Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > FAQ's & Tutorials > Tutorials

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 juli 2006, 02:11
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Post [Tutorial] Je Palm in de wagen!

Om je PDA met je wagenradio te monteren hoef je niet persé een handige Harry te zijn. De onderstaande procedure volstaat! Wel raden we je aan om eerst naar de winkel te stappen alvorens de verschillende stappen te ondernemen! Het is echter ook mogelijk om op deze manier een iPod of MP3-speler te kunnen aansluiten. Ik geef het voorbeeld met een Palm-pda.

Wat heb je nu eigenlijk allemaal nodig om aan de slag te kunnen gaan?

1. Een mannelijk RCA kabeltje
2. AUX kabeltje met twee vrouwelijke plugs.
3. Een PDA-houder
4. Een Radio Removal Toolset (of twee dunne stangen)









Verder gebruikte ik mijn Palm TX.

Aan de slag!

Het is essentieel dat je autoradio voorzien is van een AUX/DNS aansluiting. Dit kan je makkelijk checken in de handleiding van je radio, achteraan je radio of door te scrollen tussen de verschillende afspeelmodi (Radio, CD,…).

Haal alvorens de autoradio uit het dashboard (Figuur 4) of ga via de zijkant (aan de voetzijde van de passagiersplaats) om de AUX ingang te ontdekken. Afhankelijk van je radiotype zal je cardealer of elektronica winkel je het betreffende AUX kabeltje (Figuur 2) aanbieden. Voor +- €10 moet je hiermee gesteld zijn.

Plug dit kabeltje op de juiste plaats en trek de kabel achteraan door. Dan heb je de keuze om hem naast de schakelpook te doen uitkomen of aan de passagierszijde weer naar boven te laten kome. Ik opteerde voor het tweede. Je moet zelf een beetje zien wat voor jou het beste past.

Nu zit je dus met twee vrouwelijke schakeltjes. Neem het mannelijke RCA kabeltje (Figuur 1) en plug ze volgens kleur in het andere AUX kabeltje. Zorg dat ze stevig met elkaar verbonden zijn, om valse contacten te vermeiden. Wanneer alles op het einde niet werkt, is de kans groot dat de twee niet stevig genoeg zijn aangedrukt. Het zwarte gaat in de PDA.

Zet je afspeelmodus op AUX, open PocketTunes en speel een willekeurig nummer af. Ik raad iedereen aan om het volume op je PDA een beetje naar beneden te halen en het volume van je autoradio te verhogen. Kwestie van je PDA-batterij te besparen. Zorg er wel voor dat je Traffic (het verkeersnieuws) afstaat om opgeblazen boksen te vermijden.

Verder is het een goede keuze om te opteren voor een houder (Figuur 3)waarin je PDA stevig en vast inzit. Wanneer je over een iets minder kwalitatief wegdek heen moet rijden, is het niet erg gewenst dat je mooie PDA er om de minuut uitflikkerd.


Succes!!!
__________________
ITIME - Time To Get It

Laatst gewijzigd door Ratch; 21 juli 2006 om 01:30.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2006, 21:52
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ontzettend bedankt voor deze geweldige tutorial, Ratch! Ik heb al een tijdje een autoradio met line-in aan de voorkant, dus voor mij is het iets makkelijker, maar anders had ik deze oplossing waarschijnlijk ook wel gekozen (ook omdat je ook je iPod op deze manier makkelijk aan kunt sluiten)

Nogmaals thanks!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juli 2006, 23:36
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Ben ik blij dat je hem goed vindt!
Ik was de hele dag aant denken: ''Wat zou Jean Paul er nu van vinden?!''
Nog toffer zelfs dat je hem onder Tutorials plaatst!

Jij bedankt

En als er verder vragen zijn over deze topic, stel gerust!
__________________
ITIME - Time To Get It
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2006, 23:52
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Nou nou Ik word er helemaal verlegen van. En er zijn nog heel veel andere Palmclub'ers hoor, die zo mogelijk nog meer werk verzetten (al is het vaak op de achtergrond).
Het tutorial-forum is inderdaad onstaan na jouw tutorial. Daar liep ik al wat langer mee rond, maar we hadden (en hebben) er nog niet zo veel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 juli 2006, 01:31
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Ik ben momenteel aan het denken om een andere tutorial te maken. Als jij eventueel nog enkele suggesties hebt, kijk ik of het haalbaar is? Als het niet mogelijk voor mij is, misschien doorschuiven naar iemand anders (Bram?).
__________________
ITIME - Time To Get It
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023