Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 juli 2005, 09:31
be037446 be037446 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 21
Question LifeDrive en Nokia 6310

Al iemand geprobeerd om via Infrarood met de Nokia 6310 te communiceren ?

Bij mij lukt het absoluut niet. Telkens de boodschap "Modem not found".
Nochtans is dat nooit een probleem geweest met mijn HandSpring Visor Prism. Het konfigureren lijkt ook veel ingewikkelder dan bij de Visor.

Bluetooth werkt ook niet maar dat ligt aan de Nokia. De firmware zou moeten ge-updated worden maar dat is zo goed als niet te vinden op het internet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juli 2005, 18:31
PRD
Guest
 
Berichten: n/a
De 6310 vond ik echt een rampentoestel voor dergelijke communicatie, en dat terwijl het toch lange tijd "het zakelijke model" van Nokia is geweest. In mijn 6310 tijd heb ik van alles geprobeerd om met Palm en laptop "goed" te communiceren maar juist ik bleek een oude firmware te hebben die in combinatie met een bepaalde serie van de 6310 echt een probleemgeval bleek te zijn.

Na veel proberen en rommelen ben ik er niet uitgekomen en heb ik me erbij neergelegd. Inmiddels heb ik een 6230 en daar heb ik geen enkel probleem mee, werkt echt vlekkeloos. Wil je niet ontmoedigen maar succes wensen omdat het mij nooit gelukt is....
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juli 2005, 22:11
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door be037446
Bluetooth werkt ook niet maar dat ligt aan de Nokia. De firmware zou moeten ge-updated worden maar dat is zo goed als niet te vinden op het internet.

Off-topic
Het lijkt me sowieso niet verstandig om dit soort dingen via internet te doen. Een firmware-uodate kun je bij een Nokia service point doen.


Veel andere mensen hebben goede ervaringen met de combinatie van de 6310(i) en een palm pda (zie zoekfunctie). Wat zijn jouw precieze problemen? Welke foutmeldingen en instellingen? Heb je de goede phone driver?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juli 2005, 10:07
be037446 be037446 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 21
Bluetoothen is ondertussen gelukt. Je moet wel heel snel zijn om de Passkey in te tikken en hij mag daardoor niet langer zijn dan 2 tekens lang.
Infrarood heb ik dus niet meer nodig maar blijf het toch eigenaardig vinden dat dit niet werkt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023