in mijn palm heb zitten en verder niets... maar dat is technisch ondoenlijk?
Ja op dit moment hebben we geen mogelijkheden om zoiets te doen. De functionaliteit bestaat op dit moment ook niet voor de andere platforms waarop onze software wordt gebruikt. Het zou een erg ingewikkeld geheel worden waarbij we een paar hulpprogramma's voor op de PC moeten gaan maken en leveren. Maar dat is veel werk - zeker als je het ook nog een beetje gebruikersvriendelijk wilt maken. Ik zie dat voorlopig niet gebeuren.

Ik hoop/verwacht eigenlijk dat we vanzelf worden ingehaald door de technische ontwikkelingen. Stel dat je 64 Mb in je Palm hebt zoals nu al in de Pocket PC's, dan zal een paar honderd Kb meer of minder aan gegevens ook minder uitmaken. Al krijg je natuurlijk alles vol tegenwoordig.
Met citaat reageren
  #77  
Oud 27 december 2002, 13:44
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Update: nieuwe versie Palmwijzer 2003

Omdat er sinds kort een nieuwe versie, Palmwijzer 2003, uit is, en er toch wel erg veel veranderd is in het programma zelf en in de verschillende versies (Basis/Plus) heb ik een update van het originele review geplaatst. Kijk hier voor de verbeteringen en veranderingen: http://palmclub.nl/reviews/software/palmwijzer/ (grijze tekstblok)

- jp
Met citaat reageren
  #78  
Oud 02 januari 2003, 11:15
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De Palmwijzer Plus in het Rotterdams Dagblad

In het Rotterdams Dagblad van vandaag (2-1-2003) wordt aandacht besteed aan de Palmwijzer Plus .

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #79  
Oud 02 januari 2003, 16:41
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
En, een beetje positief?
Met citaat reageren
  #80  
Oud 02 januari 2003, 17:06
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik zou zeggen: lees het artikel! Gewoon via de link in mijn post.
Zelf ben ik tevreden over de Palmwijzer.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023