Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 28 oktober 2004, 10:58
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Walter Mossberg is nog steeds Treo fan

Walter Mossberg gebruikt al vanaf het begin (1996) pda's met PalmOS en hij is een fan de Treo 600. In dit artikel beschrijft hij zijn ervaringen met de Treo 650 en hij maakt een vergelijking met twee andere smartphones met een toestsenbord, de SE P910 (Symbian) en een Pocket-PC telefoon. Eerder had hij al gekeken naar de BlackBerry 7100t.

Zijn conclusie: de Treo 650 blijft zijn favoriete smartphone al had er wel meer geheugen in mogen zitten en hopelijk is de overall kwaliteit nu beter in vergelijking met de Treo 600. De desktopsoftware van zijn preproduktiemodel gaf wat problemen, hopelijk is dat nu opgelost.

Vooral de eenhandsbediening werkt veel beter vergeleken met de andere modellen. Bij de Treo 650 heb je de stylus nauwelijks nodig, bij de Symbian en PPC uitvoeringen veel meer.

De BlackBerry komt er ook goed met een goed werkend toetsenbord en goede e-mail software.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #42  
Oud 28 oktober 2004, 16:37
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Maar dat zijn we in principe gewend van de blackberry. Maar eigenlijk is dat ook het enige waar de Blackberry's goed in zijn.
Push-Email en de Keyboardjes en GSM-functie uiteraard. Verder staan ze, vooral qua software, nog een beetje in de kinderschoenen vind ik. Maar het is zeker een OS met potentie.
__________________
Met citaat reageren
  #43  
Oud 30 oktober 2004, 13:31
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Thumbs up

Argh, dit is em!, eindelijk de smartphone die OpA al jaren wenst!!
Een Treo met BT. De SGH-i500 of SGH-i530 komen toch nooit op de markt
dus dit wordt em (zoals zo veel anderen hier ook al roepen ).

Als die in februari/maart 2005 hier verkrijgbaar is dan ligt OpA
voor de deur. Kan deze thread ook eindelijk dicht

OpA

edit: Hmz, even mijn profiel updaten: heb al weer zoveel modellen
gebruikt de afgelopen tijd.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #44  
Oud 30 oktober 2004, 14:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
/me heeft veel van OpA geleerd toen 'ie nog een broekie was op het forum.

Hopelijk krijg je dan binnenkort ook weer meer zin en tijd om te posten op het forum als je weer een up-to-date machine hebt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #45  
Oud 31 oktober 2004, 20:53
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Question

Op mijn vraag (in een andere thread, die ik ten onrechte had gestart) of je gewoon een Treo 650 in Amerika kan bestellen en hier de SIMkaart uit je mobieltje er in kan stoppen antwoordde Jaap:

"In Amerika maken ze gebruik van het 1900-netwerk, maar aangezien de Treo 650 quad-band is zal dat geen probleem zijn. Dus ja, als je in Amerika een Treo650 besteld, kan je die hier gebruiken. Althans, zolang je aanbieder het toestaat."


Hoezo "als je aanbieder het toestaat"? Merkt KPN het dan als ik mijn SIM in een ander toestel stop? Ik ga er hierbij even vanuit dat ik geen gebruik maak van I-mode en dat soort rommel.
En klopt het dat ik meen aan de bovenzijde van het toestel een sleuf te zien voor de SIM?
Met citaat reageren
  #46  
Oud 31 oktober 2004, 21:05
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Nee, de sleuf bovenop is voor de sd-kaartjes (geheugenkaartjes). Wat ik bedoelde is dat nieuwe toestellen altijd gekeurd moeten worden door providers. Daarom duurt het nog tot februari totdat de 650 in Nederland verkrijgbaar is.

Maar zoals ik al zei, het kan zijn dat het toestel gewoon goed werkt. Alleen durf ik daar niet mijn hand voor in het vuur te steken.

Misschien dat een van de early-adopter hier antwoord op kan geven...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #47  
Oud 31 oktober 2004, 22:14
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Tja, daar gaat mijn kans om zelf een early adopter te zijn. Hoewel KPN ook de Treo 600 voert, dus ik verwacht niet echt problemen met de 650.

Maar ik geloof toch dat de SIM er gewoon ingeschoven wordt. Zie het plaatje op http://blog.treonauts.com/ Bij nummer 5 wordt hij expliciet genoemd en hij zit dus naast de sleuf voor de SDkaart. Zou toch de eerste telefoon zijn waar je zonder schroevedraaier terecht kan.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 31 oktober 2004, 22:56
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Jaap waarom zou hij niet werken? Is gewoon volgens de standaard regels ontwikkeld dus in principe werkt je simkaart gewoon of zie ik iets over het hoofd?
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #49  
Oud 31 oktober 2004, 22:57
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
klopt ja. Bij de meeste mobiele telefoons zit de SIM onder de batterij. Maar aangezien de Treo600 geen verwijderbare Batterij had hebben ze voor de SIM een apart slot aangemaakt. Dit is blijkbaar dusdanig bevallen dat ze het bij de Treo650 (die wel een verwisselbare batterij heeft) er in hebben laten zitten. Goede zaak.
__________________
Met citaat reageren
  #50  
Oud 31 oktober 2004, 23:00
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Citaat:
Op 31-10-2004, om 22:56 heeft Underdog dit gezegd in bericht #48
Jaap waarom zou hij niet werken? Is gewoon volgens de standaard regels ontwikkeld dus in principe werkt je simkaart gewoon of zie ik iets over het hoofd?
Hij gaat gegarandeerd werken, zolang je maar de GSM en niet de CDMA-versie koopt. Het bellen gaat tenminste gegarandeerd werken.

Daarnaast moet het beestje natuurlijk ook internetten, en dit moet juist door de (nederlandse) providers getest worden. Pas als deze succesvol is afgerond zal hij in de (koppel)verkoop gedaan worden door de providers. En gezien KPN 'm waarschijnlijk in grote getalen op zal kopen, zal hij niet (direct) los te krijgen zijn.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #51  
Oud 01 november 2004, 06:45
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Kijk, hier hoopte ik al op. Ik durfde niet met zekerheid te zeggen dat hij ging werken ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het feit dat iemand iets koopt waar hij niks mee kan...

Dus je kan alsnog een early-adopter worden ik ben officieel jaloers

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #52  
Oud 01 november 2004, 08:13
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ja, ho ff, ik zou jou niet verantwoordelijk houden als hij niet werkte, hoor. Maar ik zal ook mijn licht nog even proberen op te steken bij KPN, voor zover die benaderbaar zijn. Ik laat het jullie wel weten.

Trouwens, hoezo officieel jaloers? Volgens mij zal iedereen die in Amerika bestelt goedkoper uit zijn, dus wat let je? Het enige wat kan gebeuren is dat PalmOne niet doet aan international shipping (dat heb ik al vaker gezien met hardware), maar er zijn manieren om dat te omzeilen.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 01 november 2004, 09:39
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Voor wie een snelle verbinding heeft is deze 360 graden weergave van de Treo 650 wel aardig.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #54  
Oud 01 november 2004, 09:48
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 01-11-2004, om 08:13 heeft bartveld dit gezegd in bericht #52
dus wat let je?
Eh... gebrek aan fondsen

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #55  
Oud 01 november 2004, 14:12
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Kijk, dit is wat KPN zegt over een Treo uit Amerika met een bestaande SIMkaart:

Indien er geen SIM-lock op het toestel zit en het mogelijk is met het toestel gebruik te maken van het 900 MHz en/of 1800 MHz netwerk kunt u zonder problemen uw eigen SIM-kaart gebruiken in dit toestel. We raden u aan bovenstaande zaken na te vragen bij de leverancier.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 01 november 2004, 16:04
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Wel vreemd dat jij aan een Treo650 kan komen. Ik heb namelijk in een van de eerste nieuwsberichten gelezen dat de Amerikaanse Provider de allereerste Treo-producties koopt van palmOne. En als je er een van Sprint krijgt ben ik wel bang dat er een Sim-Lock op zit.
__________________
Met citaat reageren
  #57  
Oud 01 november 2004, 16:04
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Preorder een Treo 650 bij eXpansys Nederland

Hier is in ieder geval 1 link waar je een Treo 650 kan reserveren . De verkoopprijs en mogelijke leverdatum (niet voor januari 2005) zijn nog niet bekend.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #58  
Oud 01 november 2004, 16:56
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ho, ho, ho, ik heb nooit gezegd dat ik hem kan kopen in Amerika, ik wil enkel de mogelijkheden bekijken, maar ik ben me er best van bewust dat al mijn pogingen stuk kunnen lopen. Inderdaad, als de verkoop enkel en alleen via Sprint gaat, dan is het onmogelijk, of in ieder geval zinloos, omdat je hem dan inclusief abonnement en al die andere nodeloze zaken aan moet schaffen.
Tuurlijk, het zal er vast wel op neerkomen dat ik gewoon moet wachten als ieder ander.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 01 november 2004, 17:16
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Niet geschoten is altijd mis!
__________________
Met citaat reageren
  #60  
Oud 01 november 2004, 17:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Re: Preorder een Treo 650 bij eXpansys Nederland

Citaat:
Op 01-11-2004, om 16:04 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #57
Hier is in ieder geval 1 link waar je een Treo 650 kan reserveren . De verkoopprijs en mogelijke leverdatum (niet voor januari 2005) zijn nog niet bekend.

Groeten, Roel.
eXpansys zuigt als een gek bij pre-orders. Als ze er neerzetten: "Verwachte leverdatum, ca. een maand" bedoelen ze: "We hebben werkelijk geen flauw idee wanneer dit product uitkomt, maar doe maar alvast een preorder, dan hebben we je alvast in de database staan, en maak het liefst ook nog maar een smak geld over".

Kun je nagaan wat ze bedoelen als ze zelf al zeggen dat ze geen flauw idee hebben wanneer het leverbaar is. Er is niks dat garandeert dat zij de eerste zullen zijn die de Treo in Nederland kunnen leveren.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023