Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 05 januari 2007, 19:37
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Tja, ik blijf mij verbazen. Nu de email op de Treo 650 en onder windows mobile v5 (op de HTC TyTN).

Onder windows mobile valt de standaard messenger onmiddelijk af (een pocket outlook). Deze heeft geen mogelijkheid om boodschappen op de server te laten staan. Bij delete op de PDA, gaat de boodschap ook van server af! Onbruikbaar, dat kan niet voor serieus gebruik zijn.

Dan maar flexmail. 'Leave on server' kan daarmee. Ophalen is zeer omslachtig en duur. Bij de Treo wordt de nieuwste pop3 e-mail als eerste opgehaald. Bij flexmail de oudste. Dat leverde 2-3 min wachtijd op. Dan maar instellen: 'alleen van de laatste 2 dagen'. Weer 2-3 minuten, want blijkbaar worden alle mail headers nog steeds opgehaald tot de laatste 2 dagen verschijnen. Wat zou dat kosten aan datacom bytes?

Dan 'alleen headers of xK' van de email. Bij de Treo wordt dat netjes gevraagd als je dat wil, zodat je gemakkelijk kan wisselen bij een WiFi of GPRS verbinding. Onder WM de hele setup van de account weer door.
Ophalen van een email nadat je de de header hebt gezien? Bij de Treo: click op haal het bericht op. Bij WM 'Markeren voor ophalen', dan 'lees alle email van dit account' en hup weer 3 minuten wachten totdat de email gevonden is. Zou dat ook veel kosten?

Ik schrijf er niet meer over. De Treo is gewoon goed tot uitstekend en afgestemd op mobiel gebruik. WM staat nog in de kinderschoenen, het kopieert gedeeltelijk de windows look and feel, maar die is op een klein apparaat en voor mobiel gebruik niet geschikt volgens mij ......
Met citaat reageren
  #42  
Oud 05 januari 2007, 20:16
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999 Bekijk bericht
Tja, ik blijf mij verbazen. Nu de email op de Treo 650 en onder windows mobile v5 (op de HTC TyTN).en klein apparaat en voor mobiel gebruik niet geschikt volgens mij ......
Dick, ik weet niet welke windows mobile 5 jij hebt maar mijn windows mobile 5 op mn HTC S620 doet alles zoals jij het wilt, en in mijn optiek beter dan mn oude treo 650. De treo was vroeger leuk, nu hopeloos ouderwets en ik durf zelfs te beweren onhandig.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 05 januari 2007, 20:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsraggers Bekijk bericht
Dick, ik weet niet welke windows mobile 5 jij hebt maar mijn windows mobile 5 op mn HTC S620 doet alles zoals jij het wilt, en in mijn optiek beter dan mn oude treo 650. De treo was vroeger leuk, nu hopeloos ouderwets en ik durf zelfs te beweren onhandig.
Vertel wat er handiger aan is, daar is deze thread voor!

Welke eigenschappen zou je willen behouden van je HTC, en welke van de Treo?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #44  
Oud 06 januari 2007, 08:01
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsraggers Bekijk bericht
Dick, ik weet niet welke windows mobile 5 jij hebt maar mijn windows mobile 5 op mn HTC S620 doet alles zoals jij het wilt, en in mijn optiek beter dan mn oude treo 650. De treo was vroeger leuk, nu hopeloos ouderwets en ik durf zelfs te beweren onhandig.
Ha, eindelijk een reactie. De HTC TyTN heeft Windows Mobile 5, Pocket PC Phone edition (met Windows logo in start scherm) upgrade AKU 2.3, er komt een 3.0 aan.
Ik dacht dat er voldoende aanknopingspunten in mijn berichten staan om die voordelen dan naar voren te halen. Neem mijn email verslag als voorbeeld. Oh ja, TT v5 start op mijn TyTN onder WM5 op in ..............39 seconden!

edit: juiste naam WM5 en 20 sec moet helaas 39 sec zijn

Laatst gewijzigd door Dick99999; 06 januari 2007 om 21:22.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 06 januari 2007, 22:13
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
[edit] weggehaald en nieuwe draad begonnen: zie http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...pocket-pc.html

Laatst gewijzigd door Dick99999; 07 januari 2007 om 16:09.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 12 januari 2007, 15:36
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Mijns inziens is de 750v een prima alternatief t.o.v. heteen je zelf opsomt.
In het separate forum vindt je mijn aanvullingen op het review van Gonny.
Suc6 met de afweging.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 20 januari 2007, 22:12
Brenzef Brenzef is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 33
Ik heb alle drie de platformen gebruikt.
Palm (vanaf de III)
WM 2002 & 2003
Symbian (E61)

Het is eigenlijk simpel.
Palm heeft jaren geheel niks aan vernieuwing gedaan en daardoor is het een bejaard, oudbakken OS met weinig toeters en bellen en een onhandig menu.

Maar kijk eens naar WM, 1000 verschillende instellingen en je bent kweenie hoelang bezig om alles in te stellen. Das niet handig. Je hebt het ding om de functionaliteit en als alles simpel is werkt dat makkelijker.

De E61 is nou ook niet echt handig. Geen touchscreen, meer instellingen (niet zoveel als WM). En een vervelend pookje om te scrollen op je pagina's. Mooi scherm en goede power management.

Conclusie:
Om ermee te werken is de Palm simpelweg niet te verslaan.
De Agenda functie is erg goed en als je de paar dingetjes hebt ingesteld werkt het ding gewoon en valt er niets meer te pielen. Wat ik slecht vind is dat de TREO650 geen WiFi heeft, is echt slecht! Makkelijk vind ik de Palm desktop die ik dagelijks gebruik. Klein, simpel en geen grote bugs gevonden.

WM is een aftreksel van het PC platform. Een smartphone is geen PC!
Het is klein, en je moet de dingen laten waar ze horen. Veel teveel instellingen en je blijft pielen met dat bucht. Mijn WM platform heeft een korte reis gemaakt vanuit mijn zolderraam op de betontegels. En daarna de vullesbak in.

De E61 is leuk. Voice dialling werkt goed. Agenda is net zo slecht als WM. Heeft WiFi dat niet echt snel werkt vind ik. En kan tomtom of Route66. Leuk allemaal. Maar werkt niet zo simpel als de Palm. Bij bellen b.v. moet je het nummer selecteren, daarna of je video of voice wilt en dan pas belt hij. Niet makkelijk.
Zo zijn er meer dingetjes die ik niet echt prettig vind. De E61 gaat mij dus weer verlaten.
De hele boel incl. carkit.


Dus mijn hitlijst:
1: TREO650
2: E61
2000: WM (echt ruk software)
Met citaat reageren
  #48  
Oud 20 januari 2007, 22:13
Brenzef Brenzef is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 33
Ah nu zie ik dat het een erg oud onderwerp is
Met citaat reageren
  #49  
Oud 20 januari 2007, 22:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
... maar een niet minder interessant onderwerp. Bedankt voor je verhaal, erg interessant om te lezen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #50  
Oud 21 januari 2007, 07:58
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Alleen jammer dat je jouw conlusie baseert op een verouderd Windows Mobile (2002 en 2003)

Veel instelmogelijkheden hoeft trouwens niet te betekenen dat je ze ook allemaal MOET gebruiken. Standaard uit de doos werkt WM5 naar behoren.

WM is geen aftreksel van het PC besturingssysteem. Juist door deze gedachte ontstaan de meeste problemen: mensen proberen door allerlei tweaks en malafide software WM te laten functioneren als het PC platform. Resultaat: instabiele systemen en (bijvoorbeeld) jouw conclusie
Met citaat reageren
  #51  
Oud 21 januari 2007, 10:02
Brenzef Brenzef is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 33
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens.
Tuurlijk, je hoeft niet alles in te stellen, maar WM gaat ervan uit dat je lekker zit en je al je handen vrij hebt om dingen met WM te doen.
Probeer maar eens onder het rijden een telefoonnummer op te zoeken zonder keyboard.
Misschien is dit in WM5 beter, maar niet met 2002-2003.
Verder vind ik outlook 3x niks en Palm desktop geweldig.

Je raad het misschien al, ben geen WM fan en zal het ook niet worden denk ik, al heb ik WM5 nog niet zien draaien.
Als ze de Agenda beter maken, en kunnen syncen met Palm desktop wordt ik mogelijk wat milder
Met citaat reageren
  #52  
Oud 21 januari 2007, 10:10
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brenzef Bekijk bericht
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens.
Verder vind ik outlook 3x niks en Palm desktop geweldig.
En welk programma gebruik je dan voor je mails?
Met citaat reageren
  #53  
Oud 21 januari 2007, 10:29
Brenzef Brenzef is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
En welk programma gebruik je dan voor je mails?
Op mijn werk Note, Thuis, Mozilla en poppeeper.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 21 januari 2007, 11:54
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brenzef Bekijk bericht
Probeer maar eens onder het rijden een telefoonnummer op te zoeken zonder keyboard.
Misschien is dit in WM5 beter, maar niet met 2002-2003.
Rechter softkey indrukken, met 5-weg navigator naar beneden totdat je het betreffende contact hebt (WM5 heeft snel-scrollen ingebouwd, dus eerst op beginletter, dan automatisch op hele naam), contact selecteren met de centrale 5-weg navigatie knop en je kunt het telefoonnummer zien. Linker softkey indrukken om te bellen. Ik zou niet weten hoe dit korter/eenvoudiger kan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brenzef Bekijk bericht
Verder vind ik outlook 3x niks en Palm desktop geweldig.
Als je normaal gesproken op de PC geen Outlook gebruikt, is de Palm Desktop inderdaad een prima alternatief.
Pocket Outlook werkt daarentegen naadloos samen met de Outlook-applicatie op de PC. Categoriën, status van de afspraak ("free", "busy", "out of office"), vergaderverzoeken via email, email synchronisatie, alles werkt hetzelfde. De Palm Desktop komt een eind in de goede richting, maar is wat dat betreft toch wat beperkter. Thuis werk ik met Outlook. Als ik een Palm zou hebben, zou ik kiezen voor Keysuite van Chapura om dezelfde mogelijkheden als Pocket Outlook te hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brenzef Bekijk bericht
Je raad het misschien al, ben geen WM fan en zal het ook niet worden denk ik, al heb ik WM5 nog niet zien draaien.
Dat is absoluut niet mijn bedoeling
Met citaat reageren
  #55  
Oud 21 januari 2007, 12:05
Brenzef Brenzef is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 33
Ik denk dat ondanks dat Palm simpel en eenvoudig is het platform mist er vernieuwing optreedt ten dod is opgeschreven. Mijn Palm III is nu van Mei 1998, en ar is zo goed als niets veranderd. Dat is niet goed. Een product moet vernieuwen anders wordt het oud en stoffig. Oud is Palm OS, stoffig begint het aardig te worden.

Alleen het feit dat er op de nieuwe 680 geen standaard WiFi zit is voor mij een teken aan de wand. Eigenlijk is het dom van Palm dat er niets wordt gedaan aan de toekomst van het platform.

Mja, we zullen zien wat er zal gaan gebeuren.
Misschien wordt het nog wat met Palm OS.

Overigens heb ik nog geen Os gezien dat zo eenvoudig en werkbaar is als Palm OS.
Symbian komt goed in de buurt en zou best wel eens een goede vervanger kunnen worden voor Palm OS. De E61 is het voor mij nog niet, maar mogelijk de volgende release.



Eigenlijk is het erg leuk om lekker te gadgetten, en weer kijken wat er voor ons in petto is in nieuwe modellen/versies.

p.s. leuke progjes op je www pagina Frank.
Heb je nog iets voor Palm
Met citaat reageren
  #56  
Oud 21 januari 2007, 17:58
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brenzef Bekijk bericht
p.s. leuke progjes op je www pagina Frank.
Heb je nog iets voor Palm
Verder dan twee Zauncher thema's ben ik niet gekomen
Met citaat reageren
  #57  
Oud 26 januari 2007, 16:49
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brenzef Bekijk bericht
Ik denk dat ondanks dat Palm simpel en eenvoudig is het platform mist er vernieuwing optreedt ten dode is opgeschreven. Mijn Palm III is nu van Mei 1998, en ar is zo goed als niets veranderd. Dat is niet goed. Een product moet vernieuwen anders wordt het oud en stoffig. Oud is Palm OS, stoffig begint het aardig te worden.

...[wegelaten]...............

Misschien wordt het nog wat met Palm OS.

...[wegelaten]...............
Het aardige is dat deze thread "Ook je Treo 650 zat, wat nu?" heet , maar dat er veel over het OS geschreven wordt. Het sterke van Microsoft is dat zij er in geslaagd zijn iedereen over Windows te laten praten terwijl het om de toepassing gaat (ja ze maken ook office en outlook etc, maar verdienen het geld met het OS).

Mijn stelling: het sterke van Treo 650 is dat je 90-98% van de tijd 'niets' van het OS hoeft te weten, zelf een file manager is overbodig voor normaal gebruik. Je ziet alleen toepassingen op de Palm. En juist in die toepassingen is sinds de Palm III veel veranderd: de 'oude 6' (agenda etc)' plus TomTom, Telefoon, Caller ID uit 3000 namen in een flits, 1-hands bediening etc, email, MP3 speler , wireless headset etc. Eigenlijk (als ik naar mijn eigen gebruik kijk) alleen geen video (camera en film) en geen goede browser.
Met citaat reageren
  #58  
Oud 26 januari 2007, 17:17
Brenzef Brenzef is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999 Bekijk bericht
Het aardige is dat deze thread "Ook je Treo 650 zat, wat nu?" heet , maar dat er veel over het OS geschreven wordt. Het sterke van Microsoft is dat zij er in geslaagd zijn iedereen over Windows te laten praten terwijl het om de toepassing gaat (ja ze maken ook office en outlook etc, maar verdienen het geld met het OS).

Mijn stelling: het sterke van Treo 650 is dat je 90-98% van de tijd 'niets' van het OS hoeft te weten, zelf een file manager is overbodig voor normaal gebruik. Je ziet alleen toepassingen op de Palm. En juist in die toepassingen is sinds de Palm III veel veranderd: de 'oude 6' (agenda etc)' plus TomTom, Telefoon, Caller ID uit 3000 namen in een flits, 1-hands bediening etc, email, MP3 speler , wireless headset etc. Eigenlijk (als ik naar mijn eigen gebruik kijk) alleen geen video (camera en film) en geen goede browser.
Natuurlijk is Palm niet slecht. Maar TomTom, callerID, MP3 zijn allemaal "third-party" applicaties. Niks van Palm bij. De basis is nog gelijk aan de versie op de Palm III.


Laat ik nog even wat frustraties spuien (blijf wel Palm gebruiken overigens)

- De Treo650 ondersteund maar 1 Bluetooth apparaat, super irritant met TomTom
en een oortje.
- Geen WiFi, arrch! ook niet in de nieuwste modellen, echt een droevig gebeuren.
- Voice dialling werkt, maar niet met een Bluetooth oortje (althans niet bij mij).
Heb het programma "Voicelauncher" gebruikt, werkt niet.

Het vervelende is dat is WM 3x RUK vind (sorry voor de taal)
Het ondersteund wel alles, wat heel frustrerend is.
De TREO650 is en blijft voor mij goed, maar er moet nu echt wel serieus gewerkt worden aan WiFi, een gepimpte interface, en fatsoenlijke voice dialling functies.

Overigens zou ik direct het nieuwste model kopen als mijn wensen erin zitten.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 26 januari 2007, 17:38
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brenzef Bekijk bericht
- De Treo650 ondersteund maar 1 Bluetooth apparaat, super irritant met TomTom
en een oortje.
Vind ik ook. De Treo 680 ondersteunt Bleutooth 1.2 : meerdere app. tegelijkertijd
Citaat:
- Geen WiFi, arrch! ook niet in de nieuwste modellen, echt een droevig gebeuren.
Is er niet net eindelijk een WiFi kaart voor de Treo beschikbaar gekomen? Ik mis dan wel mijn Secure Digitalkaart
Citaat:
- Voice dialling werkt, maar niet met een Bluetooth oortje (althans niet bij mij).
Heb het programma "Voicelauncher" gebruikt, werkt niet.
Ja, er moet iets te wensen blijven. Maar ik geloof ook niet van al die verhalen dat WM in de auto zo goed werkt. Geef mij maar als 2-de hele goede 3 letters (voornaam, achternaam) en dial.
Citaat:
Overigens zou ik direct het nieuwste model kopen als mijn wensen erin zitten.
Zullen we Palm OS+applicaties eens naar de TyTN hardware overzetten?
Met citaat reageren
  #60  
Oud 20 april 2007, 14:26
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
En nu ga ik dan toch over. Ik hou van nieuwe telefoons. Ik heb twee jaar gewacht, maar er komt maar niks van Palm. Ja de 680, maar de verbeteringen van de 680 tov de 650 zijn voor mij niet dusdanig dat ik het de uitgave waard vind.....

Ik heb de TyTn besteld. Komt volgende week ergens binnen. Ik ben heeeeeeeeel benieuwd na mijn eerdere teleurstellende ervaring met een Ipaq.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023