Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 mei 2003, 18:57
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
palmclub website op palm

Kan er iemand mij uitleggen waarom de palmclub website er zo slecht uitziet op mij palm.

Zou het niet aardig zijn om het forum op 160x160 te leveren.
In plaats van de 1024 x 768?

Ook zou het aardig zijn als de link die meegestuurd wordt in het bericht gewoon http://... in plaats van [url=http://

Versamail 2.5 begrijpt dit niet en start daarom de standaard (novaro) browser niet op.

Groetjes,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 mei 2003, 23:33
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat het er slecht uitziet komt door de gebruikte webbrowser. Ik lees het forum regelmatig (op dit moment ook) met NetFront en dan ziet het er prima uit. NetFront is alleen weer niet los te koop (zit bij de Sony Clie's) Voor de niet Sony PDA's is i-panel misschien een alternatief.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 mei 2003, 07:37
Jeroen-W
Guest
 
Berichten: n/a
Netfront ben ik nog niet tegengekomen op m'n clie sj30. Heb ik niet goed gezocht of is het programma niet bij alle clie modellen geleverd?

Groet, Jeroen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 mei 2003, 07:47
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
NetFront zit ook niet bji je SJ30, Patrickl is niet helemaal volledig geweest, het wordt namelijk alleen geleverd bij Sony OS5 Clié's... helaas dus, het zal trouwens ook niet werken op een OS4 machine, OS5 is het minimum daarvoor.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 mei 2003, 09:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja sorry, als je op een PDA zit te internetten dan hou je het vanzelf een beetje kort. Maar ik zag bij Jean-Paul i-Panel en dat leek verdacht veel op een kloon van NetFront. Niet echt even mooi, maar wel zonder proxy.

De meeste browsers gebruiken namelijk een proxy (een soort tussenstation dat de webpagina bewerkt tot iets wat je op een klein scherm kan lezen). Zo'n proxy verpest alleen totaal de opmaak van de pagina en dan vind je haast niets meer terug op de plek waar je het normaal gesproken zou verwachten.

Als je een natuurgetrouwe weergave wil zoek dan een browser die geen proxy gebruik.

Het blijft overigens hoe dan ook behelpen op zo'n klein scherm. Je moet of hele kleine letters gebruiken of je moet heen en weer schuiven over de pagina.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 mei 2003, 09:33
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Zat je maar een beetje te dollen hoor...

De browser die ik op mijn Clié gebruik, is Pocketlink, ook eentje die rechtstreeks de pagina laat zien (zonder proxy dus), en het in mijn ogen zeer goed doet!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 mei 2003, 09:45
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Was pocketlink dat programma dat zo vaak crashte? Die heb ik ook geprobeerd (toen er een versie was die wel werkte), maar ik dacht dat die de boel ook nogal verminkte (dat alle kolommen onder elkaar komen te staan in plaats van naast elkaar). Doet die geen tabellen misschien?

Maar ik moet toegeven, ik heb er zoveel geprobeerd dat ik ook niet meer weet welke brower me nou om welke reden niet beviel. Ik weet wel dat toen ik een screenshot van NetFront zag in de Clie NX70V review van Gert-Jan dat ik meteen een Clie NX70 besteld heb. Die browser heeft ook zeker zijn beperkingen, maar je komt er een heel eind mee. Java enzo wil nog wel eens moeilijk zijn en hele lange forum threads kan ik niet lezen zonder wat features uit te zetten.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 mei 2003, 09:54
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Waarschijnlijk heb je gelijk, zelfs bij Palmgear wordt vermeld dat alle versies beneden 2.55 crashen op een NX60/NX70, maar dat dat probleem bij de huidige verse (2.55 dus...) is opgelost. Maar qua layout van het pakketje heb je wel gelijk, hij plaatst alles onder elkaar. Voor de layout van een webpagina natuurlijk niet super, maar het leest wel lekker makkelijk omdat je met de Jogdial alleen maar naar beneden hoeft te scrollen om alles te kunnen lezen. Maar het is geen vergelijk met NetFront. Dat is vele malen beter.

Maar aangezien dat OS5 is, moet 'ons OS4 mensen' zich maar 'behelpen' met alternatieven als Pocketlink...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 mei 2003, 09:58
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Maar aangezien dat OS5 is, moet 'ons OS4 mensen' zich maar 'behelpen' met alternatieven als Pocketlink
Of misschien iPanel? Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar Jean-Paul was er best enthausiast over. Het lijkt qua opzet erg op Netfront, maar het leek mij of er minder op het scherm paste dan met NetFront. Het schijnt zelfs om dezelfde acherliggende browser technologie van Access te gaan.

Met 940kB is het ook een stuk kleiner dan NetFront.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 mei 2003, 10:06
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Daar kan ik ook eens naar kijken, alleen Palmgear heeft het er over dat deze een resolutie ondersteund van 160x160? Dus geen 320x320 support? Dan kan ik volgens mij beter bij Pocketlink blijven...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 05 mei 2003, 10:54
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Hier was ik al bang voor.
Iedereen gaat browsers vergelijken.
De vraag is waarom wordt de palmwebsite niet ook aangeboden in 160x160
Zodat het gewoon goed te lezen is op een standaard Palm scherm.

Met alle bluetooth en wlan mogelijkheden is het mogelijk om de pc gewoon uit te zetten en lekker te surfen op de bank.
Deze club zou daar toch moeite voor moeten doen om dat mogelijk te maken.

Of is een PDA gewoon een PDA ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 mei 2003, 11:05
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 05-05-2003, om 11:54 heeft arjan054 dit gezegd in bericht #11
De vraag is waarom wordt de palmwebsite niet ook aangeboden in 160x160
Zodat het gewoon goed te lezen is op een standaard Palm scherm.

Deze club zou daar toch moeite voor moeten doen om dat mogelijk te maken.
Er zijn plannen voor, dat is alles wat we op dit moment d'r over kwijt willen. Maar als je ideeen hebt of anderzinds mee wilt helpen, voel je vooral vrij om je aan te melden als 'Vriend van de Palmclub'. Wij zijn ook maar vrijwilligers met een beperkte mate van vrije tijd en kunnen niet alles realiseren wat iedereen graag zou willen.

Er zijn toekomstplannen, en in die toekomstplannen is ook een 'paragraaf' gewijd aan een mobiele versie van de Palmclub-website.
Tot die tijd zul je het met de browsers die de heren je hier aanbevelen moeten doen.

- jp
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 mei 2003, 11:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 05-05-2003, om 11:06 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #10
Daar kan ik ook eens naar kijken, alleen Palmgear heeft het er over dat deze een resolutie ondersteund van 160x160? Dus geen 320x320 support? Dan kan ik volgens mij beter bij Pocketlink blijven...
Dit klopt niet, op mijn TT is iPanel 320x320. In het stukje van Palmgear staat ook dit als feature:
Citaat:
Smart Screen Recognition: recognizing screen size and pixel of devices for proportional wrapping of text and scaling of images
Overigens kent iPanel drie verschillende weergaven: de proxy-methode (alles wrapt), de WYSIWYG-methode (vgl. NetFront) en een miniatuurmode, waarin je de hele website op je scherm kunt tonen (onleesbaar, maar je kunt wel makkelijker over een lange en brede pagina navigeren).
Citaat:
Tri-mode Page Viewing: supporting viewing of pages in Actual mode (faithful table display), Wrapping mode and Miniature mode
Als het als niet stiekem Netfront is, dan is het in ieder geval een verdomd goede kloon.

- jp
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 mei 2003, 11:13
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Dan ga ik hem zeker eens proberen. Nu nog 940 Kb vrijmaken...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 05 mei 2003, 11:20
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 05-05-2003, om 12:13 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #14
Dan ga ik hem zeker eens proberen. Nu nog 940 Kb vrijmaken...
Gewoon rechtstreeks vanaf je geheugenkaartje starten
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 mei 2003, 11:22
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Totdat ik mijn Bluetooth MemoryStick in mijn Clié stop en vervolgens tot de conclusie kom dat ik dan geen browser heb....
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 mei 2003, 11:40
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Iedereen gaat browsers vergelijken.
De vraag is waarom wordt de palmwebsite niet ook aangeboden in 160x160
Ja, omdat dat de reden is dat je de site niet goed te zien krijgt op je Palm. Het ligt niet zozeer aan de site zelf, maar meer aan de browser.

Misschien kunnen ze er wel wat aan doen om het te verbeteren, maar uiteindelijk werkt het met een browser die wel goed werkt de pagina weergeeft toch nog steeds beter. Een pagina opmaken voor 160x160 kan eigenlijk niet.

Laatst gewijzigd door patrickl; 05 mei 2003 om 11:44.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 mei 2003, 15:14
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Re: palmclub website op palm

Citaat:
Op 04-05-2003, om 19:57 heeft arjan054 dit gezegd in bericht #1
Kan er iemand mij uitleggen waarom de palmclub website er zo slecht uitziet op mij palm.
Zou het niet aardig zijn om het forum op 160x160 te leveren.
In plaats van de 1024 x 768?
Er is een handheld versie van de forums, een pagina met de laatste actueele toevoegingen (reviews etc.) en een handheld versie van de nieuwsbrief.

Deze zijn alle te vinden via de channel navigator en via de Palmclub Mobiel site (klik op 'Palm-info'), ons eigen Palmclub portal voor handheld browsers...
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 mei 2003, 15:25
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Bedankt een pda is dus gewoon een pda.

De channels zijn alleen via Avantgo te lezen.
Dus eerst synchen.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 05 mei 2003, 15:36
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Avantgo is ook niet echt handig voor een forum. Tenminste ik ga er vanuit dat je dan niet kunt antwoorden. Misschien zou dat voor mij wel een goede optie zijn eigenlijk
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023