Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 07 september 2004, 16:47
Darwintjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation bleutooth

ik weet nog steeds niet of ik het uberhaupt heb of waar ik het moet downloaden. ik heb een samsung SGH - E600 en weet niet of ik bleutooth heb!!!
wie helpt me??? stuur je reacties naar pietje_bell92@hotmail.com of zet het hier!!!!
Met citaat reageren
  #42  
Oud 08 september 2004, 08:54
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Re: bleutooth

Citaat:
Op 07-09-2004, om 17:47 heeft Darwintjuh dit gezegd in bericht #41
ik heb een samsung SGH - E600 en weet niet of ik bleutooth heb!!!
Als dat toestel Bluetooth heeft, dan hebben ze die informatie goed weten te verstoppen. Ga er dus maar van uit dat je niet beschikt over Bluetooth.

GPRS instellen kan vaak ook door uit de lijst drivers een vergelijkbaar model van Samsung te selecteren.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #43  
Oud 17 september 2004, 18:02
martijnchatitou
Guest
 
Berichten: n/a
GPRS verbinding met Siemens S55 via Telfart!

Hallo
Zelf heb ik ook een abbonnement van telfort met een Siemens S55 telefoon met GPRS. Hierbij heb ik een Palm Tungsten T.
Ik heb ook de uitleg van Xiera gevolgd, alleen bij mij werkt hij nog niet...

Dus heb ik een paar kleine vraagjes, de phone link updater heb ik volgens uitleg gevolgd, dus dit geloof ik wel. Ik stel mij S55 via Irda in.
Alleen als ik dan naar de prefs ga, snap ik een aantal zaken bij netwerkinstellingen niet...

de SERVICE laat ik op KPN Mobile GPRS staan, de user name en password ook zoals ingesteld.
Alleen wat moet ik bij Connection kiezen???
Moet ik hier LANSiemensS55 of IT to Siemens S55 kiezen? en bij de laatste keuze, welke nummer zou ik dan bij Phone in moeten typen??

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen..

met vriendelijke groet,
Martijn
Met citaat reageren
  #44  
Oud 17 september 2004, 21:40
Xiero
Guest
 
Berichten: n/a
Siemens S55

Bij mij staan de instellingen op LAN to Nokia7210 (in uw geval zou het dus LAN to SiemensS55 zijn). Op deze manier is het ook niet nodig om een nummer in te voeren. Let er wel op dat u onder de knop "Details" in dat scherm de optie "Query DNS" aanvinkt. Op deze wijze werkt de verbinding bij mij in ieder geval. Misschien heeft u ook succes met deze instellingen?

Succes!

Xiero
Met citaat reageren
  #45  
Oud 18 september 2004, 15:40
martijnchatitou
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Siemens S55

Hallo Xiero
bij mij werkt het helaas nog steeds niet, ik krijg de hele tijd een foutmelding als ik wil verbinden?? Ik heb mijn palm op LAN Siemens S55 staan.

groeten,
martijn







Citaat:
Op 17-09-2004, om 22:40 heeft Xiero dit gezegd in bericht #44
Bij mij staan de instellingen op LAN to Nokia7210 (in uw geval zou het dus LAN to SiemensS55 zijn). Op deze manier is het ook niet nodig om een nummer in te voeren. Let er wel op dat u onder de knop "Details" in dat scherm de optie "Query DNS" aanvinkt. Op deze wijze werkt de verbinding bij mij in ieder geval. Misschien heeft u ook succes met deze instellingen?

Succes!

Xiero
Met citaat reageren
  #46  
Oud 18 september 2004, 17:27
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Phone Link error

Halo!

Ik heb de Phone Link geinstalleerd voor mijn Nokia 7250 op mijn Palm TT2 maar ik krijg de volgende fout-melding van Phone Link:

Launch Error:
The application cannot be launched because it is missing localization information.

Hij werkt dus niet en ik krijg het programma ook niet meer weg. Wat moet ik doen om het weg te krijgen, hij staat namelijk niet bij delete. Kan je je Palm formatteren???

Gr. Mos.
__________________
Palm IIIc > Palm Tungsten T2 > palmOne T|X > palmOne Centro
Met citaat reageren
  #47  
Oud 18 september 2004, 20:15
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Phone Link error

Citaat:
Op 18-09-2004, om 18:27 heeft Mosthated dit gezegd in bericht #46
Launch Error:
The application cannot be launched because it is missing localization information.

Hij werkt dus niet.
Wat je voortaan in ieder geval eerst moet doen is de zoekfunctie gebruiken. Het probleem dat jij hebt is namelijk al eerder aan de orde geweest: Zoeken naar: missing localization information.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 18 september 2004, 22:10
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
ok! bedankt!
__________________
Palm IIIc > Palm Tungsten T2 > palmOne T|X > palmOne Centro
Met citaat reageren
  #49  
Oud 26 september 2004, 21:48
janf
Guest
 
Berichten: n/a
t3 nokia 6230

helaas lukt het me niet om via deze beschrijving m'n 6230 (via bluetooth) met m'n t3 verbonden te krijgen.
Palm kent nog geen 6230 !, dus niets via palm te downloaden.
Iemand nog een tip?
Met citaat reageren
  #50  
Oud 27 september 2004, 08:21
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Re: t3 nokia 6230

Citaat:
Op 26-09-2004, om 22:48 heeft janf dit gezegd in bericht #49
helaas lukt het me niet om via deze beschrijving m'n 6230 (via bluetooth) met m'n t3 verbonden te krijgen.
Palm kent nog geen 6230 !, dus niets via palm te downloaden.
Iemand nog een tip?
Probeer het met een soorgelijk model van Nokia dat wel in het lijstje staat. De benodigde profielen zijn vaak redelijk gelijk.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #51  
Oud 15 oktober 2004, 16:32
hezik
Guest
 
Berichten: n/a
Is er iemand die het al aan de praat heeft met een Nokia 6230? Zo ja: hoe?

Ik probeer al tijden mijn Palm M515 met BT card te laten internetten via de Nokia 6230 (zou toch moeten kunnen) maar heb het tot nog toe niet werkende gekregen.

GRPS werkt op het toestel zelf prima, maar via de palm wil niet. Ik krijg op de palm meestal 'meld u aan' of iets dergelijks. Volgens de helldesk staat alles aan, kan ik niet 'meer aangemeld' worden dan ik al ben.

Gewoon de 6310 driver gebruiken, werkt helaas niet. Dit geldt voor ALLE andere nokia drivers, heb ze allemaal al een keer geprobeerd inmiddels.

PalmOne zegt geen driver te ontwikkelen, omdat er niet voldoende vraag naar is.

//edit
OPLOSSING

Ik heb inmiddels gevonden hoe deze combinatie kan werken. De uitleg hiervan staat hier:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...threadid=18169

Laatst gewijzigd door hezik; 26 oktober 2004 om 16:26.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 11 december 2004, 14:53
asinc
Guest
 
Berichten: n/a
Oplossing Palm Vx / Telfort / Siemens S45 (e.a.)

Na zo ongeveer alle topics op dit forum over GPRS te hebben gezien, heb ik het ook voor elkaar op mijn Palm Vx (OS3.5) en Siemens S45 via Telfort.

Ik had GPRS werkend op de telefoon, maar op mijn Palm kreeg ik de beruchte PPP timeout 0x1231 foutmelding. Op OS3.5 zit geen Phone Link applicatie en kun je ook niet installeren voor zover ik weet, daarom kwam ik er met de tips pagina nog niet uit. Het bleek hem erin te zitten dat ik het GPRS "access point" nergens kon invullen. De volgende instellingen werken bij mij:

Connection (IrDA modem)
Connection method: IrCOMM to modem
Dialing: TouchTone
Volume: Off
Details:
Speed: 115.200 bps
Flow Ctl: Automatic
Init String (belangrijk!!): +CGDCONT=1,"IP","INTERNET","",0,0

Network
Service: Telfort GPRS (maakt niet uit)
User Name: telfortnl
Password: password
Connection: IrDA modem
Phone: *99***1#
[Details]
Connection type: PPP
Idle timeout: Power Off
Query DNS: <check>
IP Address: <check> Automatic
Script: leeg

Het belangrijkste is dat je het "GPRS access point" ergens kunt invullen, in het geval van Telfort is dit "INTERNET". Je kunt dit ook voor elkaar krijgen door dingen in te vullen bij Script, daar lukte het mij echter niet en zo wel. Overigens werkt het bij mij niet als ik *99# als inbelnummer gebruik, en ook niet als ik "",0,0 weglaat aan het einde van de init string. Het steekt allemaal nogal krap dus.

Groeten en happy mobile browsing / e-mailing,
Aron
Met citaat reageren
  #53  
Oud 11 december 2004, 15:14
mldot.be mldot.be is offline
Lid
Voornaam: Maarten
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 28 april 2004
Locatie: België
Berichten: 26
Stuur een bericht via ICQ naar mldot.be
Re: Oplossing Palm Vx / Telfort / Siemens S45 (e.a.)

Citaat:
Op 11-12-2004, om 15:53 heeft asinc dit gezegd in bericht #52
Overigens werkt het bij mij niet als ik *99# als inbelnummer gebruik
Idd, zowel Siemens als SE hebben telkens het volledige 'inbelnummer' nodig, *99***1# dus.
__________________
Tungsten E in Hard Case met 128 MB SD Card. GPRS connectie met de Mitsubishi m21i via i-mode (lekker goedkoop, voor de Belgen dan )
Met citaat reageren
  #54  
Oud 21 januari 2005, 10:45
domenico
Guest
 
Berichten: n/a
Palm Tungsten T3, Motorola V600, KPN GPRS

Hoi,

het lukt mij niet een gprs verbinding in stand te brengen. Ik heb net de phone link geupdate en mijn palm erkend mijn telefoon toestel. Ik kan zelf SMS sturen vanaf mijn palm. Alleen de gprs verbinding wilt niet lukken. De verbinding tussen palm en V600 gaat via Bluetooth.

Palm Tungsten T3, Motorola V600, KPN GPRS

Weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
Domenico
Met citaat reageren
  #55  
Oud 22 januari 2005, 09:43
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Bij mij een soortgelijk probleem (Tungsten-T, SonyEricson T630, Vodaphone). De driver is die van de T610 (werkt met bluetooth allemaal prima).

Zodra ik contact leg via de Palm legt deze verbinding met de T630 (dus tot zover alles OK), maar daarna verschijnt in de telefoon het bericht:
"GPRS-parameters niet ondersteund".
Wat houdt dat nu weer in? Ik heb de instellingen via Vodaphone ontvangen.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 23 januari 2005, 20:30
G_E
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Werkende oplossing voor M105 met T630 en T-Mobile GRPS.

Ik ben erin geslaagd om mijn Palm M105 via de infrarood verbinding gebruik te laten maken van T-Mobile GRPS op mijn Sony Ericsson T630.

Misschien heeft iemand hier iets aan. .

Instellen GRPS op T630:
1) download de GRPS-instelling voor de T630 van de site van Sony Ericsson. Vreemd genoeg werkte deze wel bij mij, en niet de intstelling afkomstig van T-Mobile zelf.
(Phone Set up voor WAP en E-mail, te vinden op http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...s1_1&pid=10117)

Zoek op deze verbinding op bij de instellingen van je T630, en kijk welk CID-nummer de verbinding toegewezen heeft gekregen. Meestal zal dit CID=1 zijn.

Instellen M105:
2) Bij "connection" maak je een nieuwe configuratie aan met de volgende instellingen:
- Connection method: IrCOMM to Modem
- Dialing: TouchTone
- Volume: Off
Details:
Speed: 115.200 bps
Flow ctrl: automatic
Init string: [niets invullen]

3) Bij "network" maak je een nieuwe service aan met de volgende instellingen:
Username: a [je MOET hier *iets* invullen]
Password: a [ook hier MOET je *iets* invullen]
Connection: [naam van bij stap 2 ingestelde connection]
Phone: *99**1#
(Let op: hierbij wordt ervan uitgegaan dat bij stap 1 de GPRS verbinding CID=1 is. Als hier CID=2 staat, dan wordt het telefoonnummer *99**2#).
Details:
Connection type: PPP
Idle timeout: Power Off
Query DNS: [aangevinkt]
IP Address: [aangevinkt] automatic
Script:
End

Overigens heb ik wel de Mobile Internet Kit geïnstalleerd, die destijds bij de M105 werd geleverd.
Met citaat reageren
  #57  
Oud 21 september 2005, 09:53
kluun
Guest
 
Berichten: n/a
proxyserver probleem met mobiel internetten

Ik heb alle stappen doorlopen en heb met mijn palm zire72s, mijn nokia 6310i en een t-mobile abbonnement netwerkbervinding via GRPS met KPN mobile GPRS.
Alleen als ik een pagina wil laden krijg ik de foutmelding dat de proxyserver niet goed ingesteld staat. Bij mijn preferences: advanced staat als proxyserver:
webpro.palm.com:8827

Wat moet ik hier aan veranderen???
Met citaat reageren
  #58  
Oud 21 september 2005, 09:56
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Haal maar weg
Eigenlijk heb je deze proxyserver helemaal niet nodig.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 21 september 2005, 10:04
kluun
Guest
 
Berichten: n/a
He, dat werkt....gedeeltelijk

Nu geeft ie de volgende melding dat de host "does not exist",
maar in WebPro, preferences, advanced heb ik geen veld waar ik de host kan invullen.
Ik heb alleen maar de velden:
Use proxyserver: niet aangevinkt
Enable javascript: wel aangevinkt
Accept Cookies: wel aangevinkt
Clear cache on exit: niet aangevinkt.

Wat nu........?
Met citaat reageren
  #60  
Oud 02 oktober 2005, 21:31
Jay Impact
Guest
 
Berichten: n/a
Heren,

Ik heb een Zire 72, een Sonyericsson W800i met een Telfort abonnement. En heb hem op de volgende instellingen staan (prefs -> connection), die allen anders zijnj dan hier verteld.

Service: AT&T Worldnet
Username: username@worldnet.att.net
Connection: Sony (bluetooth via mijn telefoon, en heb gewoon die T68i geselecteerd)
Phonen: +31 6 26 000 222 (dit is een inbelnummer wat mij via de klantenservice van Telfort is verstrekt (wat volgens mij ook begruikt wordt om in te bellen als je een MMS op haalt).

Als ik online wil belt mijn palm via mijn telefoon in op het inbelnummer wat ik opgegeven heb. Alleen heb ik AT&T Worldnet geselecteerd staan bij netwerk. Alleen via AT&T Worldnet kan ik online. Pak ik bv. KPN GPRS dan belt hij wel in, maar signed hij niet in.

Mijn vraag:

Is het omslachtig om via AT&T Worldnet in te loggen? Ik heb geen idee wat voor netwerk dit is... is het buitenlands? Kost het me extra geld om via hen in te loggen? Of bepaald het inbelnummer van Telfort de kosten?? Etc etc..

Excuses, misschien is dit een domme vraag. Maar ik heb sinds dit weekend mijn eerst PDA en ben dus nieuw in "de scene"

Gegroet,

A. Bek
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023