Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 oktober 2006, 22:57
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Ook je Treo 650 zat, wat nu?

M'n treo 650 is een toppertje: agenda, tomtom en email lopen als een trein. Toch ben ik m zat, er op uitgekeken. Ben ook al een tijdje mentaal afscheid aan het nemen van Palm OS na de loopbaan met een Vx, Tungsten, T3 en een Treo 650. Nogmaals de Treo is super maar buiten de Palm wereld gebeurt best een hoop.

Wat is echter het alternatief, ik ben nog niet een echte topper tegengekomen. Als je een Treo 650 afschrijft moet er wel iets goeds voor terug komen. Hier wat ik zoal tegenkom met de plus en de onoverbrugbare minpunten:

Samsung i320
+ prachtig design
- belachelijk kleine batterij (880mAh)
- geen wifi (zoals de concurrentie)
- geen standaard mini usb kabels
http://www.gsmarena.com/samsung_i320-review-103p6.php

HTC S620
+ eigentijds design
+ wifi (802.11b/g!)
+ bluetooth 2.0
- kleine batterij (960mAh)
http://www.mobile-review.com/pda/rev...libur-en.shtml

Wie heeft nog andere Treo killers op het oog?
Vereisten:
- bloedjemooi (klein en vooral plat)
- redelijke battertij
- wifi

Laatst gewijzigd door gijsraggers; 30 oktober 2006 om 23:18.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2006, 23:18
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Vergeet de bruikbaarheid niet, iets kan nog zo mooi zijn, als het niet lekker werkt verdwijnt het in de la.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2006, 23:20
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Vergeet de bruikbaarheid niet, iets kan nog zo mooi zijn, als het niet lekker werkt verdwijnt het in de la.
Dom als ik ben ga ik er van uit dat Windows Mobile 5 SmartPhone inmiddels ook redelijk werkt. Het zal ongetwijfeld tegenvallen, dat wel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 oktober 2006, 08:05
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
WM5 werkt tegenwoordig inderdaad een stuk vriendelijker. Alleen je zal er voor het 'snelheidsgevoel' van applicaties opstarten en dergelijke enorm op achteruitgaan. En een 680 is geen oplossing? Mij spreekt ie in elk geval erg aan.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 oktober 2006, 08:13
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsraggers
Nogmaals de Treo is super maar buiten de Palm wereld gebeurt best een hoop.
.......
Wat is echter het alternatief, ik ben nog niet een echte topper tegengekomen.
Ik wil je niet overhalen om bij Palm te blijven ofzo, maar deze twee opmerkingen stroken niet echt met elkaar.

Ik zou pas overstappen als de alternatieven wel toppers zijn.

Inhoudelijk: de HTC is natuurlijk foeilelijk (dat hoef ik jou niet te vertellen ), de Samsung ziet er wel aardig uit. Maar helaas zijn het wel 2 WM Smartphone Edition telefoons, dus geen touchscreen: nog een minpunt.
Bovendien draait op WM-Smartphone minder software dan op WM zelf.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 oktober 2006, 09:01
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
als je veelvuldig gebruik maakt van je agenda functionaliteit dan is het wm5 platform niet optimaal. De standaard agenda is slecht (je mist een goede weekview a la datebk3/4/5/6). Er zijn alternatieve agenda pakketten maar die zijn zo zwaar en complex dat er voor een normale gebruiker niet prettig mee te werken is.

Ik ben zelf op dit moment mijn blik aan het richten op de nokia communicator 9300i. hiervan weet ik dat de agenda super is (ben zelf oud psion gebruiker).

Maar ieder zo zijn eigen voorkeur... veel succes

btw Ik heb zelf ook naar de treo 680 gekeken, maar ik vind hem te duur voor wat deze biedt. Ik had eerder een prijsklasse rond de 200 euro verwacht. Voo r 400+ euro verwacht ik minimaal wifi op een apparaat.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 oktober 2006, 09:08
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Ik heb ook een Nokia 9300. Deze bevalt mij echter niet, want: geen trilfunctie, mijn Siemens S55 voel ik vaker dan dat ik hem hoor (ja, in de trein wil ik niet teveel herrie).
Het adresboek van de nokia is (volgens mij) niet in te delen en geeft een lange lijst van namen.
Het beeldscherm in het opengeklapte vindt ik eigenlijk te smal. Voor multimedia functies gebruik ik liever mijn T3.
De telefoon is behoorlijk groot.
Dus toch maar de 650? / 680?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 oktober 2006, 09:10
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Is dit niet gewoon een gevalletje keuzestress ? Lees ook dit draadje.

Mijn vriendin heeft een Nokia N73 (symbian). Erg mooi toestel, veel mogelijkheden, geen wifi. Als ik de Treo niet zou hebben, zou ik deze willen. Het werkt allemaal net niet vlot en intiutief genoeg, te weinig software voor te vinden en ik mis het toetsen bord.

Ook de Qtek 8500 vind ik erg slick. Superplat. Maar voor mij blijft het de Treo.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 oktober 2006, 09:37
go2us go2us is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 januari 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 44
Al eens aan een Nokia E61 (symbian) gedacht. Ook met een toetsenbord en een prachtig scherm + veel applicaties. Hoewel ik denk dat de agendafunctie minder uitgebreid is.
__________________
Palm TX - Worldmate - Documents to Go
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 oktober 2006, 09:39
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Vergeet de bruikbaarheid niet, iets kan nog zo mooi zijn, als het niet lekker werkt verdwijnt het in de la.
Inderdaad...
Als ik jou een goede raad mag geven... blijf bij palm OS. Een paar maanden geleden heb ik de overstap gemaakt naar WM5 (totaal onbevooroordeeld). (in dit forum gokten ze zelfs hoe lang het zou duren eer ik terug ging keren...)

Ik heb kennis gemaakt met de andere kant... Het heeft een aantal goede zaken, maar ik vind toch dat palm met kop en schouders boven steekt op het vlak van simplicity.
Na een tijdje met mijn hx2790, betrapte ik me erop dat ik nog weinig keek naar mijn agenda, of zaken invulde. Ik dacht, dat zal ik wel onthouden, want ik zag er tegenop mijn pda uit te halen. Dus na 3 maanden:
hx2790 --> ebay en een Tx aangeschaft.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 oktober 2006, 09:46
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
Inderdaad...
Als ik jou een goede raad mag geven... blijf bij palm OS. Een paar maanden geleden heb ik de overstap gemaakt naar WM5 (totaal onbevooroordeeld). (in dit forum gokten ze zelfs hoe lang het zou duren eer ik terug ging keren...)

Ik heb kennis gemaakt met de andere kant... Het heeft een aantal goede zaken, maar ik vind toch dat palm met kop en schouders boven steekt op het vlak van simplicity.
Na een tijdje met mijn hx2790, betrapte ik me erop dat ik nog weinig keek naar mijn agenda, of zaken invulde. Ik dacht, dat zal ik wel onthouden, want ik zag er tegenop mijn pda uit te halen. Dus na 3 maanden:
hx2790 --> ebay en een Tx aangeschaft.

Grappig... Ik heb dezelfde ervaring

ik adviseer mijn klanten WM5 als het gaat om software ontwikkeling. WM5 heeft zo zijn pluspunten boven palm (EN JA DAT DURF IK HIER HARD TE ROEPEN OP EEN PALM FORUM ) --> zeker op het gebied van stabiele communicatie en uitbreidbaarheid met 3rd party hardware.

Alleen de PIM functionaliteit is erg belabberd. Ik heb eerder dit jaar mijn palm in de kast gelegd en werk nu ruim 6 maanden op een Acer N311. De stabiliteit is erg goed (beter dan die van de T|X die ik daarvoor had), maar ik mis de gebruiksvriendelijke PIM functionaliteit

Echter ik ben van mening dat Palm geen r**t uitvoert en zeker niet innoveert. Dat is voor mij een reden om voorlopig geen treo 680 aan te schaffen. Tel hier het eerder genoemde prijspunt bij op.

Ik wil de gok met symbian wel eens gaan wagen
Met citaat reageren
  #12  
Oud 31 oktober 2006, 11:32
SpeedDemon SpeedDemon is offline
Senior lid
Voornaam: René
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 05 juli 2005
Locatie: Emmen
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar SpeedDemon
Als je dan toch kijkt naar WM5 telefoons waarom dan niet naar de Treo 750? Dat is een Windows Mobile telefoon met touchscreen.

Persoonlijk zou ik nu ook niet de 680 nemen. Hij is misschien iets makkelijker in gebruik maar door de extra features van de 750 vind ik die wel superieur.
__________________
Palm Tungsten E2 --> Palm Treo 750v -->momenteel zonder Palm.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 31 oktober 2006, 11:44
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
maar dan heb je wel die slechte pim.
voor wm5 smartphones heb je wel papyrus. een lichtgewicht agenda alleen is deze niet geschikt voor de treo 750v omdat dit een WM5 apparaat is en geen Windows SmartPhone (heeft iets te maken met de marktverdeling onder de agenda bouwers op WM)

mooi ruk dus
Met citaat reageren
  #14  
Oud 31 oktober 2006, 11:44
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
...deze thread geeft natuurlijk wel maar 1 kant van het verhaal weer: alle mensen die wel succesvol overgestpat zijn naar wm die vind je hier niet meer terug en daar hoor je dus niets van. Begrijp me niet verkeerd, ik heb altijd een palm gehad (IIIc - T2 - T|X) en ben daar heel tevreden mee.
Zelf zie ik niet zo ontzettend veel verschil tussen de MDA Vario van een maat van mij en mijn PIM functies. Bovendien kan je zowel palm als WM met outlook laten synchroniseren, dan is het helemaal bijna hetzelfde.
Qua software zie ik bij WM en bij palm verschillende dingen. Software dat er voor het ene OS niet bestaat, is er soms wel voor het andere en omgekeerd.
Wel ben ik er bang voor dat de softwareontwikkeling steeds meer in de richting van WM gaat en dat palm steeds minder mee gaat doen. Ik hoop dat ze dit met hun nieuwe modellen recht kunnen zetten (á la MAC vs Windows).

Met andere woorden: als je naast de PIM functies, TomTom en email niet zoveel doet met je palm, is er vooralsnog geen reden om niet nogmaals een palm te nemen...
__________________
Palm IIIc > Palm Tungsten T2 > palmOne T|X > palmOne Centro
Met citaat reageren
  #15  
Oud 31 oktober 2006, 11:49
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosthated
Met andere woorden: als je naast de PIM functies, TomTom en email niet zoveel doet met je palm, is er vooralsnog geen reden om niet nogmaals een palm te nemen...
Waar denk jij dan aan? want volgens mij kan een Palm alles wat een "WM-ding" ook kan.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 31 oktober 2006, 11:55
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolfY
Waar denk jij dan aan? want volgens mij kan een Palm alles wat een "WM-ding" ook kan.

Hier sluit ik me bij aan...
echter heb je bij WM5 grotere vrijheid in de hoeveelheid uitbreidingen die hiervoor te krijgen zijn. Beide platformen hebben zo hun voordelen en nadelen.

als je voor eenvoud en snelheid in gebruik gaat kies dan Palm
ga je meer voor de toeters en bellen en ultieme flexibiliteit ga dan voor WM5

het is maar net wat je met je device doet. Feit is wel dat Palm ogenschijnlijk niets uitvoert terwijl MS aan het verbeteren blijft.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 31 oktober 2006, 12:17
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
aankunnen wel... er zijn alleen wat andere software pakketen voor palm en WM. Ook bijvoorbeeld als je van spellen houdt is er een andere keuze bij WM dan bij palm.
Neem bijvoorbeeld ScummVM die niet meer ondersteudn wordt voor palm maar nog wel voor WM...
__________________
Palm IIIc > Palm Tungsten T2 > palmOne T|X > palmOne Centro
Met citaat reageren
  #18  
Oud 31 oktober 2006, 12:49
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosthated
Neem bijvoorbeeld ScummVM die niet meer ondersteudn wordt voor palm maar nog wel voor WM...
Dat is niet korrekt.
Eergisteren werd ScummVM 0.9.1 voor PalmOS nog op de wereld losgelaten.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #19  
Oud 31 oktober 2006, 13:16
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
ok! Dat vind ik wel heel relaxed... (aangezien eerder op hun site vermeld stond dat palm OS niet langer ondersteudn werd)...
Er is nog hoop
__________________
Palm IIIc > Palm Tungsten T2 > palmOne T|X > palmOne Centro
Met citaat reageren
  #20  
Oud 31 oktober 2006, 18:57
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Waar ik me vooral aan erger is die gemakzuchtige Palm houding: in drie jaar de Treo 650 'verbeteren' tot een Treo 680. Als je dan ziet wat HTC voor elkaar bokst. Het was ooit zo'n mooi bedrijf. Voor mij zijn de T3 (nog in de la liggen) en de Treo 650 de laatste echte Palm pda's. De rest is gemakzucht. Daar steek ik geen geld meer in. Niks ratio, emotie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023