Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 oktober 2008, 21:00
Marbello Marbello is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 07 oktober 2008
Berichten: 12
Exclamation palm m515

oke ik heb vandaag van me pa zijn oude palm m515 gekregem die al denk ik een jaar of 3 niet is gebruikt.

ik dus blij met me pda en wil hem op mijn computer aansluiten wat dus niet lukt.

ik heb alleen de pda de houder en de computer kabel met stroom voorziening gekregen derest was al weg dus geen instal cd-rom.

dus ik heb software gedownload op de palm site.

maar als ik de houder aansluit op me computer dan gebeurt er niets en ik wil dus de pda verbinden met me pc.

maar als ik dus hotsync gebruik gaat hij zoeken en dan geeft hij een hotsync problem aan die luid als volgt: the connection between your handheld computer and the desktop could not be established. please chech your setup and try again.

nu is mijn vraag wat moet ik nog downloaden of gebruiken en waar kan ik die setup vinden.

het gaat om een palm M515
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 oktober 2008, 09:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo en welkom op dit forum.

Als ik het zo lees lijkt het me verstandig als je eerst de contactpunten schoon maakt, zowel van de Palm als op de cradle. Dit klinkt namelijk als een hardwareprobleem.

Kun je de Palm wel laden via de cradle? Het laadlampje moet dan gaan branden.

Succes, groeten, Roel

PS Ik heb je tweede thread verwijderd, we gaan gewoon hier verder
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 oktober 2008, 09:25
Marbello Marbello is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 07 oktober 2008
Berichten: 12
bedankt!

toen ik hem heb gekregen heb ik hem gereset en in de cradle gezet en dan laadt hij gewoon op.
toen ben ik naar hotzync gegaan en heb ik de kabel (geen usb maar zo eentje die je ook met 2 schroefjes in je pc moet schroeven) in me computer gedaan.

ik wilde toen kijken of hij verbinding maakt maar ik krijg steeds:the connection between your handheld computer and the desktop could not be established. please chech your setup and try again.

ik ben er een heledag mee bezig geweest en snap er nu niets meer van wat moet ik nu doen?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 oktober 2008, 10:20
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 08 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
De m515 werkt met een seriële verbinding (dus een kabel met schroefjes) i.c.m. met de HotSync manager.

Heb je al eens de instellingen (Port, Local Serial) in de HotSync manager (rechts in de taskbar) gecontroleerd?

Op de palm site staat een KB over de 515 met FAQ's
Specifiek over dit probleem staat het volgende:

What to do if you get an error message saying 'The connection between your handheld computer and the desktop could not be established, please check your setup and try again'.

We suggest the following steps to resolve the issue:

1. Turn on your handheld, tap on the 'Home' icon (or 'Applications' if running an older model) in the lower left corner of the screen.
Examine the battery icon near the top of the screen, and if the power indicator shows less than 25% charge, change batteries or recharge your Palm™ handheld before attempting another HotSync® operation.

2. Check that your HotSync® cradle/cable is correctly connected to your computer.

3. Uninstall the Palm™ Desktop organiser software using the 'Add/Remove' programs application from within Microsoft Windows.

4. Press the CTRL+ALT+DELETE keys simultaneously to close all running programs except Windows Explorer and Systray.

5. Insert the Palm™ Desktop organiser software CD-ROM and follow the on-screen instructions to complete the installation.

NOTE: With NT-based Windows systems such as Windows NT, Windows 2000 or Windows XP, you will need full administrator rights in order to perform the above operations.

1. Click the Hotsync Manager icon in the taskbar and ensure the correct option is ticked. Local USB or Serial.

2. Select 'set-up' and click on the 'Local' tab.

3. From the drop-down 'Port' menu, select the next available port (e.g. if it is currently showing 'Com1', then select 'Com2').

4. Click on 'OK' and attempt a HotSync® operation once again.


Te vinden met de link: Palm Support: Knowledgebase FAQ's, Contact Information, Software Downloads & Manuals)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 oktober 2008, 15:33
Marbello Marbello is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 07 oktober 2008
Berichten: 12
oke als ik hotsync wil openen dan krijg ik zo,n balk met uitroepteken waarin staat dat: The selected port, com1, is not available at this time.
hotsync manager will open the port when it becomes available.

dus die poort die ik nu gebruik met die schroefjes is niet te gebruiken, is dat een kwestie van een instelling of ligt dat ander want ik heb namelijk geen andere poorten waar ik hem in kan stoppen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 oktober 2008, 18:26
Marbello Marbello is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 07 oktober 2008
Berichten: 12
en ik heb verder ook geen software van palm behalve die van de site die k heb gedownload. en hotsync krijg ik niet geopend wel krijg ik als ik de taakbalk op hotsync klik een rijdje van boven naar beneden een paar opties maar als ik echt verder wil met die opsies door hotsync zelf te openen geeft hij dat probleem aan.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 oktober 2008, 19:21
Pjotr's schermafbeelding
Pjotr Pjotr is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 april 2001
Locatie: Gorrukum
Berichten: 109
Hallo,

Mogelijk is je com poort ingebruik door een ander programma.
Dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld je BlueTooth.
__________________
Hoezo geen tijd?? Er zitten toch zeker 24 uur in een dag!!........En dan heb je ook de nacht nog!!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 oktober 2008, 19:30
Marbello Marbello is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 07 oktober 2008
Berichten: 12
ik heb geen bluethooth op mijn pc dus dat kan het niet zijn maar hoe kan ik dat controleren?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 oktober 2008, 20:24
Marbello Marbello is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 07 oktober 2008
Berichten: 12
is er dan echt niemand die mij kan helpen?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 oktober 2008, 20:31
Pjotr's schermafbeelding
Pjotr Pjotr is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 april 2001
Locatie: Gorrukum
Berichten: 109
Misschien in apparaat beheer. Kun je zien of je com poort goed staat. (er mag geen uitroepteken bij staan.)

Heb je de local hotsync aangevinkt?
(Rechtermuis op het hotsync symbool)
__________________
Hoezo geen tijd?? Er zitten toch zeker 24 uur in een dag!!........En dan heb je ook de nacht nog!!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 oktober 2008, 21:20
Marbello Marbello is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 07 oktober 2008
Berichten: 12
das nou het gekke er staat niks op die poort geistaleerd en er draait ook geen programma op.

ik denk dat ik ga kijken voor een houder met usb die ik op mijn laptop kan aansluiten want dit gaat niet werken omdat op mijn vaste pc steeds het internet ook uitvalt.

heeft iemand nog zo,n houder toevallig met usb?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 oktober 2008, 21:55
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Ik heb zat van die dingen (alleen geen stroomadapters meer). Wat heb je er voor over?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 oktober 2008, 22:05
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Rolfy: eigenlijk hoor jij nu een vraagprijs te vermelden!

Komen jullie er niet uit, dan wil ik ook nog wel kijken of ik voor een m515 een USB cradle heb liggen (waarschijnlijk wel, maar die liggen echt onderin ).

De mijne kost alleen de verzendkosten.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 oktober 2008, 22:28
Marbello Marbello is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 07 oktober 2008
Berichten: 12
bedankt

wat is de vraagprijs?

anders ga ik voor de verzendkosten
Met citaat reageren
  #15  
Oud 09 oktober 2008, 09:57
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Als de cradle van RoelvdV een stroom adapter heeft moet je die nemen. Die van mij zijn namelijk stuk (ik gebruikte ze als stroomadapter voor een switch 24/7). Als je in de buurt woont kan je hem voor het symbolische bedrag van 1 euro overnemen, anders wordt het versturen en dat zal zo´n 6,20 kosten. Echter de kosten voor een nieuwe 5v adapter moeten er nog bijkomen. Dus Roel heb jij die wel?
@Roel, je hebt gelijk met een vraagprijs, het was een beetje gemeen van me, maar dit oude spul heeft alleen nog een waarde voor de koper.
@Marbello, je zou ook nog eens bij je Pa kunnen gaan kijken naar de cradle. Deze werden volgens mij meegeleverd in de doos.
edit: dit is niet waar, na even googelen bleek dat er twee versies waren: met seriele- en met usb cradle. Jij hebt waarschijnlijk de versie met seriele cradle.

Laatst gewijzigd door RolfY; 09 oktober 2008 om 10:04. Reden: aanvulling
Met citaat reageren
  #16  
Oud 09 oktober 2008, 10:13
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Dit zou het ook nog kunnen zijn:
http://www.palmclub.nl/forums/softwa...n-serieel.html
Met citaat reageren
  #17  
Oud 09 oktober 2008, 10:17
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
@Marbello: je hebt een private message.

Als ophalen in Scheveningen geen optie is, kan ik een cradle opsturen.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #18  
Oud 09 oktober 2008, 15:24
Marbello Marbello is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 07 oktober 2008
Berichten: 12
ik word denk ik gek!!!

mijn palm is net in het water gevallen.

eerst had ik hem gedroogd en ging hij net als een tril fuctie van een mobiel trillen.

ik heb hem gereset en toen stopte hij.

toen heeft hij 5 minuten onder de fohn gelegen en nu brand het groenen lampje wel maar doet het beeldscherm het niet.

wat moet ik nu doen moet ik hem openmaken?

zo ja hoe? want ik heb niet zo,n schroevendraaier.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 09 oktober 2008, 15:57
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Vooral niet aanzetten, als het even kan uit elkaar halen (waarschijnlijk met een torx 5 schroevendraaier) en rustig laten drogen. Hiervoor zijn meerdere methoden: in de oven (lage stand natuurlijk), onder een lamp (lamp niet op de pda laten rusten), op de verwarming. Uiteindelijk in een plastic zak met van die water opneem zakjes erbij stoppen (zitten bij schoenen, electronica, etc.). Een andere oplosssing is, als de pda open is, met een zacht borsteltje de laatste vocht eruit halen.

Maar vooral niet aanzetten en geen haast hebben

(en als de pda het uiteindelijk het toch niet meer doet een nieuwe op marktplaats zoeken)

Laatst gewijzigd door RolfY; 09 oktober 2008 om 16:17.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 09 oktober 2008, 16:47
Marbello Marbello is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 07 oktober 2008
Berichten: 12
vooral niet aanzetten gaat een beetje lastig omdat het groene lampje al sinds de val aanstaat.

maar als ik hem in zijn cradle zet gaat het lampje weer uit en als ik hem er dan vervolgens weer uit haal gaat hij gewoon weer aan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023