Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 april 2006, 15:15
palmkater
Guest
 
Berichten: n/a
[OPGELOST] Kan geen internetverbinding krijgen via bluetooth

Hoi allemaal,
Sinds recent heb ik een palm tungsten E2. Nu heb ik vandaag een bluetooth usb stick gekocht zodat ik volgens de palm handleiding het internet op kan via deze bluetoothverbinding. Windows XP heeft het bluetoothapparaat herkent en geinstalleerd. als ik via Bluetooth->Setup Devices->PC Setup enz enz de instellingen op de palm doorgeef geeft deze tevens geen foutmelding. Maar toch kan ik het internet niet op! Ik krijg de foutmelding: Error: Serial: timeout. Could be bad cable or faulty Modem. (0x0305). Tevens zie ik in mijn windows netwerkoverzicht dat de verbinding tussen bluetooth en windows verbroken is.

Heeft iemand een idee wat ikmoet doen?

bedankt
Palmkater
  #2  
Oud 06 april 2006, 15:26
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Als je op het forum op je foutmelding zoekt (0x0305), worden er suggesties aangedragen. Welke daarvan heb je al geprobeerd?

VERZOEK
Beste palmkater, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #3  
Oud 06 april 2006, 19:17
palmkater
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Bram
Ik heb de uitvoerige uitleg zoals beschreven stap voor stap gedaan, inderdaad het probleem met de foutmelding is weg maar de palm komt niet verder dan: Signing In..en dat gaat tamellijk lang door totdat de verbinding wordt verbroken. Een nieuw probleem dus.

wat kan ik doen
groeten
Palmkater
  #4  
Oud 06 april 2006, 19:56
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Krijg je een foutmelding?
En heb je wel een seriele poort toegekend?
__________________
What the FAQ?
  #5  
Oud 06 april 2006, 20:24
palmkater
Guest
 
Berichten: n/a
nee geen foutbericht, ik denk dat de palm alles goed doet maar dat windows (zoals vaak) roet in het eten gooit. Ik vermoed dat het probleem bij de netwerkinstellingen ligt. Als ik de bluetooth inschakel wordt dit in Netwerkinstellingen weergegeven als een netwerkstation dat niet verbonden is. Klopt dit?
  #6  
Oud 07 april 2006, 10:42
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
En heb je wel een seriele poort toegekend?
Deze staat nog open
__________________
What the FAQ?
  #7  
Oud 07 april 2006, 13:39
palmkater
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb gelezen dat je de compoort moet sluiten dus dat had ik al gedaan. Ik heb het vandaag wederom geprobeert nadat ik andere drivers heb geinstalleerd (wincomm drivers). Ik zie nu ook het icoontje mijn bleutooth verbindingen op de desktop. Hierin heb ik de seriele poort verbinding dus geannuleerd. Ik heb het protocol zoals beschreven in tips voor bluetooth internet verbindingen helemaal gevolgd en voila ik ben al een stap verder. Palm geeft na initialising en signing on (toont gele boekje, neem aan dat deze het script leest) twee elkaar schuddende handen weer. Maar daarna gebeurt helemaal niets meer en eindigt het in ERROR: PPP timeout (0x1231). volgens het protocol zou windows een nieuw IP adres moeten toewijzen (ik neem aan voor de bluetooth netwerk verbinding), in de range van 192. enz enz, maar dat is bij mij niet het geval, deze staat op 169.254.0.0 enz enz. Wat doe ik nu fout?
  #8  
Oud 07 april 2006, 13:49
palmkater
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb zojuist het ip adres 169.254 enz enz ingevoerd bij de palm, DNS staat aangevinkt en voila ik heb een verbinding. Maar Blazer kan nog steeds geen webpaginas lezen. Ik krijg hier grijze haren van...
  #9  
Oud 07 april 2006, 15:02
palmkater
Guest
 
Berichten: n/a
OKEE HET WERK EINDELIJK!!!!
Na wat geheen en weer is dit de eindelijke formule geworden.
Het protocol zoals in tips beschreven volgen, het kan zijn dat na een herstart van Windows de netwerkverbindingen wel werken, althans dat was bij mij zo. Het IP adres heb ik op automatisch gezet. En dan nu de DNS problemen. allereerst dacht ik dat de DNS adressen aan het IP adres gelinkt moesten worden! Dit is niet het geval, ik heb de DNS server adressen van mijn LAN ingevoerd en voila, blazer doet het!

Geweldig.
bedankt METCK en Bram voor jullie reacties!
  #10  
Oud 07 april 2006, 15:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Windows en herstarten: een onoverwinnelijke combinatie . Mooi dat het werkt.

Deze thread doe ik wel op slot, om informatieversnippering te voorkomen.
SLOT.
__________________
What the FAQ?
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023