Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2005, 07:33
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Question Officiele update treo 650 op Amerikaanse Site

Op de US site van PalmOne is gisteren de officiele update geplaatst voor de Unlocked GSM versie van de Treo 650. De update is bedoeld voor software-versies (dus niet firmware) lager dan Treo650-1.13-ROW (en ik heb 1.06).

Kunnen wij deze update ook gewoon kunnen uitvoeren of moeten we op de Internationale versie wachten?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2005, 07:34
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
Nieuwe rom update 1.13 voor treo650

Op de usa site van palmone staat een nieuwe rom update voor de unlocked GSM.
Hij staat aangekondigd als "Treo 650 Updater 1.13"

What is the Treo 650 Updater 1.13?

* Optimizes memory handling and frees up more memory with non-volatile file system improvements (learn more)
* Updates VersaMail to heighten stability and add improvements
* Overall voice quality improvements and enhanced call clarity
* Latest carrier settings files

Should I update? We highly recommend you take the time to update your smartphone. You will receive direct benefits in memory handling; in most cases, your data will occupy less memory, freeing up more storage space on your smartphone. Additionally, when you're making phone calls, you should experience improved voice quality using the handset or a Bluetooth headset.

http://www.palmone.com/us/support/do...tml#treo650gsm

Olga
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juni 2005, 08:28
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ik heb de beide threads even bij elkaar gepakt omdat ze in feite over hetzelfde gaan. Ik ga de update in ieder geval downloaden en proberen!

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juni 2005, 08:29
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Je bent er weer vroeg bij Ik zou persoonlijk wachten op de officiele Europese. Waarom zou je de gok wagen en je Treo riskeren?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 juni 2005, 08:37
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Vroeg? Ik heb nog uitgeslapen vanmorgen man maar je hebt wel een punt. Ik had zelf nog niet op de website gekeken, maar ik nam aan dat OIga het over de Europese website had.

Mea culpa. Ik wacht nog even

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 juni 2005, 09:06
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus
Vroeg? Ik heb nog uitgeslapen vanmorgen man maar je hebt wel een punt. Ik had zelf nog niet op de website gekeken, maar ik nam aan dat OIga het over de Europese website had.

Mea culpa. Ik wacht nog even

Groeten,

Jaap
Ik had er toch duidelijk bijgezet dat het op de usa website van palmone is. Maar hij werkt ook op een nederlandse treo. Ik heb de update net geinstalleerd en mijn treo leeft nog . De telefoon info (ja, ook de nederlandse vertaling is er nog) meldt nu.

firmware 1.28
software Treo650-1.13-ROW

In geheugen ben ik er van 6,5mb naar 12,7mb op vooruitgegaan

Het is wel verstandig om van te voren een goede backup te maken. Ik heb met de 14-daagse trial van backupbuddyVFS (www.bluenomad.com) een backup gemaakt. De update gedraaid, en met backupbuddy mijn backup teruggezet.

Olga
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 juni 2005, 09:51
RichardR RichardR is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 38
Hier is de upgrade ook goed gegaan.
Na de reset kan je gewoon weer je favoriete taal selecteren (duits/frans/engels etc.) Ook ik heb ongeveer 6mb winst!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 juni 2005, 10:58
nivo
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kan geen 15M vrijmaken

Ik probeer geheugen vrij te maken voor de update, 15M vrij geheugen nodig volgens beschrijving. Ik heb nu nog maar 13.3M. Als ik het programma Piloc (2751K) zou kunnen verwijderen zou ik voldoende hebben, maar dat lukt me nu net niet. Als ik dat probeer krijg ik de melding "Unable to delete Piloc".

Weet iemand hou ik een gelockte application kan verwijderen???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 juni 2005, 11:15
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nivo
Ik probeer geheugen vrij te maken voor de update, 15M vrij geheugen nodig volgens beschrijving. Ik heb nu nog maar 13.3M. Als ik het programma Piloc (2751K) zou kunnen verwijderen zou ik voldoende hebben, maar dat lukt me nu net niet. Als ik dat probeer krijg ik de melding "Unable to delete Piloc".

Weet iemand hou ik een gelockte application kan verwijderen???
Schakel Piloc eerst uit, doe daarna een clean soft reset (zie tips pagina), en dan kun je hem zo verwijderen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 juni 2005, 12:51
Treo650r
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,kan er iemand mij helpen met de update voor de treo 650 te instaleren?
Kan wel wat engels ,maar ik weet niet hoe ik mijn treo 15 mb vrij kan maken voor de install van de update.
Alvast bedankt.Treo forever.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 juni 2005, 13:00
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ook geupdate. Wil wel ff waarschuwen: ik had 15,1 Mb vrijgemaakt maar daar liep hij toch op stuk. De tweede keer 17 Mb en toen ging het goed.
De winst: van 37 (onder versie 1.23) naar 43% vrije ruimte gegaan. Verder nog niks gemerkt. En het veld Firmware onder Phone info is nog steeds leeg. Heel irritant.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 juni 2005, 13:26
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Lightbulb

Even een tip: als je niet eerst een schoonmaak wilt doen op je Treo kun je ook gewoon de alternatieve methode volgen (via het aanmaken v/e tijdelijke extra hotsync naam). Je hoeft dan geen 15 MB vrij te maken, maar doet in principe gewoon een hard reset , en na de update een restore van je data. Zie de instructies van PalmOne : http://www.palmone.com/us/support/do...pecial_dl.html

(De upgrade is bij mij prima geslaagd via de alternatieve methode, 8 MB extra ruimte ! )
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 juni 2005, 14:06
Treo650r
Guest
 
Berichten: n/a
Het is gelukt alleen de update te installeren maar nu kan hij mijn Jabra BT250 bluetooth headset niet meer herkennen kan iemand mij daar bij helpen
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 juni 2005, 14:07
nivo
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor de aanwijzingen, is gelukt!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 juni 2005, 14:28
Treo650r
Guest
 
Berichten: n/a
Bluetooth headset werkt weer.
Ik ben een happy Treo 650r met een Jabra BT250 gebruiker.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 juni 2005, 14:43
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ik weet het niet: ik heb het idee dat Zlauncher trager is geworden met de firmware update. Ook de nieuwe beta (5.30) lijkt iets langzamer. Geluid lijkt daarentegen iets harder. Dat - en een kleine winst op RAM t.o.v. 1.23, lijkt het enige voordeel van deze update. Maar volgens mij is iedereen al zo gelukkig dat zijn Treo nog werkt na dat enge update-proces dat het niemand ene moer kan schelen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 17 juni 2005, 19:45
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Nu ook de update op de Europese site

Op onze eigen Europese site staat de update nu ook vermeld. Toch maar eens gaan proberen dan.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 17 juni 2005, 20:16
Treo650r
Guest
 
Berichten: n/a
Na de update werkt mijn jabra Bt250v niet .Heb eerst ge paird treo ziet hem als

jabra Bt250v vervolgens 0000 ingetikt en dat was het en daar eindigd het verhaal.Ik ben de hele dag bezig met pairen .Heeeeeeeeeeelp wie o wie kan mij helpen.
Alvast bedankt!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvertG
Op onze eigen Europese site staat de update nu ook vermeld. Toch maar eens gaan proberen dan.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 17 juni 2005, 20:45
Treo650r
Guest
 
Berichten: n/a
Happy end mijn Jabra Bt250 v werkt nu eindelijk.

Ik heb eerst mijn bluetooth Device Cache leeg gemaakt en vervolgens mijn headset gereset en opnieuw gepaird.En ja hoor het werkt .
1 min puntje degene die mij hoort krijgt een beetje echo er bij.
Ach ja er zijn ergere dingen.En nou hoop ik nog op een voice dial programma en Wifi.Dan ben helemaal toppie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Treo650r
Na de update werkt mijn jabra Bt250v niet .Heb eerst ge paird treo ziet hem als

jabra Bt250v vervolgens 0000 ingetikt en dat was het en daar eindigd het verhaal.Ik ben de hele dag bezig met pairen .Heeeeeeeeeeelp wie o wie kan mij helpen.
Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
  #20  
Oud 17 juni 2005, 21:45
factotum factotum is offline
Lid
Voornaam: peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: monnickendam
Berichten: 44
de update uitgevoerd en nu al ondekt dat in de media modus ik geen foto's van het sd kaartje kan lezen want dan soft reset tie weer is, dus wat dat betreft nog geen oplossing. Heeft iemand anders dit probleem ook?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023