Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 april 2006, 15:35
Addict
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Upgrade van Tungsten T2 naar TX

Bij het upgraden van mijn oude T2 naar mijn nieuwe TX worden de instellingen van de T2 overgenomen, ook de knoppen krijgen als het ware de functies van de T2. Daardoor mis ik de nieuwe functionaliteit van de TX.
Doe ik iets fout bij het overzetten? Ik heb al een paar keer een harde reset geprobeerd, maar bij iedere hotsync gaat het mis.
Graag een reactie aan deze Palm-addict!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 april 2006, 15:38
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De FAQs bekeken?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 april 2006, 10:51
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Ik ga overstappen van de T|E op een nieuwe T|X (nu in bestelling bij de pdashop), maar begrijp ik nu goed uit de FAQ's dat het niet mogelijk is om al mijn afspraken, taken en contacten die ik in mijn T|E heb staan over te zetten op mijn nieuwe T|X?

Dat zou wel flink balen zijn en het lijkt me ook niet echt logisch; dan is het voordeel van een digitale agenda toch een beetje weg? Kan ik nog alles gaan overtypen!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 april 2006, 11:04
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ellen, in welke FAQ staat dat dan?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 april 2006, 11:10
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Ik meen dat uit deze FAQ http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=23255 af te kunnen leiden....

(ik heb trouwens ook software geďnstalleerd (oa Datebook))
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 april 2006, 11:18
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hmm, het staat in die FAQ inderdaad niet helemaal helder. Maar er staat wel dat het kan, maar dat dat meer werk betekent. Dus niet alles in een keer op je nieuwe pda plempen, maar programma's een-voor-een op je nieuwe pda zetten.
Als het echter gaat om databestanden van de PIM-applicaties, agenda, contacts en dergelijke, die kun je probleemloos overzetten. Je hoeft dus niet alles weer opnieuw in te voeren.
In de FAQ die je noemt, wordt overigens ook nog een link gegeven naar een pagina van Palm waarin ook wordt uitgelegd hoe je het beste kunt overstappen. Heb je die ook al geprobeerd?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 april 2006, 11:23
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Nee, dat had ik nog niet gedaan. Zal ik alsnog even doen...

Ben in ieder geval blij dat het wel moet kunnen (als ik nog meer wil weten over hoe dat te doen, dan post ik dat nog even)!
Weet jij misschien of het veranderen van je username een probleem kan opleveren bij het opnieuw installeren van datebook, Palmwijzer en splashfoto?

Op het werk gebruik ik Groupwise, met intellisync. Ik neem aan dat het daarbij ook mogelijk is om een nieuwe username aan te maken, net zoals in Outlook, met behoud van alle gegevens (die ik dan met behulp van mn thuiscomputer al op mn nieuwe pda heb staan)? Dat kan ik trouwens pas in augustus uitproberen, omdat ik nu thuis ben met zwangerschapsverlof...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 april 2006, 13:26
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Waarschijnlijk geeft het veranderen van je username dan wel een probleem ja. Die programma's zijn geregistreerd op een specifieke username en kunnen niet met elke username geregistreerd worden. Misschien moet je je username gewoon niet veranderen of eens contact opnemen met de makers van de programma's om te vragen of zei je kunnen helpen.
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 april 2006, 13:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
De FAQ over het upgraden naar een nieuwe handheld kan op dit gebied wel wat duidelijker. Ellen, dit is wat je moet doen:

http://kb.palmone.com/SRVS/CGI-BIN/W...Case=obj(13569)

En voor de uitgebreidere situaties worden er hier vier beschreven:

http://kb.palm.com/SRVS/CGI-BIN/WEBC...m_External2001

Transfer your current username and your PIM* data to your new handheld and then re-install your third-party applications Here, you can choose to leverage an existing user name and remove third-party applications. Minimizes the risk of software compatibility issues. and retains your PIM data. Third-party applications, system preferences, and databases, however, are not transferred to your new handheld. Steps to re-install these applications and files are included in the details for this option. Windows
Macintosh

Transfer just your PIM* data to your new handheld and leave third-party applications behind With this option, you'll create a new user name and transfer all PIM data from your old username. Minimizes the risk of software compatibility issues. Windows
Macintosh

Create a new username on the handheld without retaining PIM* data from your old username Minimizes the risk of software compatibility issues. Any PIM data you wish to retain must be entered again. Your handheld will not be associated with an old user name. Windows
Macintosh

You don't have any third-party applications on your old handheld, or you already know that they will work with your new handheld You can leverage an existing user name without making modifications. Retains PIM data, your old username, and third-party applications. All applications and files are transferred. This option may lead to software compatibility issues unless you are quite sure your third-party applications are designed to work with your new handheld.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 april 2006, 13:41
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
In Palm Desktop kun je via het menu Tools, Users eerst je oude account hernoemen, zodat je met je nieuwe Palm je oude hotsysncnaam kunt blijven gebruiken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 april 2006, 15:18
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Bedankt voor jullie reactie, volgens mij heb ik het nu door....
Oké dus wat ik doe is het volgende:
1. ik hotsync mn T|E voor de laatste keer voor de meest recente data
2. Ik hernoem mn huidige username naar een andere in de desktop applicatie
3. ik verplaats de oude Palm directory (mn de backup-map) naar een externe harde schijf
4. Ik installeer de palmdesktop opnieuw (nieuwste versie) en ik zet alle extra programma's (Datebook ed) klaar om op mn T|X te zetten
5. Ik voer een hotsync uit en geef mn T|X mn oude username. Dan kan ik alle registratiecodes van de programma's invoeren
6. Ik kopieer mn databases (agenda, tasks, memo's ed) uit de oude Palm-map (nu dus met de andere username) naar de map backup van de nieuwe palmdesktop applicatie.

En dan heb ik een gloednieuwe, werkende T|X met al mijn extra programma's en met mijn afspraken en contactgegevens enzo...

Klopt dat zo of doe ik dan toch nog iets fout??
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 april 2006, 15:26
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
3. ik verplaats de oude Palm directory (mn de backup-map) naar een externe harde schijf
4. Ik installeer de palmdesktop opnieuw (nieuwste versie) en ik zet alle extra programma's (Datebook ed) klaar om op mn T|X te zetten
Ik zou een kopietje maken en Palm Desktop netjes uninstallen in plaats van de map te verplaatsen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 april 2006, 15:34
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Oké, dat is inderdaad beter, denk ik ook.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023