Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 maart 2003, 19:37
tbone_nl
Guest
 
Berichten: n/a
SPV met Microsoft OS via ORANGE

Weet iemand iets over de SPV die Orange in't buitenland aanbied ? Wordt deze binnenkort ook in Nederland aangeboden? Ik begreep dat Dutchtone onderdeel is van Orange maar die bieden de SPV niet aan. Nou begreep ik ook dat Orange 'naar nederland komt', maar of dat betekend dat Dutchtone verdwijnt weet ik niet.

Ik heb op dit moment een Palm IIIxe en een mobieltje maar ik zou beiden willen vervangen door een mobiel met PDA functies of een PDA waarmee je kunt bellen. De SPV is een smartphone met Microsoft OS en dus interessant voor mij; maar misschien hebben jullie nog adviezen over andere smartphones die wellicht interessant(er) voor me zijn.

http://www.microsoft.com/presspass/e...s/image004.jpg

SPV-specs:

afmetingen:
Lengte: 116.0 mm
Breedte: 48.0 mm
Dikte: 22.0 mm
Gewicht: 120 gram

Batterij:
Lithium-Ion
gespreksduur: 2.5 uur
standby tijd: 3 dagen

Specificaties:
-Tri-band
-GPRS
-TI OMAP 120 Mhz processor (ARM Risc)
-176x220 16-bit reflective 65K Color TFT display
-SD/MMC expansion slot (max 512 mb)
-16 Mb RAM (+32Mb flash ROM)
-Digitale camera
-T9 SMS
-OS gebaseerd op Windows CE 3.0


Features:
advanced colour gaming
built in MP3 player
large colour screen
mobile email
Photo Messaging
Answerfax and Data Compatible
calculator
Call Divert
Call Waiting/hold
colour screen
date/clock/alarm
diary
digital camera
email
GPRS
HTML Browsing
infrared connection
Instant Messaging
last number redial
Multi Media services
Phone book memory
Picture Messaging
predictive text input
selection of games
speed dialling
Text Messaging
tri band technology
vibrating alert
wallpapers or screensavers
WAP


http://www.orange.com/English/forwar...ne2.asp?bhcp=1
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg orange_spv_01__.jpg‎ (32,0 KB, 50x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 maart 2003, 20:07
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Weer een smartphone. Op zich goed, ware het niet dat deze uitgerust is met het Pocket-PC besturingssysteem. En daarvoor kun je beter bij onze vrienden van de Pocket-PC Club op www.pocketpc-club.nl zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2003, 20:23
tbone_nl
Guest
 
Berichten: n/a
'k weet dattie een Pocket-PC besturingsysteem heeft maar op dit moment ben ik in't bezit van een PALM IIIxe vandaar dat ik op deze site gepost hebt.

Doel van deze thread is enerzijds er achter komen of er iemand is die weet of en (zo ja) wanneer de SPV in Nederland verkrijgbaar is. En anderzijds om bezoekers van Palmclub om advies te vragen omtrent de combinatie van PDA & GSM in 1 smartphone, al dan niet met PALM OS. zie opmerking:
"Ik heb op dit moment een Palm IIIxe en een mobieltje maar ik zou beiden willen vervangen door een mobiel met PDA functies of een PDA waarmee je kunt bellen. De SPV is een smartphone met Microsoft OS en dus interessant voor mij; maar misschien hebben jullie nog adviezen over andere smartphones die wellicht interessant(er) voor me zijn. "
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 maart 2003, 20:30
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tbone_nl
'k weet dattie een Pocket-PC besturingsysteem heeft maar op dit moment ben ik in't bezit van een PALM IIIxe vandaar dat ik op deze site gepost hebt.
Hee ik heb ook een Palm, laat ik het nu eens over mijn koffiezetapparaat gaan hebben...

Ter zake: Het ding lijkt heel erg veel op de Sendo Z100. Sendo is niet voor niks gekapt met Microsoft. Sendo heeft gekozen voor Symbian.....
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 maart 2003, 23:16
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Goed nieuws voor je: D* zal op 31 maart overgaan naar Orange, de hele merknaam d* zal verdwijnen. Bij de introductie van Orange zal ook de SPV gereleased worden. Als het goed is ligt hij vanaf de 31e dus in de Orange winkels.

Echter kan je hier echt beter voor op het PPC-forum zijn, want deze smartphone heeft vrij weinig te maken met Palm.

Overigens moet je het niet echt zien als vervanger voor een PDA; het kleinere scherm, maar vooral het ontbreken van een touchscreen zijn serieuze beperkingen.

Maar aan de andere kant; het is zeker een leuk spele-ding, en de basic PIM-management is aardig geïntegreerd. Als ik jou was zou ik eerst met het ding een tijdje in de winkel klooien ofzo, en er daarna nog een nachtje over slapen.

Ik moet zeggen dat ik (de tijd die ik er mee heb "gespeeld") vrij onder de indruk was. Het is een appart apparaat, niet echt te vergelijken met huidige Palm/PPC's.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 maart 2003, 23:41
tbone_nl
Guest
 
Berichten: n/a
Zugzug, bedankt voor je info. Goed nieuws indeed dat hij per 31 maart dus in de winkels ligt. Ik wist dat Orange vanaf dat moment in nederland actief was, maar hun site draait nog niet en ik kan bij dutchtone geen antwoord krijgen of mijn vraag.

Wat betreft jouw opmerking: "Echter kan je hier echt beter voor op het PPC-forum zijn, want deze smartphone heeft vrij weinig te maken met Palm."

Ik ben eigenlijk benieuwd of er ook iets 'vergelijkbaars' is met Palm software ivm een Microsoft OS. Mijn palmIIIxe+SIEMES S35i bevalt me prima maar ik zou die twee eigenlijk min of meer geintegreerd willen zien in 1 toestel. In een vorige reactie had iemand het al over de Sony Clie NZ90 maar dat ding is onwijs duur volgens mij (rond de 900 euro als'k het goed heb ?) en die SPV kost in GB iets van 200 pond icm met een Orange abonnement. Bovendien is die Clie een pocketpc waarmee je ook kan bellen. Geen GSM met pocketpc functies zoals de SPV

Ik snap dus dat ik voor meer info over de SPV op het PPC-forum moet zijn, maar ik had gehoopt van dit forum wat info te horen over een goede op PALM-gebaseerde tegenhanger. En dan bedoel ik dus niet de Tungsten W of iets dergelijks maar een 'echte' smartphone op basis van Palm software.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 maart 2003, 23:56
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Zoals je hier kan lezen is er een _echte_ PalmOS telefoon aangekondigt door Samsung.

Trouwens is de NZ90 waar je het over hebt geen smartphone, maar een "normale" sony clie palm. Hetgene wat het meeste aan deze palm opvalt is zijn 2 MP camera, maar hij heeft geen geïntegreerde telefoon.

Wat ik mezelf wel eens afvraag, nu er steeds meer smartphones op de markt komen, is waarom ik het zou willen. Wil ik een telefoon ter grootte van een palmtop tegen mijn oor houden? Wil ik de nodige offers doen om de twee apparaten te integreren (kleiner scherm etc)?

Ik moet wel zeggen dat SE met de p800 een prachtige oplossing heeft gevonden. Toch zou ik hem niet aanschaffen, omdat ik dan zo'n "baksteen" tegen m'n oor aan moet houden. Ik kan alles wat ik wil met mijn T|T, en wil ik gebruik maken van mobiele functies (internet, email), dan gebruik ik bluetooth.

Mijn vraag is dus eigenlijk: wil je wel een alles-in-een apparaat?

Daarintegen zijn smartphones een stuk aantrekkelijker, omdat je een bonus krijgt van de provider. Dat maakt de prijs een stuk lager. Ik durf te wedden dat je de SPV zelfs gratis kan krijgen (ok, met een Free €80 abonnement, maar toch ).
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 maart 2003, 07:30
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zugzug
Ik moet wel zeggen dat SE met de p800 een prachtige oplossing heeft gevonden. Toch zou ik hem niet aanschaffen, omdat ik dan zo'n "baksteen" tegen m'n oor aan moet houden.
Wat voor mobiel gebruik je nu dan?
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 maart 2003, 21:10
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Ook niet de kleinste: een nokia 6310i. Maar ik vind de oplossingen die ik nu heb (T|T en 6310i) het beste uit de twee werelden. De nokia puur voor bellen / sms'en / bluetooth / GPRS, en de T|T voor de "rest". Ik heb voornamelijk voor de nokia gekozen wegens de ENORM lange standbytijd (vroeger 2 weken, tegenwoordig met bluetooth en GPRS een stuk meer aan een dikke week), en de niet al te kleine dimensies (ik heb een hekel aan 8310-grootte toetsenbordjes).

Hoezo eigenlijk?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 maart 2003, 00:16
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Gewoon, omdat het een absurde misvatting is om de P800 als een baksteen te zien Heb je m weleens in het echt in handen gehad? Of de afmetingen vergeleken met een 6310i? Moet je voor de gein eens doen
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 maart 2003, 12:02
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Ik heb mezelf idd wat verkeerd uitgedrukt. De p800 is niet echt een grote telefoon (vergeleken met een 6310i, wel vergeleken met een 8310 ofzo).

Echter is het ook geen grote PDA . Dit kan een voordeel zijn voor mensen, maar ik zou toch geen schermgrootte in willen leveren voor telefoonfunctionaliteit. Toch geef ik aan dat er bepaalde concessies geleverd moeten worden als je de 2 apparaten wil integreren. Hoe wil je een afspraak invoeren, die je aan de telefoon maakt?

/me is gewoon niet voor het hele concept, alhoewel het natuurlijk wel broekzakruimte scheelt.

Ohja, hoeveel standbytijd heeft een p800? En zou je 'm meenemen als je de kroeg induikt?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 31 maart 2003, 16:06
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zugzug
Hoe wil je een afspraak invoeren, die je aan de telefoon maakt?
Heel eenvoudig. Daarvoor heb je de speakerphone. Werkt perfect bij de meeste PDA-GSM-hybrides alsook bijvoorbeeld de Handspring Treo. En ik zou m best mee de kroeg in nemen dat heb ik als Symbian Borrelbaas al een keer gedaan
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #13  
Oud 31 maart 2003, 21:53
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Maar ik blijf een losse telefoon een betere oplossing vinden .

En met meenemen naar de kroeg bedoelde ik dat ik hem in ieder geval niet in 't weekend mee neem als ik ga stappen. Hij kan altijd gestolen worden in de drukte, en ik ben er niet heel vertrouwd op dat zo'n "breekbaar" ding het gegarandeerd overleefd. Want zo'n touchscreen is natuurlijk nog net iets minder robuust als zo'n plastic telefoonfrontje en scherm. Overigens neem ik mijn palm ook niet mee de kroeg in, om de bovenstaande redenen.

Ik zie trouwens nog geen symbian machine in je profiel staan, roeland? En dat noemt zichzelf een symbian borrelbaas (alhoewel dat 2e natuurlijk wel klopt).
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 april 2003, 16:12
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Roeland heeft ook nog een Nokia 9210, hij is dus wel Symbian-verantwoord .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023