Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2006, 20:48
Timmetje
Guest
 
Berichten: n/a
Question Ja .. wat nu ..

Ik zoek eigenlijk een PDA zodat ik in de trein niet iedere keer mijn laptop (hoef mee te nemen) uit mijn tas te hoeven halen. Wat ik dus wil;

- Wifi internet; dus om te internetten
- Mogelijkheid om films te bekijken
- Mogelijkheid om mp3's af te spelen
- Mogelijkheid om powerpoint presentaties te openen
- Minstens 64mb geheugen.

En zulke dingen

- Eventueel GSM
- Eventueel Camera..

Als er meer op zit is het alleen beter, mijn bedrag wat ik zou willen besteden is rond de €360..

Ik heb ook geen enkel benul van wat er nu eigenlijk belangrijk is bij het aanschaffen van een PDA. Hopelijk kunnen jullie mij wat meer vertellen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juli 2006, 21:42
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Palm Tréo 650, zonder gsm Palm TX. Er valt genoeg te lezen over deze twee op dit forum, gebruik de zoekfunctie maar eens...succes! En welkom by the way!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2006, 14:20
Timmetje
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmetje
Als er meer op zit is het alleen beter, mijn bedrag wat ik zou willen besteden is rond de €360..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2006, 14:27
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Voor € 300 heb je een T|X hoor.
Sowieso bij PDAShop en waarschijnlijk ook bij een reeks andere (internet)winkels.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2006, 16:03
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
En een Treo met abonnement moet ook te doen zijn.....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juli 2006, 18:12
Timmetje
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zal morgen eens een paar types hier neer zetten die ik in mijn hoofdje had. Moet zo tennissen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 juli 2006, 18:27
Timmetje
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmetje
Ik zal morgen eens een paar types hier neer zetten die ik in mijn hoofdje had. Moet zo tennissen.
Wat zijn jullie gedachtes over de Acer N50 Premium?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 juli 2006, 20:17
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmetje
Wat zijn jullie gedachtes over de Acer N50 Premium?
Verschrikkelijk!!!! Waarom? Omdat het een Windows Mobile apparaat is

Dit forum is gewijd aan het stabiele, snelle, gebruiksvriendelijke en oh zo fijne PalmOS.

Als ik je een tip mag geven: De Palm T|X, ook verkrijgbaar via pdashop.nl
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 juli 2006, 23:10
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmetje
Wat zijn jullie gedachtes over de Acer N50 Premium?
De watte???
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 juli 2006, 08:04
Timmetje
Guest
 
Berichten: n/a
Nja op alle vlakken lijkt hij sneller te zijn als de Palm TX hoor.

http://www.pdashop.nl/product/16167
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 juli 2006, 08:58
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Als je puur kijkt naar specificaties in Mhz heb je helemaal gelijk. Maar het PalmOS zelf is sneller en heeft dus minder Mhz nodig. En wat denk je dat al die processorsnelheid met je accu doet? Probeer beide apparaten maar eens uit, je zult het verschil snel genoeg zien!

Het lijkt me niet de bedoeling dat we hier het verschil tussen PalmOS en WM5 gaan uitleggen, daar is de zoekfunctie voor!

edit: ik zie dat de Acer N50 zelfs nog op WM 2003 draait. Dan is snelheid en gebruiksvriendelijkheid t.o.v. PalmOS niet eens een discusie waard
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 juli 2006, 09:57
Timmetje
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vind dit echt een hoop geblaat zeg. Ik geef al aan dat ik niets van PDA´s weet, en dat jullie mij advies moeten geven over waarom er één beter is en dan krijg ik iedere keer zulke reacties. Wat heb ik daar nu aan.

Oh well dan vraag ik het wel aan de pdashop.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 juli 2006, 10:39
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmetje
Ik vind dit echt een hoop geblaat zeg. Ik geef al aan dat ik niets van PDA´s weet, en dat jullie mij advies moeten geven over waarom er één beter is en dan krijg ik iedere keer zulke reacties. Wat heb ik daar nu aan.
Het heeft er mee te maken dat er geen overkoepelend PDA-gebruikersforum bestaat: hier 'doen' wij PDA's met PalmOS, en PocketInfo 'doet' PDA's met Windows Mobile. Er zijn maar heel weinig mensen die veel gebruikerservaring met beide soorten apparaten hebben. De meesten hebben ooit voor een van beide systemen gekozen, zijn daar (zeer) tevreden mee en hebben maar weinig kennis van het andere systeem. In mijn geval is mijn meeste kennis van Windows Mobile "van horen zeggen". Er is inderdaad weinig nuance als er vergeleken wordt tussen de beide systemen. Vergelijk het maar het weinige wederzijdse begrip tussen Windows en Apple-gebruikers.

Nu wil je misschien weten waarom ik ooit voor PalmOS heb gekozen: de betrouwbaarheid, de stabiliteit, de snelheid, het gebruiksgemak, de accuduur, de prijs, van die dingen. Als ik je tot slot een Windows Mobile tip mag geven: ga voor Windows Mobile 5 en niet voor 2003 of 2003SE.

Nog een tip: in de laatste PCM worden 8 multimedia PDA's getest: Windows Mobile apparaten, maar ook de LifeDrive en de TX. Misschien goed om die 'ns te lezen?
__________________
WM is een drieletterwoord

Laatst gewijzigd door digilb; 15 juli 2006 om 10:48.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 juli 2006, 10:44
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Dat komt omdat je hier bent op een forum voor Palm OS gebruikers.
Een andere besturingssysteem zijn we niet niet zo blij mee, en gaan we ook niet promoten.
Voor dat soort vragen over welke de beste is van de PDA zijn weer andere site's/forum voor.
Dat kan hier of hier of zelf hier.
Daar kan je beter met dit soort vragen terecht.

Veel succes met je zoektocht.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #15  
Oud 15 juli 2006, 11:17
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmetje
Ik vind dit echt een hoop geblaat zeg. Ik geef al aan dat ik niets van PDA´s weet, en dat jullie mij advies moeten geven over waarom er één beter is en dan krijg ik iedere keer zulke reacties. Wat heb ik daar nu aan.
De opmerking "een hoop geblaat" zal je overigens weinig vrienden bezorgen op dit forum. Er valt een hoop te ontdekken middels de zoekfunctie (heb je al wat opgezocht overigens?) en niemand hier zal ooit een beslissing voor jou kunnen nemen.
Zelf ben ik ook eens begonnen met het zoeken naar een geschikte pda en heb daarvoor verschillende forums afgestruind, allemaal prima vindbaar via Google.
Vervolgens ben ik gebruikerservaringen gaan vergelijken en reviews lezen.
Op dit forum las ik over het verschil tussen Windows Mobile en andere besturingssystemen voor pda's en het PalmOs. Toen was voor mij de beslissing snel genomen.
In de loop der tijden heb ik nog wel eens getwijfeld over een overstap naar WM, een bezoekje aan het betreffende forum en wat lezen over de problemen daar koelden mijn enthousiasme meestal snel weer af.
Enige reden die ik zou kunnen bedenken om over te willen stappen is het ontbreken van bepaalde functionaliteit in het PalmOs die in bv. WM wel al aanwezig waren (neem wifi ingebouwd in de apparaten). Mijn TX heeft nu alles wat ik zoek, geen WM device zou me meer bieden. Vandaar mijn oorspronkelijke advies. Succes verder. Mèèèèèèhhh.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 15 juli 2006, 15:47
Timmetje
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Nu wil je misschien weten waarom ik ooit voor PalmOS heb gekozen: de betrouwbaarheid, de stabiliteit, de snelheid, het gebruiksgemak, de accuduur, de prijs, van die dingen. Als ik je tot slot een Windows Mobile tip mag geven: ga voor Windows Mobile 5 en niet voor 2003 of 2003SE.
pdashop raad juist de Acer N50 Premium aan boven de Palm TX voor de eisen die ik heb gesteld aan de pda.

Alleen helaas dan, deze draait niet op de Windows Mobile 5.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Nog een tip: in de laatste PCM worden 8 multimedia PDA's getest: Windows Mobile apparaten, maar ook de LifeDrive en de TX. Misschien goed om die 'ns te lezen?
Dat is een idee. Bedankt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athropos
Dat komt omdat je hier bent op een forum voor Palm OS gebruikers.
Een andere besturingssysteem zijn we niet niet zo blij mee, en gaan we ook niet promoten.
Voor dat soort vragen over welke de beste is van de PDA zijn weer andere site's/forum voor.
Dat kan hier of hier of zelf hier.
Daar kan je beter met dit soort vragen terecht.

Veel succes met je zoektocht.

Peter
Dank u, ik zal even kijken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
De opmerking "een hoop geblaat" zal je overigens weinig vrienden bezorgen op dit forum. Er valt een hoop te ontdekken middels de zoekfunctie (heb je al wat opgezocht overigens?) en niemand hier zal ooit een beslissing voor jou kunnen nemen.
Nja ik kwam voor raad, en jullie zeggen wel iets maar jullie onderbouwen het niet. En dat vind ik jammer. En ik weet dat jullie niet de beslissing kunnen nemen, maar jullie zouden me advies kunnen geven. Of niets zeggen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Vervolgens ben ik gebruikerservaringen gaan vergelijken en reviews lezen.
Ja dit heb ik ook gedaan. Maar die mensen hebben misschien andere eisen aan de PDA als dat ik heb. Maar ik zal eens op de forums kijken die athropos heeft gegeven.

Bedankt
Met citaat reageren
  #17  
Oud 15 juli 2006, 16:21
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De TX voldoet geheel aan je eisen, en is ook gelijk de enige Palm die aan je eisen voldoet. Al vind ik 'minstens 64MB geheugen' wel een vreemde eis. Met 8MB zou je al toekunnen met bovengenoemd lijstje, mp3's en films zet je toch op het geheugenkaart. Films kijken klinkt trouwens leuker dan dat het is: het scherm is vrij klein, en vantevoren moet je een film eerst converteren (geldt ook voor PPC). De lol is er dan snel af voor de meesten.
Internetten is wel te doen met een klein scherm, maar dan voornamelijk op daarvoor aangepaste pagina's. Een full-size pagina op zo'n klein scherm is meer voor als je echt wat op wilt zoeken, anders wordt het snel irritant. Kijk dus eerst of de pagina's waar je op wilt surfen een pda-versie hebben. Als je toch WiFi in de buurt hebt, werkt het trouwens stukken beter om een laptop op het bureau uit te klappen, en daarop te internetten. Met GPRS (bv. via bluetooth en GSM of direct met een smartphone) kun je overal internetten, en ben je niet gebonden aan zo'n accesspoint. Internet is dan wel handig. Het nut van internetten via WiFi ontgaat mij dus, maar misschien heb jij daar juist een hele goede reden voor.


Overigens moet ik bekennen dat een aantal reacties hierboven niet bijdragen aan een goed advies, maar dat heb je bij een community.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #18  
Oud 15 juli 2006, 21:33
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Timmetje, ik zag dat je deze vraag ook gesteld hebt op het forum van pocketinfo. Verstandig van je om op deze manier een second opinion te vragen!

Gebruiker "Krab" heeft in zijn antwoord op jouw vraag blijk gegeven van erg weinig kennis van PalmOS-PDA's. Ik ben dus zo vrij geweest om ook een bijdrage aan de thread te leveren om e.e.a. recht te zetten.

Het verbaast me niets dat gebruiker "Krab" eindigt met de opmerking:
Citaat:
Ik adviseer de Acer. We zijn hier vnl Windows minded
Hier op het Palmclub forum is het niet veel anders: wij adviseren je de TX omdat wij hier voornamelijk Palm-minded zijn.

Veel wijsheid gewenst!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #19  
Oud 15 juli 2006, 21:42
Timmetje
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt. Maar zal er nog lang over na moeten denken. Want als ik het zo hoor, kan ik het toch niet zo gebruiken voor de dingen die ik wil. En voor de dingen die dan overblijven lijkt de Ipod een betere keuze. Maar ik weet het even niet
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 juli 2006, 21:53
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Neem de tijd die je nodig hebt. Die dingen zijn duur zat. Begin anders 'ns met een tweedehandsje? Uiteindelijk is voor veel gebruikers (PalmOS en Windows Mobile-PDA's) toch de PIM-functionaliteit het belangrijkste. (Dus agenda, adresboek, takenlijst etc.) Met een gebruikte Zire 31 zou je voor weinig geld 'ns kunnen kijken hoe het je bevalt.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023