Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 januari 2007, 18:39
Bahazzie
Guest
 
Berichten: n/a
Falch.net

Ik hoor goede berichten over falch.net en wil het proberen echter ik kan de demo niet downloaden, de website van falch.net doet raar. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Groet,

Bas.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 januari 2007, 18:50
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De laatste jaren hoor ik juist goede berichten over en heb ik goede ervaringen met Handheld Basic++. Niet het antwoord op je vraag, maar ik zou er toch eens naar kijken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2007, 20:55
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bahazzie Bekijk bericht
Ik hoor goede berichten over falch.net en wil het proberen echter ik kan de demo niet downloaden, de website van falch.net doet raar. Weet iemand hiervoor een oplossing?
Falch.NET is sinds eind 2003 niet meer in de lucht. Je kan beter uitkijken naar een andere ontwikkelomgeving, zoals CASL, HB++ of CodeWarrior.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 januari 2007, 00:50
Bahazzie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Falch.NET is sinds eind 2003 niet meer in de lucht. Je kan beter uitkijken naar een andere ontwikkelomgeving, zoals CASL, HB++ of CodeWarrior.
Bram en Gerard, bedankt. HB++ ben ik mee bezig, maar ik ben Borland CB gewend en goed thuis in C. PRC tools heeft echter geen "visual" schil, Falch bood die juist, dat leek me nou het mooie. En er was vroeger een gratis demoversie van te downloaden.

Het blijft toch lastig hoor, een goede C ontwikkelomgeving voor Palm te vinden. Wat er gratis beschikbaar is, is erg hoogdrempelig en dwingt je veel tijd te steken in nutteloze dingen zoals textueel uitschrijven van gui elementen en eindeloos uitspellen van handlers. Kom op, dat is allemaal toch eenvoudig te automatiseren! Zonde voor de Palmwereld, ik weet zeker dat er anders veel meer mooie gratis apps geschreven zouden kunnen worden. Ik snap ook niet dat Palm niet een gratis visual development omgeving beschikbaar stelt, op het niveau van Borland C++ Builder of Visual C++. Dat is toch in hun belang zou je denken.

Bekeken tot nu toe:
- HB++
- PRC Tools
- Palm developer suite
- Onboard C (best mooi eigenlijk, maar ja, wil natuurlijk op desktop ontw+testen)

Met vriendelijke groet,

Bas.

Laatst gewijzigd door Bram; 09 april 2018 om 14:59.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 januari 2007, 01:07
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Eclipse: Embedded and Device Development ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 januari 2007, 07:55
Dataforger Dataforger is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeffrey
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 12 augustus 2001
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Zie ook deze thread over PODS: http://www.palmclub.nl/forums/softwa...highlight=pods

Jeffrey
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 januari 2007, 08:18
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bahazzie Bekijk bericht
Het blijft toch lastig hoor, een goede C ontwikkelomgeving voor Palm te vinden. Wat er gratis beschikbaar is, is erg hoogdrempelig en dwingt je veel tijd te steken in nutteloze dingen zoals textueel uitschrijven van gui elementen en eindeloos uitspellen van handlers. Kom op, dat is allemaal toch eenvoudig te automatiseren! Zonde voor de Palmwereld, ik weet zeker dat er anders veel meer mooie gratis apps geschreven zouden kunnen worden. Ik snap ook niet dat Palm niet een gratis visual development omgeving beschikbaar stelt, op het niveau van Borland C++ Builder of Visual C++. Dat is toch in hun belang zou je denken.
Ten eerste: waarom moet alles gratis? Het gekke is dat iedereen overal wel wat aan wil verdienen, maar als een ander dat doet dat opeens heel erg raar gevonden wordt. Een Palm PDA (hardware) kost toch ook geld?

Wat is trouwens jouw probleem met een andere taal dan C? C is juist bedoeld voor het low-level programmeren. Als je (snel) applicaties wil maken zijn tools als Metrowerk C++ enzo ook niet erg geschikt want ook daar moet je op low-level C niveau nog vanalles regelen.

Palm(source) heeft wel degelijk een officieel eigen gratis ontwikkelomgeving. C(++), maar geen IDE.
HB++ is beperkt gratis, visual, RAD maar geen C. Dus als je geen problemen hebt om i.p.v.
Code:
if x { a } else { b }
Code:
if x then 
  a
else 
  b
end if
te schrijven is deze tool ideaal.
HB++ is beperkt gratis omdat je het gratis mag gebruiken zolang je er zelf geen geld mee verdient. Zodra je er geld mee gaat verdienen moet je voor HB++ betalen. Vandaar ook mijn betoog hierboven.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 januari 2007, 10:41
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
Ten eerste: waarom moet alles gratis? Het gekke is dat iedereen overal wel wat aan wil verdienen, maar als een ander dat doet dat opeens heel erg raar gevonden wordt. Een Palm PDA (hardware) kost toch ook geld?
Is het niet zo dat de ontwikkelingsomgeving voor Windows Mobile gratis is (onder bepaalde voorwaarden)? Als dat zo is, dan laat Palm daar natuurlijk wel een steekje vallen, ook omdat de pda-hardware steeds ingewikkelder wordt waardoor de applicaties ook ingewikkelder zullen worden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 januari 2007, 12:27
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Is het niet zo dat de ontwikkelingsomgeving voor Windows Mobile gratis is (onder bepaalde voorwaarden)?
Het ontwikkelplatform voor Windows CE was gratis (t/m CE 2.0). Voor zover ik weet is Visual Studio het enige officiele ontwikkelplatform voor WM en daar moet je echt grof voor betalen.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 januari 2007, 13:01
Dataforger Dataforger is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeffrey
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 12 augustus 2001
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
De PalmOS Developer Suite (PODS) is wel degelijk een IDE gebaseerd op Eclipse.
Is gratis. Dus: downloaden, installeren en ontwikkelen...

Jeffrey
__________________
Jeffrey
Auteur van Saldo en Kenteken.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 januari 2007, 19:43
Bahazzie
Guest
 
Berichten: n/a
HB is inderdaad een mooie formule, tis erg mooi dat je progjes voor jezelf kunt schrijven. Ik ben ermee aan het experimenteren en heb mijn eerste eperimentje voor elkaar: wildcard woordzoek in 260.000 woorden. Performt best redelijk via sql, bijvoorbeeld "*q*" geeft in 8 sec elk woord met een q op mijn TX, in een lijstje met scrollbar.

Direct schrijven/lezen van strings naar files (via streamfiledb) gaat erg traag, in HB, ik had gedacht dat dit in C misschien sneller zou gaan, maar ja, misschien ook wel niet, palmos slaat immers files als db op.

Overigens bestaat voor Codewarrior een plugin waarmee visual design mogelijk lijkt.

De Palmos dev suite is erg log en krijg in niet goed aan de praat, wat een ballast en gedoe.

Om 260.000 woorden te kunnen doorzoeken heb ik een db met strings van ca. 256 bytes lengte, zodat 1 string gemiddeld 20 of meer woorden bevat. De stringbrei wordt doorzocht via sql, dit geeft een beperkte set records, en hiervan worden de individuele woorden uitgepakt en naar een tempdb geschreven. Dan nieuwe sql op deze tempdb, en resultaat gaat naar GridEx lijst met scrollbar.

Dat performt al best redelijk, en is nog fix te versnellen via binay searches indien de eerste letter van een woord wordt opgegeven (bijvoorbeeld kra*) via een binary search (lijst is alfabetisch gesorteerd).

Toch zou je denken dat doorzoeken van een "file" of streamfile db minstens even snel zou moeten kunnen dan sql, geen idee waarom me dat niet lukt. Schrijven/lezen van 40.000 strings naar een streamfiledb lijkt wel eeuwig te duren...

Met vriendelijke groet,

Bas.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 januari 2007, 02:22
Bahazzie
Guest
 
Berichten: n/a
if(x) a();
else b();

Of het cryptische equivalent:

x ? a() : b();

Tis toch wel lekker kort he, dat C, zeg nou zelf. Ik werd verliefd toen ik een versie van stringcopy zag gedefinieerd als:

void strcpy(char* Dest, char* Src)

{
Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 januari 2007, 02:26
Bahazzie
Guest
 
Berichten: n/a
Ahem zo dus:

void strcpy (char* Dest, char* Src)

{ while(*Dest++=*Src++);
}


Das toch kort, en het kopieert echt een null terminated string van Src naar Dest. Maar okee, it zit te bazelen.

Groet,

Bas.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023