Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 09 juni 2003, 14:36
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb deze discussie met veel belangstelling gevolgd en alhoewel het uiteindelijk niet meer on-topic is leek het me wel goed dat iedereen zijn zegje heeft kunnen doen.

Dat dit voor Robert reden was om de Palmclub te verlaten vind ik jammer, maar het is zijn eigen keuze en die moeten we ook respecteren.

Aan Arent en Patrickl hierbij het vriendelijke verzoek om vanuit deze hele thread en andere beschikbare informatie een handzaam geheel te maken voor onze tips-pagina's. Dan kunnen we in het vervolg naar 1 overzichtelijke pagina verwijzen in plaats van naar (o.a.) deze thread.

En verdere bijdragen aan deze thread graag weer volledig on-topic, dus over een Howto: Internetten op je TT via Bluetooth.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #42  
Oud 09 juni 2003, 17:21
jvracing jvracing is offline
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Maarssen
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
Thumbs up

Ik wil absoluut geen wijzende vinger naar Robert of Arend wijzen.Ik heb al eens eerder aangegeven dat Arend met onderbouwing een reactie gaf,en wil Arend ook zeker niet als schuldige aanwijzen.

Oke Patrick ,ik heb mij waarschijnlijk "verkeerd" uitgedrukt met de opmerking op de spits drijven,maar je ziet maar weer dat iedereen anders reageerd op kritiek en of aanmerkingen die men krijgt.
Ik laat het van mijn kant hierbij,en blijf gewoon van alle ander treads genieten met en of zonder kritiek.

Ik blijf bij:wie de bal kaatst krijgt hem terug!
__________________
Pfffffffffff
Met citaat reageren
  #43  
Oud 09 juni 2003, 17:29
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Zoals ik al aangaf: laten we weer on-topic gaan in deze thread. We kunnen eindeloos doorgaan over hoe iets gezegd kan worden en hoe je daarop kan reageren, maar uiteindelijk gaat het erom oplossingen aan te dragen voor het werken met een PalmOS pda, daar is dit forum en deze website voor. Uiteraard zal dat wel eens ontaarden in een discussie, maar om nu een discussie over de discussie te starten is echt off-topic, dat kan desnoods ook onderling via Private Messages en/of de mail.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #44  
Oud 09 juni 2003, 18:10
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik zou niet weten hoe je nu nog on-topic kunt gaan in deze thread. Het topic is eigenlijk uit de thread verwijdert.

Persoonlijk hoop ik dat Robert nog kalmeert en inziet dat het allemaal wel mee viel.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 09 juni 2003, 18:39
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Volgens mij is alles on-topic met een klein zijsprongetje naar de Windows network bridge. Maar dat zit in dezelfde hoek. Ook de laatste postings zijn niet echt off-topic. Als iemand door de discussie de Palmclub de rug toekeert kun je dat niet negeren. Maar goed, daarover is inmiddels genoeg gezegd. Van een andere kant bekeken kun je ook de hele thread off-topic verklaren, want het is eigenlijk een algemene discussie over Windows Internet Connection Sharing (ICS) en dat is niet bepaald een Palm topic.

Ik heb zelf geen behoefte om een extra handleiding te maken, dus ik bedank voor de eer. Er zijn er meer dan genoeg te vinden en in de forums hier is ook genoeg te vinden. Mijn advies blijft de beschrijving op PalmZone. Die is prima en eenvoudig te begrijpen. Als iemand zin heeft om de tekst te vertalen of op te leuken met screenshots is het natuurlijk prima, maar dit zijn geen klusjes die bij mij passen. Voor Bluetooth instellingen kun je de handleiding van de Tungsten|T en de handleiding van je Bluetooth-software volgen. En als er iets niet lukt kun je in de forums terecht.

De PalmZone URL nog maar eens: http://www.palmzone.net/bluetooth.htm

Als je voldoende hebt aan alleen heel kort de ICS en Palm stappen op een rijtje zonder verdere uitleg of opsmuk, dan kun je de stappen van emielkokkelink volgen. Dat is de kortste weergave die ik ben tegengekomen en de instellingen komen overeen met beschrijving op PalmZone. Korter kan denk ik niet.

Deze dus: http://www.palmclub.nl/forums/showth...1205#post61205

De PalmZone beschrijving (en de stappen van emielkokkelink) hebben als resultaat een standaard installatie van Internet Connection Sharing aangevuld met de instellingen voor de Palm. Zo ingewikkeld is het niet voor iemand die wel eens een Palm en een Windows PC aanraakt. Dit moet voor de meeste mensen voldoende zijn. Als je deze thread leest raak je misschien in de war, maar ook dan is het advies: volg de beschrijvingen en handleidingen nauwkeurig en stel je vragen in de forums.

Als je toch wat meer over het gekrakeel in deze thread wilt weten kun je beginnen met het doorlezen van de wat chaotische discussie en beschrijvingen in de thread met de titel PPP connection geeft time-out en vervolgens de langdradige teksten hierboven doorworstelen.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 09 juni 2003, 18:48
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Arent,

Ik wil die tips pagina best opstellen (of althans de Palmzone pagina vertalen en mijn WLAN stuk toevoegen), maar wil je hem dan wel doorlezen om te kijken of het klopt?

Ik denk dat het wel handiger is als er een nederlandstalige versie van de instellingen op de Palmclub site te vinden is.

Moet ik alleen nog even kijken of ze mijn naam er af willen laten (of op zijn minst het e-mail adres). Ik kan mensen echt niet helpen met vragen over Bluetooth.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 09 juni 2003, 18:49
jvracing jvracing is offline
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Maarssen
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
Niet om verder te gaan op deze tread,maar is het niet een idee om wat verdere uitleg te geven van alle termen die in deze tread genoemd zijn.Ik weet ook niet of dit hier thuis hoort,maar gezien de huidige ontwikkelingen is er misschien wel behoefte aan,Van mijn kant zeker nu ik zelf een tungsten bezit en ook o.a wil mobiel wil gaan internetten.

Op dit moment neem ik gewoon allerlei zaken gewoon aan,en neem de instelling over zonder dat ik er ook maar enige kennis van heb.Ik heb zeker interesse in verdere uitleg van :ics,ip adressen,dns,ect.
Gezien diverse treads is er voldoende kennis aanwezig om dit te kunnen bewerkstellen.
__________________
Pfffffffffff
Met citaat reageren
  #48  
Oud 09 juni 2003, 18:51
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Citaat:
Op 09-06-2003, om 19:39 heeft Arent dit gezegd in bericht #45

Als je toch wat meer over het gekrakeel in deze thread wilt weten kun je beginnen met het doorlezen van de wat chaotische discussie en beschrijvingen in de thread met de titel PPP connection geeft time-out en vervolgens de langdradige teksten hierboven doorworstelen.
Ja, en wie maakt het langdradig??
Met citaat reageren
  #49  
Oud 09 juni 2003, 19:22
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Hé, Wokkel heeft het begrepen. Gefeliciteerd. Zelfspot is toch een schone zaak.

Natuurlijk wil ik wel bijdragen leveren. Screenshots aanleveren en de inhoud controleren doe ik met plezier. Maar Reviews schrijven en Tips pagina's samenstellen doe ik om allerlei redenen niet.

Ik zet wel vraagtekens bij de toegevoegde waarde van deze Tips pagina. Er zijn namelijk al zoveel van deze beschrijvingen. En hoe lang is het nog actueel?
Met citaat reageren
  #50  
Oud 09 juni 2003, 19:44
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Er zijn namelijk al zoveel van deze beschrijvingen. En hoe lang is het nog actueel?
Klopt, maar het is toch vaak net even makkelijker te lezen in het nederlands en met wat screenshots. Op zich is het zo gebeurt om de boel even te vertalen.

Persoonlijk heb ik ook nergens een goede handleiding gevonden voor AdHoc WLAN. De suggestie die ik, een paar maanden terug, op ClieSource kreeg was dat ik die network bridge moest gebruiken of dat ik met regedit in de registry een of andere setting voor "IP forwarding" aan moest zetten. Hoe ik dat ICS toen niet aan de praat heb gekregen is me overigens een raadsel.

Op het Vrienden forum is al een thread aangemaakt. Zou je die kunnen volgen?
Met citaat reageren
  #51  
Oud 09 juni 2003, 19:57
wokkel wokkel is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 17 maart 2003
Locatie: Dordrecht
Berichten: 159
Citaat:
Op 09-06-2003, om 20:22 heeft Arent dit gezegd in bericht #49
Hé, Wokkel heeft het begrepen. Gefeliciteerd.
Ik heb begrepen dat jij zo'n figuur bent die altijd gelijk wilt hebben ja ....

Met citaat reageren
  #52  
Oud 13 juni 2003, 23:12
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
@patrickl en arent

Prachtige gedachtenwisseling: ik zeg BRAVO. Een fraai voorbeeld van hoe je als expert de mensen van je vervreemdt.

Ik begrijp overigens nog steeds niet zo goed waarom je met je Palm over BT wilt surfen.
Jullie zijn zo ervaren in dit gebruik, kunnen jullie me dat uitleggen?
BT betekent dacht ik (naar mijn praktische ervaring) dat de laptop binnen 10 meter staat, meestal binnen een paar meter.
Dan kan je toch veel beter gewoon naar je PC lopen, of beter nog, een WiFi router nemen zodat je met de laptop een meterje of 50 de ruimte hebt.
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #53  
Oud 13 juni 2003, 23:31
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat is net zoiets als dat je Digi-Map koopt terwijl je er met een veel goedkopere routeplanner (of zelfs een papieren beschrijving) ook komt.

Het is dus misschien niet helemaal rationeel uit te leggen, maar 10 meter traplopen is nog altijd een flink eind en soms wil je vrouw je ook wel eens beneden op de bank zien zitten. Bovendien werkt het principe dus ook voor WiFi.

Overigens heb je voor echt lekker internetten (als je het wat langer doet dan alleen even het weer opvragen) ook een toetsenbord nodig.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 16 november 2004, 02:52
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
Citaat:
Op 13-06-2003, om 18:12 heeft jwoerdma dit gezegd in bericht #52
@patrickl en arent

Prachtige gedachtenwisseling: ik zeg BRAVO. Een fraai voorbeeld van hoe je als expert de mensen van je vervreemdt.

Ik begrijp overigens nog steeds niet zo goed waarom je met je Palm over BT wilt surfen.
Jullie zijn zo ervaren in dit gebruik, kunnen jullie me dat uitleggen?
BT betekent dacht ik (naar mijn praktische ervaring) dat de laptop binnen 10 meter staat, meestal binnen een paar meter.
Dan kan je toch veel beter gewoon naar je PC lopen, of beter nog, een WiFi router nemen zodat je met de laptop een meterje of 50 de ruimte hebt.
Ik heb toevallig een bluetooth usb adapter (Dynafix) die een bereik heeft van 100m (kostte een paar maanden geleden €24,95 bij de kijkshop) en het is best wel lekker om vanaf de 2e etage (computer staat op de begane grond ruim 20 meter verder achter verschillende dikke muren) om vanuit je bed (laptop lijkt me lastig...) je laatste email op te halen (snappermail), de laatste nieuwsberichten te lezen via webpro, radio te luisteren via pockettunes (shoutcast) terwijl je een spannende fantasie ebook leest (harry potter) en op de achtergrond online te zijn op MSN via Verichat.... en dat allemaal met een "simpele" Palm Tungsten T.

Oh ja, het programmaatje dimmer zorgt ervoor dat mijn palm wat langer meegaat met de accu..... (in het donker is 6% schermverlichting ruim voldoende om een ebook te lezen) en de volgende morgen heb ik nog altijd 35% capaciteit over (val meestal in slaap met de palm nog aan)..... na tandenpoetsen en ontbijt staat hij weer op 100% (sysinfo)
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.

Laatst gewijzigd door palmvx; 16 november 2004 om 03:02.
Met citaat reageren
  #55  
Oud 16 november 2004, 11:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hoe kan dat als je Tungsten|T maar een bereik heeft van 10 meter?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #56  
Oud 16 november 2004, 11:59
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Hallo allemaal,

Hier vind je een uitgebreide handleiding in het nederlands:
http://www.palm2you.com/content.php3...nuitems_id=175
Met citaat reageren
  #57  
Oud 19 november 2004, 15:51
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
Citaat:
Op 16-11-2004, om 06:10 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #55
Hoe kan dat als je Tungsten|T maar een bereik heeft van 10 meter?


Daar het bereik van de bluetooth USB adapter in de computer 100 meter is kan, ondanks dat de palm zelf slechts een bereik heeft van 10 meter, toch het signaal ontvangen. De snelheid bedraagt rond de 15-20 Kb/s.
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #58  
Oud 19 november 2004, 16:08
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 19-11-2004, om 16:51 heeft palmvx dit gezegd in bericht #57
Daar het bereik van de bluetooth USB adapter in de computer 100 meter is kan, ondanks dat de palm zelf slechts een bereik heeft van 10 meter, toch het signaal ontvangen. De snelheid bedraagt rond de 15-20 Kb/s.
Maar internetten is niet uitsluitend eenrichtingsverkeer. Toch
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023