Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 augustus 2001, 13:49
Warnas
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag moest ik mijn IIIc inleveren wegens een barst in het glas. Het leek me zinnig de procedure eens te beschrijven. Moderators: misschien iets voor een aparte pagina?

Bel eerst met Palm support Nederland (020 586 4685) en bespreek het probleem. Een nieuw scherm kost $100, niks aan te doen. Als je met een creditcard betaalt (ze kontroleren eerst je kaart door 1 dollar af te schrijven) krijg je zodra je Palm bij hen binnen is een nieuwe (of gerepareerde) opgestuurd via DHL. Dat is de snelste methode: vaak lukt dat binnen een week. Zonder creditcard krijg je eerst een rekening thuis.

Opsturen moet tegenwoordig naar:
Palm Europe Repair
Danzas
O.v.v. SRO (en dan het ref. nr van de reparatie)
Cessnalaan 55
1119 NK
Schiphol-Rijk

Palm doet GEEN zaken meer met Cleyton in Hoofddorp!

Aangezien ik vlakbij Schiphol-Rijk woon, ben ik 'm zelf langs gaan brengen. Opsturen is eng, nietwaar?

Danzas is geen reparateur maar een expeditiebedrijf. Ze hebben vier vestigingen op Schiphol-Rijk, wat het niet makkelijker maakt. De vestiging aan de Cessnalaan is op hoek van de kruising Cessnalaan/Douglassingel. Het gebouw heeft een schuine gevel. Je moet de deur hebben aan de kant bij de vrachtwagen-laadstations, bij een trapje met vijf treden. Er hangt een bordje met 'chauffeurs hier melden'.

Ze nemen er de defecte goederen van veel electronicaboeren in, waaronder 3com enzo. Er is een soort van balie. Ik zag ook veel pakjes liggen die aan Palm waren geadresseerd, w.o. ook uit Belgie. Zoek gewoon een stevig doosje, knal er een of andere sticker op en dan komt het vast wel goed. De postbode heeft dat soort pakjes duidelijk vaker gezien.

Toen kreeg ik een ontvangstbewijsje en dat was het dan.

Routebeschrijving naar Schiphol-Rijk: A4 afslag Hoofddorp/Amstelveen nemen. N201 naar Aalsmeer/Hilversum volgen. Na circa 2 km afslag naar links (Fokkerweg), het industrieterrein op. Daar staan bij alle wegen duidelijke borden. Na ongeveer 3 afslagen rechts de Douglassingel op.

Sommige routeplanners sturen je naar de Cessnalaan en dan zie je 'huisnummer' 50. Dat is het gebouw van Intel, daar moet je niet zijn.

Succes ermee. Ik wacht met spanning op de mijne en die fl 256,- zet ik snel uit mijn hoofd. It's only money...

Edit: heel kort daarna kwam een nieuwe (refurbished) Palm aan, die ik nog steeds met veel plezier gebruik. Tevens routebeschrijving bijgewerkt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 augustus 2001, 14:47
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
bedankt voor de info

kan zeker geen kwaad om op te nemen in de nog verder te ontwikkelen FAQ
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 augustus 2001, 10:29
Rhico
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Je kan je scherm betere zelf vervangen. Doe je dat bij Palm zelf ben je 100$ kwijt, doe je dat zelf kost het je slechts +/- 65$. Het scherm van mijn Palm V is ook gebartsen (Gestolen geweest en nadien weggesmeten waardoor het scherm volledig gebarsten is, door een vriendelijke man aan de politie bezorgt en zo terug gekregen)
Ik overweeg om het zelf te repareren en mijn scherm bij http://www.rosiepalmpilot.com/aan te schaffen. Indien ik een reparatie uitvoer zal ik jullie zeker op de hoogte houden en misschien zit er wel een reviewtje in ...

Rhico
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 augustus 2001, 08:06
Warnas
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhico
Je kan je scherm beter zelf vervangen.
Meestal wel, maar niet als je een IIIc hebt. Kennelijk zijn die stukjes glas bij een kleurenscherm heel anders dan bij een simpele z/w IIIe of V. Ik ben geen enkele 'particulier' tegengekomen die dat kan regelen.
Afgezien daarvan is het een hoop gedoe en duurt het vast vaak langer dan bij Palm. Voor mij was het geen optie.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 augustus 2001, 14:19
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
DIY werk op een stukje electronica als een Palm vind ik meestal toch wat minder. Is namelijk de makkelijkste manier om je garantie helemaal kwijt te raken...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 augustus 2001, 16:52
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
Als je nog garantie hebt op een Palm die ter reparatie terug moet kun je je Palm met DHL op laten halen. (gewoon even vragen). Reparatie moet natuurlijk wel onder de garantie vallen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 augustus 2001, 19:42
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, maar daar gaat het nou net om.
Stel, je hebt een palm met garantie en gebroken scherm.
Repareren van scherm door Palm onder garantie kost $100. Schermpjes breken valt namelijk niet onder de garantie.
Repareren van scherm door jezelf kost $65 maar killt je garantie.

Wat is dan de betere optie? *shrug*
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 augustus 2001, 20:23
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Voor de (toekomstige) Visor bezitters.
Het oplaadlampje van mijn Prism deed het niet.
Telefoontje aan Handspring: Zij stuurden een nieuwe op, de 'defecte' visor kon ik met dezelfde doos retourneren. Ipv een week zonder, een dag of twee met twee Prisms
Nog beter geregeld dan bij Palm!
M@rt
__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 juli 2002, 12:13
izi's schermafbeelding
izi izi is offline
Senior lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 24 februari 2002
Locatie: belgie
Berichten: 89
Stuur een bericht via Yahoo naar izi
Unhappy scherm gebarst

ik woon in belgie, weet iemand mischien waar ik kan mijn scherm vervangen in belgie?
__________________
izi
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 juli 2002, 13:47
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
In België weet ik geen adres, maar vlak bij Utrecht zit Palmrepair . Alleen maar tevreden klanten hier op het forum.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 november 2002, 21:38
A3aan
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Zelf Palm repareren - onderdelen kopen

Heeft iemand ervaring met http://www.pdascreens.com/ ???

Een NL bedrijf, in Maarssen. Is dit een alternatief voor het opsturen naar Schiphol, zoals beschreven?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 november 2002, 22:06
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Als je op pdascreens.com de Repair link naar Europa volgt kom je bij het hierboven genoemde Palmrepair uit. Kennelijk haalt Richard (= Palmrepair) de schermpjes bij PDAscreens of het is een samenwerkingsverband of iets dergelijks.

Het bedrijf in Maarsen is dus Richardīs Palmrepair. Richard is af en toe ook actief in deze forums onder de usernaam Palmrepair. Zie ook dit interview: http://palmclub.nl/tips/palmrepair/
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023