Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Heb je last van dubbele records op je T|E of T|T3?
Ik heb een T | E en regelmatig dubbele records 7 10,00%
Ik heb een T | E en (bijna) nooit dubbele records 11 15,71%
Ik heb een T | T3 en regelmatig dubbele records 23 32,86%
Ik heb een T | T3 en (bijna) nooit dubbele records 29 41,43%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 februari 2004, 09:15
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Tungsten|E of Tungsten|T3 en veel dubbele records?

De laatste tijd komen er veel problemen met dubbele records voorbij van mensen met een Tungsten|E of Tungsten|T3. Deze modellen zijn voorzien van vernieuwde software voor je afspraken, adressen, to do's en memo's. Vooral dubbele afspraken is een veel gemeld probleem.

In deze poll en thread graag ervaringen van T|E en T|T3 gebruikers en daarbij liefst natuurlijk ook jullie oplossingen.

En kijk ook even naar de HotSync update thread . Wellicht dat dat e.e.a. verhelpt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 04 februari 2004 om 12:36.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 februari 2004, 10:19
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb geen last gehad van dubbele records, maar wel van het feit dat mobile telefoonnummers werden aangezien voor home nummers. Erg vervelend, maar handmatig was het op te lossen. Ik vermoed dat dat ook te maken had met het herinstalleren van een oudere variant van Palm Desktop (om een probleem met Photos op te lossen; geen resultaat). Daarna teruggegaan naar de bijgeleverde Palm Desktop en conduits geïnstalleerd. Toen trad dit probleem op. Later heb ik hier geen last meer van gehad, maar raar is het wel.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 februari 2004, 10:44
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Volgens mij zijn het alleen mensen die met Outlook synchroniseren die dergelijke problemen hebben.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 februari 2004, 11:08
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Mijn situatie staat er niet bij: ik heb een Zire 71 met de nieuwe PIM-applicaties en Palm Desktop 4.1.2. Ik heb in ieder geval geen problemen met dubbele records o.i.d..
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 februari 2004, 14:35
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Ik heb een T|E en (ook) geen problemen met dubbele records; behalve degene die ik zelf veroorzaakt heb. Dat is echter eenkwestie van verwijderen en een nieuwe hotsync.

Rob
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 februari 2004, 20:02
tony
Guest
 
Berichten: n/a
Question Dubbel, helemaal niet

Het lijkt er een beetje op,

Ik had een afspraak in outlook gemaakt, maar naar meerdere keren syncen kwam deze niet in mijn palm te staan??, nog nooit meegemaakt.

Dan ook maar op de zelfde tijd hem handmatig in de Palm gezet, maar na 1x syncen stonden ze in beide agenda's dubbel, maar weer de eerste gedelete die toen wel weer uit de palm werd gehaald.

Over de dubbele afspraken, vroeger met eerdere modellen wel regelmatig meegemaakt, nu in mijn T gebeurt het wel eens maar zeer zelden, 2 a 3 keer in een jaar.

Tony
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 februari 2004, 09:36
4EYES
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,

Ik heb dan wel geen Tungsten, maar een Zire 71, waar ik allemaal dubbele records in het adresboek heb. Dus daarom toch maar even in dit topic...

Ik synchroniseer dit met Netscape Address Book. Als ik een aantal malen synchroniseer, maakt hij die dubbele records aan. Bepaalde records had ik op een gegeven moment 20 keer staan (in de Palm en in Netscape). Nu kan ik wel handmatig gaan deleten, maar na een tijdje zit je dan weer met hetzelfde probleem.

Heeft iemand dit eerder gehad?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 februari 2004, 11:57
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Zoals Roel in de topicstart aangeeft, is deze thread alleen bedoeld voor
1) T|E en T|T3 eigenaren
2) problemen die zij wel/niet met de nieuwe PIM applicaties hebben.

Het lijkt mij handiger als problemen met andere modellen in aparte threads opgelost worden, zodat het overzichtelijk blijft. Het heeft dus ook geen zin aan te geven "mijn T|T heeft geen probleem", gezien die een andere PIM heeft en dus niet de vraag beantwoord.
Dus puur voor de overzichtelijkheid lijkt het mij handiger de problemen met andere modellen in andere threads op te lossen.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 februari 2004, 14:47
Guus
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hier met mijn T3 geen last van, en dat mag dan eigenlijk wel een wonder heten als je weet hoe ik er mee sync.

Op het werk met Outlook XP deels via de Chapura conduit (voor de afspraken omdat die meer informatie meenemen uit Outlook) en de rest via de Palm T3 conduit om de extra velden in het adresboek te kunnen gebruiken.

Dan thuis op de Mac gaan de adresgegevens via iSync naar het OSX Adresboek omdat ik de gegevens graag paraat wil hebben bij e-mailen en zo. De rest gaat via de reguliere Palm conduit (T3) naar de Palm Desktop.

Een wonder of niet?

Guus
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 februari 2004, 22:59
Madlive
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Dubbel, helemaal niet

Citaat:
Op 04-02-2004, om 21:02 heeft tony dit gezegd in bericht #6
Het lijkt er een beetje op,

Ik had een afspraak in outlook gemaakt, maar naar meerdere keren syncen kwam deze niet in mijn palm te staan??, nog nooit meegemaakt.

Dan ook maar op de zelfde tijd hem handmatig in de Palm gezet, maar na 1x syncen stonden ze in beide agenda's dubbel, maar weer de eerste gedelete die toen wel weer uit de palm werd gehaald.

Over de dubbele afspraken, vroeger met eerdere modellen wel regelmatig meegemaakt, nu in mijn T gebeurt het wel eens maar zeer zelden, 2 a 3 keer in een jaar.

Tony
Dit heb ik dus ook meegemaakt. Ik heb toen de tijd van de afspraak in outlook (2003) veranderd en toen werd hij wel mee gesyncend :/

Heel vreemd zo af en toe. Je kunt zo niet blindelings vertrouwens op appointment syncs. Erg vervelend.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 10 februari 2004, 23:11
Dutchgrover's schermafbeelding
Dutchgrover Dutchgrover is offline
gewoon lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 juni 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 156
heb regelmatig dubbele records maar meestal kan ik de oorzaak wel achterhalen.

Ik synchroniseer op het werk, agenda met netscape en adressen, memo's, to do's en mail met outlook. Thuis sync ik alles met outlook.

Op het werk geeft netscape ook een melding bij een afspraak. Als ik die zowel op de pc als op de palm bevestig op op snooze druk dan komt het wel eens voor dat hij dubbel in de lijst komt.

Laatst de pc thuis helemaal opnieuw opgebouwd, dit had ook behoorlijk wat dubbele records tot gevolg.

Ik heb de indruk dat ik toch meestal zelf wel de oorzaak van de dubbele records ben. Heb nog geen duidelijke fouten in de conduits bemerkt.

groeten, peter
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 februari 2004, 09:06
fboecom
Guest
 
Berichten: n/a
Ja ik heb een T3 en ja hij maakt(e) dubbele afspraken. Zie de thread http://www.palmclub.nl/forums/showth...threadid=15038 . kern van de zaak is dat in de HotSync zowel de Outlook items staan (Calendar, Contacts etc) Als de Datebook, Address book etc.
Ik dacht dat ik de oplossing gevonden had door in de Hotsync de 'oude' items op 'do nothing' te zetten.
Goh, wat was het hotsyncen ook ineens snel geworden..! Nu blijkt dat de nieuwe Outlook items helemaal niet meer syncen!! Verdomme!.
Als ik de outde datebook er bij aanzet weer wel, maar dan krijg ik dus dubbele afspraken die veroorzaakt worden door het feit dat in Outlook een locatie is opgenomen in de afspraak.
Heeeel misschien heeft het iets te maken met een situatie van upgraden van een oude PalmV en eventueel het geinstalleerd hebben gehad van Agendus?? Ik zou eens op een compleet nieuwe machine moeten teste.

Overigens: Ik ben echt geen Msoft fan, maar Outlook is DE PIM en als Palm er niet slaagt dit goed te doen is de toekomst van Palm .. je raad het al. Problemen als deze mogen niet voorkomen!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 februari 2004, 09:25
fboecom
Guest
 
Berichten: n/a
Nog maar even doorgeprobeerd...er sync't helemaal NIETS meer van mijn PIM items (die stomme foto's en documents to go wel...) zelfs als ik alles (Outlook EN legacy items) op 'synchronize' zet. Er moet dus iets fundamenteler mis zijn. ik vrees een complete reinstall en grote schoonmaak. Keep you posted.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 18 februari 2004, 14:15
fboecom
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Palm voor een groot gedeelte schoongemaakt en harde reset gedaan. Volgende Hotsync zet keurig mijn data terug. Weer syncen om te zien of ie nu wel Outlook afspraken sync't. Nee hoor. Dan maar zien of we de desktop kunnen deinstalleren, nee toch even kijken of er wat inzit. Wat blijkt: Daar zitten al mijn afspraken!!! En overigens ook allerlei dubbelen en heen hele boel dubbele contactpersonen!!!
Hoe Hotsync er toe is gekomen om de Palm Desktop te nemen, ik weet het niet. Hoe ik het moet terugzetten: ik weeet het niet. Wat is het toch een laag niveau software. Het is dat ik te beroerd ben weer 70 euro voor Intellisync uit te geven, dat is / was tenminste van enige intelligentie voorzien. Doormodderen en weer forummen en googelen hoe je verdomme dat weer terugzet.

Keep you posted. Not happy with palm software (hardware is OK).
Met citaat reageren
  #15  
Oud 18 februari 2004, 14:50
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik volg je posts zo'n beetje, maar ik vraag me nu toch af of je bij het installeren van de Palm Desktop wel kiest voor synchroniseren met Outlook. Dan wordt namelijk Pocketmirror geinstalleerd en dat is echt wel een intelligent pakket.

Het kan zijn dat je je desktopsoftware nogmaals moet verwijderen (en daarna voor de zekerheid je PC resetten kan ook helpen) en dan opnieuw installeren vanaf de bij je T3 meegeleverde CD.

Als Outlook ontdekt wordt op de PC (dus niet Outlook Express) zal gevraagd worden of je daar mee wilt synchroniseren.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #16  
Oud 19 februari 2004, 09:57
fboecom
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb bij het installeren gezegd dat ik de Expenses met de Palm Desktop wil syncen en de overige zaken met Outlook. Ik ben een erg ervaren gebruiker en zie zoiets niet over het hoofd, alhoewel...iedereen maakt fouten.
Ik blijf erbij dat Palm een slechte job doet met deze sync omgeving. Het is toch krankjorem dat je de instellingen niet in Hotsync kunt zien??
Afijn, ik ben blij te kunnen melden dat ik een oplossing heb gevonden. Die heet Switchsync en hier zijn de URLs:

Voor ALLESBEHALVE T3 en E: http://www.livepim.com/download/switchsync.zip

Voor ALLEEN de T3 en E:
http://www.livepim.com/download/ssynct3e.zip

Het betreft een 10 dagen trial maar ik weet nu al dat ik het koop voor 11 dollar (wat is dat nou nog tegenwoordig).

Het is op mijn PII 366 erg traag met (eenmalig) opstarten, maar daarna werkt het gewoon prima. Heel wat goedkoper dan Intellisync (mijn voorkeur).

En nogmaals, ten overvloede: De 'Oude' PIM items (Datebook, Adress etc op 'do nothing, default' zetten en de nieuwe op syncen. Dan zijn de problemen vooralsnog voorbij.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 19 februari 2004, 18:49
Guus
Guest
 
Berichten: n/a
Frederik,

Er is bij jouw configuratie waarschijnlijk wel iets mis gegaan. Waar ik wel met Roel in mee ga is dat normaal Chapura Pocketmirror juist wel intelligent genoeg is om problemen goed af te vangen. En ik stunt wat af met mijn T3 qua synchronisatie dus ik vind jouw kritiek niet helemaal terecht.

Maar ik ben blij dat je een oplossing hebt gevonden.

Guus
Met citaat reageren
  #18  
Oud 02 april 2004, 20:30
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Dubbele records

Ik heb een Tungsten T en sinds enige tijd dubbele records in Date Book. Gebruik overigens Agendus. Synchroniseer met Outlook.
Hiervoor had ik een Palm V en waren de dubbele records een plaag.
Ik verdacht toen, en nu trouwens weer de overgang naar winter, cq zomertijd,van het probleem. Ik heb de tijd in de Tungsten nu niet veranderd, maar overgelaten aan de HotSync, die de tijd kennelijk overneemt van de PC.
Mailer
Met citaat reageren
  #19  
Oud 04 april 2004, 21:07
fboecom
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb dus heel veel problemen gehad met dubbele records en veel werk gehad aan hoe je dat weer moet voorkomen. Ik verdenk als oorzaak heel sterk een oude versie van Agendus (versie 6) die niet goed samenwerkt(e) met de T3.
Je moet er goed op letten dat in je hotsync de 'oude'datebook etc op 'do nothing' staan en de 'outlook' items op synchronize. Je moet er ook op letten dat je inderdaad met outlook synct en niet per ongeluk met de palm desktop. Als dat onverhoopt ergens mis is gegaan, moet je een compleet deinstall en install op je PC van de Palm desktop software doen, of je installeert het (niet gratis) switchsync. Agendus 7 werkt overigens goed met de T3 en ik heb al maanden lang geen problemen meer.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 april 2004, 21:55
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Synchroniseren van één Outlook bestand met T3 vanaf 2 PC’s

Tot nu toe altijd een Tungsten T gehad. Ik synchroniseerde Outlook die ik op een removable Hard Disk gezet had via 2 PC’s. Dat werkte prima samen met PocketMirror omdat je daarin kunt aangeven dat je met 2 verschillende PC’s éénzelfde bestand wilt synchroniseren. Zolang beide PC’s de outlook.pst file zien staan op dezelfde partitie (b.v. in beide gevallen in D:\Mail) gaat het goed.

Onlangs heb ik een Tungsten T3 aangeschaft. Nu blijkt dat daar geen PocketMirror meer bijzit maar een eigen T3-Palm programma om te synchroniseren. Hiermee kun je niet aangeven dat je vanaf 2 verschillende PC’s (thuis en op het werk) wilt synchroniseren met als vervelend resultaat dat vele afspraken, contacten en todo items gedupliceerd worden!! En dat is uiteraard niet de bedoeling. Duplicate remover is een programma om alle duplo’s weg te halen, maar dat duurt lang en is omslachtig.

Wie weet hoe dat opgelost kan worden?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023