Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28 februari 2006, 22:34
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Zeer gaarne getipt.
Succes ermee.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 07 maart 2006, 09:38
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Ook ik heb vorige week nog een voordelige Treo kunnen bemachtigen bij de BelCompany. De Treo volgt mijn Sony Clié N770 op, die na vier jaren trouwe dienst toch wel echt aan vervanging toe was. Ik heb lange tijd getwijfeld tussen de LifeDrive en de Treo, maar het gemak van alles-in-één en de voordelige BelCompany-aanbieding verleidden mij tot de aankoop van de Treo.

Mijn ervaringen tot nu toe:

PLUS:
- uitstekend helder en scherp scherm. Wat een verschil met de Clié!
- toetsenbord: werkt super, ondanks de kleine toetsen. Ik deed op mijn 'oude' mobiele telefoon bijna nooit aan SMS'en, want ik had altijd ruzie met de T9 Predictive Text input. "Kus" werd altijd "jus" en "wij" werd altijd "zij" .Op de Treo gaat SMS'en razendsnel en de berichten zien er op het heldere scherm veel leesbaarder uit. Ik vind het toetsenbord ook fijner werken dan Graffiti.
- navigatie door de programma's en sneltoetsen voor meest gebruikte telefoonnummers en applicaties zijn erg handig
- TomTom-gebruik: werkt super. Ik had verwacht het Treo-scherm te klein te vinden voor TomTom-gebruik, maar dat valt me erg mee.

MIN:
- had moeite met syncen via HotSync. Ik had de Treo aangesloten op de USB-poort waar eerst de Clié-cradle aan hing. De HotSync verliep goed direct na de installatie, maar na een of twee herstarts van mijn PC zag mijn PC de Treo niet meer. Het leek wel het Sudden USB Death syndroom! Alles vier of vijf keer opnieuw geïnstalleerd, maar pas nadat ik gekozen had voor aan andere USB-poort, werkte alles naar behoren. Ik begrijp nog steeds niet waarom.
- telefoonkwaliteit: ik vind de ringtones uit de speaker erg 'blikkerig' klinken en het volume ook in de laagste stand wel erg hard. Stemvolume vind ik ok, maar had wel iets hoger gemogen
- camera vind ik eigenlijk een overbodige toevoeging. Kwaliteit is veel te laag.
- ik mis de cradle


Kan iemand mij overtuigen waarom ik de ROM update van 1.13 naar 1.20 MOET installeren? Ik heb zojuist de discussie over de ROM update gelezen http://www.palmclub.nl/forums/showth...reo+ROM+update en het is niet allemaal positief wat daar over de update staat...
Na mijn eerste HotSync-problemen met de Treo, ben ik huiverig opnieuw een nacht achter mijn pc met mijn Treo te moeten doorbrengen in plaats van in mijn bed met mijn vriendinnetje...
Wordt het speaker-geluid minder blikkerig na de ROM-update?

Groeten,
Stephen
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 07 maart 2006, 09:50
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Dubbelpost... :S
__________________
Life is sweet...!

Laatst gewijzigd door rx_shorty; 07 maart 2006 om 09:56.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 07 maart 2006, 09:54
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephen
Kan iemand mij overtuigen waarom ik de ROM update van 1.13 naar 1.20 MOET installeren? Ik heb zojuist de discussie over de ROM update gelezen http://www.palmclub.nl/forums/showth...reo+ROM+update en het is niet allemaal positief wat daar over de update staat...
Na mijn eerste HotSync-problemen met de Treo, ben ik huiverig opnieuw een nacht achter mijn pc met mijn Treo te moeten doorbrengen in plaats van in mijn bed met mijn vriendinnetje...
Wordt het speaker-geluid minder blikkerig na de ROM-update?

Groeten,
Stephen
Moeten hoeft natuurlijk nooit.
Ik denk alleen dat het bij vele mensen alleen al veel minder resets geeft een goede reden is.

Of omdat het geluid harder gaat. (blikkerige kun je zo ie zo veranderen dmv programma als pTunes want daar zit een equalizer op...)

Of omdat TomTom nu beter werkt, het uitschakelen van Tomtom na een tijdje de PDA niet aangeraakt te hebben. (wel zo veilig op de weg)

Of omdat DBCache niet meer nodig is? (minder onderhoud)



Ciao
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 07 maart 2006, 10:03
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Je moet de update doen . De voordelen zijn echt aanzienlijk, met name wat betreft het dbcache probleem (zoals Shorty ook al zei).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 07 maart 2006, 10:06
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
(blikkerige kun je zo ie zo veranderen dmv programma als pTunes want daar zit een equalizer op...)
Dat werkt enkel voor de muziek die je met dat programma afspeelt, niet voor de telefoongesprekken.

Belangrijkste voordeel is dat er minder resets zijn. Ik heb zelf eigenlijk nauwelijks nog resets gehad sinds de update. Enkel TCPMP doet nog wel eens moeilijk bij het afsluiten, maar goed.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 08 maart 2006, 07:42
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Belangrijkste voordeel is dat er minder resets zijn. Ik heb zelf eigenlijk nauwelijks nog resets gehad sinds de update. Enkel TCPMP doet nog wel eens moeilijk bij het afsluiten, maar goed.
Tot nu toe heb ik met mijn 'oude' ROM ook nog geen resets gehad... maar ze zullen ongetwijfeld komen als ik meer ga installeren... Nou ja, als ik zin heb ga ik updaten.

Vannacht (!) nog een minpuntje aan de Treo ontdekt: het groene LEDje dat knippert zolang er GSM-ontvangst is! Voor mijn werk ben ik geregeld 's nachts 'standby' (oproepdienst) en dan ligt de Treo naast mijn bed. Als de Treo 'op z'n rug' ligt, verlicht het knipperende LEDje de hele slaapkamer! De Treo op 'z'n buik' leggen helpt enigszins, maar dan nog komt er nog een knipperende groene 'gloed' onder de Treo vandaan. Iemand suggesties? (anders dan de Treo verstoppen onder een boek of een stukje tape over het LEDje plakken...)

groeten,
Stephen
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #28  
Oud 08 maart 2006, 09:38
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Kijk eens naar een programma als Butler, waarmee je de LED uit kan schakelen. Er zijn wel meer van dat soort programmaatjes; je kan het LED'je ook so instellen dat het enkel gaat branden nadat er een bericht of gesprek binnen gekomen is.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 08 maart 2006, 10:15
Stephen's schermafbeelding
Stephen Stephen is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 29 juni 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 66
Dankjewel voor deze tip! ik heb net de review gelezen van Smaus over Butler en ik ga t installeren.
__________________
Pas nog een versleten Sony N770 Clié... nu een Treo 650!
Met citaat reageren
  #30  
Oud 08 maart 2006, 10:38
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ledoff is een simpeler programma dat maar een ding kan.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023