Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 april 2010, 23:05
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
Ander merk, palm heeft het verbruid.

Vanwege sync-problemen met W7pro 64bit stap ik over naar een ander merk, niet aardig tegenover palm om dan op dit forum koopadvies te vragen, maar het is wel dat ik graag de feels van m´n treo680 zou willen houden.... Kan ik een phone vinden die een agenda/memolist synct, vergelijkbaar met palm?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 april 2010, 19:08
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
blackberry 8520 heeft dezelfde look en feel als een treo 680.... maar een iphone zal je zeker ook graag gebruiken.
Was zelf jaren palmgebruiker (vanaf de m500 zire T5 TX treo 600 -650 - 680 - centro heb ze allemaal gehad. Gebruik momenteel een BB8520. Heb een iPod Touch gehad, maar die weer verkocht in afwachting van de nieuwe iPhone.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 april 2010, 21:50
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
maar die weer verkocht in afwachting van de nieuwe iPhone.
verstandig

iPhone maakt man aantrekkelijker | One More Thing
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 april 2010, 17:05
storko storko is offline
Lid
Voornaam: Hans
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 november 2009
Locatie: Nwe Niedorp
Berichten: 25
En Windows inruilen voor een Apple computer?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 april 2010, 21:14
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storko Bekijk bericht
En Windows inruilen voor een Apple computer?
Is niet nodig, maar inderdaad de iMac 27 inch komt er ook aan....
Maar de Windows PC synct ook met de ipod touch of met de BB hoor...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 april 2010, 08:01
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
blijf nog effe bij palm

Op het randje omgekeerd, omdat de hotsync nu weer lukt, en het verder
wel goed werkt, blijf ik nog even bij m´n treo680.
Blackberry lijkt me een goed alternatief, maar ik gebruik geen mail dus das eigenlijk ook een beetje zonde.
Web os is mooi maar onzeker, denk dat ik windows mobile7 oid maar afwacht. Als de treo het volhoudt.....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 april 2010, 09:40
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik ook geen mail hoor
Maar de kalender trekt wel heel goed op de treo. Je kan wel geen categorieën maken zoals op de treo, dat is wel jammer.
Heb al een paar jaar met windows gewerkt ook (5 - 6.1 - 6.5) en het kan me niet echt bekoren... de apple interface daarentegen wel. Heel wat mensen van dit forum zijn ondertussen overgestapt naar iets anders, en een ruwe schatting denk ik 60% bij apple geland is...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 april 2010, 22:35
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
En er bestaat nog steeds geen smartphone waarmee je een account met twee verschillende pc's kunt synchroniseren...
Dat is eigenlijke de enige reden dat ik nog steeds m'n Palm Treo 680 gebruik met het Palm Desktop programma...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 april 2010, 23:50
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
En er bestaat nog steeds geen smartphone waarmee je een account met twee verschillende pc's kunt synchroniseren...
Dat is eigenlijke de enige reden dat ik nog steeds m'n Palm Treo 680 gebruik met het Palm Desktop programma...
Het is handiger om alles te syncen met één server, zoals Outlook Exchange of Google Calendar. Dan speelt het hele 'versiebeheer' probleem nauwelijks nog. Er zijn natuurlijk wel andere bezwaren, omdat je data altijd online te bereiken moet zijn als je wilt synchroniseren. Ook je persoonlijke opvattingen over privacy etc. kunnen roet in het eten gooien.

Maar als je er geen bezwaar tegen hebt zijn de iPhone, webOS en Android toestellen prima. Waarschijnlijk Blackberry en Windows Mobile 7 ook.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 april 2010, 07:18
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
wa kost da?

Synchroniseren via internet is geen optie voor mij, voor een hoop mensen een uitkomst, ik heb het niet nodig omdat ik aan huis werk en niet onderweg met anderen bijv een agenda hoef te synchroniseren, dan is het inderdaad het handigst omdat met outlook of google calendar te doen. Het gebruiksgemak (en omdat ik er nu eenmaal mee vertrouwd ben) van palm desktop ben ik nog niet tegengekomen. En reken eens na wat je aan een data-abbonnement daadwerkelijk kwijt bent, aan het eind van het jaar.....
Voor mij dus (nog) geen optie, maar cloud-computeren is wel de toekomst.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 april 2010, 10:59
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Het is handiger om alles te syncen met één server, zoals Google Calendar.
Misschien een beetje een domme vraag, maar is het syncen met Google Calender met een Centro mogelijk dan (online en natuurlijk zonder extra kosten)?
Mocht dat zo zijn, dan zal ik mijn google agenda weer eens wat leven in blazen.
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 april 2010, 11:23
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Hoi allemaal,
Met mijn Pre maak ik gewoon gebruik van Google calendar. Heb in mijn account meerdere agenda's aangemaakt voor b.v. Zakelijk, mijn kinderen, mijn vrouw enz. Die laatste wordt gedeeld zodat mijn vrouw via haar HTC legend of comp afspraken kan plannen. En thuis maak ik gewoon gebruik van mijn wifi netwerk. Synergie is top!
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 april 2010, 12:12
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Volgens mij kan PalmOS niet syncen met Google Calendar, hoewel het volgens mij technisch te doen moet zijn.

Maar goed, misschien dwalen we een beetje af hier.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 28 april 2010, 14:07
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Bijvoorbaat excuus voor deze dwalingen...

Ik synchroniseer mijn Treo met mijn computer thuis (Windows XP) en op het werk (Exchange server). Op beide computers staan Palm Desktop en de conduits lokaal geïnstalleerd. Natuurlijk gebruik ik op beide machines wel dezelfde Palm gebruikersnaam..Mijn privé-agenda en werkagenda zijn op deze manier op drie plekken aanwezig...Nooit meer het risico van dubbele of conflicterende afspraken..Heel handig..
Vreemd dat deze mogelijkheid nog nooit op een ander platform mogelijk is geworden..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #15  
Oud 30 april 2010, 16:53
xpeditioner xpeditioner is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 april 2010
Berichten: 2
Overstappen?

Hallo, ik ben nieuw bij Palmclub en heb al lang Palm-pda's. De laatste die ik kocht en nog steeds heb, is een Treo 650 die op zijn laatste benen loopt.
In de loop der jaren heb ik heel veel Memos, Tasks en Contacts opgeslagen die ik (ook zakelijk) niet kan missen. Omdat er voor zover ik weet helaas geen nieuwe PDA meer is met een OS besturingssysteem en een goede camera (5 megapixel) ben ik op zoek naar een goed alternatief.
Vragen:
1 - Welke pda heeft goede software waarbij je Memos, Contacts en Tasks kunt synchroniseren tussen handheld en desktop?
2 - Hoe zet ik de Memos, Contacts en Tasks van Palm Os (version 4.1.4) over naar dat nieuwe besturingssysteem?

Ik hoor heel graag van jullie, want binnenkort is mijn 650 overleden en heb ik geen alternatief.....
Met citaat reageren
  #16  
Oud 01 mei 2010, 14:59
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Met de iPhone zal je zeker kunnen synchroniseren en ook Blackberries en Android kunnen dat volgens mij. Ik denk bijna iedere smartphone wel.

Je kan je data altijd exporteren en dan in je nieuwe sync software importeren. Dat zal geen probleem zijn in de meeste gevallen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 01 mei 2010, 18:27
xpeditioner xpeditioner is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 april 2010
Berichten: 2
Hoe moet ik synchroniseren met MS Outlook?

Fijn om te horen, maar ....hoe moet je precies Contacts, Tasks en Memos
uit Palm OS synchroniseren met MS Outlook? Ik ben niet zo handig in die dingen.....[SIZE=2]

[/SIZE]
Met citaat reageren
  #18  
Oud 02 mei 2010, 00:10
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xpeditioner Bekijk bericht
Fijn om te horen, maar ....hoe moet je precies Contacts, Tasks en Memos
uit Palm OS synchroniseren met MS Outlook? Ik ben niet zo handig in die dingen.....
Als je kijkt bij Start -> Programma's -> (Palm / PalmOne mapje), dan zou je een optie moet hebben met Sync setup / Conduit setup. Dan kan je instellen waarmee je wilt synchroniseren.

Mocht dat niet te zien zijn kan je de setup van Palm Desktop nogmaals doorlopen, dan zou je die vraag ook moeten krijgen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023