Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24 november 2005, 23:22
KittyLifeDrive's schermafbeelding
KittyLifeDrive KittyLifeDrive is offline
Lid
Voornaam: Kitty
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Locatie: Bij Nijmegen
Berichten: 28
Question Gps

Welk GPS systeem kan ik het beste aanschaffen voor mijn Tomtom navigatie 5 programma? Er is zoveel keus met zoveel merken. Ik zie door de bomen het bos niet meer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 november 2005, 00:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Je hebt een GPS muis en een autohouder nodig. Kijk eens bij de reviews rond, of op http://www.pdashop.nl . Daar staat ook heel duidelijk aangegeven welke van hun GPS systemen geschikt is voor de Lifedrive. Zoek een paar leuke uit binnen jouw budget, gebruik voor recensies, en geniet na de koop van je systeem zonder spijt te hebben.

Heb je nou overigens zomaar navigatiesoftware gekocht zonder een GPS muis te hebben?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 november 2005, 17:43
KittyLifeDrive's schermafbeelding
KittyLifeDrive KittyLifeDrive is offline
Lid
Voornaam: Kitty
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Locatie: Bij Nijmegen
Berichten: 28
Nee hoor, maar ben wel van plan om het aan te schaffen.
Bedankt voor de tip. Ik had al gekeken bij verschillende sites, zoals kelkoo, pdastore etc.
Ik lees het liefst gebruikerservaringen van LifeDrivers, zal ik maar zeggen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 november 2005, 00:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KittyLifeDrive
Nee hoor, maar ben wel van plan om het aan te schaffen.
Bedankt voor de tip. Ik had al gekeken bij verschillende sites, zoals kelkoo, pdastore etc.
Ik lees het liefst gebruikerservaringen van LifeDrivers, zal ik maar zeggen.
Dan kan ik je van harte de Tomtom 5 pakket aanraden waarin de (Bluetooth) muis al is bijgeleverd samen met de software. Ben je in een keer klaar, voor een lagere prijs dan wanneer je alles los bij elkaar zou kopen. Geen kopzorgen, en eventueel ook kaarten op de interne schijf van de Lifedrive plaatsen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 november 2005, 14:14
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Dan kan ik je van harte de Tomtom 5 pakket aanraden waarin de (Bluetooth) muis al is bijgeleverd samen met de software. Ben je in een keer klaar, voor een lagere prijs dan wanneer je alles los bij elkaar zou kopen. Geen kopzorgen, en eventueel ook kaarten op de interne schijf van de Lifedrive plaatsen.
Dat beaam ik als echte LifeDrive-gebruiker. Ik heb alleen een Bluetooth muis van Adapt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 november 2005, 21:37
wesselsjohn
Guest
 
Berichten: n/a
Help ik heb een probleem; na een Adapt BT muis geprobeerd te hebben van een collega, heb ik er zelf een aangeschaft. Terwijl ik de muis van mijn collega zonder problemen kon installeren op mijn live drive lukty het me niet met de mijne.

Bij all known devices staat dus de BT GPS van mijn collega en een unknown device (die van mij dus)

Als ik die van mij selecteer om hem bij mijn trusted devices te plaatsen vraagt hij me om het wachtwoord etc. tot hier gaat het goed, maar dan het volgende; het apparaatje moet gezien worden als een slave, maar dat gebeurt dus niet.

Tomtom 5 ziet hem dus niet, moet ik de oude installatie verwijderen? ( die van mijn collega ) en hoe moet ik dat doen?

Wie heeft het antwoord voor mij?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 november 2005, 21:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
het apparaatje moet gezien worden als een slave, maar dat gebeurt dus niet.
Wil je foutmeldingen aub altijd letterlijk aan ons geven? Wij weten nu namelijk nog niet wat er precies gebeurt na het invoeren van de pair code....

Je zou uiteraard de BT GPS van je collega kunnen verwijderen. Daarna kun je voor de zekerheid een zachte reset doen. Daarna jouw ADAPT weer toevoegen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 november 2005, 21:58
wesselsjohn
Guest
 
Berichten: n/a
[SIZE=2]add device, livedrive gaat zoeken en geeft een lijst met apparaten. hier staat als nieuw e: unknown device. deze selecteer ik, dan vraagt hij de passkey, na het invoeren van de code geeft hij aan: verying passkey en dan komt er heel even "disconnecting" in beeld. Unknown device staat dan bij trusted devices..... Kijk ik dan bij TomTom bij gps status, instellen andere draadloze gpsmuis dan nog kent Tomtom het apparaat niet[/SIZE]
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 november 2005, 22:00
wesselsjohn
Guest
 
Berichten: n/a
De bt gps muis van mijn collega kan ik niet verwijderen, althans ik ben er nog niet achter hoe ik dat moet doen
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 november 2005, 22:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Bij Bluetooth, onder Setup Devices >> Trusted Devices >> Collega's GPS selecteren >> Details >> Delete?

Misschien geven de twee muizen wel een conflict.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 29 november 2005, 22:25
wesselsjohn
Guest
 
Berichten: n/a
Sorry, collega's GPS staat niet onder trusted devices maar onder all known devices, op het moment dat ik deze dan aanvink gaat hij proberen te connecten met de BT GPS en geeft daarna als melding: unable to connect to BT GPS

logisch want dat apparaatje heb ik hier niet thuis, maar ik kan volgens mij alleen inderdaad alleen ietrs deleten als het bij trusted staat
Met citaat reageren
  #12  
Oud 29 november 2005, 22:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Okee, dan las ik verkeerd, ik dacht dat je schreef dat ie onder Trusted Devices stond.

De ADAPT gps heeft bij jou geen naam als je naar de Device Details kijkt in Bluetooth?

Heb je al een softe reset gedaan?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 november 2005, 22:33
wesselsjohn
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik onder info kijk in het opstartscherm onder kopje records vind ik onder bluetooth devices 7 records, volgens mij zijn dit de 7 apparaten die hij kent. Naar mijn idee zijn dit er 5 teveel, mijn telefoon en mijn GPS ontvanger moet hij kennen en anders niet.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 november 2005, 22:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nee, ga in de programmalijst naar Bluetooth (of naar Prefs, en selecteer daar Bluetooth). Dan naar Setup Devices, dan naar Trusted Devices. Dan eventueel Details.

Heb je al een softe reset gedaan?

Als de soft reset niet werkt, kun je de Bluetooth instellingen even wissen. Dit doe je door een bestandsbeheer programma te downloaden zoals filez, en dan de bestanden:

Bluetooth Device Cache
Bluetooth Prefs Backup
Bluetooth Trusted Devices

... te wissen. Doe daarna een soft reset . Voeg dan jouw GPS weer toe via Bluetooth, en kijk of hij in het Trusted Device lijstje voorkomt met naam en toenaam erbij.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 29 november 2005, 22:36
wesselsjohn
Guest
 
Berichten: n/a
yep, heb al 2 keer een soft reset gedaan, hielp niets. Als ik een harde reset doe, zou dat werken? Mug en kanon weet je maar ik weet het nu echt niet meer. Ben van HP overgestapt naar live drive, vindt het een geweldig apparaat maar ben nu dus de weg kwijt.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 29 november 2005, 22:37
wesselsjohn
Guest
 
Berichten: n/a
gedaan, als enige trusted device staat nu mijn telefoon in de lijst
Met citaat reageren
  #17  
Oud 29 november 2005, 22:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesselsjohn
gedaan, als enige trusted device staat nu mijn telefoon in de lijst
Nou, dan is je GPS apparaat gewoon niet gepaired , vind je het gek dat hij het dan niet doet?

Terwijl je zei:

Citaat:
Unknown device staat dan bij trusted devices..... Kijk ik dan bij TomTom bij gps status, instellen andere draadloze gpsmuis dan nog kent Tomtom het apparaat niet
Hoe zit dit nou dan?

Je moet de Adapt GPS *zeker* onder de Trusted Device list hebben voordat je ermee aan de slag kunt bij Tomtom. Maar wis de drie bestanden maar even zoals ik had aangegeven in mijn vorige post. Misschien is de BT configuratie van slag geraakt toen je twee vrijwel dezelfde apparaten probeerde te pairen. Kan gebeuren.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #18  
Oud 29 november 2005, 22:52
wesselsjohn
Guest
 
Berichten: n/a
Heb eea gedload, Bluetooth prefs backup kan hij niet verwijderen; database protected in item:) d
Met citaat reageren
  #19  
Oud 29 november 2005, 22:53
wesselsjohn
Guest
 
Berichten: n/a
nee, had het apparaat al gepaired, daarna weer verwijderd etc etc
Met citaat reageren
  #20  
Oud 29 november 2005, 22:54
wesselsjohn
Guest
 
Berichten: n/a
let niet op smily, achter item staat 2x een dubbelle punt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023