Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13 januari 2001, 15:40
Ben Hultink
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Kilometer registartie programma

Kijk voor een gratis (althans in 2001) kilometer registratie programma op www.come.to/benh.

Download de .zip file en laad AutoRit.prc en StvmLib.prc op je palm and fire away.

Veel succes!
[Bewerkt door Ben Hultink op 13-01-2001 om 04:01 PM]
Met citaat reageren
  #22  
Oud 13 januari 2001, 23:25
Andre Moerman
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Ruud,

Ik ben ook heel benieuwd naar je template. Ik wil 'm graag uitproberen. Zou je hem ook aan mij willen mailen ?

a.t.moerman@wxs.nl

Alvast heel erg bedankt !

André Moerman
Met citaat reageren
  #23  
Oud 15 januari 2001, 11:57
Jos_Dam
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Ik ben niet zo op de hoogte van Databases. Ik gebruik voor mijn kilometeradministratie het programma, Quicksheet. Dit is een spreadsheet programma waarbij je zowel op de Palm als in Excel, je KA kunt bijhouden. Synchronyseren gaat prima. Vergelijk het maar met Wordsmith, maar dan voor spreadsheets.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 15 januari 2001, 12:02
Jos_Dam
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy http://www.come.to/benh

Ben,

Klopt deze URL?

groeten, Jos
Met citaat reageren
  #25  
Oud 15 januari 2001, 14:03
Ben Hultink
Guest
 
Berichten: n/a
Cool klopt deze url

Jos,

De url http://www.come.to/benh klopt inderdaad maar was vanmorgen slecht bereikbaar.

Je kan ook direct naar de site met: http://home.wanadoo.nl/corina.huijben

M.vr.gr. Ben
[Bewerkt door Ben Hultink op 15-01-2001 om 02:33 PM]
Met citaat reageren
  #26  
Oud 15 januari 2001, 20:23
Jarno
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Nou Ruud, ook ik meld me maar even in het rijtje gegadigden. (Na stevig door de baas op de vingers te zijn getikt v.w.b. het bijhouden van de kilometers). Kun je mij een lege template mailen op jarno.maasbommel@brunel.nl ?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 17 januari 2001, 18:29
eschulp
Guest
 
Berichten: n/a
Wink Kilometerregistratie

Ik gebruik TRIP Deluxe sinds een paar weken en het bevalt me uitstekend. Synched met Excel, eenvoudige invoer ritten etc. Aanradertje ! Kun je vinden op http://www.btsoftware.com
Met citaat reageren
  #28  
Oud 18 januari 2001, 10:10
Jos_Dam
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Trip kilometerregistratie

Ik gebruik naar alle tevredenheid Lotus Notes i.c.m. een Palm Vx. Ik heb alleen wat kleine probleempjes met het synchroniseren van mail. Aangezien ik ook mijn KA moet bijhouden en ik de Notes applicatie van E-office te duur vind, deed ik het tot dusver met Quicksheet i.c.m. Excel. Ik ben echter op zoek naar een alternatief. Ik test op dit moment AutoRit en het bevalt prima. In ben erg benieuwd na de synchronisatie met Excel. Dit is namelijk de reden van mijn berichtje. Ik heb ook Trip getest. Het ziet er goed uit en de combinatie met Excel ziet er goed uit. Echter.. als ik Trip installeer ben ik mijn synchronisatie met Notes kwijt. In het lijstje van mijn Hotsync manager is alles van Notes weg. Installeer ik dit opnieuw, dan is alles van Trip weg. Zucht....wie weet raad?

Jos
Met citaat reageren
  #29  
Oud 18 januari 2001, 14:14
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Lightbulb Jean-Paul: ideetje

Jean Paul,
Is het geen idee om dat database-je van Ruud op de site van de Palmclub te zetten zodat iedereen hem kan downloaden? Nu moet die arme Ruud nog al die mensen die geïntresseerd zijn (en dat zijn er nogal wat!) het bestandje mailen.
Het is maar een ideetje hoor, misschien is het technisch wel niet eens haalbaar, maar het zou natuurlijk wel een hoop werk schelen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #30  
Oud 18 januari 2001, 14:27
Ruud Wolf
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Goed idee, Bob <g>. Jean-Paul heeft hierover reeds contact met mij opgenomen en de database + beknopte handleiding ontvangen. Die zal eerdags dus wel ergens te downloaden zijn.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 18 januari 2001, 22:52
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Talking

Ja, je kunt mij er goed bij hebben hoor!
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #32  
Oud 19 januari 2001, 02:09
Hanzie
Guest
 
Berichten: n/a
kant-en-klaar prog

http://www.fcmiles.nl heeft een kant en klaar prog. voor de belasting. Kost wel 89,- maar is dan ook compleet.(incl. software voor op de pc)
Met citaat reageren
  #33  
Oud 19 januari 2001, 11:41
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Arrow downloaden km-reg progs

Ik wil alle free/shareware km-reg progs op
http://www.palmclub.nl/palmsoft/Utilities/km_reg/
gaan zetten. (er staat er nu al 6)

Graag dus even bestanden aan mij opsturen (fjodor@palmclub.nl). Graag met korte beschrijving.

Dit voorkomt ook het steeds weer vragen om
bestanden in de forums.

[Bewerkt door fjodor op 09-03-2001 om 11:00 AM]
Met citaat reageren
  #34  
Oud 25 januari 2001, 02:33
ReneEllen
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Trip kilometerregistratie

Hoi,

Ik heb ook Trip getest, maar dan de eenvoudige versie (d.w.z. zonder de synchronistatie met Excel). Ook ik sychroniseer mijn Palm met Notes (agenda, todo, journal en address book). Daarbij heb ik de standaard in Trip aanwezige export functie gebruikt (als CSV-file) naar je notepad, welke na synchronisatie de export-data als nieuw document in je Notes Journal plaatst. Vandaar de data als een .csv bestand opslaan en dit bestand in Excel openen!

Ik geef toe, het kost wel wat moeite, maar het werkte bij mij wel!

Rene

(Nog vragen? Mail naar rene@connor.nl)



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos_Dam
Ik gebruik naar alle tevredenheid Lotus Notes i.c.m. een Palm Vx. Ik heb alleen wat kleine probleempjes met het synchroniseren van mail. Aangezien ik ook mijn KA moet bijhouden en ik de Notes applicatie van E-office te duur vind, deed ik het tot dusver met Quicksheet i.c.m. Excel. Ik ben echter op zoek naar een alternatief. Ik test op dit moment AutoRit en het bevalt prima. In ben erg benieuwd na de synchronisatie met Excel. Dit is namelijk de reden van mijn berichtje. Ik heb ook Trip getest. Het ziet er goed uit en de combinatie met Excel ziet er goed uit. Echter.. als ik Trip installeer ben ik mijn synchronisatie met Notes kwijt. In het lijstje van mijn Hotsync manager is alles van Notes weg. Installeer ik dit opnieuw, dan is alles van Trip weg. Zucht....wie weet raad?

Jos
Met citaat reageren
  #35  
Oud 03 maart 2001, 08:52
Ben Hultink
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy AutoRit

N.a.v. de recentie van mijn programma in de nieuwsbrief.

Natuurlijk vind je als maker al snel dat je te kort wordt gedaan. Maar ik ben bang dat er een aantal essentiele zaken zijn gemist in de bespreking.
Als je het programma een tijdje gebruikt zijn alle vaak voorkomende bestemmingen en routes bekend. Het invoeren van een rit 'kost' dan nog twee klikken. Als er toch behoefte is aan het kunnen ingeven van de afstand, laat het weten en ik bouw het in. Sugesties over hoe? (met scrollers ofzo?)

Het inlezen van het bestand in Excel 2000 is inmiddels mogelijk, evenals het wijzigen van de datum van reeds ingevoerde ritten.

Ik denk dat als de recencent het echt had gebruikt er wel een ciritische opmerking over de performance was gekomen. Opslaan van een rit duurd nl (relatief) lang.

Kijk (regelmatig) voor de laatste versie op http://come.to/benh

Met citaat reageren
  #36  
Oud 09 maart 2001, 09:00
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Smile vCar - gratis kilometerregistratie voor de Palm

vCar - Het gratis kilometerregistratie programma voor de Palm is nu te downloaden van http://home.hccnet.nl/j.v.stralen
Compleet met conversietool en Excelwerkblad.
In de nabije toekomst komt er een Conduit beschikbaar voor vCar.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 28 november 2001, 21:07
Andre Moerman
Guest
 
Berichten: n/a
Een jaar kilometerregistratie

We zijn inmiddels een jaar verder. Ik ben benieuwd wie begin dit jaar begonnen is met kilometerregistratie en wie dat volgehouden heeft of op een bepaald moment gestopt is.

Verder ben ik benieuwd naar je ervaring met kilometerregistratiesoftware op de palm.

Zelf heb ik in iedergeval tot nu toe de zaak keurig bij gehouden. Ik heb de palm er uiteraard voor gebruikt. Alleen hoewel ik allerlei kilometerregistratieprogramma's op m'n palm gezet heb en ermee heb gespeeld ben ik er eigenlijk niet één gaan gebruiken. De kilometerstanden zet ik gewoon in m'n agenda. Voordeel: Geen gezeur, geen angst voor crashende programma's/databases en verlies van data. Nadeel: Het is wel een hoop werk !

Anyways...

Ik ben benieuwd naar je reactie !

Groet,

André
Met citaat reageren
  #38  
Oud 29 november 2001, 09:40
mbodt
Guest
 
Berichten: n/a
Is er een vergelijk van de versie gemaakt?

Is er al een vergelijk van de verschillende versie gemaakt?

Laatst gewijzigd door mbodt; 29 november 2001 om 10:01.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 30 november 2001, 23:13
NLEDO
Guest
 
Berichten: n/a
Palmgebruikers, inmiddels gebruik ik al maanden tot volle tevredenheid het freeware progje Kilometer 2001 van ene Richard R. Budding. Goed en makkelijk programma met allerlei snufjes erin.
Moet middels Google wel te vinden zijn anders kan ik hem wel mailen.
Jammer is dat dit programma voor 2002 niet meer zo mooi bruikbaar is, waaschijnlijk ga ik dan vCar 1.1 van Joost van Staalen gebruiken. Dat is via de zoekfunctie van Palmclub gemakkelijk te vinden inclusief omzetting naar de PC.
Groeten, Erwin.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 26 augustus 2002, 20:49
pbrand
Guest
 
Berichten: n/a
Inmiddels zijn we weer een tijdje verder en vraag ik mij ditmaal af hoe de diverse kilometerregistratieprogramma's eenieder zijn bevallen.

Ik heb Trip even bekeken, maar het invoeren van een tijd vind ik onhandig (al hoef je niets in te vullen, maar dan staat het zo raar). Tevens heb ik niet kunnen ontdekken hoe je vaste ritten (bijvoorbeeld dagelijks woonwerk) kunt invoeren.

Fcmiles ziet er ook wel aardig uit. De demo bevat echter niet de desktop software wat erg jammer is, omdat ik nu niet weet wat ik me op de hals haal voor €39,95. Bovendien staat er op de site dat er binnenkort een update voor 2002 uitkomt.... Gezien het feit dat het nu bijna september 2002 is, vraag ik me af hoe het zit met de ondersteuning van het programma door de makers....

Kilometer 2001 heb ik nog niet kunnen vinden, maar het genoemde vCar 1.1 ziet er ook heel aardig uit. Voor wat betreft het Palmdeel lijkt het heel erg op FcMiles alleen is vCar freeware. De bijgeleverde Excel sheet met import mogelijkheid ziet er ook netjes uit. Helaas ontbreekt de heen-en-terug mogelijkheid (voor woonwerkverkeer).

Al met al lijkt mijn voorkeur uit te gaan naar vCar. Wat zijn nu de daadwerkelijke ervaringen/meningen van anderen?

Greets
Peter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023