Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 12 december 2006, 20:54
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
ABNAMRO en Rabobank werken beide op een volkomen andere manier, waar je geen gsm voor nodig hebt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #42  
Oud 12 december 2006, 21:23
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Zo zijn er meer banken die met andere beveiligingssystemen werken, maar daar gaat het in deze discussie niet primair om. Waar het wel om gaat is dat sommige SMS-en niet worden ontvangen door de Treo 680. Dat en andere constateringen weerhoudt mij ervan de 680 aan te schaffen. Voorlopig kan (en moet) ik nog vooruit met mn Tungsten T (ja, die oude) met navigatie en mn Nokia 6100...
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #43  
Oud 12 december 2006, 21:36
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etzel Bekijk bericht
Zo zijn er meer banken die met andere beveiligingssystemen werken, maar daar gaat het in deze discussie niet primair om. Waar het wel om gaat is dat sommige SMS-en niet worden ontvangen door de Treo 680. .
Het gaat hier inderdaad niet om andere beveiligingssystemen maar wel om het vergaren van kennis en steun om deze serieuze bug van de Treo 680 aangepakt te krijgen. En als zou blijken dat meer mensen met een Treo 680 dan alleen de Postbankklanten niet zouden kunnen internetbankieren dan vergroot je de groep probleemklanten en neemt de kans automatisch toe dat Palm deze bug aanpakt.
Maar goed, ABNAMRO en Rabobankklanten kunnen gerust een Treo 680 kopen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #44  
Oud 13 december 2006, 13:08
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ik kreeg gisteren een mailtje terug van de Postbank, waarin ze me verwezen naar de helpdesk. Ik antwoordde dat ik eigenlijk enkel het format de hun SMS wilde weten, want dat was het enige wat PALM aan mij gevraagd had.
De Postbank antwoordde:
Citaat:
Bedankt voor uw reactie. De strekking van uw vraag is ons echter niet geheel duidelijk. Wij adviseren u derhalve om contact op te nemen met onze helpdesk Mijn Postbank.nl. Dit is de snelste manier om antwoord te krijgen op uw vraag.
Daar heb ik dus helemaal geen zin in, temeer daar er wrsch. intussen al andere wielen in beweging zijn gezet.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 13 december 2006, 14:42
muggetje muggetje is offline
Junior lid
Voornaam: Gert
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2005
Locatie: Meppel
Berichten: 8
Ik heb hetzelfde probleem. Heb met de Postbank gebeld, maar duidelijk is inmiddels dat het probleem daar niet ligt. En ook niet aan mijn provider Telfort, zo constateerde een medewerker van de Postbank-helpdesk die net als ik bij Telfort zit en de net als ik alle andere sms-jes wel kan ontvangen. Hoe nu verder?
Met citaat reageren
  #46  
Oud 13 december 2006, 14:45
muggetje muggetje is offline
Junior lid
Voornaam: Gert
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2005
Locatie: Meppel
Berichten: 8
En nog even dit: een paar dagen geleden lag bij de Postbank de dienst eruit, die je telefonisch van een TAN-code kan voorzien. Gaf de juffrouw van de helpdesk van Mijn Postbank.nl toe. Gisteren lukte het wel. Kortom, dat ligt niet aan de Treo 680. Sms-jes wel, want op mijn 650 had ik daar geen problemen mee.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 13 december 2006, 16:28
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nieuw sms-probleem: sinds kort kan ik smsjes die ik binnenkrijg op de 680 niet meer openen, ze verdwijnen gewoon na de pop-up.
Dit gebeurt er: ik krijg een sms terwijl de keyguard aan staat. Dat zie ik. Ik druk de keyguard uit en kan kiezen uit een aantal opties. Als ik druk op OK: wit scherm wat niet meer weggaat, tenzij ik een andere knop indruk (home of zoiets). Als ik druk op GOTO: zelfde verhaal.
Het begint erop te lijken dat er iets heel erg mis is met in ieder geval de sms-functie van de 680.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 13 december 2006, 17:03
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Rudy: welke andere applicaties heb je geinstalleerd die mogelijk met de sms-functie zouden kunnen conflicteren? (Agendus, DateBk, 2Day, TakePhone, etc). Ook als het om apps gaat die alleen het aantal ongelezen sms-berichten kan laten zien. Heb je het probleem ook met een 'schone' Treo 680? Is het reproduceerbaar?

Zijn er anderen die het probleem herkennen?
Met citaat reageren
  #49  
Oud 13 december 2006, 17:09
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ga wel even wat uitvoeriger testen als ik meer tijd heb, morgenavond bv.. Zal de resultaten posten.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 13 december 2006, 17:29
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Nieuw sms-probleem
Ik reageer niet meer; als jij iets hebt, heb ik het een dag later.
Met citaat reageren
  #51  
Oud 13 december 2006, 17:31
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik denk ook dat het om een conflict gaat. Je kunt ook even de SMS applicatie schoonmaken met Uninstall Manager (wel eerst een backup maken van het bestand Messages Database.pdb).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #52  
Oud 13 december 2006, 18:24
Kiddo Kiddo is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 september 2005
Berichten: 11
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul Bekijk bericht
Zijn er anderen die het probleem herkennen?
Ik heb dezelfde problemen niet alleen bij Postbank sms. Ik ben er inmiddels achter dat er een issue is met Agendus Mails SSL 5.25. Iambic werkt aan een fix hiervoor. Een oplossing is het sms account in agm wissen en dan resetten , dan zie je de smsjes weer in de standaard app, alleen werkt dat bij mij nog niet.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 13 december 2006, 18:49
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
een paar dagen geleden lag bij de Postbank de dienst eruit, die je telefonisch van een TAN-code kan voorzien.
Klopt, zojuist een betaling gedaan en de telefoonservice werkt in ieder geval weer.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 13 december 2006, 19:03
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kiddo Bekijk bericht
Ik heb dezelfde problemen niet alleen bij Postbank sms. Ik ben er inmiddels achter dat er een issue is met Agendus Mails SSL 5.25. Iambic werkt aan een fix hiervoor. Een oplossing is het sms account in agm wissen en dan resetten , dan zie je de smsjes weer in de standaard app, alleen werkt dat bij mij nog niet.
Deze oplossing werkt voor mij wel! Bedankt, 1 probleem minder alvast....
Met citaat reageren
  #55  
Oud 14 december 2006, 08:04
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
@ jean-paul:
Citaat:
Ik zal hier morgen of overmorgen een officieel nieuwtje over schrijven
Ben je al iets wijzer geworden?
Met citaat reageren
  #56  
Oud 14 december 2006, 08:39
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Deze oplossing werkt voor mij wel! Bedankt, 1 probleem minder alvast....
Dit is overigens een probleem waar ik op de Treo 650 ook last van gehad heb. Betrof wel een iets oudere versie van Iambic Mail, maar de symptomen waren hetzelfde...
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #57  
Oud 14 december 2006, 21:03
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Iambic sms is niet ingesteld op gebruik met smartphones denk ik. Gaat altijd uit van pda > bluetoothtelefoon waarschijnlijk. Misschien geeft dat de problemen?
Met citaat reageren
  #58  
Oud 16 december 2006, 15:54
schraal
Guest
 
Berichten: n/a
Net de Postbank aan de lijn gehad.

Het probleem is bij hen bekend (dat is al heel wat). Zij hebben me zelfs doorverwezen naar dit forum.

Het probleem van het niet ontvangen van sms-en ligt bij Palm. De Postbank verzend zogenaamde service berichten. En dit type sms berichten worden blijkbaar geblockt door de Treo 680 (Treo 650 werkt wel). Het is nu dus aan Palm om met een oplossing te komen.

Het probleem met het 0800 nummer ligt bij de Postbank. Daar hebben ze de laatste tijd storingen mee. Beetje lullig in combinatie met het sms probleem...
Met citaat reageren
  #59  
Oud 16 december 2006, 17:22
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schraal Bekijk bericht
Net de Postbank aan de lijn gehad.

Het probleem is bij hen bekend (dat is al heel wat). Zij hebben me zelfs doorverwezen naar dit forum.
En ik heb hen doorverwezen naar dit forum! Misschien dat meerdere clubleden dat hebben gedaan, grappig dat zij anderen weer "doorverwijzen". Maar ja, ze hebben wel gelijk natuurlijk.
Dat 0800 nummer zou dus moeten werken volgens de Postbank als de problemen daarmee voorbij zijn? Ook op de 680?
Met citaat reageren
  #60  
Oud 16 december 2006, 18:27
schraal
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, het 0800 nummer werkt (normaal gesproken) ook met de Treo 680. Dit is me al wel eens gelukt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023