Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 april 2001, 08:23
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Question

Hoi allemaal,

Ik ben diep bedroefd.... Vanmorgen mijn Palm 3e (2mB) met kapot beeldscherm uit de auto gahaald, geen idee waarom...

Nu de vraag:

Repareren? -> Kosten?
of nieuw? -> Welke? een palm of een kloon? Voor/Nadelen?

Wie kan mij adviseren?

Emiel
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 april 2001, 12:48
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Meestal zou ik zeggen, kijk bij Palmrepair maar die doen het op dit moment niet meer volgens hun site... dus linken zij door naar: http://www.rosiepalmpilot.com/

Daar raak ik echter verdwaald en kan ik je ook niet zo snel vertellen hoeveel het kost

Als je voor een nieuwe gaat...
Gebruik even de search in the Wegwijs forum omdat het daar al uitgebreid behandeld word.... Maar:
Beste value for money is op dit moment toch echt de IIIxe. Hij is goedkoop, heeft 8mb, en is functioneel gewoon goed.

Maar als je weer voor de SOTA gaat dan komen binnenkort de M500 en M505 uit. Duur, maar dan heb je ook echt wat.

En anders zijn er nog altijd de Visor Edge en de Sony CLIE die er ook erg leuk uit zien...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 april 2001, 17:20
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Als je hem bij Palm Support laat repareren ben je 100 US dollar kwijt, zeg maar 250 gulden of 110 euro.

Palmrepair doet het inderdaad voorlopig niet, omdat ze het te druk hebben met memory upgrades. Ze verwijzen door naar de al genoemde http://www.rosiepalmpilot.com Dat is een vriend van Palmrepair in Enegeland en voor zover bekend ook betrouwbaar. Die website is nogal chaotisch. Wat ik eruit opmaak verkoopt hij alleen het glazen toplaag van Palm schermpjes en niet de touchscreens (LCD). Ik maak verder op uit de chaotische website dat hij alleen verkoopt, je moet de reparatie dus zelf uitvoeren. Als je touchscreen (LCD) ook kapot is of als de LCD door Samsung is geproduceerd kan hij je ook niet helpen.

Bij Palm Support laten repareren voor 110 US dollar lijkt me toch de beste optie als je geen nieuwe wilt kopen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 april 2001, 18:20
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Repareren is erg duur. Ik heb toen m'n schermpje brak gelijk maar van de nood een deugd gemaakt door een nieuw model te kopen: de IIIxe.
Als de IIIe je bevallen is dan is dat inderdaad de beste koop momenteel. Ik heb em al voor rond de 400 piek gezien.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 april 2001, 18:38
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Tja Dirk, dat si wel een leuke opmerking, maar een IIIe laten repareren voor 250 gulden is toch echt nog steeds 150 gulden goedkoper dan een nieuwe IIIe kopen voor 400 gulden!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 april 2001, 11:15
Borowitz Borowitz is offline
Rob
Voornaam: Rob
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 41
Ik heb in januari van dit jaar mijn scherm laten repareren bij palmrepair (http://www.sfinx.demon.nl/palmrepair meen ik uit mijn hoofd).

Een e-mailtje sturen werkt, je krijgt dan vanzelf instructies.
(je kan dan ook meteen een memoryupgrade doen, heb je 8 meg ipv 2 meg).

Groeten Rob
__________________
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 april 2001, 11:18
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Smile Bedankt

Beste mensen,

bedankt voor jullie reactie.

Ik heb tog besloten een nieuwe te kopen, aangezien mijn baas het nog al vervelend vond dat mijn palm tijdens het werk gesneuveld is en daarom 'financieel mee wou doen'.

Via de kantoorbenodigdhedendealer heb ik gistermiddag! (laat) deze al gekregen. (fl 699 + B.T.W.)

Mijn ervaring na 1 avond en 1 nacht: FANTASTISCH!
(gewicht en groote is voor mij niet van belang)
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 april 2001, 13:24
Jos_zalm
Guest
 
Berichten: n/a
Gefeliciteerd! En wat is het geworden?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 april 2001, 13:31
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Talking vergeten

Oh ja..........

Een Palm 3c

Ben echt tevreden, kleur is (vind ik) ideaal...
Zeker met een Launcher als LauchEm 3. Foto's en Video is ook leuk, vreet alleen veel geheugen. Maar ja, ik ben van 2mB naar 8 gegaan, dus ik kan er voorlopig weer tegen.

Trouwens, weet iemand of Route Europe (yep,ik heb deze gekocht) ook in kleur verkrijgbaar is of komt?

Groetjes !! en een prettig wwekend
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 april 2001, 20:32
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Ja Arent, maar voor die 150 heb je wel heel wat meer. 250 ben je toch kwijt!
verder:
- scheelt rompslomp
- palmrepair geeft 100 voor je oude palm!
- anders heb je extra accessoires (craddle stylus)
- splinternieuwe palm
- 8 mb!
- flash geheugen
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 april 2001, 22:56
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ja Dirk, maar het ging hier over een IIIe. Jij hebt het over een IIIxe. Maar goed, hij heeft al een IIIc gekocht, nog beter.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 mei 2001, 20:36
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Sorry Arent! Ik post m'n berichten in dit forum via avantgo en soms sync. ik pas een paar dagen later en dan is soms je verhaal al weer achterhaald.

wat betreft je vraag: route europe die je hebt is via een upgrade naar versie 3 in KLEUR! GRATIS! Effe van de site downloaden!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 mei 2001, 08:29
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Thumbs up Upgrade gedownload

Hoi Dirk,

bedankt voor je tip. Ik heb de upgrade gedownload, Route is nu in kleur. Jippie!
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023