Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2005, 23:25
ed bies ed bies is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 29 oktober 2005
Berichten: 11
Wifi toepassing op TX: cannot find requested page

Na veel gedoe verbinding gekregen met wireless netwer; wifi werkt dus en geet aan connected.Probleem is nu dat de browservoortdurend aangeeft "cannot find requested page". Ik kom niet verder; bekend probleem?

Hallo,
Bericht in grote haast en (te) laat geschreven. Doet aan het probleem echter niets af; het bestaat nog steeds! De bluetooth verbinding met Nokia 6230 loopt goed. ( jammer overigens dat je kennelijk nog steeds niet de sms funktie kunt gebruiken met de 6230; ik had gehoopt dat de goede drivers daarvoor in de TX aanwezig waren, maar dat terzijde)
De WiFi is gelegd; de statusbalk geeft aan dat de verbinding goed is, dwz dat er een netwerk gezien wordt. Er is wel een bijzonderheid in het leggen van de verbinding; de Palm ziet het netwerk na scannen ; hij verbindt echter alleen maar wanneer na configuratie ( edit and configure; details en advanced ) de manual mode wordt gebruikt zonder overigens de gevraagde gegevens in te vullen. Wanneer ik de automatic mode gebruik komt er geen connection omdat er (na de mededeling obtaining IPaddress ) geen connection totstandkomt.
Als er eenmaal (via die manual mode) een connection is dan verschijnt dus de mededeling "cannot find requested page" of in Versamail "unable to resolve name pop.planet.nl. Check DNS settings etc"

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door ed bies; 30 oktober 2005 om 09:28. Reden: Correctie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2005, 13:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926

Hallo ed bies en welkom op het forum!


Ed, had je je foutmelding al eens door de zoekfunctie gehaald; met name de DNS-melding is veelvoorkomend. Kijk ook eens in het internet&communicatie forum. Er bestaan vele threads over het door jouw genoemde probleem. Daarom het verzoek om voortaan eerst te zoeken en dan pas een nieuwe thread te openen. Dank
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2005, 13:48
ed bies ed bies is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 29 oktober 2005
Berichten: 11
Mijn excuses en dank voor reactie; ben nog redelijk vers op dit platform! Het zoeken heb ik uitgebreid gedaan,maar kom daar echt niet uit. ( gaat trouwens veel over bluetooth lan verbindingen; of maakt dat niet uit?)Het veronderstelt te veel kennis en maakt gebruik van jargon dat ik geheel niet begrijp als simpele eindgebruiker. Alternatief is dan denk ik de TX retourneren en maar bij mijn T3 blijven.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 oktober 2005, 14:47
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Een ander alternatief is natuurlijk dat je het toch blijft proberen. Heb je al bij de Internet Tips gekeken?

En vergeet niet, we zijn allemaal simpele eindgebruikers.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 oktober 2005, 14:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Als je naar Network in Prefs gaat, en je roept het menu op, en dan Options >> View Log

Kun je even opschrijven wat daar staat? Als het misgaat staat daar namelijk wat er mis gaat. Zonder die informatie kunnen we heel lang door blijven gissen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 oktober 2005, 21:01
ed bies ed bies is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 29 oktober 2005
Berichten: 11
Dank voor reactie.Network log: service namer: blank
local IP adress: 127.0.0.1
gateway adress: 33.168.0.0
DNS adresses: .................
Voor mij abacadabra!!!
Anyway, dank voor reactie, misschien toch nog......
groet, ed
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 oktober 2005, 07:00
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
Wij weten natuurlijk niet of je gebruik maakt van een router of een ad-hoc verbinding (een verbinding tussen twee wifi producten zonder router) dus ik zou zeggen, zet de DNS servers van je vaste internetverbinding (die je kan vinden door in de de DOS prompt 'ipconfig -all' in te typen in het geval van een windows 2000 of XP installatie) in je palm en probeer het nog eens.

Daarnaast kan ik je sterk aanraden deze thread even door te lezen, hierin staat veel informatie over ICS (het delen van je internetverbinding): http://www.palmclub.nl/forums/showth...ght=dns+server

Veel sterkte!

Laatst gewijzigd door Pavla; 31 oktober 2005 om 07:07.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 oktober 2005, 07:37
ed bies ed bies is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 29 oktober 2005
Berichten: 11
Dank! Het gaat om een verbinding met een router. Ik ga het vanavond direct proberen. Let you know,
groet, ed bies
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 oktober 2005, 19:31
ed bies ed bies is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 29 oktober 2005
Berichten: 11
Hallo,
Heb zowel de gegevens van de tips-instructie gebruikt ( Ip en DNS gegevens van de instructie "draadloos het internet op") als via de 'ipconfig -all' methode maar blijf de mededeling krijgen "the page you requested etc" Daarnaast krijg ik na de config-all methode een melding op de laptop dat er een conflict is.Wat kennlijk niet lukt is vebinding krijgen met de router, alhoewel Palm deze wel ziet, gegeven de aanduiding op de statusbalk.
Kortom dit is kennelijk alleen weggelegd voor zeer deskundigen; jammer!
Ik kom niet verder, bedankt voor de moeite ( ik kan blijven proberen zoals metck mij adviseerde maar dan tot ik een ons weeg) Maar retourneren lijkt mij de enige oplossing.
groet, ed bies
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 oktober 2005, 20:17
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Ed,

uit je aanwijzingen begrijp ik dat je ook een T3 hebt. Kun je daar wel via Wifi en je huidige router-setup mee het internet op?

Voor een internet-verbinding is het noodzakelijk om twee dingen minimaal te regelen op je Palm: een uniek IP-adres en een default gateway (of router, zoals de TX het zelf noemt). Daarnaast is vaak een DNS (dat is een IP-adres) van je eigen provider wel zo handig. Gazpacho liet je al zien waar je moet kijken welk adres je Palm nu heeft. Als daar 127.0.0.1 staat gaat het zeker niet lukken, want dat is een intern adres en leidt _nooit_ naar het internet. Kun je vertellen wat voor een router je hebt? Of anders wat de output is van 'ipconfig /all' op een XP-computer bij je thuis?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 oktober 2005, 20:31
ed bies ed bies is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 29 oktober 2005
Berichten: 11
Hallo,
Dank voor reactie. Ik had een T3 en heb nu een Palm TX; en eigenlijk alleen aangeschaft voor de WiFi. Ik heb een laptop met een Lan card die verbonden is met de router.
De volgende gegevens na ipconfig:
Host-naam . . . . . . . . . . . .: LT17
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
AMIT 802.11 g Wireless LAN PC Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-18-32-3A-64
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.8.17
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.8.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.8.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.8.1
195.121.1.66
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 31 oktober 2005 20:07:37
Lease verlopen . . . . . . . . . : donderdag 3 november 2005 20:07:37

Voor mij dus onbegrijpelijk, groet, ed
Met citaat reageren
  #12  
Oud 31 oktober 2005, 20:40
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.8.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.8.1
195.121.1.66
Kan je dat eens invoeren op je T|X? En voor de rest alles automatisch laten instellen? Dan moet het volgens mij werken...

Gebruik je trouwens bepaalde beveiligingen op je router, zoals WEP-encryptie of een gelimiteerde toegangslijst (zodat enkel apparaten die jij hebt toegestaan gebruik kunnen maken van die router)?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 31 oktober 2005, 21:36
ed bies ed bies is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 29 oktober 2005
Berichten: 11
Schaam me diep, maar wat is de DHCP server; is dat hetzelfde als IP of subnet mask of router?
groet,
Met citaat reageren
  #14  
Oud 31 oktober 2005, 22:19
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk hetzelfde als de router. Zorg dat je je IP adres automatisch laat toewijzen (dat is namelijk wat een DHCP-server doet ) Meestal doet de router deze DHCP-service, tenzij je een heel uitgebreid serverpark hebt thuis
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 november 2005, 16:27
ed bies ed bies is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 29 oktober 2005
Berichten: 11
Lukt niet. En ik heb ook geen uitgebreid servicepark. Jammer, dank voor hulp. Als het zo ingewikkeld is ontgaat mij de lol van een dergelijke feature. Zal niets anders opzitten dan maar terug naar de winkel.
Nogmaals dank voor hulp, ed bies.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 03 november 2005, 07:59
ed bies ed bies is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 29 oktober 2005
Berichten: 11
Kennelijk heb ik het forum niet begrepen; ik dacht dat je er hulp kon krijgen bij het gebruik cq de installatie van de palm-modellen. Van sommige mensen heb ik inderdaad tips gekregen en hebben mij voor zover mogelijk geholpen waarvoor mijn oprechte dank. Andere reacties vond ik ronduit uitermate teleurstellend en onbegrijpelijk in een enthousiaste gebruikersomgeving, zoals bijvoorbeeld de reactie van ene metck. Hij kwam niet verder dan "Een ander alternatief is natuurlijk dat je het toch blijft proberen". Ik heb dat opgevat als zoek het maar lekker zelf uit! Ik heb ook inderdaad niets meer van hem gehoord! Jammer en zeker geen "klantvriendlijke"opstelling.
Einde Palmavontuur na vele jaren intensief gebruiker te zijn geweest ( Palm III, IV, T, T3).
Ed Bies
Met citaat reageren
  #17  
Oud 03 november 2005, 08:23
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
kort lontje?

zet nog eens uiteen hoe je netwerk eruit ziet? welke services draaien hierop?
wat is je achtergrond kennis?

je kan niet van forumleden verlangen dat ze al je problemen kunnen oplossen als je de informatie niet goed aanlevert

en anders... jammer en veel plezier

Bas
Met citaat reageren
  #18  
Oud 03 november 2005, 09:10
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ed bies
zoals bijvoorbeeld de reactie van ene metck. Hij kwam niet verder dan "Een ander alternatief is natuurlijk dat je het toch blijft proberen". Ik heb dat opgevat als zoek het maar lekker zelf uit! Ik heb ook inderdaad niets meer van hem gehoord! Jammer en zeker geen "klantvriendlijke"opstelling.
Einde Palmavontuur na vele jaren intensief gebruiker te zijn geweest ( Palm III, IV, T, T3).
Ed Bies
Ed, ik heb je gewezen op de Tips en je aangemoedigd om niet te snel op te geven: de leercurve naar een draadloos netwerk is nu eenmaal steil.

Het probleem hier ligt, denk ik, dan ook eerder bij de manier waarop jij bepaalde zaken opvat dan aan mijn 'klantvriendelijkheid'. Ik voel me dan ook op geen enkele manier verantwoordelijk voor jouw eventuele afscheid van PalmOS. Ik vind het natuurlijk wel jammer.

Hoe dan ook, succes met je problemen.

Laatst gewijzigd door metck; 03 november 2005 om 09:34. Reden: hoofdletter vergeten
Met citaat reageren
  #19  
Oud 03 november 2005, 09:29
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Ik knip en plak uit de hoofdpagina van www.palmclub.nl:

"Wij zijn een onafhankelijke gebruikersgroep voor handhelds met het PalmOS besturingssysteem. Deze worden gemaakt door onder andere palmOne, Sony en Handspring. Wij helpen elkaar en wisselen ideeen en tips uit via de forums."

Dat lijkt me zo helder als glas. Het forum is geen helpdesk waar je je probleem dumpt, en als je niet tijdig geholpen wordt, een klacht kan achterlaten.

Zo te zien uit je historie (Palm III, IV, T, T3) heb je voor het eerst een Palm die ook netwerk-verbindingen mogelijk maakt - ik sla Bluetooth gemakshalve maar even over. Als je netwerken wilt laten werken, zul je toch echt iets van de techniek erachter moeten weten, en minimaal van je eigen setup thuis. Hoe verwacht je dat mensen je anders kunnen helpen?

De lol van een feature zit hem er in dat je weet wat je er mee kunt doen. Draadloze netwerken zijn een prachtige feature, maar niet iets voor hen die er niet voldoende moeite voor willen doen. Ik ben benieuwd wat de winkel zal zeggen als je je TX terugbrengt?

Succes, en laat nog eens iets van je horen.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 03 november 2005, 11:31
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ed bies
Lukt niet. En ik heb ook geen uitgebreid servicepark. Jammer, dank voor hulp. Als het zo ingewikkeld is ontgaat mij de lol van een dergelijke feature. Zal niets anders opzitten dan maar terug naar de winkel.
Nogmaals dank voor hulp, ed bies.
gewoon bij de pda-functies blijven en daar alles uithalen is het lot van de gewone sterveling
daarom heeft het voor mij ook geen zin om van de E2 over te gaan op een TX voor wifi, misschien wel om meer intern geheugen te hebben in een pda, zodat ik de woordenboeken en perfectpassenger tegelijk kan gebruiken.

kees
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023